Power Classic: Cadillac Eldorado Biarritz Convertible 330Ps

Power Classic: Cadillac Eldorado Biarritz Convertible 330Ps

Μία από τις αγαπημένες μου συνήθειες είναι να παίρνω τη φωτογραφική μου μηχανή και να γυρίζω στους δρόμους της Αθήνας τραβώντας φωτογραφίες. Προτιμώ συνήθως τις βραδινές μεταμεσονύκτιες ώρες, όπου η κίνηση είναι ελάχιστη και έχω τον απαραίτητο χρόνο να στήσω τρίποδο, να βρω το ιδανικό (κατά τα δικά μου μάτια) κάδρο και να φωτογραφίσω ό,τι μου κινήσει την περιέργεια. Πίσω από το ξενοδοχείο Intercontinental είχα ανακαλύψει μία παρατημένη ροζ Cadillac Eldorado του 1961. Ήταν τεράστια σε μέγεθος και αντίστοιχα τεράστια σε έκταση ήταν και η φθορά της. Το αυτοκίνητο καθόταν στα σκασμένα του λάστιχα, η κουκούλα απουσίαζε και στη θέση της υπήρχε ένας μουσαμάς, ενώ ήταν πολλά τα σημεία από τα οποία το χρώμα είχε ξεφλουδίσει και το μέταλλο από κάτω είχε σκουριάσει. Η αλήθεια είναι ότι την λυπήθηκα έτσι που την είδα και αυτόματα πέρασε από το μυαλό μου η σκέψη ότι όποιος αναλάμβανε να την φέρει ξανά στη ζωή, θα είχε αρκετό και δύσκολο δρόμο μπροστά του. Ίσως και μια δόση τρέλας.

                              

Ο τρελός βρέθηκε!

Μερικά χρόνια αργότερα, το 2012, σε μία τυχαία στιγμή, ο Μιχάλης Ρασιδάκης περνώντας από το ίδιο σημείο την εντόπισε, την ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά και αποφάσισε να την κάνει δική του. Ένα χρόνο αργότερα το κατάφερε και πήρε την δύσκολη απόφαση να την κάνει ξανά καινούργια. Το εγχείρημα αυτό μόνο εύκολο δεν ήταν. Το αμάξωμα ήταν σε πάρα πολύ κακή κατάσταση, με την οξείδωση να κυριαρχεί, ενώ έλλειπε και ο αυθεντικός κινητήρας. Πέρα από αυτά, είχε αρκετές ελλείψεις, αφού απουσίαζαν αρκετά πράγματα, όπως η κουκούλα, οι καθρέφτες και πολλά ακόμα ανταλλακτικά, τα οποία είτε είχαν χρησιμοποιηθεί κατά καιρούς σε διάφορα άλλα αυτοκίνητα είτε είχαν κλαπεί, αφού το αυτοκίνητο βρισκόταν στην ουσία παρατημένο στο δρόμο για πολλά χρόνια. Το αυτοκίνητο οδηγήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, μιας και ο Μιχάλης ζει και δραστηριοποιείται εκεί και κάπως έτσι ξεκίνησε το πλήρες και δύσκολο restoration του αυτοκινήτου.

Η πόλη του χρυσού

Ή αλλιώς στα ισπανικά, El Dorado. Πρόκειται για μία μυθική πόλη καλυμμένη από χρυσάφι, που υποτίθεται ότι βρίσκεται κάπου στην Κολομβία και αποτέλεσε το χρυσό δισκοπότηρο των Ισπανών κατακτητών της Αμερικάνικης ηπείρου πριν εκατοντάδες χρόνια. Από την ονομασία αυτής της πόλης εμπνεύστηκαν οι σχεδιαστές της Cadillac, όταν -το 1952- έδωσαν το όνομα «Eldorado» στο πολυτελές αυτοκίνητο που παρουσίασαν τότε και η παραγωγή του συνεχίστηκε μέχρι και το 2002. Η συγκεκριμένη Cadillac ονομάζεται Eldorado Biarritz Convertible, παρουσιάστηκε το 1961 και ανήκει στην τέταρτη γενιά του μοντέλου. Για την εποχή του, το μοντέλο είχε εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, υδραυλικό τιμόνι, υαλοκαθαριστήρες δύο ταχυτήτων, ηλεκτρικά παράθυρα και τη δυνατότητα να ανοίγει το πορτ-μπαγκάζ με κουμπί μέσα από την καμπίνα. Το αμάξωμα ανήκει στην κατηγορία full-size, το οποίο μεταφράζεται σε 3.289mm μεταξόνιο και συνολικό μήκος στα 5.639mm! Το δε πλάτος έφτανε τα 2.027mm, με αποτέλεσμα να έχουμε μπροστά μας ένα αυτοκίνητο με συνολικό εμβαδό που ξεπερνάει τα 11 τετραγωνικά μέτρα… Για να κινηθεί αυτό το κτήνος εξοπλιζόταν είτε με έναν V8 των 390cu.i., δηλαδή των 6,4lt, είτε με έναν των 429cu.i. των 7,0lt. Φυσικά, ο όρος οικονομική οδήγηση ήταν μία παντελώς άγνωστη έννοια στην αμερικάνικη ήπειρο εκείνη την εποχή. Η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, τριών ή τεσσάρων σχέσεων. Το αμάξωμα πατούσε πάνω σε ένα σασί τύπου σκάλας, το οποίο όμως αποτελούταν από δύο κύριες δοκούς που διασταυρώνονταν στο κέντρο. Επάνω τους ήταν τοποθετημένα όλα τα μηχανικά μέρη. Οι αναρτήσεις δεν χρησιμοποιούσαν ημιελλειπτικά φύλλα σούστας, αλλά ελικοειδή ελατήρια και αμορτισέρ αερίου. Οι πωλήσεις του μοντέλου έφτασαν μόλις τις 1.450 μονάδες και γι’ αυτόν το λόγο, το 1962, έγινε ένα facelift. Ο κινητήρας των 6.384cc απέδιδε 326Ps στην εργοστασιακή του μορφή, με 54kgm ροπής και η μέση κατανάλωση συναγωνιζόταν με άνεση τριαξονική νταλίκα, αφού έφτανε τα 22,3lt/100km.

Μερικοί τρελοί ακόμα

Ο Μιχάλης βρήκε μερικούς τρελούς ακόμα για να ασχοληθούν με το restoration της Cadillac, όχι μόνο στην Κρήτη, όπου και ξεκίνησαν οι εργασίες, αλλά και στην Πτολεμαΐδα, όπως θα δείτε και παρακάτω. Όταν, λοιπόν, οδηγήθηκε στην Κρήτη η Cadillac, λύθηκε εντελώς και έμεινε σκέτο το σασί και ξεκίνησε για αρχή η αμμοβολή. Η αμμοβολή βοηθάει στο να φύγει τόσο το χρώμα και το αστάρι όσο και η επιφανειακή οξείδωση από τις λαμαρίνες. Βέβαια, τα τμήματα που έχουν έντονη σκουριά κόβονται και αντικαθίστανται είτε με καινούργια είτε με κομμάτια λαμαρίνας κατάλληλα διαμορφωμένα, προκειμένου να ταιριάξουν στο απαιτούμενο σχήμα. Η ολοκλήρωση των εργασιών φανοποιίας έγινε από τους αδελφούς Σερσέμη της Dukes Racing στην Πτολεμαΐδα. Τα τρία αυτά αδέλφια έχουν μεγάλη εμπειρία στα κλασσικά αμερικάνικα αυτοκίνητα και μάλιστα έχουν στην κατοχή τους ένα Dodge Charger R/T 440 βαμμένο ακριβώς όπως ο General Lee από τη γνωστή σειρά The Dukes of Hazzard. Χρειάστηκε ένας χρόνος και κάτι παραπάνω για να ισιώσει το σασί, να τοποθετηθούν σωστά οι λαμαρίνες και να συναρμολογηθεί όλο το αμάξωμα, ενώ στη συνεχεία ακολούθησε το αστάρωμα και η βαφή του με το Ferrari Red 350.

Έχουμε και συνέχεια

Παράλληλα, ο Μιχάλης αναζήτησε και βρήκε στην Αμερική τον αυθεντικό κινητήρα που φορούσε το αυτοκίνητο, μιας και όταν το απέκτησε, είχε έναν απλό και ανεμικό σε απόδοση, για το βάρος του αυτοκινήτου, εξακύλινδρο σε σειρά. Ταυτόχρονα ήρθε και το αυτόματο κιβώτιο των τεσσάρων σχέσεων, καθώς και αρκετά ανταλλακτικά που έλειπαν από το αυτοκίνητο. Η συναρμολόγηση των μηχανικών μερών μπορούσε να γίνει ξεχωριστά από την φανοποιία του αμαξώματος λόγω της διάταξης με το σασί τύπου σκάλας. Τοποθετήθηκαν καινούργια αμορτισέρ και ελατήρια, καινούργια φρένα, σινεμπλόκ, νέες σωληνώσεις φρένων και καυσίμου, εξάτμιση και ακολούθησε η τοποθέτηση του αμαξώματος στο σασί. Από εκεί και πέρα, οι εργασίες επικεντρώθηκαν στο εσωτερικό, όπου και αντικαταστάθηκαν όλες οι επενδύσεις, ντύθηκαν εκ νέου τα καθίσματα, τοποθετήθηκαν νέες μοκέτες και μονώσεις και πλέον, μετά από τέσσερα χρόνια, το αυτοκίνητο ήταν και πάλι έτοιμο να κυκλοφορήσει στους δρόμους.

Ξανά στο δρόμο!

Από τότε δεν είναι λίγες οι φορές που έχει εμφανιστεί στους δρόμους και στις εκθέσεις η πανέμορφη Cadillac Eldorado του Μιχάλη. Πέρα από το τεράστιο μέγεθος και το εντυπωσιακό χρώμα, ξεχωρίζει με τις πλούσιες καμπύλες της και τις αυστηρές γραμμές, ειδικά με την κατάληξη των πίσω φτερών. Η κατάσταση του αυτοκινήτου είναι πάρα πολύ καλή και δείχνει ότι πίσω από αυτό κρύβονται 14 συνολικά άνθρωποι που εργάστηκαν σκληρά, με μεράκι και αγάπη για το αυτοκίνητο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός : 6.384cc

Διάμετρος x Διαδρομή : 101,6x98,43mm

Σχέση συμπίεσης : 8,75:1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακή-Ταμπούρα εμπρός και πίσω

 

Αρθρογράφος

 

Πόσο γρήγορη είναι η BMW M135i xDrive σε σχέση με τα υπόλοιπα hot-hatch;

Πόσο γρήγορη είναι η BMW M135i xDrive σε σχέση με τα υπόλοιπα hot-hatch;

Η τετρακίνητη BMW M135i xDrive δοκιμάζει την τύχη της στο Magny-Cours!