Mercedes-Benz B200 243Ps

Mercedes-Benz B200 243Ps

Ο καλύτερος τρόπος για να προβάλλει ένας μηχανικός την δουλειά του και να αυξήσει το πελατολόγιο του είναι φυσικά ένα σωστά βελτιωμένο αυτοκίνητο. Ο Αλέξης Ψαρράς, ιδιοκτήτης μαζί με τον αδερφό του της Ψαρράς Mercedes Service, ασχολήθηκε με ένα αρκετά ιδιαίτερο μοντέλο της Mercedes-Benz, την Β200. Και ο λόγος που το έκανε; Μα φυσικά για να προβάλλει την δουλειά του! Και γιατί επέλεξε την Β200; Μα γιατί δεν έχει ασχοληθεί κανένας με αυτή και αμέσως την κάνει ένα μοναδικό, σπάνιο και προσεγμένο θέμα. Όπως μας είπε άλλωστε και ο ίδιος, επέλεξε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο για τον λόγο ότι ποτέ κανένας δεν έχει ασχοληθεί στο επίπεδο που έχει ασχοληθεί ο ίδιος με αυτό, ενώ πάντα του άρεσε να πρωτοτυπεί σε οτιδήποτε, όποιος κι αν είναι ο βαθμός δυσκολίας του. Και πιστέψτε μας, ο βαθμός δυσκολίας για να βελτιώσει κανείς μια Mercedes-Benz B-Class του 2007 είναι τρομερά μεγάλος. Και ο λόγος; Φυσικά το ότι δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα έτοιμο για αυτήν! Επίσης, ο σκοπός βελτίωσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι ότι θέλει να έχει το πρώτο W245 με μεγάλο turbo. Αυτό βέβαια θα γίνει στο μέλλον και θα τα πούμε αναλυτικότερα πιο κάτω. Επιπλέον τον Αλέξη δεν τον ενδιαφέρουν οι χρόνοι στην πίστα ή οι απόλυτες επιδόσεις στην ευθεία, αφού στο κάτω-κάτω πάντα θα υπάρχει κάτι πιο γρήγορο από ένα B-Class! Το θέμα είναι να ευχαριστιέται ο ίδιος την οδήγηση με αυτό που έχει φτιάξει και αυτό απλά του αρκεί.

Ο δύσκολος δρόμος!

Γιατί δύσκολος; Γιατί απλά στην αγορά aftermarket δεν υπάρχει τίποτα «έτοιμο» για την B200 τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ο Αλέξης χρειάστηκε να ασχοληθεί με τα πάντα και κάθε aftermarket που μπήκε επάνω και σε επίπεδο εμφάνισης, αλλά και μηχανικής βελτίωσης, όλα έγιναν έπειτα από μπόλικη μελέτη και γενναίες δόσεις υπομονής. Το αυτοκίνητο ήρθε στα χέρια του τον Ιούνιο του 2021 και ακριβώς την επόμενη μέρα το έκανε φύλλο και φτερό, αφήνοντας σκέτη την λαμαρίνα για να βαφεί όλη από την αρχή. Επίσης κάθε τσιμούχα, λάστιχο και clip αλλάχθηκε με καινούργιο. Παράλληλα έγινε μια πλήρης ανακατασκευή στον κινητήρα, με όλα τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν να είναι τα γνήσια της Mercedes. Όλα; Όχι όλα, γιατί όλο το σύστημα εξαγωγής, που ξεκινάει από το downpipe και αποτελείται από έναν αγωνιστικό καταλύτη των 200cpsi και ένα τελικό καζανάκι, έχει κατασκευαστεί από την Karabelas Exhaust. Οι σωληνώσεις του intercooler, το οποίο προέρχεται από την Energie Racing Parts, έχουν κατασκευαστεί από την NFakar, η οποία παράλληλα έχει κατασκευάσει και την μπάρα θόλων εμπρός, τις βάσεις για το intercooler, αλλά και τις βάσεις για το δοχείο αναθυμιάσεων.

Παράλληλα η TGS Parts έφτιαξε στο CNC ένα καινούργιο πλακάκι για την πεταλούδα του γκαζιού, προκειμένου να μπει κολάρο σιλικόνης και επάνω του να τοποθετηθεί το μπεκ ψεκασμού μεθανόλης της Snow Performance. Παράλληλα, τοποθετήθηκε μια σκάστρα της Turbosmart, καθώς και ένα φίλτρο της K&N και αμέσως μετά ανέλαβε το remapping της εργοστασιακής ECU η Petropoulos Werks, με τον κινητήρα να αποδίδει στο MAHA LPS3000 243,4Ps στις 4.995rpm και 43,84kgm ροπής στις 2.900rpm. Καθόλου άσχημα, αν σκεφτείτε ότι στην εργοστασιακή μορφή ο κινητήρας έβγαζε 192Ps, με 28,5kgm ροπής.

Προχωράμε παράλληλα!

Τα σχεδόν 245Ps του κινητήρα είναι το όριο που αντέχει για καθημερινή χρήση χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Θυμάστε πριν που έγραψα για big turbo; Παράλληλα λοιπόν ο Αλέξης ετοιμάζει και έναν άλλο κινητήρα, με στόχο να υπερβεί τα 400 άλογα. Έχει ήδη ετοιμάσει ένα block-guard κατασκευασμένο σε CNC από την TGS, custom μπουζόνια κεφαλής και στροφάλου, σφυρήλατα πιστόνια με κεραμική επίστρωση από την Wiseco, σφυρήλατες ενισχυμένες μπιέλες από την Arrow, η κυλινδροκεφαλή έχει δεχθεί ροϊκή εξέλιξη σε αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, έχουν τοποθετηθεί oversize βαλβίδες κατά 1mm, ενώ έχει γίνει και reprofile στον εκκεντροφόρο (δεν είναι λάθος, ο δίλιτρος turbo M266.980 έχει 8βάλβιδη κεφαλή).

Και συνεχίζουμε ακάθεκτοι!

Το κιβώτιο ταχυτήτων, όταν αγόρασε το αυτοκίνητο ο Αλέξης, ήταν αυτόματο, το οποίο όμως αντικαταστάθηκε από το αντίστοιχο χειροκίνητο των έξι σχέσεων, στο οποίο έγινε ανακατασκευή στο καβούκι με ενισχύσεις από μεγαλύτερα μοντέλα της Mercedes-Benz και τοποθετήθηκε και ένα kit της Racing Diff στο εργοστασιακό διαφορικό, με ποσοστό εμπλοκής 25%. Στα φρένα ο Αλέξης έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα, με τα πίσω να αποτελούνται από τα μπροστά φρένα μιας A-Class W168 του 2004, ενώ τα μπροστινά να χρησιμοποιούν τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και δίσκους από E500 W210 του 2001. Τέλος, οι μηχανικές επεμβάσεις ολοκληρώθηκαν με την τοποθέτηση του coilover kit της BC Racing, BR-Series, το οποίο φυσικά χρειάστηκε να προσαρμοστεί πάνω στην καρότσα της Β200. Μετά την τοποθέτηση έγινε ευθυγράμμιση από την Drosos Car Geometry.

Περίμενε, δεν τελειώσαμε ακόμα!

Όπως σας είπα, το αυτοκίνητο είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς και η εμφάνιση δεν έμεινε πίσω. Αφού βάφτηκε όλο από την αρχή και ξεκίνησε να ντύνεται σιγά-σιγά και μεθοδικά, ο Αλέξης έντυσε με Alcantara τις κολώνες και όλο το πάνω τμήμα του εσωτερικού, καθώς και το μισό ταμπλό, τοποθετώντας παράλληλα carbon τμήματα σε αρκετά σημεία, όπως στις επενδύσεις των θυρών, στον πίνακα οργάνων και στις θήκες για τα έξτρα όργανα. Τα carbon τμήματα τα έχει φτιάξει όλα η AG Composites, ενώ τα όργανα που ανέφερα είναι της HKS και περιλαμβάνουν θερμοκρασία και πίεση λαδιού, πυρόμετρο και μπαρόμετρο. Η Β200 διαθέτει και ένα αρκετά πλήρες ηχοσύστημα με subwoofer, ηχεία στις πόρτες και ενισχυτή, τοποθετημένα όλα από την Dousis Sound. Τελική πινελιά ο επιλογέας ταχυτήτων Ghost Pro. Στο αμάξωμα τώρα, θα συναντήσουμε ένα custom carbon καπό, αεροδυναμικά spoiler της Carlsson εμπρός και πίσω, καθώς και μια custom carbon αεροτομή στο πίσω μέρος. Την εικόνα την ολοκληρώνουν οι πανέμορφες ζάντες Hyper GT HLT της ΟΖ Racing. Και κάπου εδώ να σας πω ότι η Β200 του Αλέξη είναι το πιο προσεγμένο και το πιο καθαρό αυτοκίνητο που έχω δοκιμάσει ποτέ μου. Σε αυτό συντελεί το γεγονός πως ο Αλέξης το καθαρίζει μέσα-έξω κάθε Σάββατο, ενώ έχει και την βοήθεια του Χρήστου Ηλία της Car Detailing. Το αυτοκίνητο είναι τόσο καθαρό, που σου δίνει την εντύπωση πως ο Αλέξης δεν το κινεί ποτέ και το έχει μόνιμα κλεισμένο μέσα σε αεροστεγή φούσκα! Έψαχνα επίτηδες να βρω μέσα στο μηχανοστάσιο το παραμικρό ίχνος λεκέ και δεν βρήκα τίποτα. Το ίδιο ισχύει και για το κάτω μέρος του αυτοκινήτου!

Και οι μετρήσεις για το τέλος!

Τις μετρήσεις τις άφησα για το τέλος, γιατί έτσι και αλλιώς τα απόλυτα νούμερα δεν τον ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τον Αλέξη. Τα 7,51sec που χρειάζεται για να πιάσει από στάση τα πρώτα 100km/h είναι μια σχετικά καλή επίδοση, η οποία θα μπορούσε να γίνει ακόμα καλύτερη αν δεν είχαν χρειαστεί 2,95sec για τα πρώτα κρίσιμα 18 μέτρα. Εκεί βασικά το traction control που δεν απενεργοποιείται επεμβαίνει βίαια και κόβει πολύτιμο χρόνο αν υποψιαστεί το παραμικρό ίχνος σπινιαρίσματος. Σίγουρα πάντως το αυτοκίνητο μπορεί να ξεκινήσει πιο γρήγορα, αλλά αυτό θέλει αρκετό ψάξιμο στα ηλεκτρονικά του και φυσικά πολλές δοκιμές. Για ένα πλήρες αυτοκίνητο, που δεν του λείπει το παραμικρό από τον εξοπλισμό του, τα 15,52sec για τα 400 μέτρα είναι μια αρκετά καλή επίδοση, που δείχνει ότι το μοτέρ έχει δύναμη, απλά χάνεται πολύς χρόνος στην εκκίνηση. Όπως και να έχει, η Β200 του Αλέξη είναι ένα εξαιρετικά σπάνιο όσο και όμορφο αυτοκίνητο, που άξιζε την προσοχή μας!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.034cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 94mm

Σχέση συμπίεσης: 9,2:1

Energie Racing Parts intercooler

Turbosmart σκάστρα

Karabelas Exhaust σύστημα εξαγωγής

Snow Performance kit water-methanol

K&N φίλτρο αέρα

ECU remapping by Petropoulos Werks

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Racing Diff μπλοκέ διαφορικό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΒC Racing BR-Series coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

Carlsson spoiler εμπρός

Carlsson spoiler πίσω

Custom carbon αεροτομή

Custom carbon καπό

Custom carbon καπάκια καθρεφτών

Custom carbon κάλυμμα ψυγείου

Ghost Pro επιλογέας ταχυτήτων

HKS όργανα

AG Composites carbon βάσεις οργάνων

AG Composites carbon επενδύσεις θυρών


ΦΡΕΝΑ

Brembo 4πίστονες δαγκάνες εμπρός

E500 W210 δίσκοι εμπρός

Α-Class W168 πίσω δαγκάνες και δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ
OZ Racing Hyper GT HLT 8Jx18in ζάντες

Michelin Pilot Sport Cup 2 225/40

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60 4,07

0-80 5,44

0-100 7,51

0-120 9,80

0-140 13,08

0-160 16,76

0-180 22,18

0-200 28,90

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ SEC @ ΚΜ/Η

18 2,95 @ 41,65

60 5,41 @ 79,77

100 7,07 @ 95,21

200 10,33 @ 123,97

400 15,52 @ 153,99

Roll με 2α
ΚΜ/Η
SEC
60-120 5,73
60-160 12,69

100-200 21,39

Tuned by
Mercedes Service
Ψαρράς

Ικαρίας 7, Περιστέρι 121 32

Τηλ.: 212 10 26 120

 

Αρθρογράφος

 

Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιο φιλικό προς το περιβάλλον;

Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιο φιλικό προς το περιβάλλον;

Πέντε κορυφαίοι μηχανικοί της Volkswagen ένωσαν τις δυνάμεις τους για να απαντήσουν στο ερώτημα “αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πιο φιλικό στο περιβ...