Πρόσωπα Power: Μαρία Ξυτάκη

Πρόσωπα Power: Μαρία Ξυτάκη

Τα τελευταία χρόνια, η Honda, ακολουθώντας πιστά τις τάσεις που προστάζει η σύγχρονη αυτοκίνηση, έχει αλλάξει αρκετά την προσέγγισή της στην κατασκευή των αυτοκινήτων της. Για την αλλαγή αυτή και όχι μόνο συζητάμε με την Μαρία Ξυτάκη, Corporate Communications Manager στον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη.

Η Honda έχει δηλώσει το όραμά της για το μέλλον της αυτοκίνησης, που αφορά αρκετά νέα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Ποια μοντέλα να περιμένουμε από την εταιρεία μέσα στη χρονιά και ποια μακροπρόθεσμα;

Η Honda έχει δεσμευθεί για την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050 ως μέρος των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών της και αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές της ως κατασκευαστής στον τομέα της σύγχρονης κινητικότητας. Η σειρά με τη γενική ονομασία e:TECHNOLOGY αντιπροσωπεύει τη φιλοδοξία της Honda να προσφέρει στην ευρωπαϊκή αγορά μία ολοκληρωμένη γκάμα «εξηλεκτρισμένων» μοντέλων και καινοτόμων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας, κατάλληλων για τους σύγχρονους ρυθμούς ζωής. Στο πλαίσιο της υλοποίησης του “Electric Vision” της, μετά το CR-V Hybrid, προχώρησε στην παρουσίαση του Honda e, του Jazz e:HEV και του Jazz Crosstar, που είναι τα πρώτα από τα έξι εξηλεκτρισμένα mainstream μοντέλα της, που θα παρουσιάσει στην Ευρώπη μέχρι το 2022. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε η επίσημη αποκάλυψη της επόμενης γενιάς HR-V e:HEV, ενός ξεχωριστού compact SUV με επιρροές από την αισθητική ενός coupe, το οποίο θα διατίθεται στην Ελλάδα από τα τέλη του 2021. Επιπλέον, εντός του 2022 θα παρουσιαστούν ένα νέο μικρό SUV, το νέο Civic με υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV, καθώς και ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο.

Δεδομένης της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και του ελλιπούς δικτύου φόρτισης στη χώρα μας, ποιο είναι το εμπορικό ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών για να αποκτήσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό μοντέλο;

Τα στοιχεία που λαμβάνουμε από τις επίσημες αρχές δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης ως προς τη ραγδαία αύξηση των πωλήσεων των «επαναφορτιζόμενων» (BEV & PHEV) αυτοκινήτων στη χώρα μας. Τον Φεβρουάριο του 2021, το μερίδιο αγοράς τους έκλεισε στο 4,9%, όταν τον Φεβρουάριο του 2020 έφθανε μετά βίας το 0,8%. Πρόκειται για παγκόσμια τάση, που σε συνδυασμό με τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τα κίνητρα απόκτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανακοινώθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση συμπαρέσυραν την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Το 2030, αναμένεται το 30% των νέων ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά. Είναι εντυπωσιακό ότι το 2011, το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφθανε σε παγκόσμιο επίπεδο μόλις το 0,1%. Το 2020, και ενώ η αγορά αυτοκινήτου επλήγη ανεπανόρθωτα από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, καταγράφοντας μία πτώση πωλήσεων της τάξης του 14% , οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπολογίζεται ότι ξεπέρασαν τα 3 εκατομμύρια, σκαρφαλώνοντας στο 4% του συνολικού μεριδίου αγοράς, σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ και ξεπερνώντας κάθε προσδοκία.

Η επιτακτική ανάγκη για πράσινες μετακινήσεις, φιλικές προς το περιβάλλον, θα συνεχίσει να επιταχύνει την τάση προς την απόκτηση αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων στη χώρα μας. Ωστόσο, έχει παρατηρηθεί ότι ανασταλτικός παράγοντας στην αγορά μοντέλων μηδενικών ρύπων στην Ελλάδα είναι το ελλιπές δημόσιο δίκτυο ταχυφορτιστών. Η υλοποίησή του, που θα εξασφαλίσει στους οδηγούς την απρόσκοπτη πρόσβαση σε ηλεκτρικό ρεύμα με χαμηλή χρέωση, σε συνδυασμό με την μείωση των τιμών των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης και άρα παραγωγής τους, θα εκτινάξει το μερίδιο των BEV στην Ελλάδα.  

Είδαμε, οδηγήσαμε και αγαπήσαμε το νέο Honda e. Πόσο σημαντικό μοντέλο είναι αυτό για την Honda και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την εμπορική του πορεία στη χώρα μας;

Το πλήρως ηλεκτρικό Honda e βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της στρατηγικής “Electric Vision” και ενσαρκώνει το όραμα της μάρκας για φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο-gadget! Η μινιμαλιστική του εμφάνιση με τις ρετρό αναφορές στο εσωτερικό του, σε συνδυασμό με τον σπορ οδηγικό του χαρακτήρα, τις εξαιρετικές επιδόσεις, την προηγμένη τεχνολογία, τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και τις διαισθητικές υπηρεσίες infotainment, θα συγκινήσει όσους ακολουθούν τις τάσεις της εποχής, ενώ παράλληλα θέλουν να παραμένουν συνδεδεμένοι με το εξωτερικό περιβάλλον. Το Honda e, εκφράζοντας άριστα την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της μάρκας, απευθύνεται σε όσους επιθυμούν εξελιγμένη, έξυπνη συνδεσιμότητα ανάμεσα στο αυτοκίνητό τους, τις ηλεκτρονικές συσκευές τους και κατ’ επέκταση τον σύγχρονο τρόπο ζωής τους. Εμπορικά μας έχει εντυπωσιάσει η δημοτικότητα του μοντέλου, τα συναισθήματα που προκαλεί σε όσους το οδηγούν και η ανυπομονησία όσων το παραγγέλνουν.

Τι αντιπροσωπεύει η εταιρεία Honda για τον Έλληνα καταναλωτή;

Αδιαμφισβήτητα, Honda ίσον Αξιοπιστία και αυτή είναι μία πεποίθηση καλά εδραιωμένη στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή. Καθώς όμως μιλάμε για την νέα εποχή της Honda, έχει ενδιαφέρον να δούμε τι επιδιώκει να αντιπροσωπεύει από εδώ και πέρα. Ξεκινώντας από την ευρωπαϊκή αγορά, η οποία λειτουργεί πιλοτικά στην εφαρμογή του Electric Vision, στόχος της Honda είναι να επεκτείνει τη νέα γενιά υβριδικών συστημάτων κίνησης e:HEV σε όλον τον κόσμο. Το σύστημα e:HEV, που ενσωματώνεται στο CR-V Hybrid από το 2019, περιλαμβάνει δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο eCVT. Αυτές οι προηγμένες τεχνολογίες συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ώστε να επιτυγχάνουν μία αποδοτική, ομαλή και άμεση απόκριση. Μην ξεχνάμε ότι η Honda, από το 1999, έχει αναπτύξει δεκάδες υβριδικά μοντέλα των οποίων οι πωλήσεις έχουν ξεπεράσει τα 2.5 εκατομμύρια παγκοσμίως. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν κορυφαία αξιοπιστία και υψηλή απόδοση. Πλέον η Honda, μέσω του e:HEV, ενισχύει την τεχνολογική της υπεροχή, προσφέροντας την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης. Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης παρέχει αυτονομία και υψηλή αποδοτικότητα. Ο βενζινοκινητήρας, καθώς λειτουργεί κυρίως για την παραγωγή ενέργειας, έχει μειωμένες φθορές και άρα χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν για την Honda μία αξιοπιστία νέας γενιάς!

Ποιό μοντέλο θεωρείτε ότι είναι το πιο δυνατό σας χαρτί αυτή τη στιγμή;

Το Honda Civic είναι αναντίρρητα το πιο δημοφιλές μοντέλο της Honda από το 1972 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Πρόκειται για το αυτοκίνητο που καθιέρωσε τον ιαπωνικό κολοσσό σε έναν κατασκευαστή παγκόσμιας εμβέλειας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 26 εκατομμύρια σε όλον τον κόσμο, το Civic παραμένει στην καρδιά της μάρκας, ενώ συνεχίζει να εξελίσσεται, διατηρώντας τις υψηλές επιδόσεις του σε όλους τους τομείς και φυσικά την απαράμιλλη αξιοπιστία Honda. Αυτή τη στιγμή όμως το Honda e σηματοδοτεί τη νέα προσέγγιση της μάρκας. Έχοντας σαρώσει τα βραβεία παγκοσμίως και με καινοτόμα συστήματα που ξεπερνούν κάθε φαντασία, εκτιμώ ότι ο ιστορικός του μέλλοντος θα το χαρακτηρίσει ως το εμβληματικό μοντέλο της εξηλεκτρισμένης εποχής για την Honda.

Πρόσφατα είδαμε σημαντική μείωση στην τιμή του CR-V Hybrid. Μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα γίνει κάτι αντίστοιχο με την ανανεωμένη έκδοση του Civic Type R;

Το CR-V Hybrid ανήκει στην κατηγορία D-SUV, μία κατηγορία στην οποία το ποσοστό πωλήσεων υβριδικών εκδόσεων είναι αρκετά χαμηλό. Έτσι, στον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη πήραμε την πρωτοβουλία και προχωρήσαμε σε πλήρη αναπροσαρμογή της τοποθέτησης του μοντέλου προκειμένου να ξεχωρίσει από πλευράς σχέσης αξίας - τιμής στην κατηγορία του. Στόχος της επανατοποθέτησης του CR-V Hybrid είναι να το βοηθήσει να διατηρήσει την εξαιρετική πορεία της βενζινοκίνητης έκδοσης turbo, η οποία σταμάτησε να διατίθεται στην Ευρώπη.

Όσο για το ανανεωμένο Civic Type-R MY2021, η επερχόμενη παύση της παραγωγής του για να μεταφερθεί στην Ιαπωνία έχει συντελέσει στην πολύ περιορισμένη διαθεσιμότητα ειδικά στην ευρωπαϊκή αγορά, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που αναμένονται στην Ελλάδα να αφορούν αποκλειστικά και μόνο παραγγελίες πελατών.

Ποια η σχέση της Honda με τον Ειδικό Τύπο; Πόσο πιστεύετε ότι επηρεάζουν πλέον τα περιοδικά, αλλά και τα sites ενημέρωσης την επιλογή των καταναλωτών;

Παραδοσιακά, ως Honda αλλά και ως Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, διατηρούμε άριστες σχέσεις με το σύνολο των μέσων του ειδικού τύπου. Αναγνωρίζουμε τους επαγγελματίες του χώρου ως συνεργάτες και συμπαραστάτες μας, καθώς μας ενώνει η ίδια αγάπη και το ίδιο πάθος για τη δουλειά μας και για το αυτοκίνητο. Τα τελευταία χρόνια, στα κανάλια ενημέρωσης έχουν μπει δυναμικά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, των οποίων η διείσδυση και η επίδραση έχει αυξητική τάση κυρίως στα νεανικά κοινά. Η «υπερπληροφόρηση» που κατακλύζει τον μέσο αναγνώστη έχει σίγουρα συντελέσει στο να υπάρχει μία σύγχυση ως προς την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του περιεχομένου που καταναλώνουμε. Ωστόσο, είμαι απόλυτα πεπεισμένη ότι οι ποιοτικές δουλειές και οι αξιόλογοι επαγγελματίες στον ευρύτερο χώρο της ενημέρωσης θα συνεχίσουν να ξεχωρίζουν και να αποτελούν σημείο αναφοράς για τον Έλληνα αναγνώστη.

Μιλήστε μας για την προσωπική σας σχέση με το αυτοκίνητο.

Λατρεύω την οδήγηση. Μπορώ να οδηγώ ώρες σε εθνικά οδικά δίκτυα, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, χωρίς να κουράζομαι. Αυτό που μου λένε είναι ότι ενώ δεν οδηγώ συντηρητικά, παράλληλα οδηγώ πολύ προσεκτικά. Έχω πιάσει τον εαυτό μου να τα πηγαίνω ικανοποιητικά και στις off-road διαδρομές, καθώς η περιπέτεια με εξιτάρει. Για μένα το κομμάτι διαισθητικών και προηγμένων λειτουργιών συνδεσιμότητας και infotainment παίζει καθοριστικό ρόλο. Από τη μία, όταν οδηγώ στην κίνηση της πόλης, το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε γραφείο και έτσι χρειάζομαι πρόσβαση σε μία πληθώρα εφαρμογών. Από την άλλη, ως λάτρης της καλής μουσικής, στις μακρινές διαδρομές, η απρόσκοπτη σύνδεση με τα Playlists και τις μουσικές εφαρμογές είναι αδιαπραγμάτευτη. Εν ολίγοις, το αυτοκίνητο δεν αποτελεί για εμένα απλά ένα μεταφορικό μέσο. Εκτός από την απόλαυση της οδήγησης, είναι προέκταση του lifestyle μου συνολικά. Το αυτοκίνητο στο οποίο εθίστηκα όταν το οδήγησα ήταν φυσικά το Civic Type-R.

Ποια είναι τα ενδιαφέροντα project που «τρέχει» ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη αυτήν την περίοδο και πώς αυτά θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της Honda;

Ως Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη δίνουμε έμφαση στην απόκτηση επαναφορτιζόμενων μοντέλων μέσω ευέλικτων και προνομιακών προγραμμάτων χρονομίσθωσης και χρηματοδότησης. Παράλληλα, ενισχύουμε τα δημόσια σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα, ξεκινώντας από το Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων και Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών Honda, ενώ εξετάζουμε συνεργασίες με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς ώστε να επεκταθεί η συγκεκριμένη υποδομή ηλεκτρικών φορτιστών Honda Power Charger και πέραν του δικτύου μας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο φορτιστής Honda Power Charger μπορεί να υποστηρίξει κάθε ηλεκτρικό όχημα ανεξαρτήτως μάρκας, που φορτίζει με σύνδεση τύπου 2 (Mennekes) και παρέχει φόρτιση μέχρι 22kW ανάλογα με τις προδιαγραφές του εκάστοτε αυτοκινήτου. Στόχος μας είναι τα σημεία που θα δημιουργηθούν να είναι πλήρως προσβάσιμα και να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων, ανεξαρτήτως σε ποιο δίκτυο φόρτισης ανήκουν.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΗΣ

 

Αρθρογράφος

 

Δημοπρατείται ένα από τα μονοθέσια του Nigel Mansell

Δημοπρατείται ένα από τα μονοθέσια του Nigel Mansell

Τον Μάιο βγαίνει σε δημοπρασία το μονοθέσιο Williams FW14 που οδηγούσε ο Nigel Mansell το 1991.