Porsche 911 Carrera 3.2

Porsche 911 Carrera 3.2

Η Porsche 911 είναι ένα supercar, όπως πρέπει να είναι όλα τα supercar που γνώρισα μέσω των περιοδικών που διάβαζα όταν ήμουν μικρός. Όμορφα, γρήγορα και, κυρίως, άγρια και δύστροπα. Ξεχάστε τα ABS, τα ESP, τα paddles στο τιμόνι και τα κιβώτια PDK. Εδώ έχουμε ένα ανόθευτο μηχανικό σύνολο, με τον κινητήρα κρεμασμένο στον πίσω άξονα, με τιμόνι χωρίς υδραυλική υποβοήθηση, χωρίς κανένα μα κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα να κρατάει σε τροχιά το αυτοκίνητο, χωρίς τίποτα να παρεμβάλλεται μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Το supercar πρέπει να το σέβεσαι και να σε τρομάζει, πρέπει να το οδηγείς και να ιδρώνεις, να πατάς το γκάζι και να ακούς ένα τρομακτικό soundtrack και εσύ να παλεύεις να το κρατήσεις στην τροχιά που θέλεις. Αν μάθεις να πατάς το γκάζι όπως πρέπει, θα κινηθείς τρομερά γρήγορα, αλλά θα πρέπει να είσαι στο 110% της συγκέντρωσής σου σε αυτό που κάνεις, γιατί δεν θα σου συγχωρήσει το λάθος.

Όταν μιλάει το πάθος

Η PetroRetro911 είναι μία εταιρεία πρότυπο, που θα μπορούσε με άνεση να σταθεί αυτούσια σε οποιαδήποτε χώρα του εξωτερικού. Είναι ιδιαίτερη χαρά μου να δοκιμάζω αυτοκίνητα που έχουν περάσει από τα χέρια του Γιώργου και του Νίκου Πετρόπουλου και να αποκτώ γνώσεις από τις ενδιαφέρουσες συζητήσεις μαζί τους. Πρόκειται για δύο ανθρώπους που αγαπάνε πραγματικά αυτό που κάνουν και φροντίζουν να το μεταδώσουν στον εκάστοτε επισκέπτη του χώρου τους. Οι δε εγκαταστάσεις τους στη Μεταμόρφωση σε ταξιδεύουν σε μέρη μαγικά, γεμάτα με αναμνήσεις από την αγωνιστική -και όχι μόνο- ιστορία της μυθικής Porsche. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε και φωτογραφίζουμε μία πανέμορφη Porsche 911 Carrera 3.2 του 1985, ένα αυτοκίνητο που ανήκει στο στόλο της εταιρείας, άριστα συντηρημένο και προσεγμένο, με ορισμένες σημαντικές βελτιώσεις σε καίρια σημεία, που θα δούμε αναλυτικότερα παρακάτω. Η εταιρεία ειδικεύεται στα μοντέλα της Porsche, τόσο στα παλιά και κλασσικά όσο και στα σύγχρονα.

Οδήγηση

Κάθεσαι χαμηλά. Αριστερά σου βρίσκεται η θέση για το κλειδί που εκκινεί τον κινητήρα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται το στροφόμετρο και δεξιά του το ταχύμετρο. Τα πετάλια εδράζονται στο πάτωμα και όχι όπως στα υπόλοιπα αυτοκίνητα, ενώ οι πλαϊνοί καθρέφτες γεμίζουν από τον όγκο των πίσω φτερών. Ο συμπλέκτης είναι βαρύς, αλλά έχει ωραία αίσθηση και καταλαβαίνεις ακριβώς πού γίνεται η εμπλοκή και ξεκινάει να μεταδίδεται η κίνηση στον πίσω άξονα. Ένα απαλό χάϊδεμα στο γκάζι είναι αρκετό για να ανεβάσει πρόθυμα στροφές ο 3,2lt flat six κινητήρας, με την αστείρευτη ροπή του. Σκεφτείτε ότι με 4η σχέση και 1.500rpm, βυθίζεις το γκάζι και ο κινητήρας ξεκινάει να επιταχύνει χωρίς κομπιάσματα και διαμαρτυρίες. Το τιμόνι στις χαμηλές ταχύτητες είναι βαρύ, έχει όμως εξαιρετική ακρίβεια και πληροφόρηση, ενώ όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ γίνεται ελαφρύτερο και θέλει προσεκτικές κινήσεις. Φοβερή αίσθηση έχει ο επιλογέας ταχυτήτων. Τον μετακινείς και νιώθεις ότι κουνάς με το χέρι σου τα γρανάζια μέσα στο κιβώτιο, θέλει λίγο εξάσκηση για να μην «γρατζουνίσεις» την , αλλά αυτό που πρέπει να συνηθίσεις είναι το φάρδος των πίσω φτερών και κυρίως το βάρος του κινητήρα. Θέλει και απαιτεί προσεκτική τοποθέτηση στη στροφή και σεβασμό στο γκάζι για να στρίψεις γρήγορα. Ο δε ήχος είναι μοναδικός. Η μονή απόληξη της εξάτμισης βρίσκεται στο αριστερό μέρος του προφυλακτήρα και φροντίζει να γεμίσει ευχάριστα το αυτί σου με την εξακύλινδρη μελωδία που ακούς σε κάθε βύθισμα του γκαζιού. Η διαδρομή μέχρι το σημείο της φωτογράφισης είχε αρκετές στροφές μέσα στη φύση, με ελάχιστη έως ανύπαρκτη κυκλοφορία. Ιδανικές συνθήκες για οδήγηση, με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ και με ένα από τα πλέον ιστορικότερα αυτοκίνητα της παγκόσμιας βιομηχανίας.

Τολμάω να οδηγήσω σχετικά γρήγορα, σεβόμενος πάντα το αυτοκίνητο και τις ικανότητες που απαιτεί. Ακόμα όμως και σε χαλαρούς ρυθμούς, η απλή βόλτα με μία 911 μεταμορφώνεται σε μία μοναδική εμπειρία. Ήχος, αίσθηση, επιτάχυνση, σε κάνουν να χαμογελάς χωρίς να το καταλαβαίνεις. Σταματάω στη σκιά των δέντρων σε ένα πλάτωμα και αφήνω για λίγες στιγμές τον κινητήρα να γουργουρίζει στο ρελαντί. Αυτή τη φορά θα την οδηγήσω μόνος μου σε μια αρκετά κλειστή στροφή για τις ανάγκες της φωτογράφισης. Ο κινητήρας αποδίδει μόλις 240Ps και το αυτοκίνητο ζυγίζει κάτι παραπάνω από 1.200kg. Με τα σύγχρονα δεδομένα ακούγονται λίγα και εύκολα, η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική. Η στροφή είναι κατηφορική και όταν μπαίνεις με 2η σχέση νιώθεις το βάρος του κινητήρα και το μπλοκέ διαφορικό να προσπαθούν να σπρώξουν την ουρά σε μια πιο ανοιχτή τροχιά από αυτή που ακολουθεί η μούρη. Στο ανηφορικό τμήμα, ένα απαλό πάτημα του γκαζιού είναι ικανό για να κάνει το πίσω μέρος να ανοίξει την τροχιά του, αλλά είναι ελεγχόμενο και με λίγη εξάσκηση το μαθαίνεις και μπορείς να παίξεις μαζί της. Μετά από αυτή την εμπειρία, μπορώ να πω με σιγουριά ότι ήταν ίσως τα πιο διασκεδαστικά 240 άλογα που πέρασαν από τα χέρια μου…

Neunelfer

Ένα όνομα θρύλος, με ίσως το πιο εικονικό σχήμα σε supersport αυτοκίνητο που βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Το διαχρονικό, κλασσικό και όμορφο όσο και άγριο σχήμα της 911 έχει βρει μία θέση στην καρδιά κάθε πραγματικού petrolhead ανά τον κόσμο. Το φθινόπωρο του 1963 παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η πρώτη γενιά της 911. Η αρχική ονομασία του μοντέλου ήταν 901, η Peugeot όμως είχε καταχωρήσει όλα τα τριψήφια νούμερα με το 0 στο κέντρο για τα δικά της μοντέλα και απαιτούσε τα μοντέλα άλλων εταιρειών που θα κυκλοφορούσαν στη Γαλλία να μην κάνουν χρήση του συνδυασμού αυτού. Η Porsche άλλαξε την ονομασία σε 911 παγκοσμίως και έτσι το 2+2 θέσεων κουπέ, με τον επίπεδο εξακύλινδρο αερόψυκτο boxer κινητήρα των 1.991cc, μόλις γεννήθηκε. Η ιστορία από τότε είναι λίγο πολύ γνωστή σε όλους, η σειρά 911 είναι αυτή τη στιγμή το μακροβιότερο αυτοκίνητο που παράγεται και έχει ξεπεράσει τις 1.000.000 μονάδες.

Retro look

Μία από τις τάσεις που ακολουθούνται στην παγκόσμια αγορά είναι η αντικατάσταση των μηχανικών μερών των παλαιοτέρων μοντέλων με πιο σύγχρονα, με αποτέλεσμα ο τυχερός ιδιοκτήτης να έχει ένα κλασσικό αυτοκίνητο με πιο φιλική και σύγχρονη συμπεριφορά. Το κάθε ένα από αυτά είναι one-of-one και κατασκευάζεται βάσει των απαιτήσεων του ιδιοκτήτη. Η σειρά 911 χρησιμοποιεί το ίδιο σασί από το 1969 μέχρι και το 1989, ενώ από το 1977 και έπειτα έγινε γαλβανιζέ. Το αποτέλεσμα είναι ότι όλα τα παραπάνω μοντέλα έχουν κοινά σημεία έδρασης για τα μηχανικά τους μέρη, αλλά και για τα μέρη που απαρτίζουν το αμάξωμα, με αποτέλεσμα η εναλλαγή μηχανικών μερών να γίνεται εύκολα. Το συγκεκριμένο μοντέλο που έχουμε εδώ είναι ένα από τα τελευταία αερόψυκτα μοντέλα της Porsche. Ακόμα δεν έχει υποστεί restoration, γιατί βρίσκεται σε πάρα πολύ καλή κατάσταση δεδομένων των χρόνων που κυκλοφορεί στο δρόμο, έχουν όμως γίνει ορισμένες σωστές επεμβάσεις που έχουν βελτιώσει τη συμπεριφορά του. Έχουν τοποθετηθεί αμορτισέρ της Bilstein, καθώς και παχύτερες αντιστρεπτικές και ράβδοι στρέψης. Στα μηχανικά μέρη έχει τοποθετηθεί ένα αγωνιστικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων με μπλοκέ διαφορικό, με κωδικό 915. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο έχει το look του turbo μοντέλου 930, με τα φαρδύτερα φτερά και τη χαρακτηριστική μεγάλη αεροτομή στο πίσω μέρος. Επικό!

Το επόμενο βήμα…

Ο Γιώργος Πετρόπουλος μας εκμυστηρεύτηκε ότι σύντομα θα κάνει αρκετές αλλαγές στο αυτοκίνητό του που τόσο αγαπάει. Σκοπεύει να του αλλάξει χρώμα, να τοποθετήσει μία μικρότερη αεροτομή και να το ελαφρώσει ώστε να φτάσει περίπου τα 1.000kg και, με παράλληλη αύξηση της ιπποδύναμης, στα 270Ps περίπου. Για κάποιο λόγο είμαι απόλυτα σίγουρος ότι το αποτέλεσμα θα είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό. Η PetroRetro911, άλλωστε, μας έχει αποδείξει πως οτιδήποτε κι αν σκεφτεί να ζητήσει κάποιος πελάτης τους, είναι σε θέση να το σχεδιάσουν, να το κατασκευάσουν και να το εγκαταστήσουν με απόλυτη επιτυχία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 3.202cc

Κύλινδροι: 6

Διάμετρος x Διαδρομή:  95mm x 74,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,3:1

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein αμορτισέρ

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Porsche 915 κιβώτιο ταχυτήτων

Κίνηση πίσω, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, μπλοκέ διαφορικό

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Αυτοφερόμενο

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω αεριζόμενα δισκόφρενα

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 7Jx16in εμπρός 9Jx16in πίσω

205/55 εμπρός 245/45 πίσω ελαστικά

Restored by

PetroRetro911

Γεωργίου Παπανδρέου 163

Μεταμόρφωση

Τηλ.: 210 28 33 980

 

Αρθρογράφος

 

Toyota GR Corolla VS Honda Civic Type R VS Hyundai Elantra N

Toyota GR Corolla VS Honda Civic Type R VS Hyundai Elantra N

Το Throttle House αντιπαραθέτει το νεοφερμένο GR Corolla ενάντια στο Honda Civic Type R και στο Hyundai Elantra N.