PEUGEOT 206 1.6 16V TURBO 461PS

PEUGEOT 206 1.6 16V TURBO 461PS

Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου είναι ένας ακόμη άνθρωπος που τρέχει όλη μέρα σαν τον τρελό. Δουλειά, άγχος, πίεση, τηλέφωνα... Όπως -σχεδόν- όλοι. Τα βράδια όμως θέλει να ξεδώσει, οπότε φορτώνει στο αυτοκίνητό του το BMX, παρκάρει στο ΟΑΚΑ και συναντιέται με έτερους BMXάδες για να κάνουν τα κόλπα τους, να κουβεντιάσουν, να περάσουν όμορφα. Το BMX όμως δεν είναι το μόνο hobby που του ανεβάζει την αδρεναλίνη. Το αυτοκίνητο με το οποίο κουβαλάει το ποδήλατό του είναι σκέτος διάολος. Το μαύρο Peugeot 206 έχει γίνει τουρμπάτο με την προσθήκη μίας Garrett GT3071 και πραγματικά, λυσσάει. Α, και που είστε... Με το τουρμπάτο μοτέρ έχει γράψει πάνω-κάτω 85.000km ήδη!

Diamadis Racing

Στον δρόμο προς την τουρμπόπολη, ο ιδιοκτήτης του 206 βρήκε την Diamadis Racing, ένα μαγαζί που ασχολείται εδώ και καιρό με τα γαλλικά μικρά και γρήγορα αυτοκίνητα. Οι ψαγμένοι θα έχετε σίγουρα δει το turbo Citroen AX που έχει φτιάξει, το οποίο ξεπερνά κατά πολύ τα 600Ps. Κατασκευή που, όταν την δεις, θα καταλάβεις ότι τα παιδιά εκεί κάνουν, αν μη τι άλλο, ψαγμένη και σοβαρή δουλειά. Δεν ήταν και δύσκολο να φτάσει εκεί το μαύρο Peugeot και να ξεκινήσει να λύνεται ώστε να βγει ξανά στους δρόμους ανανεωμένο και -πολύ- δυνατό. Τα μοτέρ των Peugeot/Citroen έχουν αποδειχθεί αρκετά ανθεκτικά σε τουρμπάτες εφαρμογές και ειδικά οι στρόφαλοι τους τρώνε απίστευτα άλογα στο κεφάλι και δεν παθαίνουν τίποτα. Έτσι λοιπόν, αυτός παρέμεινε νορμάλ. Τίποτα άλλο όμως... Τα τριμεταλλικά best seller Race κουζινέτα της ACL πήραν την θέση τους και ο στρόφαλος βιδώθηκε με βίδες ARP. Παρέα του κάνουν οι μπιέλες XS1/2D της Drakos Engineering, οι οποίες έχουν σφιχτές σχέσεις με τα σφυρήλατα πιστόνια -στη στάνταρ διάμετρο- της Wossner. Στην κυλινδροκεφαλή δεν έχουν γίνει κοσμοϊστορικές αλλαγές, παρά μόνο ροϊκή εξέλιξη από την Diamadis Racing, αλλάχθηκαν τα κινούμενα μέρη με καινούργια και τοποθετήθηκαν aftermarket εκκεντροφόροι. Αυτοί δεν είναι τίποτα μπαμπούλες, καθώς θέλησαν να διατηρήσει το project τον καθημερινό του χαρακτήρα, άρα τα υδραυλικά ωστήρια παρέμειναν στην θέση τους. Οι εκκεντροφόροι έχουν διάρκεια 282 μοίρες και ανύψωση βαλβίδας 9,5mm.

Block Closed

Αφού το μπλοκ έκλεισε με τις βίδες να είναι παντού ARP, ήρθε η ώρα για τα υπόλοιπα, εξίσου σημαντικά, μέρη του BMX Project. Η πλαστική εισαγωγή του 1.6 16V κινητήρα της Peugeot πήγε στα σκουπίδια και πλέον τον αέρα στους κυλίνδρους μοιράζει μία αλουμινένια, που προέρχεται από Citroen C2 VTS. Η αλήθεια είναι πως με 2bar η πλαστική δεν θα περνούσε όμορφες στιγμές. Καλύτερα στα σκουπίδια και ολόκληρη, παρά σε 5-6 κομμάτια. Το σώμα της πεταλούδας έχει διάμετρο 80mm και οι αρκετά προσεγμένες σωληνώσεις, κατασκευής Diamadis Racing, φέρνουν τον πιεσμένο από το turbo αέρα στην εισαγωγή. Μεταξύ αυτών όμως, παρεμβάλλεται το no name front mount intercooler, το οποίο έχει διαστάσεις 60x30x8cm και είναι υπέρ αρκετό για να κρυώσει τον αέρα που οδεύει με φόρα προς την εισαγωγή. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δώσει η Diamadis Racing στην κατασκευή του χταποδιού, το οποίο είναι κατασκευασμένο in house από την ίδια. Οι πρωτεύοντες σωλήνες είναι ισομήκεις, με 65cm μήκος. Χρειάστηκαν αρκετές ώρες για να λειανθεί εσωτερικά το χταπόδι, καθώς και το collector, ώστε τα καυσαέρια να έχουν μεγάλη ταχύτητα πηγαίνοντας προς το turbo. Το τελευταίο είναι ένα κλασσικό, καλό και δοκιμασμένο, Garrett GT3071 το οποίο αγοράστηκε «κούτα» και βιδώθηκε στο χταπόδι. Ο BMXάς ιδιοκτήτης γλυκοκοιτάζει μία Garrett GTX3071R και δεν θα μας κάνει εντύπωση αν την ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, την έχει στο μοτέρ του και την δουλεύει δίμπαρα! Είναι αρρωστάκι!

KMS

Kronenburg Management Systems σημαίνουν τα αρχικά της KMS. Η Van Kronenrburg Autosport στην Ολλανδία, ασχολείται εδώ και αρκετά χρόνια με την εξέλιξη αγωνιστικών και βελτιωμένων κινητήρων. Θέλησε να κατασκευάσει την δική της ECU και δεν της βγήκε σε κακό. Στην Ελλάδα είναι δεκάδες τα αυτοκίνητα που διαθέτουν KMS ECU, μιας και αντιπροσωπεύονται άψογα από την KMS-Greece του Τάσου Τουτουντζή. Στην δική μας περίπτωση το μαύρο 206 έχει τοποθετημένο τον KMS MP25, ο οποίος διαθέτει όσα είναι απαραίτητα σε ένα τουρμπάτο μοτέρ. Από launch control για εκκινήσεις και boost control ανά ταχύτητα, μέχρι και χάρτες για flat shift αλλαγές ταχυτήτων. Οι αντλίες καυσίμου είναι δύο, μία Walbro 255lt/h η οποία βρίσκεται μέσα στο ντεπόζιτο και μία Bosch Motorsport 044 η οποία είναι εξωτερική. Τα μεγάλα 1000άρια μπεκ της KMS είναι υπέρ αρκετά για τις ανάγκες του κινητήρα και με όλα τα παραπάνω διαθέσιμα, η Diamadis Racing πήρε αγκαζέ τον Τάσο Τουτουντζή και πήγαν στο Dynapack δυναμόμετρο της 1320 ProShop για να ρυθμίσουν το τερατάκι. Τα πρώτα 200 άλογα έχουν έρθει πριν τις 5.000rpm και από εκεί και μετά η δύναμη εκτοξεύεται. Σκεφτείτε απλά πως στις επόμενες 1.000rpm ο κινητήρας διπλασιάζει την ιπποδύναμή του με αποκορύφωμα τα 461 άλογα στις 5.700rpm. Ο προγραμματισμός της ECU συνεχίστηκε και στον δρόμο. Άραγε αυτό το ξέσπασμα δύναμης, θα μετατρέπει το Pug σε σπιναρίστρα ή θα παράγει έργο τελικά?

Το VBOX III θα μας πει!

Τα ελαστικά του 206 είναι τα Regal Racer. Μοιάζουν με semislick αλλά δε είναι, παρόλα αυτά, grip-άρουν αρκετά καλά. Το custom boost controller της Diamadis Racing φροντίζει ώστε να ξεκινάμε με 1η σχέση και 0,7bar. Το ίδιο και για την δεύτερη. Πάνω στο λεβιέ ταχυτήτων, υπάρχει ένα κουμπί το οποίο εκτοξεύει την πίεση του turbo στο 1,8bar (και κάτι...). Η αλήθεια είναι ότι η θέση αυτού του κουμπιού είναι λιγάκι περίεργη, καθώς όταν πας να αλλάξεις βίαια σχέσεις, παίζει και να το πατήσεις κατά λάθος. Ο ιδιοκτήτης σκέφτεται να το μετακομίσει στο τιμόνι. Δεν είναι κακή σκέψη. Μην τα πολυλογούμε. Βρισκόμαστε σταματημένοι. Άλλο ένα κουμπί ενεργοποιεί το launch control το οποίο κρατάει τις στροφές του κινητήρα εκεί που πρέπει. Σκασίματα από την εξάτμιση και... φεύγουμε με σκάρτο 1 bar. Πατάει καλά η πρώτη. Γρήγορη αλλαγή σε δεύτερη, η οποία οριακά δεν κρεμάει, αλλά ούτε σπινάρει. Ότι πρέπει. Ίσως θέλαμε λίγη ακόμα πίεση στην 2α. Λίγο πριν τον κόφτη και έχοντας 95km/h -κρίμα, θα βγάζαμε πολύ καλό 0-100km/h- πατάμε το κουμπί και στιγμιαία χάνεται η πρόσφυση με δευτέρα. Για λίγο. Στο καπάκι βάζουμε τρίτη. Έχει μακριές σχέσεις το ΒΕ σασμάν. Ανθεκτικό επίσης. Δεν δείχνει να κουράζεται. Η τρίτη είναι και αυτή αρκετά μακριά σχέση. Τελειώνει στα 160km/h! Με τετάρτη ξεπεράσαμε τα 200km/h, η οποία εικάζω ότι βγάζει περίπου 210km/h. Το 206 δείχνει την δύναμή του στα 400m από στάση. Βγαίνει με σχεδόν 195km/h, νούμερο αξιοσέβαστο. Όσο για τον χρόνο, κάνει μόλις 13,53sec επίδοση που ζηλεύουν πολλά βελτιωμένα κοντράδικα. Αναλογιστείτε τα εξής: πρόκειται για ένα Peugeot 206 από το οποίο δεν του λείπει τίποτα. Δεν φοράει semislick ελαστικά, βρισκόμασταν μέσα δύο άτομα και όργανα μετρήσεων και στο ντεπόζιτο έπαιζε κατοστάρα πρατηρίου. Φανταστείτε καλά και ψαγμένα ελαστικά σε 15άρες ζάντες, ελάφρωμα του αμαξώματος, ένα άτομο και πίστα με κόλλα. Χρόνος? Χαλαρά χαμηλά 12άρια. Και μην ξεχνάτε: το συγκεκριμένο είναι ένα everyday car που μεταφέρει τον ιδιοκτήτη του στην δουλειά του, φορτώνει σε αυτό το BMX του και έχει ήδη γράψει 85.000km όντας turbo. Γίνεται? Γίνεται!

 

 

Image Gallery

Πληρωμή με Κάρτα