Audi A4 B7 2.0TFSI Quattro 566Ps

Audi A4 B7 2.0TFSI Quattro 566Ps

Συνήθως δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία στην εμφάνιση ενός αυτοκινήτου, αφού αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι τα μηχανικά του μέρη και οι βελτιώσεις που έχουν γίνει σε αυτά. Προσωπικά γουστάρω απίστευτα βελτιωμένα αυτοκίνητα που δείχνουν απολύτως εργοστασιακά και δεν έχουν φουσκώματα, προφυλακτήρες με μεγάλες εισαγωγές και καπό με αεραγωγούς. Το συγκεκριμένο Audi A4 Β7 όμως, ενώ έχει πολύ αλλαγμένο look, είναι τόσο όμορφο και εντυπωσιακό που μου άρεσε και μάλιστα πολύ!

Ένα χρόνο δουλειά

Τόσο χρειάστηκε ο Παναγιώτης για να κάνει το Α4 να έχει το πλήρες look του RS4. Μπορεί να φαίνεται απλό, αλλά στην πραγματικότητα για να γίνουν όλα σωστά και να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα αξεσουάρ, χρειάζεται αρκετός χρόνος. Γιατί εκτός από προφυλακτήρες, μαρσπιέ, καπό κτλ, ο Παναγιώτης άλλαξε και διάφορα πράγματα στο σαλόνι του αυτοκινήτου, όπως το τιμόνι από το Audi RS4, αλλά και τα καθίσματα με τα αντίστοιχα δερμάτινα bucket της Recaro. Όπως μας είπε και ο ίδιος, επέλεξε το Α4 γιατί έχει ένα αρκετά ιδιαίτερο σχήμα και εκείνος ήθελε να το κάνει πιο ξεχωριστό. Πράγμα που πέτυχε, μιας και όταν βλέπεις στο δρόμο το θηρίο του, ψαρώνεις άσχημα! Όλες οι εργασίες που αφορούσαν τη μετατροπή σε look RS4 έγιναν από τον φανοποιό του Παναγιώτη, τον Ρήγα Ζουλομιτάκη. Η εμφάνιση ήταν και τα πρώτο πράγμα που έκανε στο αυτοκίνητό του και μετά ακολούθησε η βελτίωση σε όλα τα μηχανικά μέρη. Στόχος του ήταν να έχει ένα απόλυτα ολοκληρωμένο και βελτιωμένο από κάθε πλευρά αυτοκίνητο, χωρίς να αφήσει τίποτα εργοστασιακό.

Όμορφο και γρήγορο

Όταν μπήκα μέσα στο Α4 του Παναγιώτη ένιωσα αμέσως τη χλιδή που έχει ένα sedan της Audi. Δέρμα σχεδόν παντού, άνετοι χώροι και μπροστά μας ένας κινητήρας που, στα 2,4bar πίεσης, παίζει στα 600Ps. Τις μετρήσεις πάντως τις κάναμε με 1,7bar πίεσης, αφού ο Παναγιώτης δεν ήθελε να δείξει πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα του. Επίσης, όπως φαίνεται και από το διάγραμμα, οι αλλαγές του ήταν και αρκετά φυλαγμένες, αλλά αυτό δεν μας εμπόδισε στο να κάνουμε 5,98sec για το 60-160km/h και 8,58sec για το 100-200km/h. Δυστυχώς όμως δεν καταφέραμε να κάνουμε μετρήσεις από στάση, γιατί την άκουσε στερεοφωνικά το κιτ ψεκασμού μεθανόλης της ΑΕΜ και μας πέταξε στη δοκιμή μεθανόλη από τη μονάδα διαχείρισης που βρίσκεται στο ταμπλό!

Το αυτοκίνητο ήταν ρυθμισμένο αποκλειστικά με τις μεθανόλες σε λειτουργία γι’ αυτό και δεν καταφέραμε να κάνουμε και μετρήσεις από στάση. Επίσης να σας θυμίσω ότι από το Audi Α4 του Παναγιώτη δεν λείπει τίποτα, έχει κλιματισμό, ηχοσύστημα, επενδύσεις, μονώσεις, τα πάντα. Δεν είναι ένα ξηλωμένο κουφάρι φτιαγμένο για κόντρες, ούτε για να κάνει τους απόλυτους χρόνους. Είναι ένα ολοκληρωμένο, όμορφο και βαρύ αυτοκίνητο που πηγαίνει γρήγορα. Αυτό είχε στο νου του και αυτό κατάφερε ο Παναγιώτης.

Εδώ, στα γνωστά!

Τι άλλο θα μπορούσε να έχει το Α4 εκτός από τον κινητήρα που βλέπουμε παντού και σε κάθε τεύχος έχουμε τουλάχιστον από ένα αυτοκίνητο με αυτόν; Μα φυσικά, όπως καταλάβατε και περιμένετε, τον 2.0TFSI. Είμαι σίγουρος ότι εκτός από τους πολλαπλασιαστές R8, που και αυτός εδώ φοράει, η Ελλάδα παίζει να έχει τους περισσότερους βελτιωμένους 2.0TFSI και TSI σε όλον τον πλανήτη. Τον έχουμε δοκιμάσει σε ό,τι καρότσα κυκλοφορεί από το VW Group, ακόμα και σε Q5 και Ibiza, οπότε το να αναλύσω και πολλά γι’ αυτόν δεν θα έχει και πολύ νόημα. Όλοι ξέρετε πλέον ότι έχει τρομερά αποθέματα ισχύος, αρκεί να μην κάνεις τσιγκουνιές και να επιλέξεις σωστά και αποδοτικά aftermarket.

Ο Γιώργος Παναγιώτου της Panagiotou Racing Team αντικατέστησε την αντλία υψηλής με την αντίστοιχη της Autotech και άλλαξε και το μπρουτζάκι της με το αντίστοιχο από RS6 για να μπορεί να σηκώσει 165bar πίεσης. Η αντλία αυτή τροφοδοτεί τέσσερα μπεκ τα οποία όμως είναι από Opel Insignia OPC. Η πλαστική εργοστασιακή πολλαπλή εισαγωγής αντικαταστάθηκε από μία αρκετά μεγαλύτερη σε μέγεθος, κατεργασμένη σε CNC, που έχει φτιάξει η Kakarakis Performance και ο Αντώνης Κακαράκης, στον Πύργο. Στην άλλη πλευρά της κυλινδροκεφαλής εδράζεται μία επίσης custom πολλαπλή εξαγωγής, που έχει κατασκευάσει η Panagiotou Racing Team και πάνω της θα συναντήσουμε ένα external wastegate 38mm της TiAL και την άκρως διαδεδομένη λύση στα δίλιτρα TFSI, την GTX3071R Gen 2 της Garrett.

Το Α και το Ω!

Μία σωστά βελτιωμένη κυλινδροκεφαλή είναι το άλφα και το ωμέγα στην απόδοση ενός κινητήρα και ο Γιώργος συνεργάστηκε με τον Δάκη Σκαμπελτζή της Engine Tech by Dakis για να κάνει ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής. Πλέον χρειαζόντουσαν μεγαλύτερες βαλβίδες και μπήκαν οι oversize -κατά 1mm- της Ferrea, παρέα με τα διπλά ελατήρια, τα retainers, τους οδηγούς και τις ασφάλειες. Οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι αντικαταστάθηκαν με ένα reprofile set που κατασκευάζει η Boubis Cams και το κεφάλαιο κυλινδροκεφαλή έκλεισε με την τοποθέτηση ενός αλουμινένιου billet ψευτοκάπακου.

Τα σφυρήλατα πιστόνια της JE, σε εργοστασιακή διάσταση, πήραν θέση στο μπλοκ και συνεργάζονται με τις ενισχυμένες μπιέλες της ZRP, μία αρκετά value for money λύση. Συνεχίζουμε με τα περιφερειακά και με το σύστημα εξαγωγής που κατασκεύασε η PRT, που αποτελείται από σωληνώσεις των 80mm, ένα μεσαίο και δύο τελικά καζανάκια, αλλά και με το intercooler, το οποίο είναι και αυτό, μαζί με τις σωληνώσεις του, κατασκευασμένο από τον Γιώργο Παναγιώτου. Τη διαχείριση της εργοστασιακής ECU την ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Βαγιονάκης της Revlimit Athens, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να αποδώσει 566Ps στις 7.450rpm και 56,6kgm ροπής στις 6.780rpm στα 2,4bar πίεσης.

Είπαμε, ολοκληρωμένο!

Η Kallianiotis Brake Garage ανέλαβε να αναβαθμίσει τα φρένα του Α4, χρησιμοποιώντας το σετ της Akebono, το οποίο αποτελείται από εξαπίστονες δαγκάνες, διαιρούμενους δίσκους των 380mm, τακάκια και σωληνάκια υψηλής. Οι τεράστιοι αυτοί δίσκοι γεμίζουν με άνεση τις 19άρες Japan Racing ζάντες που ολοκληρώνουν την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου. Το μόνο που είχε μείνει ήταν η μετάδοση, η οποία ενισχύθηκε με την τοποθέτηση του συμπλέκτη της Sachs Performance και η ανάρτηση, στην οποία τοποθετήθηκε το πλήρως ρυθμιζόμενο coilover kit της Bilstein, B16 PSS10. Από το αυτοκίνητο του Παναγιώτη δεν λείπει τίποτα και είναι μάλιστα το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση για να πηγαίνει στη δουλειά του και φυσικά, όταν δεν έχουμε lockdown, να παίζει τη νύχτα με τους φίλους του. Στο κάτω-κάτω γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο το βελτίωσε!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.984cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Σχέση συμπίεσης: 9,6:1

JE σφυρήλατα πιστόνια

ZRP μπιέλες

Ferrea βαλβίδες

Ferrea ελατήρια βαλβίδων

Ferrea οδηγοί βαλβίδων

Ferrea retainers

Boubis Cams reprofiled εκκεντροφόροι Stage 2

Engine Tech by Dakis ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

Kakarakis Performance πολλαπλή εισαγωγής

Aeroflow φιλτροχοάνη

Garrett GTX3071R Gen 2 turbo

TiAL external wastegate 38mm

Forge σκάστρα

Aeroflow θερμοασπίδα turbo

PRT custom intercooler και σωληνώσεις

PRT πολλαπλή εξαγωγής

PRT ολόσωμη εξάτμιση 80mm

Autotech αντλία υψηλής πίεσης

RS6 μπρουτζάκι αντλίας

Opel Insignia OPC μπεκ άμεσου ψεκασμού

Revlimit Athens ECU remapping

NGK πολλαπλασιαστές

Kakarakis Performance ψευτοκάπακο

Samco Sport κολάρα σιλικόνης

ΑΕΜ water/methanol kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Sachs Performance συμπλέκτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Πλήρως ρυθμιζόμενη τύπου coilover Bilstein B16

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Look RS4

Recaro καθίσματα

RS4 τιμόνι

ΦΡΕΝΑ

Ολοκληρωμένο μπροστινό kit της Kallianiotis Brake Garage με Akebono εξαπίστονες δαγκάνες και διαιρούμενους δίσκους 380mm

ΤΡΟΧΟΙ

Japan Racing JR29 11Jx19in ζάντες

Tracmax X-Privilo TX3 265/30 ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Roll με 2α ΚΜ/Η   SEC

60-120             3,51

60-160             5,98

60-200             10,68

100-200           8,58

Tuned by

Panagiotou Racing Tuning

Διαδόχου Κωνσταντίνου 2

Σπάτα Αττική

Τηλ: 210 66 35 191

 

Αρθρογράφος

 

Πρόβλημα στις γραμμές παραγωγής

Πρόβλημα στις γραμμές παραγωγής

Η Subaru, η GM και η Ford αντιμετωπίζουν προβλήματα στις γραμμές παραγωγής λόγω της έλλειψη chip.