Audi A4 2.0TFSI Quattro 440Ps

Audi A4 2.0TFSI Quattro 440Ps

«Τώρα έκανα οικογένεια, θα πάρω ένα family car και θα σοβαρευτώ». Σοφά λόγια που πολλοί είπαν, αλλά σχεδόν κανένας δεν τήρησε. Ο Γιώργος, αν και χορτασμένος τόσο από κόντρες όσο και από αγώνες dragster, είναι ένας από αυτούς που λένε ότι θα πάρουν ένα μεγάλο και άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο για κάθε μέρα. Ήθελε ένα ολοκληρωμένο σύνολο που να μπορεί να τα συνδυάζει όλα. Να έχει χώρους, μεγάλο πορτμπαγκάζ, να κάνει ταξίδια, να το χρησιμοποιεί καθημερινά, α και να κάνει και καμιά κόντρα πού και πού, έτσι;

Η αρχή του κακού…

Ο Γιώργος είχε -και έχει ακόμα βασικά- ένα Seat Ibiza, το οποίο μόνο καθημερινό δεν το λες. Αν κοιτάξετε το τεύχος #07, θα το δείτε να φιγουράρει παρέα με τα 640Ps που είχε τότε. Με δεδομένο όμως ότι ο Γιώργος πλέον έχει γυναίκα και παιδί, όλοι μπορείτε να καταλάβετε ότι το Ibiza μπορεί να γίνει αιτία διαζυγίου. Έτσι, λοιπόν, στις αρχές του ακατανόμαστου 2020, ο Γιώργος αγόρασε ένα Audi A4 Β7 2.0TFSI Quattro, σε εντελώς εργοστασιακή μορφή και σε αρκετά καλή τιμή. Σκοπός του ήταν να έχει ένα καθημερινό, άνετο και ήσυχο οικογενειακό αυτοκίνητο. Μόνο που πρόλαβε να κάνει μόλις ένα ταξίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη όντας μαμά, όπου το ερωτεύτηκε και είπε να του κάνει δώρο με την επιστροφή ένα τυπικό πρώτο στάδιο. Και μετά να βάλει μία Κ04. Και μετά…

Σφυρί!

Δεν περίμενε κανείς από οδηγό Dragster να κάτσει σε ησυχία! Ποτέ κανένας όμως! Όλοι τους είναι «χτυπημένοι». Έχουν τον δράκουλα για την πίστα, αλλά για τον δρόμο όλοι λένε ότι θα έχουν κάτι απλό και στο τέλος καταλήγουν με ένα dragy στο ταμπλό και να κάνουν κόντρες. Μιλάμε για κανονική αρρώστια, έτσι; Το A4, όπως και το Ibiza φυσικά, τα έχει αναλάβει ο Δημήτρης Νταφλός της Daflos Tuning Motorsport. Το ΦΠΕ το βαρέθηκε γρήγορα, όπως και την «απλή» Κ04-064 που έβαλε μετά. Οπότε ακολούθησε μία μεγαλύτερη υβριδική Κ04, με ενισχυμένα κινούμενα μέρη στο μοτέρ. Γιατί όπως λένε και οι φίλοι μας οι Άγγλοι…

Με τη μεσαία!

Πριν δούμε τι έχει γίνει στο μηχανοστάσιο, ας πάμε μέχρι την ευθεία, γιατί με τρώει να το μετρήσω. Είμαι αρκετά περίεργος για το αποτέλεσμα και το πώς θα καταφέρει αυτό το αρκετά βαρύ αμάξωμα να βγάλει τη δύναμη στο δρόμο. Ο Γιώργος δεν το έχει πάει δυναμόμετρο ακόμα ή τουλάχιστον δεν το είχε πάει μέχρι τη στιγμή που τυπώθηκε το τεύχος, οπότε εμπειρικά βασιζόμενοι, στα 2,4bar πίεσης που δουλεύει, υπολογίζεται περίπου στα 440-450Ps. Τις μετρήσεις, πάντως, τις κάναμε με τη μεσαία πίεση, στα 1,9bar και μάλιστα ήταν η πρώτη φορά που έκανε μέτρηση από στάση με το Α4 ο Γιώργος, αφού συνήθως οι κόντρες που κάνει είναι από «ρολαριστές» δευτέρες. Το γεγονός βέβαια ότι δεν έχει κάνει κόντρα από στάση δεν σημαίνει ότι δεν ξέρει και να ξεκινάει ένα αυτοκίνητο, έτσι; Μην ξεχνάτε ότι τρέχει σε αγώνες dragster... Ανεβάζει λοιπόν στροφές, αφήνει συμπλέκτη και τα πρώτα 18 μέτρα έγιναν σε 2,29sec, μία ιδιαίτερα καλή επίδοση με λάστιχα δρόμου! Το αυτοκίνητο ξεκινάει με το ελάχιστο δυνατό σπινιάρισμα και περνάει σωστά τη δύναμή του στο δρόμο. Για το 0-100km/h, το Audi χρειάστηκε 4,79sec, ενώ το 400άρι το περάσαμε σε 12,88sec, με 182,62km/h ταχύτητα εξόδου! Αρκετά εντυπωσιακά νούμερα, αν αναλογιστεί κανείς το βάρος του αυτοκινήτου και το γεγονός ότι είναι full ντυμένο, με ρεζέρβα, πυροσβεστήρα, ηχοσύστημα κτλ. Εξίσου καλές ήταν και οι ρεπρίζ με , με το 60-160km/h να γίνεται σε 7,66sec και το 100-200km/h σε 10,26sec.

Do it once and do it right!

Η αλήθεια είναι ότι η υβριδική Κ04-64 δεν απαιτούσε σφυρήλατο μοτέρ, αρκεί η πίεση να μην ξεπερνούσε τα 2bar. Μέχρι τα 400Ps, o 2.0TFSI μια χαρά ανθεκτικός και αξιόπιστος είναι. Απλά ο Γιώργος ήθελε να εξαντλήσουν τις δυνατότητες του υβριδικού turbo που επιμελήθηκε η Turbo Technology (με φτερωτή συμπιεστή 52mm και στροβίλου 46,5mm) και να έχει το κεφάλι του ήσυχο όση πίεση κι αν σηκώσει. Στην ουσία, ο κινητήρας μπορεί να υποστηρίξει πλέον πολύ μεγαλύτερο turbo από αυτό που φοράει τώρα, αλλά ο Γιώργος επέλεξε να τοποθετήσουν επάνω την υβριδική Κ04-64, για να μην χαλάσει τον καθημερινό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

Ο Δημήτρης λοιπόν άλλαξε τα πιστόνια και τις εργοστασιακές μπιέλες, τοποθετώντας τα σφυρήλατα έμβολα της Diamond, καθώς και τις ενισχυμένες μπιέλες της ZRP, ενώ χρησιμοποίησε βίδες ARP. Στην κυλινδροκεφαλή έγινε ροϊκή εξέλιξη και ενώ διατηρήθηκαν οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι, μπήκαν μεγαλύτερες βαλβίδες μαζί με διπλά ελατήρια από την Ferrea, καθώς και ενισχυμένα retainers. Στο μπλοκ αλλάχθηκε η εργοστασιακή αντλία λαδιού με την αντίστοιχη από 1.8lt 20VT, ενώ στην κορυφή της κυλινδροκεφαλής μπήκε το billet ψευτοκάπακο που κατασκεύασε σε CNC ο Αντώνης Κακαράκης της Kakarakis Performance. Τη θέση της εργοστασιακής -πλαστικής- πολλαπλής εισαγωγής την πήρε ένα πανέμορφο -και αποδοτικό- billet αλουμινένιο plenum κατασκευασμένο και αυτό από τον Κακαράκη, ενώ στην απέναντι πλευρά του μπλοκ μπήκε μία χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής, κατασκευασμένη από την GP Exhaust. Επάνω της τοποθετήθηκε το υβριδικό turbo, καθώς και το external wastegate της TiAL που έχει εσωτερική διάμετρο εμβόλου στα 44mm. Η GP Exhaust κατασκεύασε και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής με σωληνώσεις διαμέτρου 76mm, το οποίο αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι, καθώς και από μεταλλικό καταλύτη της HJS των 200cpsi. Ο λόγος που μπήκε το μεσαίο καζανάκι είναι για να περιοριστεί ο θόρυβος και όντως το Α4 είναι αρκετά ήσυχο, σε φάση που κάνεις άνετα ταξίδι, χωρίς να βουίζουν τα αυτιά σου μόλις φτάσεις στον προορισμό σου.

Στο μπροστά μέρος του μηχανοστασίου μπήκε το intercooler kit της Energie Racing Parts, ενώ από την ίδια εταιρεία είναι και το δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού. Στο κύκλωμα καυσίμου, τώρα, αλλάχθηκε η αντλία υψηλής πίεσης με την αντίστοιχη της Autotech, ενώ τα μπεκ προέρχονται από Insignia OPC. Επίσης, μία εξωτερική αντλία της Bosch, η 044, ανέλαβε με παροχή 255lt/hr να βοηθήσει την εργοστασιακή αντλία που βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ. Η SVS ECU Tuning ανέλαβε τον συντονισμό όλων των παραπάνω, παίζοντας με τους χάρτες καυσίμου/ανάφλεξης και τις παραμέτρους της εργοστασιακής ECU, σε συνδυασμό με το boost controller PRD 600, καθώς και με το water-methanol kit της ΑΕΜ.

Δεν του λείπει τίποτα!

Αυτό το Audi Α4 τελικά τα έχει όλα, έχει καταρχήν το body-kit από το DTM, έχει φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo και δίσκους της Zimmermann, αμορτισέρ της Bilstein με ελατήρια χαμηλώματος της Eibach, δισκόπλατο της Sachs Performance και το κυριότερο, έχει διατηρήσει στο ακέραιο τον καθημερινό του χαρακτήρα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι στις μετρήσεις όταν μπήκα μέσα άκουγα το αχόρταγο βουητό της Bosch, αλλά με καθησύχασε ο Γιώργος όταν μου είπε ότι αυτή δουλεύει μόνο στη μεγάλη πίεση, όταν είναι στη μικρή κλείνει και το Α4 γίνεται τελείως ήσυχο! Γενικά, το αποτέλεσμα μου άρεσε πολύ, το Α4 του Γιώργου κάνει λίγο-πολύ τα πάντα. Μεταφέρει μία οικογένεια, κάνει ταξίδια, δεν του λείπει καμία από τις εργοστασιακές του ανέσεις, είναι γρήγορο, είναι αξιόπιστο και άμα γουστάρεις ρίχνεις και μία «ψιλή» στο δρόμο!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.984cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Σχέση συμπίεσης: 9,3:1

Diamond πιστόνια

ZRP μπιέλες

Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

Ferrea βαλβίδες

Ferrea ελατήρια βαλβίδων

Ferrea retainers

Kakarakis ψευτοκάπακο

Kakarakis πολλαπλή εισαγωγής

Aeroflow φιλτροχοάνη

Energie δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

20VT αντλία λαδιού

R8 πολλαπλασιαστές

TiAL external wastegate 44mm

TiAL σκάστρα

Κ04-64 hybrid turbo από την Turbo Technology

Energie Racing intercooler

Insignia OPC μπεκ ψεκασμού

Autotech αντλία υψηλής πίεσης

Bosch 044 εξωτερική αντλία καυσίμου

ΑΕΜ water-methanol kit

GP Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm

PRD 600 boost controller

SVS ECU tuning

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Sachs Performance set συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein B8 αμορτισέρ

Eibach Pro-Kit ελατήρια χαμηλώματος 35mm

ΑΜΑΞΩΜΑ

A4 DTM look

S-Line εσωτερικό

ΦΡΕΝΑ

Brembo τετραπίστονες δαγκάνες

Zimmermann δισκόπλακες 345mm

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Mac 8Jx18in ζάντες

Goodyear Asymmetric 225/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         2,24

0-80         3,72

0-100       4,79

0-120       6,60

0-140       8,11

0-160       9,90

0-180      12,56

0-200      15,05

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,29       61,04

60       4,32       91,54

100     5,71       112,66

200     8,53       145,26

400    12,88      182,62

ROLL ON

60-120         4,36

60-160         7,66

100-200       10,26

Tuned by

DTM DAFLOS TUNING MOTORSPORT

Κωνσταντινουπόλεως

Μάνδρα Ειδυλλίας

ΤΚ 196 00

Τηλ.: 213 03 58 763

 

Αρθρογράφος

 

High class battle!

High class battle!

Τελικά ποια είναι πιο γρήγορη στην πίστα, η Mercedes-AMG GT63 S, ή η Porsche Panamera Turbo S;