Advertisement

 

Toyota Starlet KP60 20VT 280Ps

Toyota Starlet KP60 20VT 280Ps

Practice day

Είναι καθημερινή, βρισκόμαστε με το Χρήστο Καργιωργάκη στο kartodromo των Αφιδνών για να φωτογραφίσουμε ένα driftάδικο και έχει αργήσει. Αρκετά. Αντ’ αυτού, σκάει μύτη για προπόνηση ετούτο το γαλάζιο Starletάκι, μία «φυσιογνωμία» γνώριμη, καθώς εμφανίζεται συχνά πυκνά σε Drift events και ξεσηκώνει κόσμο. Πλησιάζω να γνωριστώ με τον κόσμο και να το εξετάσω εξονυχιστικά, καθώς θυμόμουν ότι είναι μια προσεγμένη και άξια προσοχής κατασκευή, με όλα τα φόντα για μία παρουσίαση στις σελίδες μας. Για πάμε, λοιπόν…

 

From the ground, up

Όσο το Starlet είναι επάνω στο τρέϊλερ, είναι ευκαιρία να το δούμε και να το φωτογραφίσουμε από κάτω. Η δουλειά, που έχει γίνει, είναι εξαιρετική. Η καρότσα του 30χρονου Starlet εστάλη στις εγκαταστάσεις της Tountas Garage, καθαρίστηκε, αποκαταστάθηκε πλήρως, ενισχύθηκε με πόντες σε όλες τις ραφές, δέχτηκε ένα custom roll cage κατασκευής Technometallica Cages με 15 σημεία έδρασης και βάφτηκε ασημί. Υπεύθυνος της προσαρμογής των πολυεστερικών φουσκωμάτων στα φτερά, της φανοποιίας, της βαφής, καθώς και του στησίματος του Starlet δεν είναι άλλος από τον πολύπειρο Σωτήρη Τούντα, της Tountas Garage. Στους εμπρός θόλους, συναντάμε τα ρυθμιζόμενα top mounts της HSD coilover ανάρτησης, παρέα με το Suspension Sway Bar Kit της Techno Toy Tuning, που μεταμορφώνει τα «μούτρα» του Starlet και φέρνει τη συμπεριφορά του εμπρός μέρους πιο κοντά στην αντίστοιχη ενός ΑΕ86. Το kit αποτελείται από ρυθμιζόμενα ψαλίδια, ρυθμιζόμενα ακρόμπαρα για έως και +6ο επιπλέον της stock γωνίας caster, ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική, ρυθμιζόμενα μπαράκια ζαμφόρ με συνδέσμους πολυουρεθάνης και μπάρα στήριξης της νέας αντιστρεπτικής, που πιάνει στα εμπρός ράμφη και το αμάξωμα σε 10 διαφορετικά σημεία. Τροποποίηση και ενίσχυση έχει δεχθεί και η εμπρός γέφυρα, η οποία έχει κατέβει χαμηλότερα, ώστε να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος χώρος για το κάρτερ του 1.8 20VT. Πίσω, έχουν επίσης τοποθετηθεί τα 4 links της Techno Toy Tuning, ώστε να περιορίζονται οι αναπηδήσεις του άξονα (wheel hop) τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση. Ο πίσω άξονας προέρχεται τώρα από Mitsubishi Pajero, λύση απλή και αξιόπιστη, όταν η ιπποδύναμη ανεβαίνει. Μιας και αναφέραμε την ιπποδύναμη, το Starletάκι έχει πλέον στα σκέλια 280Ps, αλλά κυρίως 43kgm ροπής. Αν σας φαίνονται λίγα, να προσθέσω ότι ζυγίζει μόλις 880kg! Το ελαφρύ, αλλά φουριόζικο Starlet, επιβραδύνουν ένα ζευγάρι 4πίστονες AP Racing δαγκάνες στον εμπρός άξονα, ένα ζευγάρι 2πίστονες από Mitsubishi Evo στον πίσω, παρέα με αναβαθμισμένα υλικά τριβής, χαρακτούς δίσκους σε όλους τους τροχούς και custom σωληνάκια υγρών φρένων αεροπορικού τύπου.  

Japano VAGίτης…

Το υβρίδιο αυτό Starletάκι είναι προϊόν εξέλιξης της Petropoulos Service, που εξειδικεύεται στη συντήρηση και βελτίωση μοντέλων του Group VW. Γνωρίζοντας αυτό, δεν εκπλήσσεσαι στη θέα ενός 20VT, το μηχανοστάσιο -παρόλα αυτά- και η συνολική εκτέλεση του engine swap είναι τέτοια, που μαγνητίζουν το βλέμμα. Καθαρό και τακτοποιημένο engine bay, με δοκιμασμένες και αποδοτικές αναβαθμίσεις στα περιφερειακά του 20VT , το συγκεκριμένο set-up είναι ιδανικό για το βεληνεκές του μικρού Ιάπωνα. Στη μετώπη, συναντάς πλέον το intercooler της Energie Racing Parts με διαστάσεις κυψέλης 55x23cm, καθώς και το custom, μεγαλύτερο, αλουμινένιο ψυγείο νερού, με διαστάσεις κορμού 71x37cm. Ο κινητήρας παραμένει stock τόσο στο μπλοκ, όσο και στην κυλινδροκεφαλή και παραδοσιακά δεν χαμπαριάζει τίποτα στο 1,3bar πίεσης υπερπλήρωσης. Η NS Racing έχει κατασκευάσει το πλακάκι μεταξύ κυλινδροκεφαλής και πολλαπλής εξαγωγής, ώστε να ταιριάξει η τελευταία από τα 2λιτρα TFSI μοτέρ, παρέα με την Borg Warner K03 τουρμπίνα. Η εξάτμιση συνεχίζει από το down pipe μέχρι πίσω με έναν straight cut σωλήνα με διάμετρο 76mm, ενώ πάνω στο χταπόδι έχει γίνει τροποποίηση για την προσαρμογή της Tial external των 38mm. Οι αναβαθμισμένοι πολλαπλασιαστές προέρχονται από φυσικά από Audi R8/RS4, ενώ τα μπεκ, η αντλία βενζίνης, η πολλαπλή εισαγωγής και η πεταλούδα γκαζιού παραμένουν εργοστασιακά. Η ΟΕΜ ECU έχει δεχθεί αναπρογραμματισμό από την eTuners, ώστε όλα τα παραπάνω να συνεργάζονται και να αποδίδουν τα μέγιστα κάτω από τις δύσκολες συνθήκες των αγώνων Drift.

 

Practice makes better…

Ο Λάμπρος και η ομάδα υποστήριξής του ήρθαν σήμερα στον καρτόδρομο για μία χαλαρή προπόνηση, γιατί, ως γνωστόν, practice makes better. Μετά από δυο χρόνια προετοιμασίας και εξέλιξης, άπειρο χρόνο και κάμποσα χρήματα, ο Λάμπρος πονάει όσο τίποτα άλλο το Starlet, δεν κάνει υπερβολές και εξελίσσεται με αργά, αλλά σταθερά βήματα. Είναι συνετός και μετριόφρων, σε ανέλπιστο -για το νεαρό της ηλικίας του- βαθμό και αυτό μας άρεσε. Έχει στα χέρια του ένα άριστα προετοιμασμένο, ολοκληρωμένο και αξιόπιστο σύνολο, που το μόνο, που ζητάει από αυτόν, είναι να το εμπιστευθεί. Εμείς περιμένουμε να τους ξαναδούμε σε δράση, στον τελικό του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift στο καρτόδρομο Αφιδνών, στις 16 Οκτωβρίου… 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.781cc 
Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 86,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 9:1

Tuned by:

Petropoulos Service, Λεωφόρος Καραμανλή & Κωνσταντινουπόλεως 492 Αχαρνές, τηλ. 2102462717

TUNING SPECS

OEM στρόφαλος, μέταλλα στροφάλου-μπιελών

OEM μπιέλες, πιστόνια

ΟΕΜ κυλινδροκεφαλή

NS Racing πλακάκι πολλαπλής εξαγωγής 2.0TFSI

Borg Warner K03 turbo 2.0TFSI

NS Racing downpipe και ολόσωμη straight pipe εξάτμιση 76mm

Tial 38mm external

Forge σκάστρα

Audi RS4 πολλαπλασιαστές

ΟΕΜ πολλαπλή εισαγωγής & πεταλούδα γκαζιού

Custom αλουμινένιο ψυγείο νερού 71cm x 37cm

Energie intercooler 55cm x 23cm

K&N φιλτροχοάνη

Κολλάρα σιλικόνης

Custom δοχείο βενζίνης 20lt

eTuners προγραμματισμός ΟΕΜ ECU

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Μπροστά: HSD coilover με ρυθμιζόμενα top mounts, Techno Toy Tuning Front Suspension Sway Bar Kit

Πίσω: : HSD coilover, Techno Toy Tuning 4 link

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

OEM Audi κιβώτιο, custom 4φτερος δίσκος, Axotechniki custom κεντρικός άξονας μετάδοσης, Mitsubishi Pajero άξονας, κολλημένο διαφορικό

ΑΜΑΞΩΜΑ

Tountas Garage ενίσχυση καρότσας, φούσκωμα φτερών, φανοποιία, βάψιμο

Technometallica roll cage 15 σημείων

Sparco Sprint V bucket καθίσματα

Sabelt-Sparco ζώνες 6 σημείων

 

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά: AP Racing 4πίστονες δαγκάνες, custom χαρακτοί δίσκοι, custom σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης.

Πίσω: Mitsubishi Evo 2πίστονες δαγκάνες, custom χαρακτοί δίσκοι, υδραυλικό χειρόφρενο, custom σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης. 

ΤΡΟΧΟΙ

Rota Grid-V ζάντες 8Jx15in et0, με ελαστικά 195/50/15

 

Αρθρογράφος