Seat Ibiza S4 20VT 641Ps

Seat Ibiza S4 20VT 641Ps
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ασχοληθείς με τους αγώνες Dragster? Να βρεις μία όσο το δυνατόν ελαφρύτερη καρότσα, που να μπορεί να φιλοξενήσει ένα πολύ δυνατό και βελτιώσιμο μοτέρ.  

">

Αυτό είναι σωστό!

Πολλές φορές το έχω συζητήσει με φίλους ότι, αν είναι να ασχοληθείς με αυτό το χόμπι (μην με παρεξηγήσουν οι φίλοι το σπορ, αλλά στην Ελλάδα μόνο ως χόμπι μπορεί να θεωρηθεί), είναι κρίμα να χαλάσεις ένα καινούριο αυτοκίνητο. Το ίδιο ισχύει και για το Drift φυσικά, μιας και στις δύο αυτές μορφές αγώνων οι τροποποιήσεις, που απαιτεί ένα αυτοκίνητο για να συμμετέχει με αξιώσεις, είναι τόσο εκτεταμένες, που το καθιστούν ακατάλληλο για οποιαδήποτε άλλη χρήση. Αν διαθέτεις το πακέτο, ok, μπορείς να πάρεις ένα ολοκαίνουριο GT-R από την Nissan και έναν τροχό από το Praktiker και να αρχίσεις να κόβεις, κάτι που θεωρώ κουτό όσα λεφτά και να έχεις, αλλά εδώ θα ασχοληθούμε με την περίπτωση, που αγαπάς το αυτοκίνητο, τους αγώνες, την αδρεναλίνη και τις κόντρες και θες να κάνεις το κέφι σου με χαμηλό κόστος και ασφάλεια. Αυτή δηλαδή την περίπτωση, στην οποία βρισκόμαστε σχεδόν όλοι. Αυτό είχαν και κατά νου οι δύο φίλοι από την Ελευσίνα, ο Γιώργος, που έχει το αυτοκίνητο της δοκιμής και ο Δημήτρης, που έχει ένα σχεδόν ίδιο μπλε και το συνεργείο DTM - Daflos Tuning Mortorsport, που τα ετοιμάζουν. Να πάρουν μια καρότσα, που να είναι ελαφριά και να μπορεί να φιλοξενήσει τον αγαπημένο σε όλους 1.8 20VT της VW, που είναι απίστευτα βελτιώσιμος, γερός, ελαφρύς και υπάρχουν γι’ αυτόν άπειρα ανταλλακτικά και aftermarket.

 

Project Dragster     

Απλή, λοιπόν, η συνταγή και σίγουρο το αποτέλεσμα. Δεν χρειάζεται πολλά-πολλά, γνώση, χέρια, εργαλεία και ανταλλακτικά. Παίρνεις ένα παλιό Ibizaki ό,τι να ΄ναι, ξηλώνεις πίσω καθίσματα και επενδύσεις, μακελεύεις λίγο την καρότσα για να χωρέσουν τα «μπαλόνια», την ενισχύεις με ένα σοβαρό RollCage, όπως αυτό εδώ της Sparco, μια πυρόσβεση Sparcohomologue για καλό και για κακό, αλουμινένιο ρεζερβουάρ 19lt, βάζεις ένα σταθερό bucket κάθισμα, βάσεις και ζώνες 4 σημείων όλα επίσης της Sparco, να είσαι νόμιμος και ασφαλής και ξεκινάμε. Για να ολοκληρωθεί το σασί και να μπορεί να αντέξει και τη δύναμη πηγαίνοντας -όσο το δυνατόν- ευθεία, ο Γιώργος έχει τοποθετήσει μια custom μπάρα ψαλιδιών φτιαγμένη από τον Δημήτρη στην DTM, silentblocks της Powerflex στα ψαλίδια και μια ρυθμιζόμενη coiloverανάρτηση Variant 2 της KW. Το αποτέλεσμα είναι το μικρό Seat να ζυγίζει με όλα τα μηχανικά του μέρη, 930kg και μάλιστα με τα κανονικά του τζάμια, το ταμπλό και τις ταπετσαρίες. Εύκολα χάνει άλλα 30 κιλάκια δηλαδή. Και αφού ετοιμάσαμε το αμάξι, πάμε να ψωνίσουμε και έναν 20VT, να τον τουμπανιάσουμε και να τον ρίξουμε πάνω. Δεν μπαίνει έτσι απλά, όμως, θέλει και τις βασούλες του, αλλά αυτό ήταν εύκολο για τα παιδιά στην DTM Motorsport, που τις έφτιαξαν από την αρχή. Πριν μπει φυσικά το μοτέρ στο αυτοκίνητο, το έλυσαν για να ξεκινήσει η διαδικασία βελτίωσής του. Τα εργοστασιακά έμβολα και οι μπιέλες πήραν πόδι και στη θέση τους τοποθετήθηκαν σφυρήλατα έμβολα της Ross και μπιέλες της Κ1. Το κάρτερ ενισχύθηκε με μία πλάκα ενίσχυσης, που δένει το μπλοκ και τα καβαλέτα της IntegratedEngineering, για να μην έχουμε γεννητούρια σε καμία εκκίνηση και όλα αυτά δέθηκαν με βίδες της ARP. Το καπάκι είναι από τον 20VT με μηχανική πεταλούδα γκαζιού και κωδικό AGU, που έχει 10mmμεγαλύτερους αυλούς εισαγωγής και φοράει εκκεντροφόρους από ατμοσφαιρικό 20VT, που έχουν μεγαλύτερη διάρκεια και βύθισμα. Το υπόλοιπο Valvetrain είναι της Supertech, με βαλβίδες, ελατήρια και retainers. Έτοιμο το μοτεράκι μας να δεχθεί τα ανάλογα περιφερειακά, που θα του δώσουν και την αναπνοή, που χρειάζεται για να βγάλει πολλά-πολλά Ps. Ο πρωταγωνιστής πάντα σε αυτό το έργο είναι η φυσικά τουρμπίνα. Αν δεν μπορεί η τουρμπίνα να τα δώσει, δεν μπορεί και το μοτέρ να τα πάρει, γι’ αυτό ο Γιώργης ψώνισε μία GarrettGTX3076R με λόγο A/Rστην εξαγωγή 0.82, που μπορεί να τροφοδοτήσει μέχρι 650Ps. Είναι βιδωμένη με πλάκακι Τ3, σε ένα χειροποίητο χταπόδι από την Harris Εxhaust, η οποία ανέλαβε και την υπόλοιπη εξάτμιση με το Downpipe και την αλουμινένια εξάτμιση από τη μέση και πίσω των 76mm. Το Downpipe φυσικά δεν είναι αλουμινένιο, γιατί θα γίνει νερό... Στο χταπόδι είναι τοποθετημένο και ένα external wastegate της Tial, διαμέτρου 44mm. Από την αντίπερα όχθη, η Harris Εxhaust έφτιαξε όλες τις σωληνώσεις της εισαγωγής, που περνούν από την τουρμπίνα στο intercooler της Energie racing parts για να καταλήξουν σε μια πολλαπλή εισαγωγής της OBX, που φοράει πεταλούδα από VWVR6. Από την ίδια εταιρεία προέρχεται και η μπεκιέρα με τέσσερα μπεκ της Bosch, παροχής 1.000cc/min, ενώ η σκάστρα είναι της Tial. Στις λοιπές ειδήσεις, έχουμε ένα ψυγείο νερού της Skunk 2 Racing, που είναι για κάποιο Honda, αλλά μας έκανε, με βεντιλατέρ της Spal και μια εξωτερική τρόμπα βενζίνης της Bosch, που δεν θα σας πω ποια είναι, γιατί το ξέρετε ήδη. Τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου είναι από SeatLeon 20VT, φοράει πολλαπλασιαστές AudiR8 και τον εγκέφαλο τον έχει προγραμματίσει ο Βασίλειος Σπυρόπουλος στην SVS. Πάντως, εκεί στο Wolfsburg, θα έπρεπε να τους έχει προβληματίσει το ότι πουλάνε πολλαπλασιαστές R8 αβέρτα. Όλα τα φτιαγμένα VWοειδή, πλέον έχουν τέτοιους! Η μετάδοση είναι ενισχυμένη με πλάκες στήριξης και μπλοκέ διαφορικό της Quaife, ενώ φοράει και δίδισκο set συμπλέκτη της Tilton. Το βολάν είναι ελαφρωμένο και τα ημιαξόνια είναι custom, κατασκευασμένα στην Αξοτεχνική. Μόνο και μόνο, που ξεκινάν το Ibiza με αυτά τα λάστιχα και 72kgm ροπή, θα πρέπει να είναι γαϊδούρια.

 

Dragstrip VS Road

Και τι road, ελληνικό, καλοκαιρινό, ηλιοκαμμένο! Ό,τι πρέπει για αυτοκίνητο με την κίνηση εμπρός και 641Ps. Βέβαια αυτά βγαίνουν στο 2,35bar ενώ με θερμοκρασία 38ο δεν υπήρχε λόγος να σηκώσουμε πάνω από 1,6bar γιατί αλλιώς θα σπίναρε και η 5η! Επίσης δεν φαντάζομαι να νομίζετε ότι βγάλαμε το αμάξι στο δρόμο με τα μπαλόνια... Κάτι ζαντολάστιχα στην τύχη βρήκαμε στο συνεργείο και βγήκαμε να μετρήσουμε... γιατί, αν δεν κάνεις κάτι επικίνδυνο τον Αύγουστο, πότε θα το κάνεις? Εντάξει, τι να σας περιγράψω, ότι με έπιασαν τα γέλια, που ψάρευε η μούρη και άλλαζε λωρίδες μέχρι τα 160km/h ή που το σπινάρισμα σταμάταγε μόλις κούμπωνες 5η! Πρέπει να άφησε 200m γραμμές στο δρόμο σίγουρα. Με πολύ χαλαρές αλλαγές, έκανε το τερατάκι 0-100 σε 5,08sec, 0-200 σε 12,01sec και τετρακοσάρι σε 12,92 sec βγαίνοντας με 209,13km/h. Ρολαριστό από τα 100-200km/h έκανε 6,87sec πάλι σπινάροντας συνεχώς. Βασικά στο δρόμο είναι ένα δαιμονισμένο cartoon, που κάνει σαματά και σηκώνει μπουχό, πηγαίνοντας πάντως πολύ γρήγορα. Δεν είναι όμως αυτοκίνητο δρόμου, δεν θα το δεις ποτέ στο δρόμο να κάνει κόντρες και επικίνδυνες βλακείες, που πλέον δεν δικαιολογούνται στη χώρα μας, όταν υπάρχουν οι αγώνες Dragster και τα Drag Battles για όλες τις κατηγορίες, να πάει όποιος θέλει να δείξει το αμάξι του και τα χέρια του. Στην πίστα στην Θήβα της Κωπαΐδας πάντως, το Ibizaki είναι μια διαφορετική περίπτωση. Εκτός του ότι δουλεύει παραπάνω πίεση, 2,1bar αντί για 1,6bar που το δοκιμάσαμε εμείς, φοράει και τα καλά του τα Mickey Thompson, πατάει και σε άσφαλτο με κόλλα και γράφει 0-400m σε 10,956. Η διαφορά φαίνεται και από τα πρώτα 18m, που στην πίστα τα κάνει σε 1,713sec, ενώ στον δρόμο σε 2,36sec, το οποίο μάλιστα είναι και πολύ καλή επίδοση για δυνατό FWD. Αυτό το 0,65sec στα πρώτα 18m είναι και όλο το ζουμί στην υπόθεση κόντρα, γιατί αργότερα και το ίδιο να πηγαίνει ένα αυτοκίνητο με ένα άλλο, αυτά τα 0,65sec στο τέλος είναι πάνω από τρεις κολόνες. Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι αυτό το Ibiza, αλλά και το μπλε του Δημήτρη της DTM Motorsport είναι δύο αυτοκίνητα, που έχουν φτιαχτεί και βελτιωθεί από τα παιδιά με μεράκι και προσωπική εργασία, κάτι που θαυμάζω πάντα, και τους εύχομαι πάντα επιτυχίες και καλά περάσματα. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

  • Κυβισμός: 1781cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  81mm x 86,4mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,2:1

Tuned by:

  • DTM Daflos Tuning Motorsport
  • Κωνσταντινουπόλεως & ΟΤ 5, Μάνδρα Αττικής.
  • Τηλ: 2130358763
  • www.daflostuningmotorsport.gr

 

TUNINGSPECS

  • Χταπόδι χειροποίητο  Harris Εxhaust
  • Σωληνώσεις εισαγωγής Harris Εxhaust
  • Σφυρήλατες μπιέλες K1
  • Σφυρήλατα έμβολα Ross
  • Βίδες ARP
  • Πλάκα ενίσχυσης στροφάλου Integrated
  • Καπάκι AGU 20VT
  • Supertec valvetrain
  • Εκκεντροφόροι από ατμοσφαιρικό 20VT
  • Μπεκ της Bosch 1000cc
  • Μπεκιέρα OBX
  • Εισαγωγή OBX
  • Πεταλούδα από VW VR6
  • Πολλαπλασιαστές Audi R8
  • Turbo Garrett GTX30/76 με 0.82AR
  • External Tial 44mm
  • Σκάρτα Tial
  • Εξάτμιση αλουμινίου 76mm Harris Εxhaust
  • Τρόμπα βενζίνης Bosch 044
  • Ψυγείο νερού Skunk 2 
  • Βεντιλατέρ Spal
  • Energie Parts intercooler

 

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

  • Ανάρτηση KW variant 2
  • Powerflex silent blocks ψαλιδιών

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Σασμάν εξατάχυτο 20vt με μπλοκέ Quaife και πλάκες στηρίξεις
  • Δίδισκος συμπλέκτης Tilton
  • Ελαφρωμένο βολάν

Custom ημιαξόνια Αξοτεχνική

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Βάσεις μοτέρ Custom της DTM
  • Traction bar ψαλιδιών DTM
  • 19lt αλουμινένιο ρεζερβουάρ 
  • Roll cage Sparco
  • Πυρόσβεση Sparco homologue
  • Kάθισμα, βάσεις και ζώνες 4 σημείων Sparco homologue
  • Boost cotroll Plextuning
  • AEM Hallmeter
  • Shift light Prosport

Hλεκτρικά αυτοκινήτου από Leon 20VT

ΦΡΕΝΑ

  • Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες Belak 10x15 εμπρός
  • Audi Α3 αλουμινίου κομμένες 4,5x15 πίσω 
  • Λάστιχα μπροστά Mickey Thompson 26/10/15 εμπρός Mickey Thompson 26/4.5/15 πίσω

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dyno Dynamic της Auto Turbo

  • Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 641/7800        
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 72/5500

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,15

0-80                 4,15

0-100               5,08

0-120               6,80

0-140               7,88
0-160               8,98

0-180               10,94

0-200               12,01

 

 

 

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

18        2,36     @        50,80

60        4,59     @        89,74

100      6,23     @        109,73

200      8,92     @        163,70
400      12,92  @         209,13

 

ROLL ME 2A SEC

60-120    3,33

60-160    5,27

100-200  6,87

 

Πληρωμή με Κάρτα