Subaru Impreza WRX GC8 2.0 350Ps

Subaru Impreza WRX GC8 2.0 350Ps

Το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει, λέει μία σοφή παροιμία και εδώ βρίσκει πλήρη εφαρμογή. Ο πατέρας του Σπύρου, για πολλά χρόνια, ήταν οδηγός αγώνων και μηχανικός σε ράλι, που διεξάγονταν στην Ιταλία. Όπως καταλαβαίνετε, ήταν θέμα χρόνου να κολλήσει το μικρόβιο τόσο ο Σπύρος όσο και ο αδερφός του Δημήτρης και να ασχοληθούν, αν μη τι άλλο, με τα αυτοκίνητα και τις πίστες. Ουσιαστικά έχουν μεγαλώσει μαζί με αυτό το Subaru ImprezaGC8 WRX, μιας και αγοράστηκε από τον πατέρα τους αμέσως μόλις κυκλοφόρησε, το 1997. Το αποτέλεσμα ήταν, ότι όταν ήρθε η ώρα, ανέλαβαν να το βελτιώσουν, με στόχο τα track-days και τους χρόνους στην πίστα. Το ευχάριστο της όλης υπόθεσης είναι ότι σε κάθε track-day ή σε κάθε απλή εξόρμηση στην πίστα πηγαίνουν και τα δύο αδέρφια μαζί και τους ακολουθεί και ο πατέρας τους.

 

Total tuning

Αυτό που μου αρέσει με τα track-day αυτοκίνητα, είναι ότι έχουν πραγματικά ολοκληρωμένες επεμβάσεις σε όλους τους τομείς. Σε αντίθεση, για παράδειγμα, με ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο για κόντρες, το οποίο έχει παλαβή δύναμη, ένα σετ ελατηρίων και αμορτισέρ και συνήθως μαμά φρένα. Σε μία πίστα, όμως, χρειάζεται να έχεις κάτι παραπάνω από ένα καλό σετ τακάκια και φυσικά θα πρέπει, όχι μόνο να ψάξεις, αλλά και να επενδύσεις στο στήσιμο του αυτοκινήτου σου. Έτσι, λοιπόν, σε ένα αυτοκίνητο, που έχει εξελιχτεί για να κυνηγάει το χρονόμετρο στην πίστα, θα συναντήσουμε βελτιώσεις σε όλους τους τομείς, είτε πρόκειται για τη μετάδοση είτε για το στήσιμο, την ενίσχυση του πλαισίου, τα φρένα και φυσικά τον κινητήρα.

 

1.06.17

Αυτή ήταν και η επίδοση, που έκανε στην πρώτη του επίσκεψη στην πίστα των Μεγάρων στα χέρια του Σπύρου. Και όταν λέω στην πρώτη του επίσκεψη, εννοώ με το set-up, που έχει τώρα το αυτοκίνητο. Από τα πρώτα πράγματα, που αλλάχθηκαν πάνω σε αυτό, ήταν τα OEM φρένα και τα αμορτισέρ, από τότε, όμως, μεταμορφώθηκε κυριολεκτικά το αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς και πλέον είναι ένα απόλυτα ολοκληρωμένο track-day car. Για να φτάσουν όμως μέχρι εκεί, χρειάστηκε αρκετό ψάξιμο και κόπος, μιας και ήθελαν ένα σωστό και γνώστη προγραμματιστή, αλλά παράλληλα και έναν τίμιο και καλό μηχανικό.

 

EJseries!

Οι κινητήρες της σειράς EJ παρουσιάστηκαν το 1987 για πρώτη φορά, αποδίδοντας είτε σε ατμοσφαιρική μορφή 96Ps είτε -με τη χρήση turbo- 320Ps. Εκτός φυσικά από τα Impreza, θα τους συναντήσουμε και σε ορισμένα ελαφριά αεροσκάφη. Μην ξεχνάτε ότι η Subaru έχει τις ρίζες της στην αεροπορική εταιρεία Nakajima, που κατασκεύαζε μαχητικά αεροπλάνα κατά τον Β’ΠΠ. Ο κινητήρας, που έχει το Subaru του Σπύρου, είναι ο EJ20G closed deck block, ο οποίος προέρχεται από το μοντέλο του 1995. Οι κινητήρες αυτοί είναι πραγματικό κελεπούρι, μιας και είναι από τους πιο ανθεκτικούς κινητήρες της Subaru. Τα μπλοκ τους είναι συμπαγή και μπορούν να αντέξουν ιπποδυνάμεις, που ξεπερνούν τα 700Ps, ενώ παράλληλα είχαν καλύτερη παροχή λαδιού, με αποτέλεσμα να ψύχονται καλύτερα τα πιστόνια τους. Τόσο το μπλοκ του κινητήρα όσο και η κυλινδροκεφαλή του παρέμειναν τελείως εργοστασιακά, αυτά που αλλάχθηκαν ήταν όλα του τα περιφερειακά. Όλες οι βελτιώσεις έγιναν στην FixitAnyway, από τους μηχανικούς Βαγγέλη Σταματόπουλο και Χρήστο Καλοβυρνά. Εκτός από τα κινούμενα μέρη του κινητήρα, εργοστασιακό παρέμεινε και το turbo, που είναι ένα Mitsubishi με κωδικό TD05H 16G, το οποίο όμως πατάει πάνω στην πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1 της Fujitsubo και χρησιμοποιεί ένα downpipe των 100mm της Turbo XS, με την υπόλοιπη εξαγωγή, η οποία είναι de-cat, να προέρχεται από την Blitz. Στην εισαγωγή ανέλαβε τα πράγματα η HKS, με μία σωλήνα εισαγωγής, που παίρνει τον αέρα από την ελεύθερη φιλτροχοάνη της GReddy, Airnix. Το καύσιμο φτάνει στον κινητήρα μέσω δύο αντλιών καυσίμου της Walbro, που γεμίζουν πρώτα ένα feeder tank και από εκεί καταλήγει στα μπεκ, που έχουν παροχή 440cc/min και προέρχονται από Impreza STiVersionIV. Από εκεί και πέρα, θα συναντήσουμε μία σκάστρα της HKS, ένα kit intercooler της GReddy, ένα ψυγείο λαδιού επίσης GReddy, καθώς και κολάρα σιλικόνης της Samco Sport. Η εργοστασιακή ECU έδωσε τη θέση της στη μονάδα της APEXi, Power FC, που συνεργάζεται με το boost controller AVCR, επίσης της A’PEXi, με τον Τάκη Γεωργιάδη της Mad ECU να έχει αναλάβει τον προγραμματισμό, παίζοντας από την αρχή με χάρτες ανάφλεξης, advance κτλ.

 

Τώρα αρχίζουν τα ωραία!

Ο κινητήρας χρειάζεται μία σωστή μετάδοση και εδώ επιλέχθηκαν διάφορες ψαγμένες λύσεις για να έχουμε αντοχή. Αρχικά τοποθετήθηκε το κιβώτιο πέντε σχέσεων από STi Version III, το οποίο συνδυάστηκε με μπλοκέ διαφορικά εμπρός και πίσω από Impreza STi. Η κίνηση μεταδίδεται από τον κινητήρα στο κιβώτιο μέσω ενός τρίφτερου συμπλέκτη της Zero Sports, ο οποίος συνεργάζεται με αλουμινένιο βολάν της STi. Στο εσωτερικό τώρα, θα συναντήσουμε έναν επιλογέα STi limited, ο οποίος μέσω ενός quick-shift από STi μεταδίδει τις εντολές στο κιβώτιο. Ο Σπύρος κάθεται σε ένα bucket κάθισμα GPRacePro, δεμένος με ζώνες τεσσάρων σημείων της TurnOne και κρατάει στα χέρια του το τιμόνι της Momo. Πίσω του, βρίσκεται τοποθετημένο το halfboltinrollcage της Cusco, το οποίο έχει αναλάβει το δέσιμο του αμαξώματος, παρέα με τα υπόλοιπα aftermarket, που θα αναφέρουμε παρακάτω. Εξωτερικά, έχει τοποθετηθεί το full fender flare kit με φουσκωμένα φτερά εμπρός και πίσω, καθώς και μία αεροτομή της Buddy Club, η Full race Spec GT. Πίσω από τις 18άρες ζάντες Rota Grid, που είναι ντυμένες είτε με τα NankangAR-1 είτε με Yokohama ADVAN, full slick λάστιχα, θα συναντήσουμε τις εξαπίστονες δαγκάνες της AP Racing εμπρός, με δίσκους 330mm και πίσω διπίστονες δαγκάνες από Impreza WRX με δίσκους 295mm.

 

Δέσιμο!

Το πιο καλό και ενδιαφέρον το άφησα για το τέλος. Εδώ έγιναν και οι πιο ουσιώδεις επεμβάσεις, που έδωσαν το χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Για αρχή τοποθετήθηκε το coilover kit της BC Racing, ER Series, το οποίο έχει ξεχωριστές ρυθμίσεις bound και rebound, καθώς είναι fulltrackspec. Στη συνέχεια, από την Whiteline, τοποθετήθηκε το anti-liftkit, όπως και η πίσω αντιστρεπτική και τα ρυθμιζόμενα πίσω ψαλίδια. Από τη γκάμα της Cusco προέρχονται οι εμπρός και πίσω μπάρες θόλων, όπως και το δέσιμο της πίσω γέφυρας. Η εμπρός αντιστρεπτική αντικαταστάθηκε με μία της ARC, που συνδυάστηκε με αλουμινένια ψαλίδια από STi και τέλος, παντού τοποθετήθηκαν σινεμπλόκ πολυουρεθάνης. Το αποτέλεσμα είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό. Το Impreza έχει βελτιώσει κατακόρυφα τη συμπεριφορά του στις στροφές και στην πίστα. Η εντύπωση, που σου δίνει, είναι ότι οδηγείς κάτι τρομερά στιβαρό και μονοκόμματο, που υπακούει άμεσα σε κάθε σου εντολή. Ο κινητήρας δείχνει να αγαπάει τις μεσαίες, όπως μας έδειξαν και οι επιδόσεις στις ρεπρίζ με 3η σχέση, αφού χρειαστήκαμε 3,91sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, 2,43sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h και 3,42sec από τα 100km/h μέχρι τα 140km/h. Κυρίαρχο στοιχείο φυσικά είναι και ο τρομερός και χαρακτηριστικός μπάσος ήχος του boxer κινητήρα και είναι ένας παράγοντας, που σε κάνει να θες να πατάς συνέχεια το γκάζι και να ανεβάζεις ρυθμό, μόνο και μόνο για να τον ακούς…

 

That feeling

Νομίζω ότι δεν υπάρχει καλύτερο συναίσθημα από το να μεγαλώνεις μαζί με ένα αυτοκίνητο, το οποίο να έρχεται στα χέρια σου και να κάνεις με αυτό χρόνους στην πίστα. Ο Σπύρος έχει κυριολεκτικά μεγαλώσει με αυτό, μιας και από τότε που θυμάται τον εαυτό του, θυμάται και το αυτοκίνητό του. Κάποια στιγμή στο μέλλον, θα αλλάξει τον κινητήρα με έναν, που θα έχει σφυρήλατα πιστόνια και διαφορετικό set-up και ένα λίγο πιο μεγάλο turbo, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι τον ενδιαφέρει η απόλυτη ιπποδύναμη. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.994cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  92mm x 75mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1

Tuned by

 

TUNING SPECS

  • STi version 4 μπεκ 440cc/min
  • HKS εισαγωγή αέρα
  • GReddy Airnix φιλτροχοάνη
  • HKS σκάστρα
  • Walbro x2 αντλίες βενζίνης
  • GReddy intercooler
  • GReddy ψυγείο λαδιού
  • Fujitsubo πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1
  • Turbo XS downpipe 100mm
  • Blitz Nur spec cat back
  • Samco sport κολάρα σιλικόνης
  • A’PEXi Power FC ECU
  • A’PEXi AVCR boost controller
  • Pivot turbo timer

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • BC Racing ER series coilover kit
  • Whiteline antilift kit
  • ARC εμπρός αντιστρεπτική
  • Whiteline πίσω αντιστρεπτική
  • Cusco δέσιμο πίσω γέφυρας
  • STi αλουμινένια ψαλίδια εμπρός
  • Whiteline ρυθμιζόμενα ψαλίδια πίσω
  • Cusco μπάρα θόλων εμπρός
  • Cusco μπάρα θόλων πίσω
  • Whiteline μπάρα γέφυρας εμπρός
  • Powerflex σινεμπλόκ πολυουρεθάνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • STi version 3 κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων
  • STi upgrade εμπρός μπλοκέ διαφορικό
  • STi upgrade πίσω μπλοκέ διαφορικό
  • Zero Sports τρίφτερος συμπλέκτης
  • STi upgrade βολάν
  • STi quick-shift

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Full Fender Flare kit με φτιαγμένα φτερά μπρος & πίσω
  • Time Attack splitter
  • Buddy Club full race spec gt αεροτομή
  • GP Race pro κάθισμα τύπου bucket
  • Turn One ζώνες τεσσάρων σημείων
  • Momo τιμόνι
  • STi limited επιλογέας ταχυτήτων
  • Cusco Half bolt in cage

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: AP Racing 6πίστονες δαγκάνες, AP Racing αεριζόμενοι δίσκοι 330mm, CL τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

Πίσω: WRX διπίστονες δαγκάνες, WRX αεριζόμενοι δίσκοι 295mm, HP Hawk τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Rota Grid 9,5Jx18in ζάντες

Nankang AR-1 265/35 R18 ελαστικά

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,91
80-110             2,43
100-140           3,42

 

ΚΜ/Η             SEC

80-110             4,53
100-140           5,03

140-180           6,25

 

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             4,34

60-160             9,25

60-200             19,84

100-200           17,41

 

Αρθρογράφος

 

Η BMW και McLaren θα βγάλουν ξανά την F1;

Η BMW και McLaren θα βγάλουν ξανά την F1;

Ο σκοπός της μεταξύ τους συνεργασίας είναι η παραγωγή ενός ηλεκτροκίνητου supercar, με πιθανή αναβίωση της θρυλικής F1.