Audi Q3 35TFSi S Tronic 150Ps

Audi Q3 35TFSi S Tronic 150Ps

Πάντα μοντέρνο

Το Audi Q3 από την πρώτη του γενιά, που εμφανίστηκε πριν περίπου 8 χρόνια, έχει γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα premium SUVs του κόσμου, με ιδιαίτερη επιτυχία μάλιστα στο «αδύναμο» φύλο και το νέο μοντέλο είναι σίγουρο ότι θα συνεχίσει την επιτυχημένη αυτή πορεία. Ειδικά τώρα που έχει ανανεωθεί πλήρως και εναρμονιστεί με την εποχή μας, μία εποχή που τον πρώτο ρόλο, ειδικά σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα, τον παίζει το design και η τεχνολογία. Το νέο Q3 είναι πιο μυώδες και έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Η νέα οκτάγωνη μάσκα, τα φώτα με τις LED «γραμμές» και οι αιχμηροί αεραγωγοί του προφυλακτήρα δημιουργούν μία ευχάριστα επιθετική «φιγούρα». Η εικόνα στο εσωτερικό είναι αντίστοιχα ευχάριστη, αλλά και hi-tech σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού. Με στάνταρ λοιπόν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi virtual cockpit των 10,25in ή προαιρετικά 12,5in, με άριστη και ευκρινή απεικόνιση και πληθώρα ρυθμίσεων, αλλά και την οθόνη του MMI 8,8in ή προαιρετικά 10,1in για τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τις υπηρεσίες Audi Connect Emergency Call & Service, το νέο Q3 είναι ένα από τα πιο hi tech μοντέλα της κατηγορίας. Έκτος από τεχνολογικά προηγμένο, όμως, σε σύγκριση με το προηγούμενο είναι και μεγαλύτερο τόσο σε εξωτερικές, αλλά κυρίως σε εσωτερικές διαστάσεις. Έχει 77mm μεγαλύτερο μεταξόνιο και 97mm μεγαλύτερο συνολικά μήκος, κάτι που το κάνει το πιο ευρύχωρο μοντέλο της κατηγορίας του. Κερασάκι στην τούρτα είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα που μπορεί να μετακινηθεί 150mm εμπρός ή πίσω, αφήνοντας είτε πολύ μεγάλο χώρο για τους πίσω επιβάτες είτε τεράστιο πορτ μπαγκάζ που διαμορφώνεται από 530 έως 675lt, μία τιμή που ούτε τα μεγαλύτερα D-SUV μπορούν να προσφέρουν. Είναι λοιπόν και το πιο οικογενειακό, αν υπολογίσουμε ότι με δύο μικρά παιδιά πίσω, το κάθισμα θα είναι πάντα στην τέρμα εμπρός θέση και θα έχουμε πορτ μπαγκάζ για τα πάντα! 

35TFSI=1.5lt

Η αλήθεια είναι ότι μας έχει μπερδέψει λίγο η Audi με την αρίθμηση των τελευταίων της μοντέλων. Η έκδοση 35 TFSi, που είχαμε στη διάθεσή μας, φοράει τον τετρακύλινδρο 1.5TSI EVO, που αποδίδει 150Ps και 25,5kgm, ο οποίος, όταν συνδυάζεται με το πολύ καλό εφτάρι κιβώτιο S Tronic, κινεί το Q3 με περίσσεια άνεση. Η σταθερή καμπύλη της ροπής από τις μόλις 1.500rpm μέχρι τις 3.500rpm, σε συνδυασμό με τις πολύ γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων από το κιβώτιο, το κάνουν να κινείται σβέλτα και ξεκούραστα για τον οδηγό, ακόμα και με ελάχιστο πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού. Δεν είναι γρήγορο, δεν είναι νευρικό, αλλά είναι παραπάνω από επαρκές για την καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη, καθώς και στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Η δικίνητη έκδοση της δοκιμής μπορεί να κινηθεί άνετα και σε χωματόδρομους λόγω του αυξημένου ύψους από το έδαφος, αλλά μέχρι το σημείο που επιτρέπει η πρόσφυση των δύο κινητήριων τροχών. Η τετρακίνηση Quattro είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις 40TDI και 45TFSI, με τα δίλιτρα μοτέρ απόδοσης 190 και 230Ps αντίστοιχα.

Άνεση, οικονομία και ασφάλεια

Το νέο Audi Q3 δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτούς τους τρεις τομείς. Η οικονομία επιτυγχάνεται από τον τελευταίας τεχνολογίας TSI κινητήρα, ο οποίος διαθέτει μεταξύ άλλων και τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρων, όταν αυτό είναι δυνατό, δηλαδή σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Η ασφάλεια είναι δεδομένη σε ένα καινούριο Audi, καθώς η φίρμα παραδοσιακά είναι από τις κορυφαίες στον τομέα, αλλά πλέον με όλα αυτά τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και τα βοηθήματα για τον οδηγό είναι σε κορυφαίο επίπεδο. Και φτάνουμε στο σημείο της άνεσης, η οποία είναι μία πραγματικά ευχάριστη έκπληξη. Το πλαίσιο, η ανάρτηση και οι μεγάλοι τροχοί των 18in με τα μεγάλου προφίλ ελαστικά φροντίζουν ώστε να φιλτράρονται άψογα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος και να εξασφαλίζουν μια άνετη και χωρίς θορύβους και αναταράξεις μετακίνηση. Υπάρχει φυσικά ένα μικρό τίμημα γι’ αυτό, το οποίο δεν έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά του που είναι άψογη, αλλά με την αίσθηση του πολύ ελαφριού τιμονιού, που δεν εμπνέει για γρήγορη οδήγηση. Το υπόλοιπο πλαίσιο όμως συνολικά είναι αρκετά διασκεδαστικό και ρυθμίσιμο στις εντολές του οδηγού, με συμμετοχική ουρά που της επιτρέπει και το ESC να ανοίξει τόσο ώστε να βοηθήσει τη «μούρη» να σημαδέψει εκεί που θέλεις. Δεν είναι ένα αυτοκίνητο για τέτοιου είδους οδήγηση βέβαια, αλλά αφού μπορεί να το κάνει, είναι ευπρόσδεκτο. Σε κανονική χρήση και οδήγηση είναι αρκετά οικονομικό για το είδος και το βάρος του, με μέση κατανάλωση 8,6lt/100km κατά την κίνηση σε ρυθμούς πόλης, αλλά και με αρκετή χρήση εντός της Αττικής οδού. Οι επιδόσεις του από στάση είναι ικανοποιητικές για την ιπποδύναμη και το βάρος του, με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να εξαφανίζει τα κενά στην επιτάχυνση ανάμεσα στις ταχύτητες και έτσι να επιταχύνει το βαρύ Q3 από στάση στα 100km/h σε 9,75sec, ενώ περνάει το τετρακοσάρι σε 17,17sec με ταχύτητα 136,39km/h. Μπορεί οι αριθμοί να μην εντυπωσιάζουν, αλλά σίγουρα εντυπωσιακός είναι ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνονται, αφού το Q3 είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που μπορείς την ώρα που κάνεις τη μέτρηση να πίνεις καφέ και να στέλνεις μήνυμα (που λέει ο λόγος, μην σκοτωθούμε). Σε γενικές γραμμές, είναι ένα άκρως ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που, χωρίς να είναι υπερβολικά ακριβό (βασική τιμή εκκίνησης τα €32.900), προσφέρει όλα αυτά που ζητάει κάποιος από ένα premium μεσαίο SUV.  

Μας Άρεσε (+)

Design

Ποιότητα κατασκευής

Άνεση ανάρτησης

Απόδοση κινητήρα

Συρόμενο πίσω κάθισμα

 

Δεν μας άρεσε (-)

Αίσθηση τιμονιού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης: €32.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής: €36.900

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.498cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 85,9mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

Βάρος (kg): 1.570

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Τεσσάρων συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8Jx18in

Ελαστικά: 235/55 R18

           

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):150/5.000-6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 25,5/1.500-3.500

0-100km/h (sec): 9,2

Τελική Ταχύτητα (km/h): 207

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 162-176 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 7,1 – 7,8 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 8,6

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                  4,82

0-80                  7,12

0-100                9,75

0-120                13,57

0-140                18,19

0-160                24,85

0-180                31,19

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80                3,83

80-110              4,58

KM/H             SEC

80-110              5,87

100-140            10,29 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,09     @        43,61

60        5,77     @        69,30

100      7,64     @        83,34

200      11,33   @        109,95

400      17,17   @        136,39

 

Αρθρογράφος

 

Μπορεί να επιστρέψει η Alfa Romeo Giulietta;

Μπορεί να επιστρέψει η Alfa Romeo Giulietta;

Ο ψηφιακός καλλιτέχνης Theophilus Chin (γνωστός και ως Theottle) οραματίστηκε μια νέα Alfa Giulietta σε μορφές hatchback και sedan.