Peugeot 208 1.2 ΕΑΤ6 110Ps

Peugeot 208 1.2 ΕΑΤ6 110Ps

Τα αυτοκίνητα πόλης είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία, με μεγάλο ανταγωνισμό και πολλές προτάσεις. Τα αυτοκίνητα αυτά, στις πιο normal -οικονομικά- χώρες, προορίζονται συνήθως για το δεύτερο αυτοκίνητο μίας οικογένειας, αλλά στην Ελλάδα του 2018 αποτελούν, τις περισσότερες φορές, το κύριο μεταφορικό μέσο. Η Peugeot έχει φυσικά το ανανεωμένο 208, που εξοπλίζεται με τον βραβευμένο, τρικύλινδρο 1.2PureTech κινητήρα, που αποδίδει 110Ps, μόνο που αυτή τη φορά τον συνδυάζει με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων ΕΑΤ6. Το κιβώτιο αυτό δεν είναι διπλού συμπλέκτη και χρησιμοποιεί μετατροπέα ροπής, με αποτέλεσμα οι αλλαγές να μην είναι τόσο γρήγορες όσο έχουμε συνηθίσει, αλλά τουλάχιστον γίνονται με άνετο και ομαλό τρόπο.

Minimal!

Το εσωτερικό του 208 είναι minimal, με τη μεγάλη οθόνη αφής 7in στο κέντρο του ταμπλό να ενισχύει το τεχνολογικό επίπεδο του αυτοκινήτου. Τα υλικά είναι αρκετά ποιοτικά, με μία μαλακή φάσα στο πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά αυτό που με ξένισε λίγο είναι η εργονομία του, την οποία βρήκα λίγο ιδιότροπη. Χρειάζεται μία σχετική εξοικείωση με τους μικρούς -σε μέγεθος- διακόπτες του κλιματισμού, που βρίσκονται αρκετά πιο κάτω από την κεντρική οθόνη. Το τιμόνι έχει πολύ μικρή διάμετρο και αν κάποιος είναι ψηλός, θα χρειαστεί να περάσει αρκετή ώρα για να βρει την ιδανική  θέση οδήγησης, αλλά και για να έχει σωστό οπτικό πεδίο σε σχέση με τα όργανα. Σε επίπεδο πρακτικότητας, θα μπορούσε και καλύτερα, αφού οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι λίγες, με τις ποτηροθήκες εμπρός από τον επιλογέα του  κιβωτίου να είναι ρηχές και με περιορισμένο ύψος.

Κλασσικό γαλλικό

Οδηγικά, πάντως, το Peugeot 208 έχει ενδιαφέρον, αφού κινείται αρκετά σβέλτα, με σχετική οικονομία. Μέσα στην πόλη, λόγω μεγέθους, είναι αρκετά ευέλικτο, ενώ το μικρό τιμόνι είναι άμεσο, βοηθώντας σημαντικά στην ευελιξία σε αστικό τοπίο. Στην εθνική οδό ταξιδεύει άνετα, με την ανάρτηση να φιλτράρει ό,τι χρειάζεται για να μην σε κουράσει. Παράλληλα, έχει και ενδιαφέρουσα συμπεριφορά σε δρόμους με στροφές. Περιορισμένες κλίσεις, ακρίβεια από το τιμόνι και ικανοποιητική δύναμη από τον κινητήρα. Κάπου εδώ θα ήθελα το αυτόματο κιβώτιο να είναι πιο άμεσο και οι αλλαγές να γίνονται πιο γρήγορα. Ο κινητήρας έχει άφθονα αποθέματα ροπής (20,9kgm) από τις 2.000rpm και ισχύ μέχρι ψηλά, είναι γραμμικός και οι κραδασμοί της τρικύλινδρης σχεδίασης είναι αισθητοί στην καμπίνα, ωστόσο δεν ενοχλούν ποτέ. Λίγο πιο έντονος είναι ο κραδασμός κατά την εκκίνηση του κινητήρα, με το σύστημα  start&stop. Η μέση κατανάλωση, που είδα, ήταν στα 6,8lt/100km, με το αυτοκίνητο να το έχω οδηγήσει τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε στροφές, αλλά και σε ένα ταξίδι μέχρι τη Θήβα. Ικανοποιητική τιμή, αλλά απέχει φυσικά από τη μέση ονομαστική που ανακοινώνει η Peugeot στα 4,6lt/100km.

Δύσκολη κατηγορία

Το 208 παίζει σε μία δύσκολη κατηγορία που πρωταγωνιστούν αυτοκίνητα, όπως το Fiesta, το Clio, το Yaris, το Ibiza και το Fabia, με το μοντέλο της Peugeot να αντιπαραθέτει -στη βασική του έκδοση- ένα αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού και τιμή από τα €14.800. Στην έκδοση με τα 110Ps και το αυτόματο ΕΑΤ6 κιβώτιο, η τιμή φτάνει τα €16.600, που είναι απόλυτα λογική για το πακέτο που αγοράζεις. Είναι καλά εξοπλισμένο, έχει αποδοτικό κινητήρα, αλλά και πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, με αρκετά παιχνιδιάρικο χαρακτήρα ως γνήσιο γαλλικό hatchback.

Μας άρεσε (+)

Ποιότητα εσωτερικού

Καλή οδηγική συμπεριφορά

Απόδοση κινητήρα

Μικρή διαφορά τιμής αυτόματου κιβωτίου

Δεν μας άρεσε (-)

Ιδιόμορφη εργονομία στο εσωτερικό

Μη-πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης 1.2PureTech 110Ps (Allure): €16.500

Τιμή βασικής έκδοσης 1.2PureTech 110Ps EAT6 (Allure): €16.800

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.199cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  75mm x 90,5mm
  • Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.145

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 110/5.500
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 20,9/ 1.500
  • 0-100km/h (sec): 9,60sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 190
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      103
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
  • Ονομαστική (lt/100km):  4,6
  • Δοκιμής (lt/100km):    6,8

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6Jx16in
  • Ελαστικά: 195/55 R16

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: αυτόματο έξι σχέσεων   

Αρθρογράφος