Lamborghini Gallardo LP560-4 610Ps

Lamborghini Gallardo LP560-4 610Ps

Γιατί να είμαι ψηλός;

Δοκίμασα να μπω στη θέση οδήγησης της Gallardo, αλλά δυστυχώς δεν τα κατάφερα. Ο ιδιοκτήτης -λόγω ύψους- έχει προσθέσει αποστάτες στο κάθισμα και έχει σηκωθεί ελαφρά προς τα πάνω, με αποτέλεσμα όταν δοκίμασα να μπω στη θέση του, το κεφάλι μου ακούμπαγε στην οροφή. Όταν άλλαξα την κλίση του καθίσματος προς τα πίσω, δεν έφτανα όπως ήθελα το τιμόνι, οπότε το όνειρο να οδηγήσω σωστά την LP560 πήγε για βρούβες. Έτσι, βολεύτηκα στη θέση του συνοδηγού, μιας και δεν μπορούσα να κάνω κι αλλιώς. Ακόμα κι από εκεί όμως, η βόλτα με την Ιταλίδα ήταν μία μοναδική εμπειρία. Το εσωτερικό της γενικά είναι κλειστοφοβικό. Το μπροστά τζάμι μπορεί να είναι μεγάλο, αλλά η κλίση του είναι τέτοια που δεν μπορείς να πεις ότι έχεις και την καλύτερη δυνατή ορατότητα. Τα δε πλαϊνά τζάμια είναι κοντά σε ύψος, όσο για την ορατότητα προς τα πίσω, ξεχάστε την. Εκεί ζει ένας V10 των 5.204cc που -σύμφωνα με την Lamborghini- αποδίδει 560Ps. Τα δυναμόμετρα όμως έχουν διαφορετική άποψη. Λόγω της θέσης του κινητήρα, οι ανεμιστήρες που έχουν συνήθως τα δυναμόμετρα δεν έχουν επαρκή παροχή για την ψύξη και την εισαγωγή του μοτέρ, με αποτέλεσμα τα περισσότερα Gallardo LP να αποδίδουν σε εργοστασιακή μορφή 510-530Ps στο βολάν και 410-430 άλογα στους τροχούς (η τετρακίνηση της Lamborghini έχει περίπου 90 άλογα απώλειες). Θέλει πολύ μεγάλους φορητούς ανεμιστήρες που να μπορούν να τοποθετηθούν κοντά στις πλαϊνές εισαγωγές του V10, αλλά ακόμα κι έτσι ο αέρας δεν μπορεί να εξομοιώσει τις συνθήκες δρόμου, όταν, για παράδειγμα, η 4η σχέση του Gallardo LP αγγίζει τα 210 πραγματικά km/h.

Γιατί E-gear;

Όταν κυκλοφόρησε η Lamborghini Gallardo LP560-4, βγήκε σε δύο αρχικές εκδόσεις, η μία -και η πιο σπάνια- είχε ένα μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και λέω σπάνια, γιατί σε όλον τον πλανήτη πουλήθηκαν μόλις 78 και από αυτές οι 19 κυκλοφορούν στην Ευρώπη, καθώς και στην έκδοση με το αυτόματο E-gear. Το E-gear είναι το κατάλληλο κιβώτιο για να χαντακώσεις τις επιδόσεις του εκπληκτικού κινητήρα της. Είναι στην ουσία ένα χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο χρησιμοποιεί έναν υδραυλικό συμπλέκτη που ελέγχεται ηλεκτρονικά από ξεχωριστή ECU και δίνει την επιλογή στον οδηγό για τις αλλαγές των σχέσεων μέσω paddles. Το E-gear είναι πολύ ευαίσθητο όσον αφορά τον συμπλέκτη του και έχει την τάση να πατινάρει και να χάνει φυσικά σε απόδοση. Γι’ αυτό και η Huracan που ακολούθησε μετά είχε ένα πολύ πιο γρήγορο και άμεσο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. H Gallardo χρησιμοποιεί ένα παρόμοιο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με το Audi R8, με συνεκτικό συμπλέκτη, όπου η ισχύς μεταδίδεται σε ποσοστό 70-85% στον πίσω άξονα μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού με ποσοστό εμπλοκής 45%, ενώ στον μπροστά άξονα φτάνει το 15-30% της ισχύος μέσω ενός επίσης μπλοκέ διαφορικού.

Πάμε ξανά στον V10

Οι πρώτες Gallardo είχαν έναν «αρχαίο» V10 που προερχόταν από τον V10 των 3.9lt της Lamborghini Cala, ενός μοντέλου που δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Ο V10 αυτός υπερκυβίστηκε από τα 3.9lt στα 5.0lt, αλλά ήταν πολύ αναξιόπιστος και σύντομα αντικαταστάθηκε από τον V10 των 5,2lt. Αυτός ο V10, τώρα, βρίσκει τις ρίζες του στον 4.2lt V8 που κινούσε το Audi RS4 και το R8, που, αν το ψάξετε, θα δείτε ότι έχουν την ίδια διάμετρο και διαδρομή, με τη διαφορά ότι προστέθηκαν απλώς δύο επιπλέον κύλινδροι. Στη νέα του γενιά τώρα, που συναντάμε στα R8 και στις Huracan, προστέθηκαν δέκα επιπλέον μπεκ έμμεσου ψεκασμού στην εισαγωγή, αφού ο πρώτης γενιάς V10 μάζευε πολλές επικαθίσεις στις βαλβίδες εισαγωγής, με αποτέλεσμα την πτώση της ισχύος και το check engine να ανάβει πιο συχνά και από τα φλας. Αν θέλετε περισσότερα τεχνικά στοιχεία γι’ αυτόν τον κινητήρα, απλά ανατρέξτε στο προηγούμενο τεύχος και διαβάστε το μοναδικό και ειδικό αφιέρωμα που έκανε ο Κλιβανόπουλος για τους καλύτερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Το μόνο σημείο που θα σταθώ είναι η ταχύτητα που αναπτύσσουν τα πιστόνια του στις 8.700rpm (που στροφάρουν οι Huracan και το δεύτερης γενιάς R8), αγγίζοντας τα 26,9m/s. Το νούμερο αυτό τον καθιστά τον γρηγορότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα παραγωγής. Τον συγκεκριμένο τώρα V10 που αναπαύεται πίσω από τα καθίσματα της Gallardo LP560 τον έχει αναλάβει ο Χρήστος Ζαχαρίου, της Zaxariou Auto Tuning. Πριν ασχοληθεί όμως με την μονάδα της Bosch MED 9, τοποθέτησε το αποδοτικό σύστημα εξαγωγής της Αγγλικής Top Gear. Η εξαγωγή αυτή τοποθετείται μετά τους καταλύτες και περιλαμβάνει δύο τελικά καζανάκια με διπλές απολήξεις, με το υλικό κατασκευής να είναι από ανοξείδωτο ατσάλι. Επίσης, έχει ηλεκτρονικά κινούμενες βαλβίδες, οι οποίες ελέγχονται από την ECU του κινητήρα και παραμένουν κλειστές, περιορίζοντας τον θόρυβο στις χαμηλές στροφές, ενώ ανοίγουν όσο ανεβαίνουν οι στροφές ή στο τέρμα γκάζι. Και αφού πάρεις το πόδι σου από το δεξί πεντάλ, ακούς έναν πανικό από πίσω από τα σκασίματα της εξάτμισης, σε τέτοιο βαθμό που νομίζεις ότι κάποιος με AK-47 τραβάει ριπές! Τα crackles αυτά έχουν ενεργοποιηθεί μέσω της ECU από τον Χρήστο, που έχει αναλάβει φυσικά και το δύσκολο έργο του remapping. Η εξάτμιση της Top Gear αυξάνει την ισχύ κατά 15Ps, ενώ το πρόγραμμα προσθέτει άλλα 35Ps για να αγγίξει -θεωρητικά- η Gallardo μας τους 610 ίππους.

Πυροβόλο!

Στο δρόμο είναι ένα από τα αυτοκίνητα που θέλοντας και μη τραβάνε την προσοχή ακόμα και του πλέον άσχετου με την αυτοκίνηση θεατή. Όπως και να έχει, δεν βλέπεις και κάθε μέρα Lamborghini στο δρόμο, πόσο μάλλον βελτιωμένη. Ειδικά η συγκεκριμένη, με τη σταθερή αεροτομή της Superleggera και τα αντίστοιχα αυτοκόλλητα στο πλάι και στο καπό του κινητήρα, είναι το ίδιο διακριτική με έναν παλαιστή του σούμο ανάμεσα σε συγκέντρωση παιδιών του νηπιαγωγείου! Όπως έγραψα και στην αρχή, το εσωτερικό είναι κλειστοφοβικό. Κλειστοφοβικό, αλλά προσεγμένο, αφού έχει ντυθεί με alcantara το ταμπλό και το τιμόνι και με δέρμα οι επενδύσεις στις πόρτες και στα καθίσματα από την Rellas. Το αίσθημα της κλειστοφοβίας πάντως το ξεπερνάς αμέσως μόλις ξυπνήσει ο V10 που βρίσκεται κολλημένος στην πλάτη σου. Η μελωδία που παράγει δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα άλλο. Τελεία και παύλα. Όσο ανεβάζει στροφές, ακούς ένα μηχανολογικό κρεσέντο που συνδυάζεται απίστευτα με τα σκασίματα της εξάτμισης και νιώθεις συνεχώς το κτήνος να σε σπρώχνει προς τα πίσω. Τι κι αν δεν έχει την εκρηκτική ροπή των turbo μοτέρ, αυτή η δεκακύλινδρη συμφωνία σου στιγματίζει για πάντα το μυαλό. Φυσικά και δεν είναι βελτιωμένο για κόντρες, γράφει όμως εξαιρετικούς χρόνους από στάση παρά τα 1.500kg που ζυγίζει το αμάξωμα και τα σχεδόν επιπλέον 160kg οδηγού-συνοδηγού. Που να είχε δηλαδή και ένα σωστό κιβώτιο ταχυτήτων και όχι αυτό το E-gear! Σε κάθε αλλαγή ένιωθες και άκουγες το «κοπάνημα» της μετάδοσης και σε έπιανε λίγο η ψυχή σου. Αλλά, όπως και να έχει, τα 12,34sec που έδειξε το V-BOX για τα 400 μέτρα με ταχύτητα εξόδου στα 191,53km/h είναι σοβαρό νούμερο για ελάχιστα βελτιωμένο -ατμοσφαιρικό- αυτοκίνητο. Πόσο μάλλον τα 6,01sec που θέλει για το 60-160km/h και τα 7,91sec που χρειάζεται για το 100-200km/h.

Από άλλον πλανήτη…

Αυτά τα αυτοκίνητα ανήκουν σε άλλον πλανήτη. Πολλοί από εσάς μπορεί να πέσετε στην παγίδα και να συγκρίνετε τα απόλυτα νούμερα της Gallardo με ένα βελτιωμένο τουρμπάτο με αντίστοιχη ιπποδύναμη και πολύ πιθανόν να βρείτε αρκετά αυτοκίνητα που μπορεί να είναι πιο γρήγορα. Στην ευθεία τουλάχιστον… Το να κάνετε όμως αυτή τη σύγκριση δεν έχει και μεγάλο νόημα, μία οποιαδήποτε Lamborghini, Ferrari, Porsche κ.λπ. έχει κάτι το μοναδικό που θα το καταλάβετε μόνο αν βρεθείτε πίσω από το τιμόνι τους. Μην ξεχνάτε ότι η ονομασία supercar δεν είναι καθόλου τυχαία…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 5.204cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 84,5mm x 92,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 12,5:1

Top Gear σύστημα εξαγωγής

ECU remapping Zaxariou Auto Tuning

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή E-Gear

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

LP560 Superleggera αεροτομή

Rellas Art επένδυση εσωτερικού

Superleggera αυτοκόλλητα

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 8,5Jx19in εμπρός, 11Jx19in πίσω

Michelin Sport Pilot Cup 2 εμπρός 235/35 πίσω 295/30 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,42

0-80                 3,32

0-100               4,38

0-120               5,53    

0-140               7,13

0-160               8,79

0-180               10,98

0-200               13,43

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,34     @        57,91

60        4,25     @        97,73

100      5,56     @        120,55

200      8,20     @        153,17

400      12,34   @        191,53

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,08

60-160             6,01

60-200             9,90

100-200           7,91

200-240           5,82

Tuned by

Zaxariou Auto Tuning

Λ. Φυλής 285

Άνω Λιόσια

Τηλ: 211 18 23 044

 

Αρθρογράφος

 

Continental: Παρουσίασε το UltraContact NXT

Continental: Παρουσίασε το UltraContact NXT

Η Continental είναι ο πρώτος κατασκευαστής ελαστικών με πολύ υψηλή περιεκτικότητα αειφόρων υλικών.