Renault 8 1.300 Gordini

Renault 8 1.300 Gordini

Wannabe
Πολύ δύσκολο να βρεις γνήσιο Gordini. Όμως αυτό που σας παρουσιάζουμε, είναι ένα «σχεδόν» Gordini. Όπως και να’χει, ο κόσμος γυρνούσε να το κοιτάξει λες και έβλεπε μπροστά του ένα φανταχτερό supercar. Οι φίλοι μας από το Renault Johnny Service μας ενημέρωσαν ότι ολοκληρωσαν την πλήρη ανακατασκευή ενός Renault 8, το οποίο προορίζουν να τρέξουν σε αγώνες Ιστορικών Αυτοκινήτων! Ας πάμε όμως πρώτα ένα ταξίδι στο χρόνο και συγκεκριμένα 54 χρόνια πίσω!

Tipo 103
Η Alfa Romeo κυκλοφόρησε την δεκαετία του ’60 το Tipo 103, ένα μπροστοκίνητο πρωτότυπο, με το μοτέρ εμπρός. Το Renault 8 μοιάζει πολύ με αυτό το αυτοκίνητο και όχι τυχαία. Βλέπετε, η Renault συνεργαζόταν στενά με την Alfa Romeo και σχεδίαζαν μαζί διάφορα μικρά και οικονομικά μοντέλα. Για παράδειγμα, το γνωστό Renault Dauphine, κατασκευαζόταν από την Alfa Romeo στην ίδια γραμμή παραγωγής με την Giulietta. Βασισμένο λοιπόν στο Dauphine, το Renault 8 παρουσιάστηκε επίσημα το καλοκαίρι του 1962. Ήταν το πρώτο μικρό σε διαστάσεις αυτοκίνητο, το οποίο διέθετε εμπρός και πίσω δισκόφρενα. Ξεκίνησε με ένα τετρακύλινδρο σύνολο των 956cc, απόδοσης 44 ίππων, αλλά το 1964 βγήκε στη φόρα η έκδοση Gordini, η οποία και άνοιξε τον «αγωνιστικό» δρόμο της Renault. Για την ιστορία, υπήρχε σαφώς και το Dauphine Gordini το οποίο τα κατάφερε αρκετά καλά στα ευρωπαϊκά ράλι.

Συγνώμη κύριε, ποιος είστε?
Ναι, έχετε δίκιο, δεν συστηθήκαμε. Ο κύριος Amedeo Gordini ξεκίνησε την αγωνιστική του εμπλοκή με ένα Fiat Balilla, το οποίο μάλιστα, προετοίμαζε ο ίδιος. Οι γνώσεις του οδήγησαν την Fiat στην ίδρυση της Simca στην Γαλλία το 1963. Τελικά, η πολυετή εμπλοκή του με τους αγώνες και την εξέλιξη πολλών αγωνιστικών αυτοκινήτων, τον οδήγησαν στην ίδρυση της δικής του εταιρίας στο Παρίσι. Τα καλύτερα ήρθαν το 1950, όπου και ξεκίνησε η F1. Στον δεύτερο αγώνα στο Monaco, έλαβαν μέρος τα πρώτα γαλάζια Gordini και εν τέλει, μέχρι τα επόμενα έξι χρόνια, τα Gordini συμμετείχαν 40 φορές σε αγώνες της F1. Η Renault τον «τσίμπησε» στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και τον έθεσε επικεφαλής του αγωνιστικού της τμήματος.

Ελαφρύ με μοτέρ πίσω!
Η πυρόσβεση της Sparco έχει πάρει την θέση της. Αχρείαστη να’ναι
Ήταν φοβερός συνδυασμός. Το μοναδικό αυτοκίνητο το οποίο διέθετε δισκόφρενα εμπρός-πίσω αλλά κυρίως, πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να ρίχνει πολλά δευτερόλεπτα στα Mini και τα Lancia Fulvia, που ήταν οι κύριοι αντίπαλοί του. Οι απανωτές πρώτες θέσεις στο Γύρο της Κορσικής για 3 χρόνια, δεν ήταν τυχαίο κατόρθωμα λοιπόν. Πάμε όμως στα δικά μας...

Το συγκεκριμένο Renault 8 ήταν ήδη αγωνιστικό. Πιο συγκεκριμένα, «όπως-όπως» αγωνιστικό, με πολλές ελλείψεις, σκουριές και εμφανή σημάδια ταλαιπωρίας από την πάροδο των χρόνων. Η αναβάθμιση θα γινόταν σε όλους τους τομείς, με σκοπό να ξαναγεννηθεί ένα νέο και φρέσκο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ο χιλιοτρακοσάρης κινητήρας λύθηκε στα εξ ων συνετέθει με σκοπό όχι απλά να ανακατασκευαστεί, αλλά να βελτιωθεί! Η οχταβάλβιδη κυλινδροκεφαλή οδηγήθηκε στην Sevdalis Superflow, όπου εκεί έγιναν οι απαραίτητες περιποιήσεις. Ύστερα, πήρε την θέση του ο νέος εκκεντροφόρος με διάρκεια 280 μοίρες. Ζόρικος! Αυτός συνεργάζεται με ένα ρυθμιζόμενο γρανάζι της Cat Cams. Η πιανόλα, ο άξονας δηλαδή που πάνω της στηρίζονται τα κοκοράκια, προέρχεται από Renault 5 Turbo, που σημαίνει ότι είναι αρκετά πιο ανθεκτική από του 8. Η σχέση συμπίεσης έχει πάρει τα πάνω της ελάχιστα, από το 10,5:1 στο 10,6:1. Τα κινούμενα μέρη του μπλοκ ανέλαβε να ελαφρώσει και ζυγίσει το ρεκτιφιέ ΩΜΕΓΑ.

Το 4 σε 1 χταπόδι προέρχεται από κάποια ιταλική εταιρεία «εποχής» και η υπόλοιπη 50άρα inox εξάτμιση, είναι κατασκευής Αντώνη Δρίτσα. Μόλις κοιτάς τα 40άρια καρμπυρατέρ της Dell’Orto όμως, μεταφέρεσαι ασυναίσθητα στη δεκαετία του ’60 και προσπαθείς να το «ακούσεις» στο Γύρο της Κορσικής...

Renault Alpine ideas!
Το λευκό roll cage της Sparco δένει το αμάξωμα σε 6 σημεία
Όταν εξελίσεις ένα αυτοκίνητο παλαιότερης εποχής, κοιτάς λιγάκι μπροστά, στα επόμενα μοντέλα και προσπαθείς να δανειστείς ιδέες και λύσεις οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν στην δική σου περίπτωση. Έτσι, οι άνθρωποι της Johnny Renault Service, πήραν ένα ψυγείο νερού από Renault Alpine και το τοποθέτησαν εμπρός, τραβώντας νέες γραμμές νερού από τον κινητήρα, ο οποίος βρίσκεται πίσω μην ξεχνάτε.

Κάτι ακόμα ιδιαίτερα έξυπνο είναι η κατασκευή των βάσεων της πίσω ανάρτησης. Κανονικά το Renault 8 διαθέτει ένα αμορτισέρ και ένα ελατήριο. Το Renault Alpine όμως, διέθετε δύο αμορτισέρ και ένα ελατήριο. Οπότε, έτσι έγινε και σε αυτό το 8άρι. Πλέον κινείται με 4 πίσω αμορτισέρ, στα οποία έχει κάνει revalving ο Ραφαέλο Αμέντολα και φυσικά έχει αναλάβει και το σετάρισμα της ανάρτησης γενικότερα.

Τα τέσσερα δισκόφρενα του 8, είναι μια χαρά για το βάρος του (περίπου 800 κιλά), οπότε οι μόνες αλλαγές έχουν να κάνουν με τα νέα σκληρότερα τακάκια και τα σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Το σπορ είναι επικίνδυνο και γι αυτό πρέπει να φροντίζουμε για την ασφάλειά μας. Η πυρόσβεση της Sparco –αχρείαστη να ’ναι- και το roll cage της ίδιας εταιρείας, βρίσκονται εκεί για την «στραβή». Μας άρεσαν τα old time classic όργανα της VDO καθώς και η προσθήκη ενός στροφόμετρου στο πάνω μέρος του ταμπλό. Βλέπετε, το 8 δεν είχε στροφόμετρο. Αδίκως βέβαια, μιας και ανεβάζει περίπου 8.000rpm!

Μεγάλος δάσκαλος!
Τα Renault 8 δεν είχαν στροφόμετρο. Χρειάζεται, μιας και ο κινητήρας ανεβάζει 8.000rpm!
Το Renault 8 Gordini κακώς έχει μείνει ξεχασμένο στην ιστορία. Είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο ανέδειξε αμέτρητους οδηγούς. Εκτός από τις 3 συνεχόμενες νίκες του στο Γύρο της Κορσικής, το κυριότερο έργο του 8 Gordini ήταν πως έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς νέους οδηγούς, να μπουν στον χώρο των αγώνων. Εκτός από τους αγώνες ράλι, υπήρξε και το Renault 8 Gordini Cup, από όπου προέκυψαν δεκάδες οδηγοί αγώνων, που αργότερα διέγραψαν μία λαμπρή καριέρα. Jean Vinatier, Harry "Sputnik" Kallstrom, Jean Francois Piot, Jean Pierre Nicolas είναι μερικοί από αυτούς, αλλά εδώ πρέπει να αναφέρουμε τον κορυφαίο Markku Alen, ο οποίος ξεκίνησε την αγωνιστική του πορεία με Renault 8 Gordini! Έλληνας που έτρεξε με 8άρι Gordini ήταν ο Γιώργος Κρητικός, ο οποίος κέρδισε το τελευταίο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Τουρισμού το 1968.

Άλλο ένα αυτοκίνητο με ιστορία στον χώρο των αγώνων λοιπόν, περνάει από τις σελίδες του POWER. Το section του POWER Classic τείνει να γίνει από τα αγαπημένα σας και όχι αδίκως. Γι’ αυτό κι εμείς, προσπαθούμε για το καλύτερο...

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Διάμετρος x Διαδρομή:  74,5mm x 72mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,6:1
  • Τροφοδοσία: Δύο διπλά Dell’Orto 40mm
  • Ελαφρωμένα/ζυγισμένα κινούμενα μέρη
  • Sevdalis Superflow ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
  • Εκκεντροφόρος 280°
  • Cat Cams σκληρότερα ελατήρια βαλβίδων
  • Cat Cams ρυθμιζόμενο γρανάζι εκκεντροφόρου
  • Renault 5 Turbo πιανόλα
  • Renault Alpine Turbo ψυγείο νερού
  • Δύο βεντιλατέρ ψύξης
  • 4 σε 1 πολλαπλή εξαγωγής
  • 50mm inox εξάτμιση

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: KYB Gas-A-Just αμορτισέρ
  • Πίσω: custom Renault Alpine setup ανάρτηση με 4 αμορτισέρ KYB Gas-A-Just
  • Revalving και setup ανάρτησης by Ραφαέλο Αμέντολα

 ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κιβώτιο: Εργοστασιακό, χειροκίνητο, 5 σχέσεων  
  • Custom συμπλέκτης με τρίφτερο δίσκο

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Εργοστασιακοί δίσκοι, σκληρότερα τακάκια, σωληνάκια υψηλής πίεσης
  • Πίσω: Εργοστασιακοί δίσκοι, σκληρότερα τακάκια, σωληνάκια υψηλής πίεσης

TUNED BY

Renault Johnny Service

Κουντουριώτου 29, Ν. Ηράκλειο

Tηλ:210 28 42 690

www.JohnnyService.gr

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7J x 13in
  • Ελαστικά: 175/50 R13

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Sparco roll cage 6 σημείων

 

Αρθρογράφος

 

Η Abarth επιστρέφει στην Βραζιλία

Η Abarth επιστρέφει στην Βραζιλία

Το νέο Abarth Pulse παρουσιάστηκε στην αγορά της Βραζιλίας, σηματοδοτώντας την επιστροφή της μάρκας στη χώρα της Λατινικής Αμερικής.