Advertisement

 

Citroen PureTech

Citroen PureTech

PSA at its best

Το γαλλικό ινστιτούτο INPI (Industrial National Property Institute) πιστοποίησε τις 1.063 πατέντες τις οποίες κατέθεσε προς κατοχύρωση το PSA Group το έτος 2014, βραβεύοντας τα αντίστοιχα τμήματα R&D για όγδοη συνεχόμενη χρονιά. Έτσι, αντικατοπτρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ισχυρή παράδοση και δέσμευση του Γαλλικού ομίλου στην έρευνα, εξέλιξη και καινοτομία. Σύμφωνα με τον Gilles Le Borgne, Executive Vice President, R&D Operations: «Η στρατηγική μας στοχεύει στη δημιουργία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων για τα μοντέλα μας, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την κατοχύρωση νέων τεχνολογιών και καινοτομιών, ικανών να επιταχύνουν την εξάπλωση του Group PSA στις αγορές παγκοσμίως».

Οι περισσότερες από 1.000 πατέντες σχετίζονται με τρεις κύριες προκλήσεις των τμημάτων R&D: μείωση των εκπομπών ρύπων, υπηρεσίες συνδεσιμότητας και συστήματα αυτοματοποίησης. Η μακροχρόνια δέσμευση στην έρευνα και εξέλιξη έχει φέρει το Group PSA στην πρώτη θέση στη μείωση εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη, με μ.ό. τα 110,3gr/km. Ανεβάζοντας για ακόμα μια φορά και θέτοντας τον πήχη στην κατηγορία του, ο νέος τρικύλινδρος EB Turbo PureTech κινητήρας βενζίνης έχει από μόνος του κατοχυρωμένες 52 πατέντες. Από αυτές, 23 σχετίζονται με την αρχιτεκτονική του κινητήρα, 20 με τη διαχείρισή του και εννιά με τη διαδικασία κατασκευής και ειδικών εργαλείων. Στον αρχικό στόχο παραγωγής 320.000 μονάδων ετησίως από το εργοστάσιο Francaise de Mecanique στο Douvrin προστέθηκαν επιπλέον 200.000 μονάδες, μετά από πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, από τη νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Trémery στη βορειοανατολική Γαλλία. Με επένδυση ύψους 455.000.000 ευρώ σε R&D και 438.000.000 ευρώ στη γαλλική βιομηχανία, το 65% των αναγκαίων πρώτων υλών για την παραγωγή της νέας οικογένειας κινητήρων PureTech εξασφαλίζεται από εγχώριους προμηθευτές, καθιστώντας την ευεργετική για τη γαλλική οικονομία.       

Less is More

Οι νέοι EB Turbo PureTech 1,2lt κινητήρες είναι ό,τι πιο σύγχρονο και προηγμένο τεχνολογικά έχει να επιδείξει το Group PSA, αποδεικνύοντας περίτρανα το κορυφαίο επίπεδο τεχνογνωσίας γύρω από τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού. Μην ξεχνάτε ότι ο EP 1,6lt THP έχει κερδίσει επτά βραβεία στην κατηγορία του! Οι νέοι τρικύλινδροι EB Turbo PureTech 1,2lt κινητήρες, αντικαθιστώντας τους σημερινούς τετρακύλινδρους, θα μειώσουν τις εκπομπές ρύπων CO2 κατά 18%, προσφέροντας ταυτόχρονα καθαρή οδηγική απόλαυση χάρη στην πλούσια ροπή τους στις χαμηλομεσαίες rpm. Ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής, τα κεντρικά τοποθετημένα μπεκ πέντε οπών, ο άμεσος ψεκασμός, το pattern και η υψηλή πίεση (200bar) έγχυσης καυσίμου, η διαχείριση των ψεκασμών (έως και τρεις ανά κύλινδρο) και η εξιδανίκευση της εσωτερικής αεροδυναμικής του θαλάμου καύσης, έχουν ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη δυνατή καύση. Η χρήση της τεχνολογίας επίστρωσης DLC (Diamond Like Carbon) στους πίρους και τα ελατήρια των πιστονιών, καθώς και στα κοκοράκια των βαλβίδων, ο εμβαπτιζόμενος σε λάδι ιμάντας χρονισμού και ο ηλεκτρονικός έλεγχος της αντλίας λαδιού, έχουν εξασφαλίσει τη μείωση των τριβών κατά 30% και την επίτευξη της ιδανικής λίπανσης, αναλόγως των συνθηκών. Χρησιμοποιώντας νέας τεχνολογίας turbo χαμηλής αδράνειας και μεγάλης ευστροφίας (240.000rpm), με maximum πίεση υπερπλήρωσης 1,4bar, οι νέοι EB Turbo PureTech κινητήρες αποδίδουν το 95% της ροπής τους στο φάσμα 1.500-3.500rpm, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα 18% μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2. Στις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις, ο στρόφαλος είναι κατασκευασμένος από υψηλής αντοχής ατσάλι, το ίδιο και οι ενισχυμένες μπιέλες. Ενισχυμένα είναι επίσης και τα μέταλλα στροφάλου/μπιελών. Νέες μέθοδοι χύτευσης (investment casting), σε συνδυασμό με την ενσωμάτωση της πολλαπλής εξαγωγής στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή, επιτρέπουν την περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους. Με σκοπό τη μέγιστη δυνατή απόδοση, ο τριοδικός καταλύτης βρίσκεται τοποθετημένος ακριβώς μετά τον υπερσυμπιεστή και εξοπλίζεται με δυο αισθητήρες λάμδα. Επιπλέον, με τη χρήση της τεχνολογίας Split Cooling, τα κυκλώματα ψύξης της κυλινδροκεφαλής και του μπλοκ διαχωρίζονται στη φάση κρύας εκκίνησης του κινητήρα, με σκοπό αυτός να φτάσει γρηγορότερα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι, μειώνεται ο χρόνος κατά τον οποίο ο κινητήρας δουλεύει κρύος (παράγοντας υψηλές εκπομπές CO2), ενώ παράλληλα θερμαίνεται γρηγορότερα και η καμπίνα των επιβατών. Οι νέοι, τρικύλινδροι, EB Turbo PureTech 1,2lt κινητήρες, είναι πολύ πιο compact σε διαστάσεις, έχοντας κερδίσει 100mm σε πλάτος και 70mm σε ύψος, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών τους. Την ίδια στιγμή, μοιράζονται το 40% των εξαρτημάτων τους με την αντίστοιχη ατμοσφαιρική έκδοση, είναι σύμφωνοι με τις νόρμες εκπομπών ρύπων Euro 6.1 και έχουν δοκιμαστεί με περισσότερες από 25.000 ώρες λειτουργίας στον πάγκο και περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών στο δρόμο. Τελικός στόχος του Group PSA είναι να «ρίξει» την κατανάλωση των νέων EB Turbo PureTech κινητήρων στα 4lt/100km, καθώς και των εκπομπών CO2 στα 95gr/km, νόρμες που θα απαιτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι το 2020. Στην ελληνική αγορά διατίθεται ήδη το Citroen C3, με τον νέο EB Turbo PureTech 1,2lt των 110Ps και τιμή εκκίνησης στην έκδοση Attraction iStreet τα €14.090 (με απόσυρση και Green Bonus), το Citroen C4 στην έκδοση Live με τιμή εκκίνησης τα €14.260 (με απόσυρση και Green Bonus) και το Citroen C4 Cactus στην έκδοση Feel με τιμή εκκίνησης τα €16.140 (με απόσυρση και Green Bonus). Ο δυνατότερος EB Turbo PureTech 1,2lt των 130Ps, τέλος, προσφέρεται στο C4 στην έκδοση Feel με τιμή εκκίνησης τα €17.990 (με απόσυρση και Green Bonus). 

 Naturally Aspirated PureTech Engines

Οι νέοι τρικύλινδροι PureTech ατμοσφαιρικοί κινητήρες εξοπλίζουν ήδη τα Citroen C1, C3 και C4 Cactus. Ο μικρότερος, με χωρητικότητα 999cc, αποδίδει 68Ps και 9,5kgm, εξασφαλίζει στο C1 +8km/h τελικής ταχύτητας, ενώ καταναλώνει 4,3lt/100km (-1,6lt/100km έναντι του προκατόχου του) και εκπέμπει 99gr/km CO2 (-38gr/km). Τα Citroen C1 και Citroen C3 στις εκδόσεις Live και Trend διατίθενται με τιμές που ξεκινούν από τα  €9.790 (με απόσυρση και Green Bonus) και €10.690 αντίστοιχα. Στα Citroen C1, C3 και C4 Cactus συναντάμε επίσης τον ατμοσφαιρικό PureTech 1,2lt απόδοσης 82Ps και 12kgm, που χαρίζει έως και 25% (-1,5lt/100km) χαμηλότερη κατανάλωση και -35gr/km εκπομπές CO2 (104gr/km). Στις αντίστοιχες εκδόσεις Feel, Trend και Live τα C1, C3 και C4 Cactus κοστολογούνται στα €10.335, €11.190 και €12.940 (με απόσυρση και Green Bonus) αντίστοιχα. Οι λιγότεροι κύλινδροι και ο ανασχεδιασμός πολλών εκ των περιφερειακών έχουν ως αποτέλεσμα μείωση βάρους της τάξης του 25% (-25kg για τον VTi68Ps και -21kg για τον VTi82Ps).        

 

Αρθρογράφος