Jeep Avenger BEV 156Ps

Jeep Avenger BEV 156Ps

Νέα εποχή

Η ενσωμάτωση της Jeep στην ομπρέλα του ομίλου Stellantis είχε φυσικά ως συνεπακόλουθο τις αλλαγές που θα έπρεπε να «υποστεί» η Αμερικάνικη φίρμα για να γίνει πιο δελεαστική προς το Ευρωπαϊκό κοινό. Ο όμιλος είχε ήδη δεσμευτεί από τον Μάρτιο του 2022 ότι από το 2030 θα πουλάει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Άρα το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep ήταν θέμα χρόνου. Αυτό που πιθανότατα δεν περίμενε κανένας είναι η πρώτη απόπειρα της εταιρείας να γίνει σε ένα μικρό SUV, με περισσότερο αστικό χαρακτήρα. Το νέο Avenger «αποτάσσει» την εικόνα που είχαμε μέχρι σήμερα για την Jeep, δηλαδή της εταιρείας με πληθωρικά αμαξώματα και κινητήρια σύνολα και παραθέτει ένα άκρως μοντέρνο ηλεκτρικό crossover στη μικρή κατηγορία του B-SUV.

Είναι μάλλον αδύνατον να μην σου αρέσει η εμφάνιση του νέου Avenger. Το όμορφο boxy σχήμα, με τις μοντέρνες γραμμές, ξέρει να αναδεικνύει τις μικρές διαστάσεις του «εκδικητή», που φτάνει τα 4.084mm σε μήκος και 1.776mm σε πλάτος. Το μεταξόνιο των 2.562mm υποδηλώνει τη «συγγένεια» με τα υπόλοιπα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου, όμως η νέα eCMP2 πλατφόρμα είναι ανασχεδιασμένη σε αρκετά σημεία (η Jeep αναφέρει ότι 60% των εξαρτημάτων της είναι διαφορετικά, με κυριότερη αλλαγή την έδραση της μπαταρίας) σε σχέση με την eCMP, δίνοντας στο Avenger τα πρωτεία χρήσης της. Στο μπροστινό μέρος δεσπόζει η κλασσική μάσκα της Jeep με τις 7 γρίλιες, οι οποίες φυσικά και δεν είναι λειτουργικές, αφού οι ανάγκες ψύξης του ηλεκτροκινητήρα καλύπτονται από τα ανοίγματα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Μία ενδιαφέρουσα ιδέα αποτελεί η χρήση πλαστικών που είναι χρωματισμένα (κατά τη χύτευση του υλικού) και όχι βαμμένα, προκειμένου να μην φεύγει το χρώμα τους από τις επικείμενες, εκτός δρόμου, επαφές.

Κάτι διαφορετικό

Επιτέλους! Εκεί που τα εσωτερικά των περισσότερων κατασκευαστών «πρέπει» να ακολουθήσουν μία σχεδιαστική «πεπατημένη» ανάμεσα από τα μοντέλα της γκάμας, η Jeep μάς κάνει την έκπληξη και πετάει αυτή την ιδέα από το παράθυρο. Το εσωτερικό του Avenger είναι διαφορετικό, νεανικό, καλαίσθητο και εξαιρετικά χρηστικό. Θα ήθελα να γράψω και ποιοτικό, όμως η χρήση των σκληρών πλαστικών, με κάπως τραχιά υφή σε ορισμένα σημεία, με αποθαρρύνουν. Ακόμα και αυτό το αρνητικό όμως δεν είναι αρκετό για να μην σε κάνει να λατρέψεις το εσωτερικό του Avenger, που καταφέρνει να δώσει μία τρομερά ευχάριστη πνοή στην καθημερινότητά σου. Κάτι η χρυσαφί φάσα στο ταμπλό που θυμίζει soundbar, κάτι το μινιμαλιστικό ύφος με τους λίγους, αλλά ορθώς επιλεγμένους φυσικούς διακόπτες, κάτι οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι, όπως το μεγάλο ντουλακάκι της κεντρικής κονσόλας που έχει ένα έξυπνο κάλυμμα το οποίο αναδιπλώνεται όπως ένα αντίστοιχο μαγνητικό που έχουμε συνηθίσει από τα tablet μας, όλα αυτά είναι στοιχεία που σου φτιάχνουν την διάθεση και σε αποτρέπουν από το να σηκώσεις πίεση εγκλωβισμένος στην κίνηση της Αθήνας. 

Οι ψηφιακές απαιτήσεις καλύπτονται απόλυτα από τον ευανάγνωστο -αλλά όχι προσαρμόσιμο- πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25in (7in μόνο στην βασική έκδοση Longitude) και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, με διαγώνιο επίσης 10,25in (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), η οποία παρέχει ταχύτητα και αμεσότητα στη χρήση της και πλήρη συνδεσιμότητα με Smartphones.

Οι χώροι του μικρού Jeep ξεπερνούν τις προσδοκίες που μπορείς να έχεις για ένα αυτοκίνητο, με μήκος ελάχιστα πάνω από τα 4m, αφού μπορεί να καλύψει μέχρι και μία τετραμελή οικογένεια. Βέβαια οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για το κεφάλι, αν όμως ξεπερνούν το 1,80m είναι βέβαιο ότι θα παραπονεθούν λίγο για τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατά τους. Ο όγκος του χώρου αποσκευών στα 355lt είναι πολύ καλός για B-SUV μοντέλο και μπορεί να φτάσει τα 1.250lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

+20Ps

Στο πάτωμα της πλατφόρμας βρίσκεται η εντελώς σφραγισμένη (για να μην προβληματίζει σε περάσματα από νερά) μπαταρία του Avenger. Ζυγίζει 340kg και αποτελείται από 102 στοιχεία και 17 modules, με ενεργειακή χωρητικότητα 54kWh (50,8kWh ωφέλιμα). Η μπαταρία κατασκευάζεται από την ίδια την Stellantis, όπως και ο νέος ηλεκτροκινητήρας που λειτουργεί υπό τάση 400V και αποδίδει 20 επιπλέον ίππους σε σχέση με τα ηλεκτρικά Corsa/Mokka/208/2008, φτάνοντας τα 156Ps με 26,5kgm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω σταθερής σχέσης μετάδοσης, με τον on-board φορτιστή να επιτρέπει φόρτιση έως 100kW σε συνεχές ρεύμα που σημαίνει μόλις 24 λεπτά για να φτάσει από το 20% στο 80%, ενώ για εναλλασσόμενο δίκτυο φτάνει τα 11kW, με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί 5,5 ώρες.

Το νέο και πιο αποδοτικό σύστημα κίνησης εξασφαλίζει στο Avenger ονομαστική μεικτή αυτονομία 396km. Στα χέρια μας, το ηλεκτρικό Jeep έγραψε μέση κατανάλωση 17,2kWh/100km, με τον κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα. Μέσα στην πόλη πάντως αν προσέξεις λίγο τις πιέσεις του δεξιού πεντάλ, το νούμερο αυτό πέφτει εύκολα κάτω από τα 15kWh/100km. Όλα αυτά σημαίνουν στην πράξη μία απόλυτα ικανοποιητική αυτονομία της τάξης των 360-370km.

Τετρακίνηση στην ηλεκτρική έκδοση δεν υπάρχει -παρότι αναμένεται έκδοση plug-in hybrid έκδοση 4Xe, στα μέσα του 2024- όμως τα 20cm απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν αξιόλογες ικανότητες κίνησης σε ήπιο off roading με τη συνεισφορά του Selec-Terrain που αλλάζει την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και του ESP με τα προγράμματα Sand, Mud και Snow. Υπάρχουν τρία επιπλέον προγράμματα οδήγησης, τα οποία μεταβάλουν και την απόδοση. Τα 156Ps είναι διαθέσιμα στο Sport, στο Normal έχεις στη διάθεσή σου 109Ps και στο Eco η ισχύς περιορίζεται στους 82 ίππους. Το Avenger είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που είχα σχεδόν μόνιμα στο Sport. Δεν το έκανα τόσο για την επιπλέον ισχύ, αλλά για το τιμόνι που στο Normal είναι υπερβολικά ελαφρύ. Ναι, βολεύει πολύ στην κίνηση μέσα στην πόλη, όμως σε συνδυασμό με την μέτρια αίσθησή του, κάνει επιτακτική την επιλογή του Sport για να έχεις τουλάχιστον λίγο πιο βαρύ τιμόνι όταν θες να κινηθείς πιο σβέλτα. Τα 156Ps είναι πάντως σε θέση να κινήσουν σβέλτα τα 1.536kg του Avenger, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 9,0sec και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 150km/h, τα οποία είναι λίγα για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους.

Η οδήγηση του Avenger δείχνει ξεκάθαρα ότι η Jeep ήξερε πού θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Στην άσφαλτο και στην πόλη. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή για να δώσει την απαραίτητη σπορτίφ αίσθηση που θέλει το νεανικό κοινό, φιλτράρει όμως καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου, με μοναδική εξαίρεση τις εγκάρσιες ανωμαλίες που συμπεριφέρεται κάπως «ξερά». Σε γενικές γραμμές προσφέρει καλά επίπεδα ένεσης και κράτημα υψηλού επιπέδου όταν θα αναζητήσεις λίγο πιο γρήγορο ρυθμό σε δρόμο με στροφές. Η αίσθηση της επιτάχυνσης σίγουρα δεν θα εντυπωσιάσει ακόμα και αν έχεις επιλεγμένο το Sport, είναι πιο γραμμική από τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα που επιταχύνουν ακαριαία.

Το νέο Jeep Avenger είναι μία ευχάριστη έκπληξη. Δίνει μία φρέσκια και μοντέρνα παρουσία στα μικρά SUV, έχει ένα πολύ αποδοτικό ηλεκτρικό σύνολο με απόλυτα ικανοποιητική αυτονομία, είναι καλά εξοπλισμένο και διαθέτει πολύ καλούς χώρους για το μέγεθός του. Ταυτόχρονα αποτελεί δελεαστικό εναρκτήριο στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών, αφού η τιμή εκκίνησης των €29.700 (έκδοση Longitude) με το όφελος της κρατικής επιδότησης (€38.700 χωρίς αυτήν) είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική συγκριτικά με άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ δεν απέχει ιδιαίτερα από ανταγωνιστικά βενζινοκίνητα SUV αντίστοιχης ιπποδύναμης με αυτόματο κιβώτιο.

Τιμή βασικής έκδοσης Avenger 156Ps (Longitude): €38.700 (€29.700 με όφελος Κρατικής Επιδότησης)

Τιμή έκδοσης δοκιμής Avenger 156Ps (Summit): €43.700 (€34.700 με όφελος Κρατικής Επιδότησης)

+

Καταπληκτικό design

Αυτονομία

Εξοπλισμός

Τιμή

Ευκολία μετακίνησης στην πόλη

-

Αίσθηση τιμονιού

Σκληρά πλαστικά

Χώροι πίσω επιβατών

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα: 54kWh (50,8kWh ωφέλιμα)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 249mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx18in

Ελαστικά: 215/55

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.084

Πλάτος (mm): 1.776

Ύψος (mm): 1.528

Μεταξόνιο (mm): 2.562

Βάρος (kg): 1.536

Χώρος αποσκευών (lt): 355

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 156

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 26,5

0-100km/h (sec): 9,0

Τελική ταχύτητα (km/h): 150

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (kWh/100km): 15,1-15,9kWh/100km (WLTP)

Δοκιμής (kWh/100km):   17,2kWh/100km

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Ονομαστική (km): 396

Δοκιμής (km): 370

 

Αρθρογράφος

 

Ο Kubica στο Nurburgring με μία BMW M4

Ο Kubica στο Nurburgring με μία BMW M4

Τι μπορεί να πετύχει κανείς στην πίστα του Nurburgring?