Citroen C3 1.5 BlueHDi 100Ps

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100Ps

Έχοντας ήδη σημειώσει πάνω από 750.000 πωλήσεις παγκοσμίως, η τρίτη γενιά του C3 που παρουσιάστηκε πριν τέσσερα χρόνια, αποτελεί σίγουρα μία επιτυχία για την Citroen. Ως ανταμοιβή, η Γαλλική εταιρεία προχώρησε σε ένα διακριτικό facelift. Στο μπροστά μέρος θα δούμε πλέον ανασχεδιασμένα φώτα LED, νέα μάσκα και προφυλακτήρα, στο πλαϊνό τμήμα διατηρούνται τα χαρακτηριστικά Airbumps, τα οποία και αυτά έχουν νέο σχέδιο, υπάρχουν 3 νέες ζάντες αλουμινίου σε 16in και 17in, ενώ στο πίσω μέρος τα φώτα LED, με την τρισδιάστατη σχεδίαση, ξεχωρίζουν. Αυτό που κάνει μοναδικό το ανανεωμένο C3 είναι οι εξαιρετικές επιλογές εξατομίκευσης που μπορεί να κάνει κάποιος στο διαμορφωτή. Η Citroen προσφέρει δύο νέους χρωματισμούς στους υπάρχοντες επτά για εξωτερικό, τέσσερα χρωματικά πακέτα για το αμάξωμα, διχρωμία στην οροφή σε τέσσερις αποχρώσεις, με επιπλέον τρία διακοσμητικά και το αποτέλεσμα; Ο αγοραστής να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 97 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς για το C3 του!

Άνεση!

Αυτά τα Advanced Comfort καθίσματα της Citroen θέλεις απλά να τα ξηλώσεις και να τα βάλεις στο σαλόνι σου. Τόσο άνετα είναι. Είναι τα καθίσματα που συναντήσαμε για πρώτη φορά στο C5 Aircross και πλέον εξοπλίζουν και το μικρό C3, μια κίνηση που από μόνη της καθιστά το Γαλλικό supermini ως το πιο άνετο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Οι μικρές του διαστάσεις το βοηθούν πάρα πολύ στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 3.996mm και το πλάτος τα 1.749mm. Παραπάνω από ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών, με τα 300lt του που γίνονται 922lt, αν διπλώσουμε τα πίσω καθίσματα, που και πάλι το βάζει στις πρώτες θέσεις του B-Segment.

Η αίσθηση της άνεσης ενισχύεται φυσικά από τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, που απορροφά αθόρυβα ό,τι κι αν βρεθεί κάτω από τους τροχούς, αλλά και από την αναβαθμισμένη ηχομόνωση της καμπίνας. Η ανάρτηση επιτρέπει αισθητές κλίσεις, χωρίς ωστόσο αυτό να διαταράσσει την πορεία που έχεις θέσει με το τιμόνι. Σίγουρα η σπορ οδήγηση δεν είναι το ατού του C3, αλλά οδηγώντας το, δεν νιώθεις την ανάγκη να πιέσεις στις στροφές και αρέσκεσαι να απολαμβάνεις την άνεση που προσφέρει το γενικότερο setup του σασί και της ανάρτησης. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στην καμπίνα του C3, ενώ τα ανασχεδιασμένα καθίσματα παρέχουν λίγο περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Οικονομία!

Το ανανεωμένο Citroen C3 προσφέρεται με δύο εκδόσεις, του τρικύλινδρου 1.2 PureTech με 82Ps και μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, με 110Ps, με είτε μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με το αυτόματο ΕΑΤ6. Η έκδοση της δοκιμής μας εξοπλίζεται από τη μοναδική επιλογή σε diesel με τον 1.5 BlueHDi των 100Ps, που συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό 5άρι κιβώτιο. Ο κινητήρας αφήνει ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις με την ομαλή του λειτουργία, αλλά και την καλή του απόδοση στις χαμηλές rpm. Τα 25,5kgm ροπής που αποδίδει είναι διαθέσιμα στις 1.750rpm και είναι ικανά για να παρέχουν απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις στο 1.086kg αμάξωμα, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 10,2sec. Ο BlueHDi όμως παίρνει το αίμα του πίσω με την πολύ χαμηλή κατανάλωση, αφού μπορεί τα 3,2lt/100km που ανακοινώνει η Citroen να είναι ένα υπερβολικά αισιόδοξο νούμερο, με φυσιολογικούς, όμως, ρυθμούς τα 5-5,4lt/100km είναι ένα άκρως ρεαλιστικό νούμερο που θα δείτε στον πίνακα οργάνων.

Μέσα στην πόλη κινείται άνετα και ξεκούραστα, ενώ στο ταξίδι θα μπορέσει να διανύσει πολλά χιλιόμετρα, χωρίς να κουράσει. Το τιμόνι του είναι πολύ ελαφρύ, διευκολύνοντας την καθημερινότητα του οδηγού και παρά τη μέτρια πληροφόρηση που παρέχει, αποδεικνύεται αρκετά άμεσο σε αντιδράσεις, κάνοντας τον οδηγό να αισθανθεί εμπιστοσύνη κατά την κίνηση με περισσότερα χιλιόμετρα στην εθνική.

Δυνατός εξοπλισμός

Η έκδοση Shine Plus, με τον εσωτερικό διάκοσμο Techwood, έχει ένα πολύ ικανοποιητικό πακέτο εξοπλισμού. Στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε μία οθόνη αφής των 7in εξοπλισμένη με το Citroen Connect Navigation, με λειτουργία Mirror Screen και φυσικά συνδεσιμότητα με iOS και Android. Επιπλέον, χάρη σε μία κάμερα που βρίσκεται στο πίσω μέρος του κεντρικού καθρέφτη, υπάρχει η δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και βίντεο με διάρκεια 20sec, τα οποία χάρη στο ConnectedCAM μπορούν να κοινοποιηθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Από αυτή την οθόνη αφής ελέγχουμε σχεδόν τα πάντα, αφού ένα από τα πρώτα πράγματα που θα προσέξει κανείς είναι η σχεδόν πλήρης απουσία φυσικών διακοπτών από το εσωτερικό. Αυτό είναι ένα μικρό θέμα, αφού η ρύθμιση για παράδειγμα της θερμοκρασίας του κλιματισμού θα πρέπει αναγκαστικά να γίνει μέσω της οθόνης. Οι φυσικοί διακόπτες στο ταμπλό είναι μόνο για τα αλάρμ, για το ξεθάμπωμα των τζαμιών, για το κλείδωμα των θυρών και για την ένταση του ηχοσυστήματος. Πέρα από αυτό, το ανανεωμένο Citroen C3 παρέχει 12 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν Front Parking Assist, Active Safety Brake, Coffee Break Alert, Auto High Beam, Lane Departure Warning, Blind Spot Monitoring και πολλά ακόμα. Στην έκδοση της δοκιμής, το χειρόφρενο, ο επιλογέας ταχυτήτων και το τιμόνι είναι επενδυμένα με δέμα, ενώ οι αεραγωγοί έχουν χρωμιωμένο πλαίσιο και η κεντρική φάσα του ταμπλό έχει επενδυθεί με μία καλαίσθητη απομίμηση ξύλου.

Στο δια ταύτα…

Το κόστος κτήσης του νέου Citroen C3 είναι αρκετά χαμηλό, με τη βασική έκδοση -Flair- με τον 1.2 PureTech 82Ps να ξεκινάει από τα €13.500, ενώ με τον 1.5 Blue HDi ξεκινάει από τα €15.800, ενώ η έκδοση Shine Plus με το πακέτο Techwood φτάνει τα €17.860, ένα λογικό ποσό για ένα ιδιαίτερα άνετο supermini με επαρκείς χώρους, χαμηλή κατανάλωση και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού.

Μας Άρεσε (+)

Χαμηλή κατανάλωση

Άνεση

Ποιότητα κύλισης

Επιλογές εξατομίκευσης

Εξοπλισμός

Δεν μας άρεσε (-)

Μεγάλη διαδρομή επιλογέα ταχυτήτων

Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό

Τιμή βασικής έκδοσης C3 1.5 BlueHDi Flair 100Ps: €15.800

Τιμή έκδοσης δοκιμής C3 1.5 BlueHDi Shine Plus Techwood 100Ps: €17.860

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.499cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 75x 84,8mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός Common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Χειροκίνητο πέντε σχέσεων  

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6,5Jx16in

Ελαστικά: 205/55

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 3.996

Πλάτος (mm): 1.749

Ύψος (mm): 1.474

Μεταξόνιο (mm): 2.540

Βάρος (kg): 1.086

Χώρος αποσκευών (lt): 300 - 922

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 100/3.750

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 25,5/1.750

0-100km/h (sec): 10,2

Τελική ταχύτητα (km/h): 188

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 86 (WLTP)

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 3,2 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 5,2

 

Αρθρογράφος

 

Ο Chris Harris δοκιμάζει την νέα 911 GT3

Ο Chris Harris δοκιμάζει την νέα 911 GT3

Η Porsche 911 GT3 περνάει μερικές δύσκολες ώρες στα χέρια του Chris Harris.