Advertisement

 

Mercedes-Benz X-Class 250d 4-MATIC 190Ps

Mercedes-Benz X-Class 250d 4-MATIC 190Ps

1936
Λέγεται ότι η X-Class είναι το πρώτο pickup της Mercedes-Benz, όμως με μία προσεκτική ματιά στη βαθιά ιστορία της μάρκας, βλέπουμε ότι το 1936 υπήρχε η 170 pickup. Εκτός από pick up, βέβαια, έβγαινε και σε άλλα αμαξώματα, όπως sedan, roadster, wagon και cabrio, με χρήσεις όπως όχημα της αστυνομίας, ασθενοφόρο και άλλα. Όμως σίγουρα υπήρχε και σε pick up, εξ’ ου και ο τίτλος ολική επαναφορά, αφού η X-Class επαναφέρει την ιστορία στο σήμερα. Το V στην 170 σήμαινε εμπρός (από το Γερμανικό vron) έτσι ώστε να καταλάβαινε ο κόσμος ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με τον κινητήρα εμπρός. Τότε αυτή έβγαινε με έναν 1.7 κινητήρα απόδοσης 37 ίππων (μη γελάτε…) και συνδυαζόταν με ένα 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το 1972 βγήκε ακόμα μία Mercedes-Benz pick up, η 220D, βασιζόμενη στο αμάξωμα της σειράς W115. Η εταιρεία δηλώνει ότι το αυτοκίνητο αυτό καλύπτεται από ένα μυστήριο και όντως λίγα πράγματα γνωρίζουμε γι’ αυτό. Η pick up έκδοση πάντως ονομαζόταν La Pickup και πωλείτο μόνο στην αγορά της Αργεντινής. Ένα ακόμη pick-up μπορεί να θεωρηθεί και το G-Class W461, το οποίο διέθετε επίσης καρότσα και παρήχθη κυρίως για στρατιωτικούς σκοπούς.

Στο σήμερα
Ας επιστρέψουμε στο σήμερα, όπου η X-Class καταφέρνει να εντυπωσιάσει όποιον κι αν τη συναντήσει στο δρόμο. Η δική μας ήταν κόκκινη και πραγματικά είχε τρομερά μεγάλο ποσοστό «κεφαλογυρίσματος» στο δρόμο. Αν και βασίζεται στο Nissan Navara, το θυμίζει μόνο στο πλάι. Ειδικά εμπρός, η X-Class είναι πολύ εντυπωσιακή και δείχνει «επίπεδο» και status. Βέβαια γενικώς ξεχωρίζει, αφού είναι και μεγάλη σε εξωτερικές διαστάσεις: 5,34m μήκος, 1,82m ύψος και 1,92m πλάτος. Ναι, είναι τεράστιο, όπως γενικώς μας έχουν συνηθίσει τα καινούργια pick up. Η καρότσα είναι μεγάλη και σίγουρα ένα από τα extra που θα χρειάζονταν ίσως όλοι, είναι ένα ρολό-κάλυμμα ώστε να κλείνει και να χρησιμοποιείται ως κανονικός χώρος αποσκευών. Το πίσω τζάμι ανοίγει ηλεκτρικά ώστε να υπάρχει επικοινωνία με την καρότσα. Μέσα στην καμπίνα, τώρα, το Navara δεν το βλέπεις «πουθενά». Καλά υλικά, ταμπλό Mercedes και οι γνώριμοι αεραγωγοί δημιουργούν μία ευχάριστη και γνώριμη εικόνα από μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Γενικότερα, δεν υπάρχουν πολλές και βολικές θήκες για αντικείμενα και ναι, θα θέλαμε κάτι παραπάνω σε αυτόν τον τομέα. Οι πίσω θα καθίσουν άνετα και θα ταξιδέψουν ακόμα πιο άνετα. Στο ταξίδι η X-Class είναι άριστη και ξεκούραστη. Κάναμε μονοήμερο ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα και επιστρέψαμε «ατσαλάκωτοι» σωματικά. Με cruise control στα 140km/h, όμως, η μέση κατανάλωση ξεπερνούσε κατά πολύ τα 11lt/100km και έτσι χρειαστήκαμε δύο ανεφοδιασμούς.   

Αρχοντικά
Ένα ακόμα στοιχείο που μας δείχνει ότι η Mercedes-Benz δεν στοχεύει στο να είναι η X-Class ένα σκληροπυρηνικό pick up, είναι ότι η πίσω ανάρτηση δεν διαθέτει φύλλα σούστας αλλά κανονικά ελατήρια. Άρα στοχεύει περισσότερο στην άνεση και λιγότερο στο...φόρτωμα. Και το έχει πετύχει. Το τιμόνι έχει κάπως αργές αντιδράσεις, απόλυτα όμως λογικές, ενώ φυσικά και δεν θα ήταν λογικό σε ένα αυτοκίνητο με τέτοιο προσανατολισμό να έχει «γρήγορο» τιμόνι. Πάντως, το πίσω μέρος με το εμπρός συνεργάζονται άριστα και νιώθεις το αυτοκίνητο ως ένα σώμα, γεροδεμένο και πιστό στις εντολές. Με απόσταση από το έδαφος περίπου στα 20cm, οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης είναι 29, 20,4 και 24 μοίρες αντίστοιχα. Περιστρέφοντας το διακόπτη της τετρακίνησης, επιλέγεις κλείδωμα διαφορικών αλλά και κοντές σχέσεις. Δύσκολα θα κολλήσεις, ακόμα και σε άσχημες λασπωμένες συνθήκες. Το βάρος των 2.250kg δεν είναι λίγο, όμως τα 190 άλογα του 2.3lt turbo diesel κινητήρα είναι ικανοποιητικά για το σύνολο. Η αλήθεια είναι ότι η «μικρή» X-Class με τα 160 άλογα δεν θα συμπεριφέρεται το ίδιο αξιόλογα, αφού θα της λείπουν άλογα. Ο 2.3 όμως με τα 190Ps, διαθέτει διπλό turbo τοποθετημένο σειριακά και τραβάει αρκετά καλά ακόμα και από τις 1.500rpm. Το κιβώτιο είναι ένα απλό αυτόματο, με μετατροπέα ροπής και προέρχεται από τη Nissan. Δύσκολα θα χρειαστεί να επιταχύνεις από στάση έως τα 100km/h, αλλά αν το κάνεις, θα χρειαστείς περίπου 11,8sec. Τα φρένα είναι πολύ καλά και μάλιστα δυνατά. Θα είναι «εκεί» αν χρειαστεί να τα ζορίσεις ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Είπαμε, η X-Class συμπεριφέρεται περισσότερο σαν ένα SUV παρά σαν pick up.

Το αστέρι!
Δεν έχει μπει τυχαία το αστέρι στο συγκεκριμένο σύνολο. Πήρε μία καλή και δοκιμασμένη βάση ως pickup και έδωσε έμφαση στην πολυτέλεια, την άνεση και την τεχνολογία, αφού διαθέτει ένα σκασμό συστήματα ασφαλείας. Γι ’αυτό και οι τιμές ξεκινούν από τα 35.024 ευρώ για την πιο απλή X220d με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ φτάνουν τα 40.445 ευρώ για μία X250d με τετρακίνηση και αυτόματο σασμάν. Σύντομα στα χέρια μας θα έχουμε και την 3.0 V6 X-Class, για την οποία όλοι λένε τα καλύτερα λόγια. Ενδεχομένως να πρόκειται για τον καλύτερο συνδυασμό, αλλά με τιμή που θα ξεφεύγει και θα είναι για λίγους.     

 

Μας άρεσε (+)

Εμφάνιση

Ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος

Δυνατότητες εκτός δρόμου

Εντυπωσιακό εσωτερικό

Δεν μας άρεσε (-)

Κατανάλωση

Θέσεις μικροαντικειμένων

Τιμή

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MERCEDES-BENZ X-CLASS 250D 4-MATIC 190PS

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ  X-CLASS 220D: €35.024
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ X-CLASS 250D 4-MATIC 190PS AUTO: €40.445

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ Εμπρός, κατά το διαμήκη άξονα

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 2.299

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 85 x 101,3

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 15,4:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, δυο υπερτροφοδότες καυσαερίων σε σειριακή τοποθέτηση

ΒΑΡΟΣ kg 2.259


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 7 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ Άκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, ελατήρια

 

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ 7,5Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ 255/65

 

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ Αεριζόμενοι δίσκοι μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 190/ 3.750

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm 45,9/ 1.500-2.500

0-100km/h 11,8sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 175

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km) 207

 

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km) 7,9

Δοκιμής (lt/100km) 10,3

 

Αρθρογράφος