Acura RSX 2.0 Turbo 4WD 813wHP

Acura RSX 2.0 Turbo 4WD 813wHP

Έχουν περάσει δύο χρόνια από την τελευταία φορά που κατεβήκαμε Κρήτη και συγκεκριμένα στα Χανιά για να δοκιμάσουμε το δικίνητο τότε Acura RSX του Κώστα. Τότε, μάλιστα, ήταν και βασικά παραμένει και τώρα το μοναδικό αυτοκίνητο με μετατροπή του κινητήρα από ατμοσφαιρικό σε turbo, το οποίο έχει νόμιμη έγκριση τύπου από το Υπουργείο Mεταφορών για τη μετατροπή αυτή. Επειδή όμως ο Κώστας δεν κάθεται σε ησυχία, μας έκανε να ξανακατέβουμε στο νησί, αφού αυτή τη φορά αποφάσισε να κάνει το Integra τετρακίνητο -και να του ρίξει και επιπλέον 200 αλογάκια-! Κάτι μου λέει πάντως ότι σε δύο χρόνια θα ξανακατέβουμε γιατί θα έχει βάλει μοτέρ από το NSX. Κώστας είναι αυτός, Καναδός είναι, παλαβός είναι, ό,τι θέλει κάνει!

 

Είναι πανέμορφο το ρημάδι!

Όση ώρα ο Γιάννης ψάχνει να βρει τα κάδρα του, κάθομαι και χαζεύω την επιθετική και όμορφη γραμμή του RSX. Ειδικά σε αυτό το μπλε χρώμα, με τις αρκετά διακριτικές επεμβάσεις που έχει κάνει ο Κώστας, είναι πανέμορφο. Ακόμα και σταματημένο σου δίνει την εντύπωση ότι θα σου «χιμήξει». Το καπό της Vis Carbon δένει τέλεια με τους προφυλακτήρες A-Spec της Acura και την εξωτερική εικόνα συμπληρώνουν οι πανάλαφρες Kosei K1. Σίγουρα μία από τις κορυφαίες επιλογές σε θέμα εξοικονόμησης βάρους. Αυτό που είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι το γεγονός ότι το συγκεκριμένο RSX κρύβει επιμελώς τις δυνατότητές του. Βλέποντάς το, δεν υπάρχει περίπτωση να φανταστείς ότι κάτω από το καπό κρύβεται ένα τεράστιο turbo και ένα επιπλέον διαφορικό στον πίσω άξονα! Ανοίγεις την πόρτα και βλέπεις ένα πλήρες εσωτερικό, με καθίσματα, επενδύσεις, κλιματισμό, ηχοσύστημα και κοιτάζεις το πάτωμα του χώρου αποσκευών, περιμένοντας να δεις κομμένες λαμαρίνες για να μπει η τετρακίνηση, αλλά δεν! Η τετρακίνηση κούμπωσε επάνω στο RSX, χωρίς να κοπεί απολύτως τίποτα! Μόνο δύο τρύπες ανοίξανε στην πίσω τραβέρσα για να στερεωθούν οι βάσεις του διαφορικού και τίποτα άλλο. Τα πίσω καθίσματα λείπανε, αλλά αυτό έγινε γιατί ο Κώστας είχε τρέξει στο Αγρίνιο στον πρόσφατο αγώνα dragster και δεν τα είχε βάλει στη θέση τους. Μην φανταστείτε όμως ότι έχασε και ιδιαίτερα πολλά κιλά, ζήτημα να ελάφρωσε κατά 15kg περίπου. Ένας ακόμα λόγος που δεν τα έβαλε, ήταν γιατί ήθελε να μας δείξει ότι το αμάξωμα δεν έχει καμία επέμβαση.

 

-Ρε Κώστα, εδώ έχει χώματα! Πώς θα ξεκινήσουμε;

Μην αγχώνεσαι, μου απαντάει… Είπαμε, είναι μουρλό το παιδί. Τέρμα γκάζι και το RSX εκτοξεύεται σε 2,05sec στα πρώτα 18 μέτρα, ενώ δύο χρόνια πριν, με ένα διαφορικό λιγότερο, είχαμε κάνει 2,81sec. Σε «βρώμικη» άσφαλτο με χώμα! Πριν καταλάβω και πολλά, ο Κώστας αλλάζει αστραπιαία σε 2η και ακολουθεί η 3η και η 4η και το κοντέρ ανεβαίνει και περνάει τα 200km/h για πλάκα. «Ρε τι κάνει αυτό»;! Και Honda και turbo και τετρακίνητο! Τα 100km/h ήρθανε σε ένα παλαβό 3,46sec, ενώ παλιότερα είχαμε κάνει 5,69sec. Στο δρόμο, λοιπόν, ο οποίος στην εκκίνηση είχε χώματα, το ξαναλέω, κάναμε 7,2sec για τα 200 μέτρα, όταν την προηγούμενη φορά είχαμε κάνει 8,89sec, ενώ τα 400 μέτρα τα περάσαμε σε 10,61sec με 218,61km/h ταχύτητα εξόδου, με την προηγούμενη επίδοση να είναι 12,68sec με 212,15km/h! Αν κάτι δεν σας ταιριάζει, είναι η μικρή διαφορά στην ταχύτητα εξόδου και αυτό γιατί οι μετρήσεις έγιναν με 1,85bar πίεσης, ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να σηκώσει 2,4bar και με 100άρα και Torco αποδίδει 813wHp με ΧΧkgm ροπής. Τις τιμές αυτές τις είδαμε στο δυναμόμετρο της Stratis Autosport. Με φουλ πίεση και «καλό» οδόστρωμα να είστε σίγουροι ότι θα βλέπαμε χρόνους που θα παραμιλάγαμε… Όχι ότι τώρα δεν είναι γρήγορο φυσικά... Βολίδα είναι! Στο κάτω-κάτω δεν βλέπεις και κάθε μέρα αυτοκίνητα να γράφουν 10άρια στο δρόμο και μάλιστα με χειροκίνητο κιβώτιο και όχι με διπλού συμπλέκτη, έτσι; Αντίστοιχα μικρές είναι και οι διαφορές στις ρεπρίζ, μικρές βασικά τρόπος του λέγειν, γιατί για το 60-160km/h με το δικίνητο setup είχε γίνει σε 5,98sec, ενώ τώρα σε 4,57sec. Η διαφορά είναι μικρότερη στο 100-200km/h, αφού πριν θέλαμε 5,92sec ενώ τώρα 5,32sec. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε στα 1,85bar πίεσης, έτσι;

Τρελή μετάδοση!

Το ενδιαφέρον εδώ το παρουσιάζει -πρωτίστως- η μετάδοση και όχι ο κινητήρας. Όχι δηλαδή ότι μας χαλάει ένας Κ20 με ένα «γομαράκι» ΡΤ6870 Gen2 της Precision, αλλά τετρακίνητο Honda εκτός από τα CR-V, HR-V και το τελευταίο NSX δεν συναντάς κάθε μέρα! Τη μετάδοση την δανείστηκε ο Κώστας από ένα ξεχασμένο -έως και άγνωστο για την ελληνική αγορά- μοντέλο, το Honda Civic Wagovan ή Shuttle, το οποίο ήταν τετρακίνητο. Το τρελό γεγονός είναι ότι η τετρακίνηση αυτή χρησιμοποιήθηκε αυτούσια επάνω στο RSX, χωρίς να αλλαχθεί κάτι πάνω της. Διατηρεί τα εργοστασιακά ημιαξόνια, διαφορικά κτλ και έχει τρελή αντοχή! Τόσο μεγάλη αντοχή, που στο εξωτερικό ήδη έχουν εμφανιστεί μερικά 1.000άρια EVO που ξηλώνουν τη δική τους μετάδοση και βάζουν από Honda! Εδώ για να ταιριάξει η τετρακίνηση χρησιμοποιήθηκε το case του κιβωτίου ταχυτήτων ενός CR-V, με το εργοστασιακό transfer case, ενώ ο κεντρικός άξονας, τα πίσω ημιαξόνια και το πίσω διαφορικό προέρχονται από το Civic 4WD Wagon. Το κιβώτιο αυτό καθαυτό φυσικά και δεν έχει παραμείνει από το CR-V (παρά μόνον το καβούκι του), αφού τα εντόσθια είναι custom βασισμένα στο σασμάν του Integra. Οι σχέσεις, λοιπόν, έχουν παραμείνει έξι, μόνο που οι τέσσερις πρώτες έχουν ίσια δόντια στα γρανάζια και είναι  κατασκευασμένες από την Gatzelakis Transmission, με την να έχει 2.93 βήμα, την 2η 1.88, την και την το εργοστασιακό, ενώ η 5η και η 6η σχέση είναι τελείως εργοστασιακές, για χρήση καθαρά σε εθνική οδό και ταξίδια. Το κορωνοπήνιο δίνει τελική σχέση μετάδοσης 4.38:1 και προέρχεται από Κ20Α3, ενώ το μπροστά διαφορικό είναι μπλοκέ, κατασκευασμένο από τον Γκατζελάκη. Επιπλέον, έχουν τοποθετηθεί στους πίσω τροχούς δαχτυλίδια από Civic VTi για να παίρνουν σήμα οι αισθητήρες του ABS. Είπαμε, στο RSX του Κώστα δουλεύουν τα πάντα! Μιας και είπα για ABS, έριξα μια ματιά στα φρένα και ψάρωσα. Μπροστά υπάρχουν 10πίστονες δαγκάνες της Tar-Ox με αεριζόμενους τρυπητούς δίσκους των 330mm και πίσω αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι των 315mm της R-Spec. Τα λες και άγκυρες ή έστω αλεξίπτωτα ανάσχεσης!

 

Turbo that shit!

Ο κινητήρας Κ20Ζ1 που συναντάμε στα RSX Type-S του 2005 και 2006 (που προορίζονται για την αμερικάνικη αγορά), σε σχέση με την προηγούμενη φορά, έχει ορισμένες καίριες αλλαγές, όπως, για παράδειγμα, τη βασικότερη που είναι το turbo. Παλιότερα χρησιμοποιούσε ένα Precision PT6466, ενώ τώρα πλέον πάνω στην πολλαπλή εξαγωγής που κατασκεύασε η PMC εδράζεται ένα «ελαφρώς» μεγαλύτερο, με κωδικό PT6870 Gen 2, το οποίο έχει πάτημα Τ4 και λόγο A/R στην εξαγωγή 1.00, με μέγιστη παροχή 1.100Ps. Μια μικρή, αλλά ιδιαίτερα σημαντική λεπτομέρεια που δεν συναντάμε συχνά έως ποτέ βασικά είναι η τοποθέτηση ενός ρυθμιστή πίεσης του λαδιού στο κύκλωμα του turbo, από την Turbosmart, που φροντίζει πάντα να έχει σωστή παροχή με λάδι, σε όλο το φάσμα στροφών, άρα και πιο σωστή λίπανση και φυσικά ψύξη. Δεν χρειάζεται φυσικά να πω ότι ο κινητήρας είναι σφυρήλατος με 0.5mm oversize σφυρήλατα πιστόνια της CP, ενισχυμένες μπιέλες της Molnar Technologies και χρησιμοποιεί χιτώνια Darton, περασμένα από τον Δάκη Σκαμπελτζή της EngineTech by Dakis. Παράλληλα τοποθετήθηκαν μέταλλα στροφάλου από τη σειρά Golden Series της ACL και χρησιμοποιήθηκαν τόσο στις μπιέλες όσο και στο στρόφαλο και στην κυλινδροκεφαλή βίδες της ARP.

Στο προηγούμενο setup είχαμε ελάχιστες επεμβάσεις στο καπάκι, ενώ τώρα το πράμα έχει σοβαρέψει... Ο Δάκης έκανε και ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και κατόπιν περάστηκαν μεγαλύτερες -κατά 1mm- βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής Competition Plus από την Ferrea, όπως και διπλά ελατήρια των 105lb, από την ίδια εταιρεία, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι. Κάθε κινητήρας Honda που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να χρησιμοποιεί τουλάχιστον ένα aftermarket από την Skunk2. Εδώ, έχει τρία διαφορετικά, την πεταλούδα των 74mm, την πολλαπλή εισαγωγής Ultra Street Series και ένα επιπλέον spacer για το plenum, το οποίο προσθέτει στον όγκο των 1,8lt επιπλέον 0,5lt. Η μπεκιέρα που χρησιμοποιείται είναι μια Golden Eagle και πάνω της έχουν τοποθετηθεί τέσσερα μπεκ της Grams με παροχή στα 1.700cc/min, καθώς και ένας ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Aeromotive. Δύο αντλίες της Walbro των 255lt/hr βοηθούμενες από ένα booster pump της KenneBell αντλούν καύσιμο από ένα custom δοχείο βενζίνης των 48lt και το στέλνουν για να καεί χαρούμενο από τα μπουζί ιριδίου της NGK, τα οποία παίρνουν ενισχυμένο ρεύμα από τους τρομερούς -και πανάκριβους- πολλαπλασιαστές της Okada.Το turbo κρατάει την πίεση που θέλουμε μέσω του external wastegate των 66mm της TiAL και του boost controller της APEXiAVCR και το κύκλωμα θα ανακουφιστεί στο άφημα του γκαζιού από τη σκάστρα ανοιχτού τύπου, επίσης της TiAL, αφού πρώτα ο εισερχόμενος αέρας έχει «δροσιστεί» χάρη στο μεγάλο custom intercooler που κατασκεύασε η PMC.

Τελικά αυτό είναι ήσυχο!

800 άλογα ρόδες ακούς και λες ότι το πράμα θα συμπεριφέρεται και θα ακούγεται σαν Dragster με πολιτικά λάστιχα... Ε, καμία σχέση! Κυκλοφορούμε με χαρακτηριστική άνεση στα στενά της πόλης των Χανίων, μέχρι να βγούμε στην ευθεία των μετρήσεων και το RSX συμπεριφέρεται τρομερά πολιτισμένα για την ιπποδύναμή του. Κλειστά παράθυρα, ανοιχτό το air condition και η εξάτμιση που έχει διάμετρο 90mm από το downpipe και πίσω, που έχει κατασκευάσει η Levakis Exhaust Systems, δεν ενοχλεί καθόλου. Εντάξει, όλα αυτά είναι φυσικά κατά τη διάρκεια χαλαρής βόλτας, γιατί όσο ανεβάζεις στροφές και πλησιάζεις τις 9άρες, ο κινητήρας κυριολεκτικά λυσσάει, γαβγίζει με «μεταλλική» χροιά και εσύ βρίσκεσαι ανήμπορος και κολλημένος στο κάθισμα να νιώθεις την εξωφρενική επιτάχυνση! Ο Κώστας πατάει τέρμα γκάζι, παρά τους 32 και βάλε βαθμούς εξωτερικής θερμοκρασίας, χωρίς να το λυπάται καθόλου. Τόσο σίγουρος είναι για το αποτέλεσμα και όχι άδικα. Ο Γιώργος Ζόμπολας της GearTech Engineering έχει κάνει θαύματα με τη μονάδα της Hondata K-Pro 4. Το Acura RSX έχει απλά υποδειγματική λειτουργία, σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα.

Οκ, δεν είναι ήσυχο

Με τον κινητήρα σε υψηλές στροφές και το turbo σε...πολλαπλάσιες, μόνο ήσυχο δεν το λες τελικά. Βασικά, είναι ήσυχο όταν το θες και ένας πραγματικός διάολος την επόμενη στιγμή που θα πατήσεις τέρμα το γκάζι. Ακόμα πάντως και με τα ίσια δόντια στο κιβώτιο για τις τέσσερις πρώτες σχέσεις, το βουητό είναι ελάχιστο, με αποτέλεσμα να μπορείς όντως να το πας μια βόλτα σαν άνθρωπος. Βέβαια θέλει μεγάλη εγκράτεια να πας αυτό το πράμα με φυσιολογικούς ρυθμούς, ιδιαίτερα όταν ο ήχος από το turbo και το κιβώτιο, σε κάνει να νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε simulator στο Gran Turismo! Όταν όμως βυθίσεις το γκάζι, επανέρχεσαι γρήγορα στην πραγματικότητα, αφού το μοτέρ κατεβάζει τα χιλιόμετρα 50-50! Είναι σαν να διαβάζεις 100, 150, 200 κλπ. Τα ενδιάμεσα νούμερα δεν τα προλαβαίνεις! Και αυτός ο καταραμένος συνδυασμός turbo και πολύστροφου μοτέρ Honda είναι κάτι που, αν το ακούσεις μια φορά, δεν μπορείς να το ξεχάσεις. Μένει στο μυαλό σου για πάντα…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.022cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 86.5mm x 86mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,0:1

Darton mid χιτώνια

CP πιστόνια

Molnar μπιέλες

ACL Gold Series μέταλλα στροφάλου και μπιελών

ARP βίδες κεφαλής

ARP βίδες βολάν

ARP βίδες στροφάλου

EngineTech by Dakis ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

Ferrea Competition Plus βαλβίδες

Ferrea διπλά ελατήρια βαλβίδων 105lb

Skunk2 Ultra Street series πολλαπλή εισαγωγής

Skunk2 πεταλούδα γκαζιού 74mm

Grams μπεκ καυσίμου 1.700cc/min

Golden eagle μπεκιέρα

Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

Okada πολλαπλασιαστές

NGK BKR 9EIX μπουζί ιριδίου

Walbro 255lt/hr x2 αντλίες καυσίμου

KenneBell boost pump

Custom αλουμινένιο δοχείο καυσίμου 48lt

Levakis Exhaust Systems σύστημα εξαγωγής 90mm

PMC custom πολλαπλή εξαγωγής

PMC custom intercooler

TiAL σκάστρα

Precision external wastegate 66mm

Precision PT6870 Gen 2 turbo

Turbosmart ρυθμιστής πίεσης λαδιού turbo

A’PEXi AVCR boost controller

AEM X-Series A/F Meter

Hondata K Pro 4 ECU by Geartech Engineering

SRP κολάρα σιλικόνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Gatzelakis Transmission Specialist σχέσεις κιβωτίου

Κ20Α3 4.38 κορωνοπήνιο

Gatzelakis Transmission Specialist μπλοκέ διαφορικό

Civic 4wd ημιαξόνια-κεντρικός άξονας μετάδοσης

Civic 4wd πίσω διαφορικό

CR-V case κιβωτίου ταχυτήτων

CR-V transfer case

Clutchmasters δίδισκος συμπλέκτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Tein Type Flex coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

VIS carbon καπό

Acura A-Spec προφυλακτήρες

ΦΡΕΝΑ

Tar-Ox 10πίστονες δαγκάνες εμπρός

Tar-Ox αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι 330mm εμπρός

R-Spec αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι 315mm πίσω

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Kosei K1 8Jx17in ζάντες

Toyo Proxes R888 225/45 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 1,87

0-80                 2,81

0-100               3,46

0-120               4,40    

0-140               5,20

0-160               6,144

0-180               7,58

0-200               8,78

0-220               11,30

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,05     @        66,33

60        3,78     @        113,06

100      4,94     @        138,47

200      7,20     @        178,14

400      10,61   @        218,61

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,83

80-110             2,03

100-140           1,75

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             2,53

60-160             4,57

60-200             6,91

100-200           5,32

 

Αρθρογράφος

 

V8 των 450Ps από την Yamaha και την Toyota

V8 των 450Ps από την Yamaha και την Toyota

Η Toyota και η Yamaha εξελίσσουν από κοινού έναν V8 κινητήρα υδρογόνου που θα αποδίδει 450Ps.