Honda Integra Type R K24 DC2 264Ps

Honda Integra Type R K24 DC2 264Ps

«Κοίταξε, τα μόνα που έχουν παραμείνει εργοστασιακά είναι το μπροστά τζάμι, οι υαλοκαθαριστήρες και το χειρόφρενο». Αυτή ήταν η πρώτη απάντηση που πήρα όταν ζήτησα το ατελείωτο spec-list του Integra του Διονύση. Αγορασμένο ήδη βελτιωμένο από το 2011, αλλά στη συνέχεια κατασκευασμένο όλο από την αρχή, είναι ένα αυτοκίνητο που γυρνάει στις Σέρρες σε 1:28sec και στα Μέγαρα σε 1:08sec με το προηγούμενο set-up του. Τώρα ολοκληρώθηκε φορώντας έναν Κ24Α3 και μένει να μπει στις πίστες και να σπάσει τα χρονόμετρα.

Πολεμικό

Το εσωτερικό του είναι μάχιμο. Τέρμα μάχιμο. Δύο Sparco EVO3 και ζώνες έξι σημείων της Takata, σε κρατάνε στη θέση σου και είσαι περικυκλωμένος από ένα chrome-moly roll cage και ανθρακονήματα. Ανοίγει ο κεντρικός διακόπτης και αμέσως βουίζουν οι αντλίες βενζίνης. Διακόπτης, περιστρέφεται η μίζα και παίρνει τις πρώτες στροφές ο Κ24. Ξεκινάει η κόλαση. Τα πάντα τρίζουν και συντονίζονται στο ρυθμό περιστροφής του στροφάλου. Πολεμικό και αντρικό το Integra. Η τεστοστερόνη βαράει κόκκινα και αφού κουμπώσεις 1η και αφήσεις συμπλέκτη, ακούς στους θόλους κάθε χαλίκι και πετραδάκι που ξεκολλάει από το πέλμα των slick ελαστικών. Η πραγματική μάχη είναι όχι στην ευθεία, αλλά στις στροφές. Εκεί καταλαβαίνεις το πόσο ψαγμένο και σωστό στήσιμο έχει αυτό το κατασκεύασμα. Ξεχάστε ό,τι ξέρετε για γρήγορο στρίψιμο και απόλυτη οδήγηση. Εδώ μιλάμε για ένα καθαρόαιμο πολεμικό μηχάνημα, που υπακούει σε κάθε εντολή του οδηγού. Και εδώ έρχεται ένα δίλημμα. Το λιώνεις στην πίστα ή το βάζεις στο σαλόνι του σπιτιού σου απλά και μόνο για να το χαζεύεις? Έχει πάνω του τόσα χρήματα, τόση προσοχή στη λεπτομέρεια και τόσο προσεγμένη δουλειά, που πραγματικά λυπάσαι να το πιέσεις μην τυχόν και λερωθεί! Εντάξει, σε αυτό συνέβαλε ο Διονύσης που άγγιζε τα όρια του ψυχαναγκασμού με το πανί καθαρισμού κολλημένο στο χέρι του.

Πού είναι η μπάλα?

Ο Διονύσης ανέκαθεν είχε Honda στην κατοχή του και πάντα του άρεσε το Integra DC2. Αυτό το κτήνος είναι το δεύτερο που πέρασε από τα χέρια του και το αγόρασε το 2011, μέσω ενός φίλου του και το πρώτο πράγμα που άλλαξε ήταν τα αμορτισέρ, αφού πρώτα έκανε μερικές επισκέψεις στην πίστα. Και από εκεί και πέρα κάπου χάνουμε τη μπάλα. Αλλά καλύτερα να ξεκινήσουμε από τα βασικά μήπως και βγάλουμε καμία άκρη. Ο κινητήρας είναι το τελευταίο που θα μας απασχολήσει, μιας και η δουλειά που έχει γίνει στα υπόλοιπα σημεία του αυτοκινήτου είναι απλά τρομακτική.

Και ξεκινάμε!

Όλες οι εργασίες, που αφορούσαν το αμάξωμα και τη φανοποιεία γενικότερα, έγιναν από την Maroulis Bodyworks του Λευτέρη Μαρούλη. Από το αμάξωμα αφαιρέθηκε ό,τι δεν χρειάζεται. Έμεινε σκέτη καρότσα, χωρίς κανένα απολύτως μηχανικό μέρος επάνω της και οδηγήθηκε στην Herby Racing, όπου και κατασκευάστηκε ένα roll cage πολλαπλών σημείων που δένει από τους μπροστινούς μέχρι και τους πίσω θόλους. Το roll cage είναι κατασκευασμένο από chrome-moly, ενώ παράλληλα αφαιρέθηκαν και όσες λαμαρίνες του αμαξώματος δεν χρειάζονταν. Μία από αυτές ήταν η φωλιά της ρεζέρβας και στη θέση της κατασκευάστηκε -από chrome moly- μία ενίσχυση, η οποία συγκρατεί και το πίσω diffuser. Όλα τα τζάμια του αυτοκινήτου, πλην του παρμπρίζ, αντικαταστάθηκαν με πλαστικά, κατασκευασμένα από την Plastic 4 Performance. Ο στόχος εδώ είναι να μειωθεί το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, που στην προκειμένη περίπτωση είναι στα 1.031kg. Στο εσωτερικό, συνεχίζουμε με την κατασκευή ενός ταμπλό από πολυεστέρα, το οποίο ντύθηκε με alcantara και πάνω του τοποθετήθηκε ένα panel με διάφορους διακόπτες και στη θέση, που θα συναντούσαμε τα όργανα, έχει τοποθετηθεί μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και data logger, η οποία έχει κεραία GPS και δεν είναι άλλη από την MXG της ΑΙΜ. Εκεί που βρισκόταν η ρεζέρβα κατασκευάστηκε ένα carbon πάνελ για να καλύψει την ενίσχυση που αναφέραμε παραπάνω. Από carbon είναι κατασκευασμένα τα πάνελ των θυρών επιβίβασης, όπως και το κάλυμμα της αντλίας καυσίμου. Το όργιο με το carbon συνεχίζεται με τα αντίστοιχα πατάκια της TRS. Ο καθρέφτης του αμαξώματος τροποποιήθηκε στο σημείο που εδράζεται το servo των φρένων, το οποίο καταργήθηκε, προκειμένου να τοποθετηθεί η καινούργια πεταλιέρα της AP Racing, που χρησιμοποιεί ξεχωριστές τρόμπες για κάθε πετάλι. Εξωτερικά, τώρα, περνάμε στην κατασκευή του πίσω diffuser από την CFCCarbon, το οποίο έγινε ειδική παραγγελία, είναι V pattern και χρησιμοποιήθηκε φούρνος για να «ψηθεί», ενώ στο τέλος περάστηκε με το ειδικό βερνίκι της CFC Racing. Η GRT του Γιάννη Γκουλέτσου κατασκεύασε μία αεροτομή, φυσικά από carbon, η οποία στην προδιαγραφή της ορίζει ότι η μέγιστη απόσταση των στηριγμάτων της θα πρέπει να είναι στα 90cm. Εδώ η απόσταση που τοποθετήθηκαν τα στηρίγματα αυτά ήταν στα 85cm και στο μάτι ξενίζει λίγο το μεγάλο τους πάχος. Αυτό έγινε γιατί το down-force της αεροτομής είναι τέτοιο που στις υψηλές ταχύτητες υπάρχει ο κίνδυνος να ξεκολλήσει το καπό, γι’ αυτό και κατασκευάστηκαν τα στηρίγματα με τέτοιο πάχος, ώστε να είναι ιδιαίτερα ενισχυμένα και να την συγκρατούν σωστά στη θέση της. Στα μπροστινά φτερά τοποθετήθηκαν οι αεροδυναμικές προσθήκες από την Track-Life και τέλος, ένα custom μπροστινό spoiler της JDMaster.net συμπληρώνει την εικόνα. Ξέχασα κάτι? Α, ναι, τα custom πλαϊνά side skirts και πλέον έχουμε μία πλήρη εικόνα του Integra. Ή μήπως όχι?

Και συνεχίζουμε...

Για να έχουμε μία πραγματικά πλήρη εικόνα του αυτοκινήτου, θα πρέπει να ξέρουμε τι έγινε στο σύστημα της ανάρτησης. Εκεί συναντήσαμε πολλές ψαγμένες λύσεις και αρκετές πατέντες που μας άφησαν άφωνους. Εδώ ανέλαβε πλέον ο ΓιάννηςΔαλιανούδης της 10secGarage. Στο μπροστινό σύστημα, τα πάνω ψαλίδια προέρχονται από την Skunk2, ενώ τα κάτω είναι σωληνωτά και προέρχονται από την Hardrace. Παντού χρησιμοποιήθηκαν balljoints της ESM και επιπλέον, τοποθετήθηκαν custom ροδέλες, για να μετακινηθεί προς τα πίσω το ψαλίδι και να αλλάξει η γωνία caster. Η μπροστινή αντιστρεπτική δοκός έχει πλέον πάχος στα 27mm και έχει ρυθμιζόμενα ντιζάκια, ενώ η πίσω είναι κούφια, ρυθμιζόμενη, με πάχος στα 32mm και είναι από την ASR. Στο πίσω σύστημα, τώρα, τοποθετήθηκαν Sunk2 ψαλίδια επάνω και Function7 κάτω, που, όπως και στα μπροστά, έτσι και εδώ τοποθετήθηκαν custom ροδέλες κατασκευασμένες από τον Γιάννη Δαλιανούδη, προκειμένου να επέμβουν στη γωνία caster. Τοποθετήθηκαν πίσω ρυθμιζόμενες μπάρες σύγκλισης της Hardrace, όπως επίσης και rollcenteradjusters από την J’SRacing, καθώς και μπάρα ψαλιδιών της Skunk2. Και για το τέλος άφησα τα αμορτισέρ και τα ελατήρια. Η D2Racing έδωσε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο coiloverkit, το οποίο έγινε ειδική παραγγελία από το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας. Το κιτ αυτό χρησιμοποιεί εξωτερικές μπουκάλες αζώτου, έχει ρύθμιση hi και low όσον αφορά τη συμπίεση και την επαναφορά και χρησιμοποιεί ελατήρια με σκληρότητα 20kg εμπρός και 18kg πίσω. Αφού τοποθετήθηκαν όλα, το αυτοκίνητο οδηγήθηκε στην Drosos Car Geometry, όπου και έγινε corner weighting και φυσικά ρυθμίστηκε η σωστή γεωμετρία του αυτοκινήτου, σύμφωνα φυσικά με τις ανάγκες του Διονύση. Μερικές ενδιαφέρουσες και ενδεικτικές τιμές είναι οι 3ο 14΄ κάμπερ εμπρός και οι 4ο 38΄ της γωνίας κάστερ, όπως επίσης και το προσεκτικό ζύγισμα του αυτοκινήτου, με το βάρος στο μπροστά αριστερό τροχό να είναι στα 327,5kg, στο δεξιό στα 334,5kg και αντίστοιχα για πίσω στα 181kg και στα 188,5kg.

Φρέναααααα!

Εννοείται ότι στα φρένα αλλάχθηκαν τα πάντα. Μπροστά συναντάμε αεριζόμενους, τρυπητούς, πλευστούς δίσκους της D2 Racing, σε διάσταση 305x28mm, με εξαπίστονες δαγκάνες και τα αντρικά Carbotec XP10 τακάκια, ενώ πίσω οι εργοστασιακές δαγκάνες χρησιμοποιούν Ferodo τακάκια και μεγαλύτερους δίσκους των 286mm. Φυσικά έχουν χρησιμοποιηθεί σωληνάκια αεροπορικού τύπου, κατανεμητής πέδησης της AP Racing, μία custom βάση με limit switch για την ενεργοποίηση των φώτων των φρένων και η πεταλιέρα της AP Racing που έχει τοποθετηθεί πιο πίσω.

Κάτι ξέχασα

Α, ναι, τον κινητήρα και τη μετάδοση! Ο Κ24Α3 διατηρήθηκε σε σχετικά εργοστασιακή μορφή. Το μόνο που αλλάχθηκε στο μπλοκ είναι η αντλία λαδιού, που προέρχεται από EP3, ενώ στο κάρτερ λαδιού κατασκευάστηκαν custom διαφράγματα για την αποφυγή της μετακίνησης του λαδιού την ώρα που το αυτοκίνητο στρίβει και ταλαιπωρεί με πλευρικά g το όλο σύνολο. Στην κυλινδροκεφαλή τοποθετήθηκε ο εκκεντροφόρος εισαγωγής από το Civic Type FN2 και μία φλάντζα κεφαλής της Toda. Από εκεί και πέρα, όποια επέμβαση έγινε αφορούσε τα περιφερειακά του, με πρώτη και καλύτερη την πολλαπλή εισαγωγή που είναι η RRC και συνδυάστηκε με μία πεταλούδα της Blox72mm και έναν custom σωλήνα 100mm, που καταλήγει στο φίλτρο αέρα της BMC. Αυτό όμως που σε εντυπωσιάζει, όταν παρατηρείς τον κινητήρα, είναι η απουσία καλωδίωσης. Όλα τα καλώδια έχουν κρυφτεί επιμελώς από τον Γιάννη Δαλιανούδη και μπροστά μας έχουμε ένα από τα καλύτερα μηχανοστάσια που πέρασαν από τις σελίδες μας! Η γκάμα της K-Tuned έχει κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της στο χώρο του κινητήρα, αφού από αυτήν προέρχονται τα κολάρα σιλικόνης, η μπεκιέρα, ο ρυθμιστής πίεσης, το φίλτρο καυσίμου και διάφορα άλλα. Η ECU, που χρησιμοποιήθηκε, είναι αυτή που χρησιμοποιεί το Type R EP3 και συνδυάστηκε με τη μονάδα της Hondata K-Pro 4, που την ανέλαβε ο Γιάννης Κουραμπάς. Ο κινητήρας, που πατάει επάνω στις βάσεις της Hasport, απέδωσε 264,3Ps στις 7.127rpm και 26,27kgm ροπής στις 6.265rpm. Για να περάσει σωστά η δύναμη στο δρόμο, επιλέχθηκαν αρκετά πράγματα με πρώτο και καλύτερο το κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων από Integra Type-RDC5, μέσα στο οποίο τοποθετήθηκε ένα μπλοκέ διαφορικό 1.5 way της Cusco, το οποίο -μέσω custom ημιαξονίων για να ταιριάξουν στα εργοστασιακά μουαγιέ του Integra- περνάει τη δύναμη στους τροχούς. Το μοχλικό έχει δεχθεί τις ντίζες κιβωτίου με ball joints, τη βάση, καθώς και τον ίδιο τον επιλογέα της K-Tuned και τέλος, ένας εξάφτερος συμπλέκτης Stage 2 της ACT ανέλαβε την επικοινωνία μετάδοσης και κινητήρα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι τέτοια που μέχρι και το μείγμα λαδιού για το κιβώτιο είναι μία μείξη Honda MTF3-Torco RTF και friction modifier.

Κόσμημα για το σαλόνι

Σχεδόν τα πάντα είναι κατασκευασμένα ειδικά γι’ αυτό το αυτοκίνητο. Όπως διαβάσατε και είδατε και στις φωτογραφίες, το αποτέλεσμα είναι πραγματικά άψογο. Το δυσκολότερο σημείο ήταν η καινούργια καλωδίωση, καθώς και η κατασκευή της πεταλιέρας. Για το μέλλον, ο Διονύσης δεν σκέφτεται να αλλάξει τίποτα, το μόνο που θέλει είναι να το λιώσει στις πίστες. Και εγώ στη θέση του αυτό θα έκανα! Είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά το ζήλεψα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.354cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 99mm

Σχέση Συμπίεσης: 12,0:1

Κ24Α3

RRC πολλαπλή εισαγωγής

Blox πεταλούδα γκαζιού 72mm

Custom σωλήνα εισαγωγής 100mm

BMC φίλτρο

Skrivanos Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm με 2 καζανάκια

Toda φλάντζα κεφαλής

Civic EP3 αντλία λαδιού

Civic FN2 εκκεντροφόρος εισαγωγής

Custom plate στο κάρτερ λαδιού

Hasport 75A βάσεις κινητήρα

Skunk2 ψυγείο νερού

K-Tuned κολάρα σιλικόνης

K-Tuned λαιμοί νερού

K-Tuned μπεκιέρα καυσίμου

Denso RDX μπεκ καυσίμου 440cc/min

K-Tuned κιτ σωληνώσεων καυσίμου

K-Tuned ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

K-Tuned φίλτρο καυσίμου

Custom κιτ ψυγείου λαδιού

Custom σωληνώσεις λαδιού

Custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

Custom δοχείο διαστολής ψυγείου νερού

Custom wire truck military spec καλωδίωση

EP3 ECU

Hondata K-Pro 4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Integra Type-R DC-5 κιβώτιο ταχυτήτων

Cusco RS 1.5 way μπλοκέ διαφορικό

Custom ημιαξόνια

K-Tuned Pro ντίζες κιβωτίου ταχυτήτων με ball joints

K-Tuned Pro Racing επιλογέας ταχυτήτων

K-Tuned βάση κιβωτίου

K-Tuned προστατευτικό καθρέφτη

ACT Stage 2 εξάφτερος συμπλέκτης

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Herby Racing chrome molly roll-cage πολλαπλών σημείων

Custom ενίσχυση πατώματος χώρου αποσκευών

Plastic4Performance πλαστικά τζάμια

JDMASTER.NET custom εμπρός spoiler

CFC Carbon diffuser

GRT custom αεροτομή

Track-Life αεροδυναμικές προσθήκες εμπρός φτερών

Custom πολυεστερικό ταμπλό

AIM MXG οθόνη πολλαπλών ενδείξεων

TRS carbon πατάκια

Custom carbon πάνελ θυρών

Custom carbon κάλυμμα χώρου αποσκευών

Sparco EVO3 καθίσματα

Takata ζώνες έξι σημείων οδηγού

Takata ζώνες τεσσάρων σημείων συνοδηγού

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

D2 Racing custom coilover kit

Skunk2 άνω εμπρός ψαλίδια

Hardrace σωληνωτά κάτω εμπρός ψαλίδια

ESM ball joint kit

Custom ροδέλες μπροστά ψαλιδιών

Εμπρός αντιστρεπτική δοκός 27mm

J’S Racing roll center adjusters

Skunk2 πίσω πάνω ψαλίδια

Function7 πίσω κάτω ψαλίδια

Hardrace πίσω ρυθμιζόμενες μπάρες σύγκλισης

ASR πίσω αντιστρεπτική δοκός 32mm

Skunk2 μπάρα ψαλιδιών

ΦΡΕΝΑ

D2 Racing εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός

D2 Racing πλευστοί αεριζόμενοι δίσκοι 305x28mm εμπρός

Carbotec XP10 εμπρός τακάκια

Αεριζόμενοι δίσκοι 286mm πίσω

Custom αποστάτες

Ferodo DS2500 πίσω τακάκια

AP Racing πεταλιέρα

Custom σωληνώσεις αεροπορικού τύπου

AP Racing κατανεμητής πέδησης

ΤΡΟΧΟΙ
Enkei RPF1 8Jx17in ζάντες

ADVAN 230/610 R17 ελαστικά

TUNED BY:

10sec Garage

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

DYNO TESTΗ δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Vamag της DynoWorx

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 264,3/7.127

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 26,27/6.265

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %

 

Αρθρογράφος

 

Lamborghini Aventador SVJ VS KIA EV6 GT

Lamborghini Aventador SVJ VS KIA EV6 GT

Το KIA EV6 GT είναι άραγε τόσο γρήγορο, ώστε να μπορεί να στηθεί δίπλα σε μια Lamborghini Aventador SVJ και να την περάσει;