Porsche 911 Carrera 4S 450Ps

Porsche 911 Carrera 4S 450Ps

Παιδικός έρωτας

Αν τα αυτοκίνητα έχουν πρόσωπο, αυτή έχει το ομορφότερο, αν έχουν χαρακτήρα, αυτή έχει τον καλύτερο, αν τα αυτοκίνητα ήταν άνθρωποι, αυτή θα ήταν η πιο διάσημη και αναγνωρίσιμη. Αν «έπρεπε» να περιγράψεις με μια εικόνα μετά από χίλια χρόνια στον τότε κόσμο τι ήταν κάποτε το «αυτοκίνητο», μία φωτογραφία της 911 θα ήταν ο καλύτερος τρόπος. Τι είναι όμως η 911; Σοβαρά τώρα περιμένει κανείς να του πω εγώ τι είναι η 911; Και ποιος είμαι εγώ που θα έχω και γνώμη για ένα αυτοκίνητο που αποτελεί το όνειρο εκατομμυρίων ανθρώπων εδώ και 60 χρόνια; Ανθρώπων μακράν σημαντικότερων από εμένα, οπαδών της αυτοκίνησης, οδηγών με ταλέντο, δημιουργών με αγάπη και πάθος για τα αυτοκίνητα. Ένα αυτοκίνητο που δίνει το ok για να βγει στην παραγωγή ο Walter Rohrl, να βγω εγώ και άλλοι τόσοι χειρότεροι από εμένα να πούμε τι; Δεν μπορώ και ούτε θα τολμούσα ποτέ να αντιμετωπίσω αυτό το αμάξι με τον ίδιο τρόπο που θα έκρινα ένα οποιοδήποτε σπορ αυτοκίνητο. Εδώ μπορώ μόνο να εκφράσω τον σεβασμό, τον θαυμασμό και την εμπειρία που αποκόμισα έχοντας την τύχη και την τιμή να ζήσω επιτέλους μαζί της μία μέρα, την καλύτερη μέρα της ζωής μου. Αισθάνομαι σαν τον κλέφτη που κατάφερε να ξεφύγει, σαν τον παράνομο εραστή που πήδηξε από το παράθυρο έχοντας πραγματοποιήσει ένα όνειρο 40 χρόνων. Δεν με νοιάζει που δεν είναι δικιά μου, σιγά μην ήταν... μου φτάνει όμως που περάσαμε την νύχτα μαζί, που ταξιδέψαμε μαζί στην άδεια Αθήνα, την πόλη μου, που την ξενάγησα στους δρόμους μου, σε αυτούς που γύριζα κάθε νύχτα από παιδί, με διάφορες άλλες, σημαντικές για εμένα, αγάπες, αλλά καμία σαν και αυτήν. Αυτή είναι άλλο, είναι διαφορετική, απόμακρη, άπιαστη, μοναδική και εξωφρενικά όμορφη. Είναι η Έλενα Ναθαναήλ των αυτοκινήτων. Αλήθεια, ποια είναι; Δεν πρόσεξα... για να δω τι γράφει πίσω... Carrera 4S. Ok. Όποια έκδοση κι αν ήταν, μου είναι παντελώς αδιάφορο, είναι 911. Δεν είναι μία από αυτές που θα αγόραζα αν μπορούσα, οι οποίες είναι: η εντελώς απλή (χωρίς κανένα extra και με μηχανικό κιβώτιο) GT3, επίσης manual και η Turbo S, που είναι το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου με διαφορά. Είναι όμως η πιο λογική και η πιο ταιριαστή, για την χώρα μας, έκδοση. Η rear bias τετρακίνηση των 911 Carrera 4 εξασφαλίζει ασφάλεια και πρόσφυση στους γλιστερούς δρόμους της χώρας μας, χωρίς να της στερεί τον πισωκίνητο χαρακτήρα (σκεφτείτε πως εδώ είναι όλα ανάποδα, όπως κατηγορούμε τα τετρακίνητα με τον κινητήρα εμπρός που είναι στην ουσία προσθιοκίνητα και στέλνουν με συνεκτικό συμπλέκτη ισχύ πίσω, έτσι εξυμνούμε αυτό εδώ), δίνοντάς σου το θάρρος να παίξεις και να εξερευνήσεις περισσότερο τις αρετές της, με σεβασμό, όμως, γιατί δεν είναι εύκολο αυτοκίνητο η 911, ποτέ δεν ήταν.

Η μεγάλη νύχτα

Όταν την παρέλαβα από την αντιπροσωπεία, έκανα σαν μικρό παιδί, φαντάσου πώς θα είναι να ξέρεις ότι είναι δική σου στην πραγματικότητα... πήγα σπίτι μου, την έβαλα βιαστικά μέσα στο γκαράζ, μην μας πάρει κανένα αδιάκριτο μάτι και έρθει να με ρωτήσει: «πόσο καίει», γιατί θα του ανοίξω το κεφάλι. Έχω κόψει και το τσιγάρο, που να πάρει ο διάολος, πώς θα της πω αυτά που θέλω χωρίς τσιγάρο; Θα πάω να πάρω ένα Μάλμπορο μαλακό, να καπνίσω δύο κοιτάζοντάς την στα LED Matrix μάτια της και το υπόλοιπο θα το πετάξω... τι είναι άλλα δύο τσιγάρα στα εκατομμύρια που έχω πιεί. Θα πιώ άλλα δύο για πάρτη της. Και μετά, κούκλα, θα περιμένουμε να νυχτώσει... να έρθει η ώρα η δικιά μας. Και ήρθε, επιτέλους. Το βλέμμα καρφωμένο μπροστά, τα παράθυρα κλειστά και το κεφάλι ευθεία. Ούτε ματιά δεξιά και αριστερά στα φανάρια, υπό τον φόβο ότι θα πουν «καλώς τον γαμπρό», αλλά εγώ σήμερα δεν έχω μάτια για άλλη. Απόψε είμαστε μόνοι μας, εγώ κι εσύ. Ο ήχος σου, μελωδία στα αυτιά μου, η μυρωδιά του πλούσιου δέρματος, που κατακλύζει το εσωτερικό σου, ευωδία στα ρουθούνια μου και η κίνησή σου πάνω στην άσφαλτο, ο πιο όμορφος χορός του κόσμου.

Θυμάμαι όταν έγιναν οι «απλές» 911 υπερτροφοδοτούμενες (από το 2015 και έπειτα..) που είχαν βγει όλοι και είχαν γράψει για τον ήχο, ότι χάθηκε η μαγεία και κάτι τέτοια επιστημονικά... λες και η Porsche είναι καμία τυχαία και θα άφηνε τον ήχο στην μοίρα του. Εδώ η Harley Davinson, όταν είχε κάνει τα μοντέλα της injection, ανέθεσε στην Porsche να της σχεδιάσει τις εξατμίσεις για να πετύχει τον ίδιο ήχο, λέτε να μην ακούγεται ο εξακύλινδρος boxer ωραία; Μέσα στην πόλη, είναι ένα κανονικό αυτόματο αυτοκίνητο. Ευέλικτη, λόγω κοντού μεταξονίου, εξαιρετικά γρήγορης κρεμαγιέρας (πιο κοντή κατά 30% από την 991, με 2,4 στροφές από άκρη σε άκρη) και τετραδιεύθυνσης που είχε η συγκεκριμένη, επαρκώς άνετη στην normal ρύθμιση της ηλεκτρικής ανάρτησης του PASM (Porsche Active Suspension Managment) και εντυπωσιακά ήσυχη. Αξίζει να σημειωθεί ότι έμπαινε στο γκαράζ μου με μία μόνο «μανούβρα», ενώ αυτοκίνητα με πολύ μικρότερο πλάτος μπορεί να χρειαστούν και δεύτερη.

Στα προγράμματα Sport και Sport+ τα πράγματα αλλάζουν, με το τελευταίο να κρατάει τις σχέσεις στο νέο 8αρι διπλού συμπλέκτη σχεδόν πάντα κοντά στον κόφτη, προφανώς για οριακή οδήγηση, αφού εκτός από το κιβώτιο, μεταμορφώνει όλο το αυτοκίνητο (ιδιαίτερα τα αμορτισέρ..) από καθημερινό σπορ μοντέλο σε πολεμικό! Η απόκριση του γκαζιού, το ESP, το τιμόνι, όλα γίνονται «ετοιμοπόλεμα» και κοφτερά σαν μαχαίρι. Δεν είχα ξανά οδηγήσει 911, αλλά δεν είμαι αδιάβαστος... ήξερα ότι δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο και περίμενα να φτάσω σε ασφαλές περιβάλλον για να την πιέσω. Και δικαιώθηκα, μιας και ακόμα και με την τετρακίνηση, παραλίγο να κάνω τετ-α-κε στην πρώτη στροφή... Σε ξεγελάει, είναι ελαφριά μπροστά, υποστρέφει ελάχιστα αρχικά, πατάς περισσότερο γκάζι και μετά γυρίζει την ουρά της απότομα, με την αδράνεια από το βάρος των μηχανικών μερών να κάνουν δύσκολη την επαναφορά. Την δεύτερη όμως, που πλέον έχεις δει τι κάνει, είσαι προετοιμασμένος και κάνεις ανάποδο νωρίτερα, όπου και περνάει πλαγιολισθαίνοντας με χάρη... Τρίτη δεν έκανα γιατί δεν είναι δικά μου τα λάστιχα (πίσω φοράει 305/30). Αφού όμως βρήκα τον τρόπο με την δεύτερη, σημαίνει ότι για όποιον την οδηγεί καθημερινά θα είναι ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι, αρκεί να το χρησιμοποιεί μυαλωμένα, γιατί τα χιλιόμετρα που μαζεύει στα πρώτα μέτρα από στάση, δεν συγκρίνονται με κανένα άλλο αυτοκίνητο. Έχει τόσο μεγάλη ελκτική πρόσφυση από την κατανομή του βάρους πίσω και τόσο καλό πάτημα στον δρόμο γενικά που πιάνει 103km/h σε 60 μέτρα! Από στενό σε στενό στην Κυψέλη... σκοτώνεις και σκοτώνεσαι. Το δεύτερο βέβαια είναι λίγο δύσκολο μιας και είναι γνωστό «σφυρί» η 911 διαχρονικά, που ό,τι βαρέσει το κόβει στα 2 και συνεχίζει. Σίγουρα θέλει μυαλό και σύνεση, όπως όλα τα γρήγορα αυτοκίνητα, μόνο που αυτή θέλει και «χέρια» για να πεις ότι την πήγες όσο πάει. Απλώς γρήγορα, όμως, μπορούμε να την οδηγήσουμε όλοι, μιας και το όριό της είναι τόσο ψηλά, που μόνο σε πίστα και σε εντελώς ασφαλές περιβάλλον έχει νόημα η αναζήτησή του. Σε οποιαδήποτε άλλη διαδρομή, για να ακούσεις τα λάστιχά της να στριγγλίζουν, θα πρέπει να είσαι ή παρανοϊκός ή εγκληματίας.

Οι εξωπραγματικές επιδόσεις από στάση για τα 450Ps και τα 1.640kg, όπου χρειάζεται μόλις 3,64sec για τα πρώτα 100km/h και 11,67sec για τα 400m, με 195,86km/h, είναι άπιαστες για οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο με την ίδια ιπποδύναμη και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κατά την εκκίνηση πατάει τόσο δυνατά τα πίσω λάστιχα στον δρόμο που εξαλείφει εντελώς το σπινιάρισμα. Έχει και καταπληκτικό launch control, έχει και την τετρακίνηση να στέλνει δύναμη μπροστά και γίνεται ρουκέτα. Φαντάζομαι τι θα κάνει η Turbo S... θα ζαλίζεσαι και θα στενεύει ο δρόμος. Ο ανανεωμένος τρίλιτρος boxer twin-turbo έχει ανασχεδιασμένους θαλάμους καύσης και νέο κύκλωμα άμεσου ψεκασμού με πίεση 200bar, καθώς και εξελιγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού VarioCam Plus. Έχει μεγαλύτερα τούρμπο (+3mm φτερωτή τουρμπίνας που πλέον είναι 48mm, +4mm φτερωτή συμπιεστή που φτάνει στα 55mm) συμμετρικά τοποθετημένα (στην 991 δεν ήταν) για καλύτερη και ισόποση ροή, άμεση απόκριση και 30 επιπλέον ίππους σε σχέση με πριν. Η πίεση φτάνει στα 1,2bar... αστείο ποσό για κινητήρα Porsche, δεν την βλέπει καν, θα νομίζει ότι είναι ακόμα ατμοσφαιρικός... 

Πάντα στην κορυφή

Είπαμε ότι η 911 είναι το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο στον κόσμο διαχρονικά, αλλά  κάθε γενιά του που αλλάζει εξελικτικά και λίγο κάθε φορά που βγαίνει η επόμενη, με αποτέλεσμα να καταλαβαίνουν αμέσως όλοι για ποιο μοντέλο πρόκειται, από 10 χρονών παιδιά μέχρι 80 χρονών γιαγιάδες. Εξάλλου οι ογδοντάχρονοι ήταν 25 όταν παρουσιάστηκε η πρώτη, το 1964. Από τότε, γενιά με τη γενιά, εξελίσσεται, βελτιώνεται, ωριμάζει και παραμένει 911. Σε αυτήν εδώ, την νεότερη, με τον κωδικό 992, έχει φαρδύτερα κατά 45mm εμπρός και 44mm πίσω μετατρόχια και κατά 75% αλουμινένιο αμάξωμα. Είναι η πρώτη γενιά που δεν υπάρχει διαφοροποίηση στο πλάτος του πίσω μέρους ανάμεσα στις εκδόσεις Carrera 2 και Carrera 4, ενώ και τα εμπρός φτερά είναι αρκετά φαρδύτερα, αφαιρώντας λίγο από την σφηνοειδή εμφάνιση των προηγούμενων γενεών, όπου ειδικά στις Turbo, έβλεπες τα πίσω φτερά ακόμα και κοιτάζοντάς τες από εμπρός. Η επιμονή στην αρχική «κακή ιδέα» να τοποθετηθεί το μοτέρ πίσω από τον πίσω άξονα απαιτούσε διαχρονικά σκληρή δουλειά και πολλή μελέτη (στην 992 ο κινητήρας είναι 200mm πιο μπροστά από την 991) για να κάνει ένα αυτοκίνητο με τον κινητήρα σε λάθος θέση να κερδίζει τον τίτλο του καλύτερου σπορ μοντέλου, του πιο driver's car, του πιο all around sportscar και πολλούς ακόμα. Τα χαρίσματά της δεν τελειώνουν ποτέ. Είναι τετραθέσια και μπορείς να την χρησιμοποιείς σαν κανονικό αυτοκίνητο, κάθε μέρα, όλη μέρα. Στα πίσω καθίσματα βέβαια μπορούν να κάτσουν παιδάκια μέχρι 12 ετών (και μεγαλύτερα να είναι δεν θα παραπονεθούν ποτέ...). Είναι τρομερά αξιόπιστη, θυμάμαι παλιότερα έρευνες στην Αμερική που έβγαζαν την 911 το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο από όλα μετά τα 10 χρόνια. Από όλα... και από αυτόματο Corolla δηλαδή που είχαν οι γέροι για να πηγαίνουν στο mall με 2.000rpm. Υπάρχει βίντεο του Road & Track στο Youtube που κάθεται κάποιος και κάνει με μια 991 Turbo 50 συνεχόμενες εκκινήσεις με launch control, στις οποίες το αυτοκίνητο κάνει ακριβώς τον ίδιο χρόνο, 2,7sec για το 0-100km/h από την πρώτη μέχρι την τελευταία. Δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο που να μπορεί να το κάνει αυτό. Κανένα. Ούτε με μηχανικό κιβώτιο, ούτε με αυτόματο. Αυτά και άλλα πολλά, όπως το ότι είναι ένα «κανονικό» αυτοκίνητο, με φυσιολογική περιοδική συντήρηση κάθε 20.000km και όχι κάποια εξωτική ματαιοδοξία που για να αλλάξεις λάδια πρέπει να λύσεις 12 τάπες ή για αλλαγή συμπλέκτη να πρέπει να το στείλεις στη μαμά του μαζί με μια επιταγή που αγοράζει άλλο ένα αμάξι, με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η 911 -ειδικά στην έκδοση Turbo S- είναι το ταβάνι των σπορ αυτοκινήτων. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχοληθείς με κάτι περισσότερο, το αντίθετο, μάλιστα, υπάρχουν πάρα πολλοί για να μην. Για εμένα όποιος θέλει ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο και όχι ένα μέσο επίδειξης πλούτου, σταματά εδώ, στην 911, στο καλύτερο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο.          

Τιμή βασικής έκδοσης 911 Carrera 3.0 385Ps: 161.100

Τιμή έκδοσης δοκιμής 911 Carrera 4S 3.0 450Ps: 193.600

+

Κινητήρας – επιδόσεις

Ήχος

Λειτουργία κιβωτίου

Μοναδικός σπορ χαρακτήρας

Εμφάνιση

Ποιότητα κατασκευής

Υψηλή τεχνολογία

-

...Τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Εξακύλινδρος boxer με μπλοκ και κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό VarioCam Plus

Κυβισμός: 2.981cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 91mm x 76,4mm

Σχέση συμπίεσης: 10,2:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, 2 υπερτροφοδότες καυσαερίων της Borg Warner

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων  

Διαφορικά: Πίσω μπλοκέ, εμπρός ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 350mm με εξαπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με τετραπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx20in εμπρός, 11,5Jx21in πίσω

Ελαστικά: 245/35 εμπρός, 305/30

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.519

Πλάτος (mm): 1.852

Ύψος (mm): 1.300

Μεταξόνιο (mm): 2.450

Βάρος (kg): 1.640

Χώρος αποσκευών (lt): 132

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 450/6.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 54/2.300-5.000

0-100km/h (sec): 3,6

Τελική ταχύτητα (km/h): 306

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 239-253 WLTP

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 10,5-11,1

Δοκιμής (lt/100km): 12,8

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         1,92

0-80:         2,73

0-100:       3,64

0-120:       4,84

0-140:       6,22

0-160:       7,88

0-180:       9,86

0-200:       12,18

0-220:       15,21

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:        1,99:          62,17

60:        3,80:         103,27

100:      5,07:         123,47

200:      7,62:         157,16

400:     11,67:        195,86

 

 

Αρθρογράφος

 

BMW M3 Vs BMW M3

BMW M3 Vs BMW M3

Ποια από τις δύο BMW M3 Competition λέτε να κερδίσει την κόντρα στα 400 μέτρα και γιατί;