Budget Test: Ford Fiesta ST 1.5EcoBoost 231wHp

Budget Test: Ford Fiesta ST 1.5EcoBoost 231wHp

Για πολλούς και μεταξύ των πολλών και εμείς, το Ford Fiesta ST αποτελεί με διαφορά ό,τι καλύτερο μπορεί να αγοράσει ένας petrolhead με €22.000. Σε αυτούς τους πολλούς ανήκει και ο Αργύρης, ο ιδιοκτήτης του εν λόγω Ford Fiesta ST, ο οποίος το επέλεξε λόγω του οδηγοκεντρικού του χαρακτήρα, για τον τρόπο που διαβάζει την άσφαλτο, για την τρομερή αίσθηση του τιμονιού και για τον ήχο του. Εκτός όμως από αυτά εννοείται ότι το Fiesta ST κέρδισε μία θέση στην καρδιά του εξαιτίας του τρόπου που στρίβει όταν το πιέσεις σε στριφτερή διαδρομή. Πέρα όμως από το στρίψιμο, το Fiesta ST έχει και έναν εξαιρετικά σύγχρονο και αποδοτικό τρικύλινδρο κινητήρα. Οπότε το να το βελτιώσεις είναι μία ωραία πρόκληση!

Personalization

Το να βελτιώσεις ένα ήδη καλό αυτοκίνητο και να το κάνεις ακόμα πιο γρήγορο είναι σαν να το φτιάχνεις ξανά από την αρχή. Αυτό το συναίσθημα μου είπε ότι ένιωσε ο Αργύρης όταν έφτασε στο σημείο που βρίσκεται τώρα το Fiesta του. Του αρέσει να προσωποποιεί τα αντικείμενά του και φυσικά το αυτοκίνητό του δεν θα μπορούσε να παραμείνει εργοστασιακό. Σκοπός του ήταν να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο σύνολο που να μην χάσει ούτε τον καθημερινό του χαρακτήρα, αλλά φυσικά ούτε και το ιδιαίτερα στριφτερό του στήσιμο. Σε μία από τις κουβέντες που κάναμε, μας είπε λίγο πολύ ότι αν και οι κόντρες δεν ήταν ο απώτερος σκοπός του, έχει τιμωρήσει και έχει σταθεί δίπλα σε αρκετά αυτοκίνητα! Το Fiesta του είναι σχεδόν ολοκληρωμένο, αφού το μόνο που χρειάζεται είναι να αλλάξει τα φρένα του. Αυτό μάλιστα είναι και το επόμενο βήμα που θα κάνει. Δεν ξέρω βέβαια αν θα σταματήσει εκεί και δεν αρχίσει να ψάχνει για μεγαλύτερο turbo κτλ!

Μικρός δυναμίτης!

Όταν οδηγείς το Fiesta ST σε εργοστασιακή μορφή εντυπωσιάζεσαι από πολλά πράγματα, με πρώτο και καλύτερο το τρομερό του στήσιμο, το απίστευτο τιμόνι του και φυσικά τη δύναμη του κινητήρα και τον τρόπο που την περνάει στο δρόμο. Με το Fiesta του Αργύρη τα πράγματα γίνονται αρκετά καλύτερα! Και πώς να μην γίνουν δηλαδή, όταν έχεις έναν κινητήρα που αποδίδει 54 άλογα παραπάνω στους τροχούς και άλλα επιπλέον 8,4kgm ροπής! Αν μάλιστα δείτε το διάγραμμα της δυναμομέτρησης, στο οποίο αντιπαρατίθενται οι τιμές πριν και μετά τις βελτιώσεις, θα δείτε ότι έχει κερδίσει τόσο σε ισχύ όσο και σε ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών. Πιο συγκεκριμένα, το Fiesta του Αργύρη απέδωσε 231wHp στις 5.500rpm και 33,9kgm ροπής στις 3.792rpm στο δυναμόμετρο Mustang της ACE Motorsport. Τα 9,7sec που χρειαστήκαμε για το 60-160km/h και τα 15,08sec για το 100-200km/h είναι ένα καλό δείγμα για το τι μπορεί να κάνει στο δρόμο, με το V-BOX να καταγράφει δεδομένα. Η εκκίνηση πάντως σηκώνει λίγη βελτίωση ακόμα, αφού χρειαστήκαμε 2,7sec για τα πρώτα 18 μέτρα, αλλά το 0-100km/h έγινε σε 6,49sec και το 400άρι σε 14,55sec, με 163,12km/h ταχύτητα εξόδου. Κάπου εδώ πρέπει επίσης να αναφέρω ότι ο Αργύρης έχει αλλάξει διάσταση στα ελαστικά και από 205/40, που φοράει από το εργοστάσιο, έχει 215/40.

Και πόσο κοστίζει;

Το πρώτο πράγμα που έκανε όταν πήρε το Fiesta του ο Αργύρης ήταν να τοποθετήσει τα ελατήρια Eibach Pro-Kit που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 3,5mm. Αυτό του κόστισε €175 και μετά έδωσε επιπλέον €730 για να βάλει το Competition intercooler της Wagner Tuning. Το intercooler έχει διαστάσεις 620x390x56mm, ενώ το εργοστασιακό είναι στα 690x140x75mm (αυξημένη μετωπική επιφάνεια κατά 150%), με τον όγκο στο πρώτο να είναι στα 2.418cm2  και στο εργοστασιακό στα 966cm2.

Επόμενο βήμα ήταν να δώσει συνολικά €530 και να αγοράσει ένα εμπρός splitter, μία προέκταση αεροτομής και ένα πίσω diffuser από την Maxton Design, έτσι για να αλλάξει λίγο την εμφάνιση του Fiesta του. Την τοποθέτηση των παραπάνω την ανέλαβε η Ford Car Center, με κόστος €220. Τώρα πλέον ανέλαβε δράση ο Μάνος της PPM Exhaust, που κατασκεύασε τις σωληνώσεις για το intercooler, έφτιαξε μία custom σωλήνα εισαγωγή αέρα, ένα downpipe 80mm (καταργώντας το φίλτρο GPF) και ένωσε με v-band το πίσω τμήμα της εξάτμισης της Milltek. Η cat-back εξάτμιση της Milltek κόστισε €910, ενώ έδωσε άλλα €900 στην PPM για όλα τα υπόλοιπα. Στην εισαγωγή του αέρα μπήκε μία φιλτροχοάνη της Aeroflow με €70 και το μόνο που είχε μείνει ήταν να αναλάβει το remapping της εργοστασιακής μονάδας ο Γρηγόρης Δημητριάδης της ACE Motorsport, με το κόστος να φτάνει στα €500. Το crossover pipe της Pro Alloy πήρε τη θέση του στο μηχανοστάσιο με €250 και οι επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη ολοκληρώθηκαν με την τοποθέτηση της βάσης κινητήρα Powerflex, που κόστισε €155. Τελευταία προσθήκη στο Fiesta -για την ώρα- είναι οι 18άρες ζάντες της Revo RF018, οι οποίες ντύθηκαν με τα Michelin Pilot Sport 4, με το κόστος να είναι στα €1.700 και €600 αντίστοιχα.

Fun to drive!

Αυτό που μου άρεσε με το Fiesta ST του Αργύρη είναι ότι δεν έχει χάσει καθόλου τον στριφτερό του χαρακτήρα. Η παραπάνω δύναμη είναι ό,τι πρέπει για να μπορεί να στρίβει με περισσότερα χιλιόμετρα στις στροφές, με το μπλοκέ διαφορικό της Quaife να περνάει σωστά την επιπλέον δύναμη στους τροχούς. Οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στο σύστημα εξαγωγής, εκτός από αποδοτικές, είναι και υπεύθυνες για την ηχητική υπόκρουση που έχει το Fiesta σε κάθε πάτημα και άφημα του γκαζιού. Ο κινητήρας έχει πλέον πιο αγριεμένη χροιά, ενώ τα σκασίματα που ακούγονται στο «άσε», σε πορώνουν ακόμα περισσότερο και σε κάνουν να το πιέζεις όλο και πιο πολύ σε κάθε στροφή! Το Fiesta ST είναι ένα από τα τελευταία ανόθευτα πραγματικά αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει κανείς και το συγκεκριμένο με τις βελτιώσεις που έχει είναι ένα τρομερό εργαλείο που μπορεί να σε κάνει να το οδηγείς με τις ώρες μέχρι απλά να αδειάσει το ρεζερβουάρ του!

BUDGET:

Wagner competition intercooler: €730

Milltek GPF cat-back εξάτμιση: €910

Eibach Pro-Kit: €175

Powerflex βάση μηχανής: €155

Maxton design aero parts: €530

Revo RF018 ζάντες: €1.700

Michelin pilot sport 4 ελαστικά: €600

Pro alloy crossover pipe: €250

Κόστος τοποθέτησης ανταλλακτικών στην Ford Car Center: €220

PPM downpipe GPF delete, σύστημα εξαγωγής μέχρι τον καταλύτη, σωλήνα εισαγωγής αέρα: €900

ACE Motorsport ECU remapping: €500

Aeroflow φιλτροχοάνη: €70

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.497cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 90mm

Σχέση συμπίεσης: 9,7:1

Wagner Competition intercooler

PPM exhaust custom σωλήνα εισαγωγής

PPM downpipe 80mm GPF Delete

PPM Exhaust μεσαίοκαζανάκι

Milltek GPF cat-back σύστημα εξαγωγής

PPM Exhaust σωληνώσεις intercooler

ACE Motorsport ECU remapping

Aeroflow φιλτροχοάνη

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Powerflex βάση κινητήρα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Eibach Pro-Kit ελατήρια

ΑΜΑΞΩΜΑ

Maxton Design εμπρός splitter

Maxton Design πίσω διαχύτης

Maxton Design προέκταση αεροτομής

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Revo RF018 8Jx18in ζάντες

Michelin Pilot Sport 4 215/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Mustang της Ace Motorsport Μέγιστη ισχύς (wHp/rpm): 231/5.500

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 33,9/3.792

Στάδιο: Stage 1

Ποσοστό βελτίωσης: 29%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         3,62

0-80         4,87

0-100       6,54

0-120       8,24

0-140       10,63

0-160       13,48

0-180       17,43

0-200       22,34

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,62        47,79

60       5,01        81,93

100     6,60        100,96

200     9,65        130,48

400    14,45       167,66

ROLL ON

KM/H            SEC

60-120              4,62

60-160              9,86

100-200           15,81

 

Αρθρογράφος

 

Porsche 911Special Experimental Project: Η 911 της περιπέτειας

Porsche 911Special Experimental Project: Η 911 της περιπέτειας

Η Porsche δοκιμάζει δύο 911 «Special Experimental Projects» ψηλά στις πλαγιές του Ojos del Salado στη Χιλή, του υψηλότερου ηφαιστείου στη γη.