Opel Astra H OPC 517Ps

Opel Astra H OPC 517Ps

Η Θεσσαλονίκη έχει μία αρκετά έντονη νυχτερινή ζωή και δεν αναφέρομαι στα μπαράκια και στα στέκια της Λεωφόρου Νίκης, της Πλατείας Αριστοτέλους και τα Λαδάδικα, μιλάω για τα άλλα στέκια, τα «δικά μας». Αυτά που είναι μακριά από περίεργους, γεμάτα δυνατά αυτοκίνητα που το μόνο που κάνουν είναι να ανοίγουν ή «να τρέχουν», όπως το λένε σύμφωνα με την τοπική argo, μεταξύ τους. Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι το μπλε Opel Astra Η OPC του Δάνου. Ο Δάνος Σαχινίδης είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την Sachinidis Performance Center και, όπως καταλαβαίνετε, το προσωπικό του αυτοκίνητο μόνο τυχαίο δεν είναι!

Και daily και κοντράμαξο!

Το βασικό χαρακτηριστικό του Astra OPC του Δάνου είναι πως δεν έχει θυσιάσει τον καθημερινό του χαρακτήρα προκειμένου να πετύχει καλύτερες επιδόσεις. Είναι το αυτοκίνητο με το οποίο μετακινείται σε καθημερινή βάση και πάει με αυτό πραγματικά παντού, ενώ τα βράδια γυρίζει στα γνωστά στέκια της συμπρωτεύουσας και παίζει με τα άλλα παιδάκια, μακριά από τον κόσμο, σε ασφαλές περιβάλλον. Ναι, η ασφάλεια είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάζουν τα καρντάσια όταν κάνουν κόντρες μεταξύ τους. Έχουν βρει ένα σωστό σημείο, με καλή άσφαλτο, με μηδενική κίνηση κυριολεκτικά και όταν μαζεύονται, δεν ενοχλούν κανέναν! Σε αυτό πραγματικά τους βγάζω το καπέλο. Ωραίες οι νύχτες λοιπόν στη Θεσσαλονίκη και γίνονται ακόμα καλύτερες όταν έχεις λίγο πάνω από 500 άλογα να κουμαντάρεις με το δεξί σου πόδι. 

Ζέστα ωρέ!

Οι μετρήσεις λόγω ζέστης έγιναν με μόλις 1,25bar πίεση, τη στιγμή που κανονικά το turbo δουλεύει στα 1,7bar. Αν και όταν βρεθήκαμε πάνω, ήμασταν ακόμα στις αρχές του καλοκαιριού, η έντονη υγρασία και η θερμοκρασία, που αργά το απόγευμα ξεπερνούσε τους 30o C, δεν ήταν και οι ιδανικές συνθήκες για μέτρηση. Τι να κάνουμε όμως, θέλαμε μετρήσεις και ο Δάνος δεν μας χάλασε το χατίρι! Με τη μικρή πίεση, λοιπόν, για το 60-160km/h το Astra χρειάστηκε 8,42sec, ενώ για να επιταχύνει από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h χρειάστηκε 10,63sec. Καθόλου άσχημα γιατί εκεί στα 10sec και κάτι παίζουν με τις κανονικές τους πιέσεις τα S3 8V με βελτιώσεις πρώτου σταδίου! Δείτε για παράδειγμα το S3 Sedan με τα 352wHp που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος 10, που έκανε 10,67sec ή το S3 Sportback του τεύχους 55, που είχε 431Ps και έκανε 10,78sec. Με πιο δροσερό καιρό και υψηλότερη πίεση θα έσπαγε σίγουρα το 10άρι. Μετρήσεις από στάση δυστυχώς δεν κάναμε, γιατί τα κιβώτια των Astra OPC δεν φημίζονται για την αντοχή τους και ο Δάνος ήθελε να αποφύγει μία πιθανή ζημιά στη μετάδοση.

Πώς φτάσαμε ως εδώ;

Πού να ήξερε το καημένο το Astra ότι από τα 240Ps που έβγαζε όταν βγήκε από το εργοστάσιο της Opel, θα έμπλεκε με τον μουρλό που θα το ανάγκαζε να βγάλει τα διπλά! Για να φτάσει σε αυτό το σημείο και να μπορεί να ανοίγει με ό,τι πίεση θέλει χωρίς να υπάρχει ο φόβος να εκτοξεύσει τις μπιέλες στο διάστημα (ακούς εσύ πρωτοσταδιάτο Corsa OPC;), χρειάστηκε να θωρακιστεί ο κινητήρας, ο οποίος χρησιμοποιεί μπλοκ από τον παλιότερο C20LET (που φόραγαν τα Calibra Turbo). Και πώς έγινε η θωράκισή του; Με τα σφυρήλατα πιστόνια της Wossner, τις ενισχυμένες μπιέλες της ZRP, με μέταλλα στροφάλου της Mahle, καθώς και ενισχυμένες μπιελόβιδες της ARP. Ο Δάνος έκανε μια ροϊκή εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή του Ζ20LEH και έπειτα τοποθέτησε τους εκκεντροφόρους της dbilas Dynamic, οι οποίοι έχουν διάρκεια 276°/258° και βύθισμα 11,2/10,2mm σε εισαγωγή και εξαγωγή αντίστοιχα. Από την dbillas προέρχονται και τα retainers τιτανίου, αλλά και τα ελατήρια των βαλβίδων. Ο Δάνος επίσης κατασκεύασε και custom ένα billet αλουμινένιο βολάν, καθώς και τις ενισχυμένες βάσεις του κινητήρα. Η εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής έχει τέτοια σχεδίαση, που «στριμώχνει» τα καυσαέρια του τρίτου κυλίνδρου, με αποτέλεσμα να αναπτύσσει σε εκείνο το σημείο μεγάλη θερμοκρασία και να ραγίζει. Οπότε μια καλή λύση είναι η άμεση αντικατάστασή της, όπως και έγινε εδώ, με μία custom. Πάνω της θα συναντήσουμε το turbo της Master Power με κωδικό RB5958, που έχει billet φτερωτή στο συμπιεστή 59mm, φτερωτή στροβίλου 58,3mm κατασκευασμένη από Inconel και λόγο A/R στην εξαγωγή 0,70. Σε δίλιτρο μοτέρ αυτό το turbo έχει full πίεση στις 3.000rpm και αποδίδει μέχρι 650Ps με βενζίνη πρατηρίου. Στενοί συνεργάτες του turbo είναι ένα custom intercooler, μία σκάστρα με έμβολο 50mm, καθώς και ένα external wastegate με διάμετρο εμβόλου στα 38mm, κατασκευασμένα από την TiAL. Την πολλαπλή εισαγωγής, την πολλαπλή εξαγωγής, το intercooler, το σύστημα εξαγωγής των 76mm και όλες τις σωληνώσεις τα έχει κατασκευάσει η LWS Lazarakos Welding Solutions.

Οι ανάγκες για βενζίνη έχουν αυξηθεί πλέον κατακόρυφα, οπότε μία εσωτερική αντλία της Bosch συνεργάζεται με μία εξωτερική της Walbro, που τροφοδοτεί ένα feeder tank και από εκεί με custom σωληνώσεις αεροπορικού τύπου που έχουν 12mm διάμετρο, καταλήγουν στα μπεκ της Bosch που έχουν παροχή στα 900cc/min. Στο τελείωμα της πολλαπλής εισαγωγής που κατασκεύασε η LWS βρίσκουμε μία αλουμινένια σωλήνα εισαγωγής με διάμετρο 100mm και μία φιλτροχοάνη της ΑΕΜ. Από την ΑΕΜ προέρχεται και το water-methanol kit V2. Επίσης, σε όλες τις σωληνώσεις έχει γίνει κεραμική επίστρωση. Η τελευταία επέμβαση ήταν η τοποθέτηση ενός βεντιλατέρ της Spal και το επόμενο βήμα ήταν να γίνει ένα remapping στην ECU από την MGI Motorsport. Το αποτέλεσμα ήταν να βγάλει 517Ps στις 6.536rpm και 60,8kgm ροπής στις 5.620rpm στο δυναμόμετρο Dynoking DK12000 της PD Racing.

Και τα υπόλοιπα

Από τη γκάμα της Prosport προέρχεται ένα πυρόμετρο, ένα όργανο για την πίεση λαδιού, ένα για τη θερμοκρασία του λαδιού και το όργανο μέτρησης AFR, ενώ οι πιέσεις εναλλάσσονται από το boost controller της i-Boost. Στη μετάδοση τοποθετήθηκε ένα μπλοκέ διαφορικό που κατασκεύασε η Gatzelakis Transmission Specialist, καθώς και το κιτ συμπλέκτη της Sachs Performance. Στην παράγραφο των μετρήσεων που έγραψα ότι ήθελε να προστατέψει την μετάδοση, ξεχάστε το, μεγαλύτερη πιθανότητα δίνω στο ότι δεν ήθελε να «δώσει μέτρα» για το τι κάνει από στάση! Το coilover kit B16 της Bilstein πήρε θέση στην ανάρτηση, αντικαθιστώντας τα εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια, ενώ τα φρένα ενισχύθηκαν με τρυπητούς δίσκους της Brembo εμπρός και πίσω, με τακάκια DS2500 της Ferodo και σωληνώσεις αεροπορικού τύπου της Hel.

A toy for a big boy!

Το Astra του Δάνου είναι ένα παιχνίδι που κάνει τα πάντα. Το έφτιαξε για να προβάλλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δουλειά του και το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία που του δίνεται. Είναι δυνατό, γρήγορο και περνάει σωστά τη δύναμη στο δρόμο. Αν το πετύχετε στο δρόμο και δείτε τον οδηγό να αλλάζει ρύθμιση στο Boost Controller, καλύτερα να αποφύγετε τη μάχη... Αν δεν θέλετε να σας γράψουν οι γνωστές σελίδες του Facebook και ο κοντράκιας...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm

Σχέση συμπίεσης: 9:1

Wossner σφυρήλατα πιστόνια

ZRP μπιέλες

Mahle μέταλλα στροφάλου

Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

dbilas Dynamic εκκεντροφόροι

dbilas Dynamic retainers και ελατήρια βαλβίδων

ARP βίδες μπιελών

Bosch 044 εσωτερική αντλία βενζίνης

Walbro εξωτερική αντλία βενζίνης

Custom feeder tank βενζίνης

Custom σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου

ΑΕΜ water-methanol kit V2

Bosch μπεκ καυσίμου 900cc/min

Custom intercooler και σωληνώσεις αλουμίνιου από την LWS

Custom σύστημα εξαγωγής 76mm από την LWS

Spal βεντιλατέρ

Custom ενισχυμένες βάσεις κινητήρα

Custom billet αλουμινένιο βολάν

Custom πολλαπλή εισαγωγής από την LWS

Master Power turbo C177 RB5958

TiAL σκάστρα 50mm

TiAL external wastegate 38mm

Custom εισαγωγή 100mm

AEM φιλτροχοάνη

Κεραμική επίστρωση στις σωληνώσεις

MGI Motorsport ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Sachs Performance κιτ συμπλέκτη

Gatzelakis Transmission Specialist μπλοκέ διαφορικό

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein B16 coilover kit

ΦΡΕΝΑ

Brembo αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι εμπρός

Brembo τρυπητοί δίσκοι πίσω

Ferodo DS2500 τακάκια εμπρός

Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

i-boost boost controller

Prosport AFR meter

Prosport πυρόμετρο

Prosport πίεση λαδιού

Prosport θερμοκρασία λαδιού

 

ΤΡΟΧΟΙ

Corsa OPC 7Jx17in ζάντες

Hankook 225/45 ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Dynoking DK12000 της PD Racing

517 6.536

60,8 5.620

Στάδιο βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης: 116%

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,48

60-160             8,42

60-200             13,35

100-200           10,63

Tuned by: Sachinidis Performance Center

Αγίας Παρασκευής 47

Μενεμένη, Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 515 109

 

Αρθρογράφος

 

Συνεργασία Jaguar Land Rover και NVIDIA

Συνεργασία Jaguar Land Rover και NVIDIA

Η Jaguar Land Rover και η NVDIA ανακοίνωσαν την μεταξύ τους συνεργασία για την ανάπτυξη  αυτόνομης οδήγησης.