Citroen C5 Aircross 1.5BlueHDi 131Ps

Citroen C5 Aircross 1.5BlueHDi 131Ps

Αναβάθμιση τώρα

Όσοι παρακολουθείτε την αγορά αυτοκινήτου, θα έχετε παρατηρήσει πως τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές ανανεώνουν όλο και συχνότερα τα μοντέλα τους με σκοπό να τα διατηρούν φρέσκα και ανταγωνιστικά. Το Citroen C5 Aircross δεν αποτελεί εξαίρεση και έτσι έκανε ένα facelift ώστε να εναρμονιστεί με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Citroen, με τις περισσότερες αλλαγές να εντοπίζονται εμπρός, με νέους προβολείς LED, προφυλακτήρα και αεραγωγούς. Τα πίσω φώτα είναι και αυτά LED με τρισδιάστατα γραφικά. Την ανανεωμένη εικόνα συμπληρώνουν οι νέες ζάντες αλουμινίου.

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου C5 Aircross οι αλλαγές εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τους οριζόντιους πλέον αεραγωγούς, τη νέα οθόνη αφής 10in (8in στις δύο πρώτες εκδόσεις) και στα δεύτερης γενιάς Advanced Comfort καθίσματα που ενισχύουν ακόμα περισσότερο την συνολική αίσθηση άνεσης του αυτοκινήτου. Ο πίνακας οργάνων είναι πλέον μια οθόνη 12,3in, με διαφορετικές επιλογές για τις ενδείξεις και η συνολική εικόνα στο εσωτερικό, με τα αρκετά καλής ποιότητας πλαστικά, είναι όμορφη και προσεγμένη. Τα επίπεδα εξοπλισμού που διατίθεται είναι πέντε (Feel, Feel Pack, C-Series, Shine και Shine Pack), όπου ακόμα και το βασικό είναι καλά εξοπλισμένο, τουλάχιστον στους τομείς άνεσης και ασφάλειας. Όσο φυσικά ανεβαίνεις στα επόμενα τόσο πιο πολλά στοιχεία εξοπλισμού απολαμβάνεις, αν τα χρειάζεσαι. Κατά τη γνώμη μας, χρυσή τομή αποτελεί η έκδοση C-Series που είχαμε και για δοκιμή, καθώς διαθέτει όλο το πακέτο Citroen Assist, το αναβαθμισμένο infotainment με την μεγάλη οθόνη και 18άρηδες τροχούς σε σχέση με τις Shine/Shine Pack που φορούν 19άρες ζάντες που σίγουρα θα μειώνουν την άνεση του μοντέλου.

Το C5 Aircross είναι φαρδύ αυτοκίνητο και αυτό φαίνεται και στο εσωτερικό του, με την φαρδιά κεντρική κονσόλα και τους άπλετους χώρους της καμπίνας. Οι τρεις πίσω θέσεις είναι συρόμενες και διαθέτουν ξεχωριστή ρύθμιση κλίσης, με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να κυμαίνεται από το μεγάλο 580lt στο τεράστιο 720lt. Βασίζεται στην αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας EMP2 του Ομίλου Stellantis, με την διαφορά πως στις μη υβριδικές εκδόσεις η πίσω ανάρτηση δεν είναι πολλαπλών συνδέσμων, αλλά με ημιάκαμπτο άξονα, κάτι που χάρη στα Progressive Hydraulic Cushion αμορτισέρ δεν θα ενοχλήσει κανέναν. Ακόμα και σε κάποιες λογικές εκτός δρόμου εξορμήσεις, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 230mm εξασφαλίζει πως δεν θα ακούσετε εύκολα την κοιλιά του να βρίσκει στο χώμα. Σε «πατημένο» χωματόδρομο δε, η αρχική μαλακή ρύθμιση των ελατηρίων σε συνδυασμό με το επαρκές προφίλ των ελαστικών, διάστασης 225/55 (124mm), κάνουν την πορεία στο χώμα παιχνιδάκι. Όλα έχει φροντίσει να τα φιλτράρει η Citroen, γι’ αυτό της έχω συμπάθεια, επειδή έχει ταυτότητα. Εδώ και κάποια χρόνια έχει βρει τον δρόμο της και τιμά την παράδοσή της, που θέλει τα αυτοκίνητα με το σήμα του λοχία να έχουν κορυφαία ποιότητα κύλισης, κάτι που απαιτεί το φιλτράρισμα όσον το δυνατόν περισσότερων συχνοτήτων μπορεί να απορροφήσει το αυτοκίνητο ανάμεσα από το ανάγλυφο του δρόμου και την σπονδυλική στήλη των επιβατών.

To Diesel ζει ακόμα

Για λίγα χρόνια απ’ ό,τι φαίνεται, αλλά ακόμα υπάρχουν και μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματά τους. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι πετρελαιοκίνητη, με τον βελτιωμένο στα σημεία 1.5lt BlueHDi με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας που αποδίδει 131Ps και 30,4kgm ροπής, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (πλέον διατίθεται μόνο με το αυτόματο των οκτώ σχέσεων EAT8). Οι επιδόσεις του είναι επαρκείς για το μέγεθος και τον χαρακτήρα του μοντέλου των 1.430kg, με επιτάχυνση από στάση στα 100km/h σε 10,4sec και τελική ταχύτητα 189km/h. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω από τα 6,5lt/100km, εντός πόλης, κάτι που σίγουρα μπορεί να κατέβει αρκετά στον αυτοκινητόδρομο σε συνθήκες ταξιδιού, όπου εκεί το C5 Aircross με το μακρύ μεταξόνιο και το αρχοντικό του πάτημα γίνεται απολαυστικό και εξαιρετικά ξεκούραστο.

Μαγικό χαλί

Το ξέρω πως ο τίτλος αυτός τείνει να γίνει «κλισέ», αλλά δεν είναι και πολλά τα αυτοκίνητα που τον αξίζουν πλέον, με τα περισσότερα από αυτά να έχουν το σήμα της Citroen. Κάπου το έχουν χάσει αυτό το κομμάτι οι περισσότεροι κατασκευαστές, με τις μεγάλες ζάντες τους και την εμμονή σε άλλους τομείς, όπως η κατανάλωση και οι ρύποι. Από την άλλη, η δική μου γενιά όσο περνούν τα χρόνια και γερνάει, όπως και οι δρόμοι της πόλης, τόσο περισσότερο εκτιμά τα αυτοκίνητα με μαλακή ανάρτηση. Αυτό βέβαια το χαρακτηριστικό συνήθως επιτυγχάνεται εις βάρος της αμεσότητας και της οδικής συμπεριφοράς. Όχι όμως πάντα. Το νέο C5 Aircross είναι μαλακό και γέρνει, αλλά μέχρι το σημείο του μαλακού μέρους της ανάρτησης όπου αρχικά σου δημιουργεί την εντύπωση πως θα έχει πολύ μεγάλο roll γύρω από το διαμήκη άξονα, αλλά αν το εμπιστευθείς και επιμένεις στο γκάζι, θα δεις πως σε κάποια γωνία σταματάει και μετά στρίβει σαν μεγάλο αυτοκίνητο, με σταθερό πάτημα και ουδέτερη συμπεριφορά. Το C5 Aircross σε κερδίζει πάντως με την οδηγική του συμπεριφορά, αφού μπορεί να είναι εστιασμένο στην άνεση, αλλά δεν μπορείς να το πεις και αδιάφορο οδηγικά.

Τα μαλακά ελατήρια και τα εκπληκτικά αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushion κάνουν θαύματα στον τομέα της απόσβεσης των ανωμαλιών, όπως αποδεικνύουν και οι 20 πατέντες που τα προστατεύουν από την αντιγραφή. Τα ειδικά αυτά αμορτισέρ, έχουν διπλά ελατήρια και βαλβίδες μέσα στις μπουκάλες των αμορτισέρ τους και καταφέρνουν να ελέγξουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την μετακίνηση και τα χτυπήματα του αμαξώματος από το ανάγλυφο του δρόμου, ενώ ύστερα, στο rebound, «σβήνουν» ομαλά την επαναφορά των ελατηρίων. Το αποτέλεσμα είναι ένα επίπεδο άνεσης που θυμίζει ή μάλλον ξεπερνά πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα. Αυτή η άνεση, για πολλούς ανθρώπους πλέον, δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη. Αν βάζετε την άνεση στην μετακίνησή σας πολύ ψηλά ή ακόμα περισσότερο αν έχετε κάποιο άνθρωπο στην οικογένεια με κινητικά προβλήματα ή με χρόνιους πόνους, θα σας πρότεινα να κάνετε ένα Test Drive κάποιο από τα μεγάλα μοντέλα της Citroen με αυτή την ανάρτηση οπωσδήποτε πριν αγοράσετε καινούριο αυτοκίνητο.

Τιμή βασικής έκδοσης C5 Aircross 1.5BlueHDi 131Ps Feel: €36.100

Τιμή έκδοσης δοκιμής C5 Aircross 1.5BlueHDi 131Ps C-series: €40.700

+

Εξοπλισμός

Άνεση ανάρτησης

Κατανάλωση

Χώροι-πρακτικότητα

Ποιότητα κύλισης

-

Κλίσεις αμαξώματος

Αίσθηση τιμονιού

Πολύπλοκο infotainment

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλoκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός (cc): 1.499

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 75x84,8

Σχέση συμπίεσης: 16,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερσυμπιεστής καυσαερίων

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.500

Ύψος (mm): 1.689

Πλάτος (mm):  1.840

Μεταξόνιο (mm): 2.730

Βάρος (kg): 1.574

Χώρος αποσκευών (lt): 580-720

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7.5J x 18in

Ελαστικά: 225/55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 130/3.750

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 30,5/1.750

0-100km/h (sec): 10,4

Τελική ταχύτητα (km/h): 189

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 129

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 4,9

Δοκιμής (lt/100km): 6,6

 

Αρθρογράφος

 

Audi R8 V10 Performance VS Audi RS e-tron

Audi R8 V10 Performance VS Audi RS e-tron

Ποιο λέτε να είναι πιο γρήγορο σε μια κόντρα στην ευθεία, το ηλεκτροκίνητο Audi RS e-tron, ή το R8 V10 Performance;