Chevrolet 3100 Pick Up Rat Rod 400Ps

Chevrolet 3100 Pick Up Rat Rod 400Ps

Τα Hot Rods είναι τα αυτοκίνητα που βελτίωναν οι Αμερικάνοι τις δεκαετίες του ‘40, του ‘50 και του ‘60, αν και οι ρίζες τους ξεκινάνε την περίοδο της ποτοαπαγόρευσης. Οι τότε παράνομοι διακινητές λαθραίων ποτών χρησιμοποιούσαν μικρά -σε μέγεθος- οχήματα με μεγάλου κυβισμού κινητήρες, προκειμένου να μπορούν να ξεφύγουν από τα περιπολικά τόσο του FBI όσο και της πολιτειακής αστυνομίας ή αλλιώς State Police. Στις μέρες μας, υπάρχουν πάρα πολλοί υποστηρικτές των Hot Rods, οι οποίοι τα αναπαλαιώνουν και τα διατηρούν σε άριστη και σε όσο το δυνατόν πιο αυθεντική κατάσταση γίνεται. Μέσω όμως τον Hot Rods ξεπήδησε μια νέα κουλτούρα που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, τα λεγόμενα Rat Rods. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ πιο ελεύθερα, αφού δεν χρειάζεται το κάθε όχημα να έχει την αυθεντική του εμφάνιση και έτσι το customization σε αυτά τα αυτοκίνητα ξέφυγε σε μεγάλο βαθμό.

Ratrodculture

Στα Rat Rods, το φινίρισμα είναι τραχύ και άγριο. Πρακτικά δεν υπάρχει φινίρισμα (με τη καθιερωμένη έννοια), αφού πολύ σπάνια θα συναντήσετε βερνίκι σε Rat Rod. Εδώ κυριαρχεί η σκουριά και μερικές φορές ακόμα και ετερόκλητα εξαρτήματα βρίσκονται τοποθετημένα επάνω τους. Η σκουριά κυριαρχεί και είτε πρόκειται όντως για πραγματική σκουριά, που δημιουργήθηκε με την πάροδο των χρόνων, είτε πρόκειται για σκουριά που δημιουργήθηκε με ειδική βαφή του οχήματος, ώστε να μοιάζει σκουριασμένο χωρίς να είναι στην πραγματικότητα. Αφού, λοιπόν, η ιστορική πιστότητα δεν ενδιαφέρει έναν ιδιοκτήτη Rat Rod, μπορεί στην πράξη να κάνει ό,τι πραγματικά θέλει στο όχημά του και να το διαμορφώσει όπως ακριβώς εκείνος θέλει. Όπως καταλαβαίνετε, το engine swap εδώ πέρα βρίσκει πρόσφορο έδαφος, με τα Rat Rods να κινούνται -στην πλειοψηφία τους- από V8 κινητήρες (Hemiκατά κύριο λόγο), χωρίς όμως να αποκλείονται εξακύλινδροι, τετρακύλινδροι, ακόμα και diesel σύνολα. Τα οχήματα, που χρησιμοποιούν ως βάση, είναι συνήθως τα Ford Model A, από τα οποία αφαιρούν καπό και φτερά, ενώ κόβουν και τις κολώνες της οροφής για να χαμηλώσουν το προφίλ του οχήματος. Όσον αφορά τώρα την κατάσταση του αμαξώματος, το αφήνουν όπως ακριβώς έχει, με τις φυσικές σκουριές και τρύπες που μπορεί να έχουν ανοίξει, υποστηρίζοντας ότι έτσι διατηρούν το αρχικό εργοστασιακό βάψιμο του κατασκευαστή. Εκτός βέβαια από τα Ford Model A, ως Rat Rods θα συναντήσουμε και αρκετά pick up σαν το Chevrolet 3100 που έχει στην κατοχή του ο Πέτρος.

Χωρίς δεύτερη σκέψη

Ο Πέτρος είχε τη βελτίωση στο αίμα του απ’ όταν ακόμα ήταν μικρό παιδί και ξεκίνησε να σκαλίζει τα ΒΜΧ του. Ο χρόνος πέρασε και αντί για ΒΜΧ σκαλίζει διάφορα από τα αυτοκίνητα που έχει στην κατοχή του. Το τελευταίο του απόκτημα είναι αυτό το pick up της Chevrolet, το οποίο το είχε εντοπίσει εδώ και αρκετό καιρό στο internet. Ο Πέτρος είχε μία ιδιαίτερη αγάπη για τα Rat Rods και αποφάσισε να αποκτήσει ένα δικό του. Ξεκίνησε την αναζήτηση σε διάφορα αντίστοιχα sites του εξωτερικού, μιας και στην Ελλάδα δεν υπάρχει αντίστοιχη κουλτούρα για να βρει κάτι αντίστοιχο. Μετά από λίγο καιρό, εντόπισε το αυτοκίνητο που τον ενδιέφερε, το οποίο άνηκε σε έναν Αμερικάνο που είχαν ξεκινήσει να μιλάνε σχετικά με την όλη κουλτούρα και φιλοσοφία των Rat Rods. Τον κέντρισε η εξωτερική εμφάνιση, το all time classic σχήμα, αλλά και το γεγονός ότι είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές όχημα στην Αμερική και υπάρχουν τα πάντα από πλευράς ανταλλακτικών. Μετά από κάποιο διάστημα, ο Αμερικάνος τον πληροφόρησε ότι το πουλάει και, χωρίς δεύτερη σκέψη, ο Πέτρος το αγόρασε και το έφερε στην Ελλάδα!

Heavyduty!

Το Chevrolet 3100 ήταν ένα φορτηγό γενικής χρήσης του ½ του τόνου, το οποίο κύλισε τις ρόδες του από τη γραμμή παραγωγής το 1947. Χρησιμοποιούσε εξακύλινδρους κινητήρες και χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην αμερικάνικη ήπειρο μέχρι και το 1955, οπότε και σταμάτησε η παραγωγή του. Ήταν ιδιαίτερα αξιόπιστο και στιβαρό σαν κατασκευή, με χοντρές λαμαρίνες στο αμάξωμά, πράγμα που το κατέστησαν το νούμερο ένα στις πωλήσεις ημιφορτηγών στην Αμερική. Το αυτοκίνητο, που έχει στην κατοχή του ο Πέτρος, διατηρεί το αρχικό του βάψιμο και χρειάστηκε να περάσουν 65 χρόνια για να αποκτήσει το φυσικό φινίρισμα που έχει τώρα. Από εκεί και πέρα, ο εργοστασιακός, αναιμικός κινητήρας οδηγήθηκε για scrap και στη θέση του βρέθηκε ένας small-blockLSτηςChevrolet των 5,3lt, από τον οποίο αφαιρέθηκε ο ηλεκτρονικός ψεκασμός και τοποθετήθηκε ένα τεράστιο καρμπυρατέρ της Holley. Το καρμπυρατέρ πατάει επάνω σε μια πολλαπλή εισαγωγής της Edelbrock, με την ονομασία Performer. Ο παραπάνω συνδυασμός είναι και ο δημοφιλέστερος που θα συναντήσει κανείς σε κάποιον αμερικάνικο V8 κινητήρα. Από εκεί και πέρα, αλλάχθηκε ο εκκεντροφόρος με έναν της Mother Thumper, ενώ αλλάχθηκαν και τα ελατήρια των βαλβίδων με τα διπλά και ενισχυμένα της Comp Cams. Η ανάφλεξη που χρησιμοποιήθηκε είναι της MSD, όπως άλλωστε είναι αναμενόμενο σε αμερικάνικο αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα κατασκευάστηκαν δύο πολλαπλές εξαγωγής, μία για κάθε πλευρά του κινητήρα, που καταλήγουν σε δύο ελεύθερους σωλήνες που παίζουν το ρόλο της εξάτμισης. Από το εργοστάσιο, το 3100 χρησιμοποιούσε δύο μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων των τριών και τεσσάρων σχέσεων, καθώς και ένα αυτόματο των τεσσάρων. Εδώ όμως τοποθετήθηκε το αυτόματο ΤΗ350 των τριών σχέσεων, το οποίο συνδυάστηκε με ένα διαφορικό της Ford των 9in και ημιαξόνια Moser. Το κιβώτιο χρησιμοποιεί stall converter, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινάει έχοντας τον κόφτη στις 3.000rpm. Για να φρενάρει από τη φόρα που παίρνει χάρη στα 400Ps του κινητήρα, χρησιμοποιεί φρένα από Chevrolet S10, με αεριζόμενους δίσκους και διπίστονες δαγκάνες.

Hoonigan!

Στο αυτοκίνητο έχει τοποθετηθεί custom αερανάρτηση που μεταβάλλει το ύψος του αυτοκινήτου, σε σημείο που ο προφυλακτήρας στην κυριολεξία ακουμπάει στο δρόμο. Ο Πέτρος έχει μεγάλη όρεξη να ασχοληθεί με την περαιτέρω βελτίωση του Chevy του, αφού έχει σκοπό για αρχή να βάλει ένα μπλοκέ διαφορικό, να φτιάξει την πόρτα του συνοδηγού που μερικές φορές ανοίγει διάπλατα στις απότομες αριστερές στροφές, προσθέτοντας ένα fear factor στην ηχητική κόλαση που δημιουργεί ο V8. Επειδή μάλιστα έχει χώρο στο σασί, στα επόμενά του σχέδια είναι να μπει και σύστημα ψεκασμού νίτρο.

Όχι, δεν θα το βάψω!

Αυτή είναι η μόνιμη απάντηση που δίνει χαμογελώντας σε ηλικιωμένους που βλέπουν το αυτοκίνητο στο δρόμο και τον ρωτάνε τι χρώμα θα το βάψει! Γιατί, ναι, το κυκλοφορεί πολύ συχνά και το ευχαριστιέται όσο περισσότερο γίνεται. Με αυτό έχει πάει βόλτα στον Κρεμαστό Λαγό, έχει παρκάρει δίπλα σε γυαλισμένη Rolls Royce σε έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων, πηγαίνει για καφέ, στη δουλειά του, παντού! Όσο περίεργο κι αν σας φαίνεται, αυτό το κτήνος μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά! Αρκεί βέβαια να συνηθίσει κανείς το ότι θα τον κοιτάζουν συνέχεια και θα ακούνε όλοι μαζί το βρυχηθμό του V8 από τις δύο ελεύθερες εξατμίσεις!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός : 5.327cc

Διάμετρος x Διαδρομή : 96x92mm

Σχέση συμπίεσης : 9,5:1

Edelbrock Performer πολλαπλή εισαγωγής

Holley καρμπυρατέρ

Mother Thumper εκκεντροφόρος

Comp Cams ελατήρια βαλβίδων

MSD ανάφλεξη

Custom πολλαπλή εξαγωγής

Custom σύστημα εξαγωγής

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΤΗ350

Ford 9in διαφορικό

Moser ημιαξόνια

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Custom κάθισμα bomber

Dynamat μόνωση καμπίνας

Moon Eyes τιμόνι

Auto Meter ultra lite όργανα

Sunpro στροφόμετρο

Φυσική πατίνα χρώματος

Custom γρατζουνιές

Προστατευτικό βερνίκι

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Custom air suspension

 

ΦΡΕΝΑ

Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και πίσω από Chevrolet S10

ΤΡΟΧΟΙ

Cragar 7Jx15” εμπρός 8Jx15” πίσω ζάντες

Whitewall 235/60 εμπρός, 295/60 πίσω ελαστικά

 

Αρθρογράφος

 

Nissan Maxima: 40 χρόνια στην κορυφή

Nissan Maxima: 40 χρόνια στην κορυφή

H Nissan γιορτάζει τις τέσσερις δεκαετίες του κορυφαίου της τετράθυρου σπορ αυτοκινήτου, με το λανσάρισμα της έκδοσης περιορισμένης παραγωγής,  Maxima...