Drift on a budget: Mazda RX-7 FC SR20DET Swap

Drift on a budget: Mazda RX-7 FC SR20DET Swap

Ξεκινάει αργά να κινείται το φαρδύ old school RX-7 FC και το ταχύτατο G25 turbo σφυρίζει. Πατιέται το γκάζι πιο βαθιά και τα πάντα συμβαίνουν εντελώς διαφορετικά απ' ότι με το Starlet. Εκεί που στο μικρό Toyota όλα γίνονται γρήγορα και σχεδόν υστερικά, εδώ νιώθεις τη ροπή λίγο πιο αργά, αλλά και πιο έντονα να έρχεται και να σπρώχνει το πίσω τμήμα. Στη μικρή πίεση (0,8bar) βγάζει περίπου 290-300Ps, ενώ στη μεγάλη (1,2bar) είναι λίγο κάτω από 420Ps. Εξαιτίας των μεγάλων διαστάσεων σε μετατρόχια και μεταξόνιο, του σχεδιασμού της πίσω ανάρτησης για πολύ κράτημα, του δισκάτου μπλοκέ της Quaife και των φαρδιών 245/40 πίσω ελαστικών, το 7άρι έχει πολλή πρόσφυση πίσω και δεν θέλει να την σπάσει. Πρέπει να πατήσεις τέρμα το γκάζι για να μπορέσει βίαια η ροπή να ξεκολλήσει τους τροχούς, από εκεί και πέρα χρειάζεσαι το χειρόφρενο και το παίξιμο με το γκάζι για να χαμογελάς για πολύ ώρα. Σου δίνει λίγο περισσότερο χρόνο να αντιδράσεις, αλλά και οι κινήσεις του λόγω μεγαλύτερης μάζας είναι εντονότερες. Έχοντάς το τόσα χρόνια στην κατοχή του ο Ιάκωβος ξέρει ότι θέλει να το πιάσεις απ' τα κέρατα!

Εκκεντροφόρους, βαλβίδες, μπιελοπίστονα

Να μιλάω γι’ αυτά σε RX-7 μου καταστρέφει την ψυχοσύνθεση! Ταυτόχρονα, όσο και αν δεν μου αρέσει, μπορώ να καταλάβω και τον ιδιοκτήτη του που θέλει να χαίρεται το αμάξι του στο δρόμο αντί να το έχει συνεχώς σε κάποιο rotary συνεργείο, έτσι θα κάνω την καρδιά μου πέτρα. Ο Ιάκωβος, φιλικότατος, άρχισε να μου λέει για το αμάξι του και οφείλω να παραδεχτώ ότι έχει πέσει πολύ ποιοτική δουλειά παντού. Ανοίγει το καπό και εκεί που κανονικά βρίσκεις έναν διρότορο, τώρα υπάρχει το τρίτο διασημότερο μοτέρ της Nissan, ο SR20DET. Τετράγωνο σε διάμετρο-διαδρομή, πολύ αξιόπιστο σε 1ο-2ο στάδιο, μπορείς να το βρεις ακόμη και στα Mini Market, οπότε δεν έχουν ξεφύγει ακόμη οι τιμές που μπορείς να το αγοράσεις.

Για να κάτσει ο SR20DET στο μηχανοστάσιο του Mazda φτιάχτηκαν χειροποίητες βάσεις, ενώ αλλάχτηκε και το κάρτερ του μοτέρ με χειροποίητο, με τη λεκάνη και την προβοσκίδα πίσω. Πριν τοποθετηθεί στη θέση του, ανοίχτηκε και μέσα μπήκαν τα Wiseco πιστόνια και είναι δεμένα πάνω στις μπιέλες από Sunny GTi-R. Η τριμεταλλική φλάντζα της Cometic σφραγίζει σωστά κεφαλή και μπλοκ, κρατώντας την συμπίεση στο 8,5:1. Η κεφαλή δεν χρειάστηκε κάποια βελτίωση, γιατί δεν είναι αναγκαίο γι’ αυτή τη χρήση και την ιπποδύναμη. Το μόνο που μπήκε είναι «φρένα» (Rocker Arm keepers) για να μην πετάει τα κοκοράκια βαλβίδων στις ψηλές στροφές, κάτι που συμβαίνει όταν πάει συχνά αυτό το μοτέρ στον κόφτη των 8.200rpm. Το G25-550 turbo της Garrett είναι πασίγνωστο για το ταχύτατο spoolάρισμά του και σπρώχνει γρήγορα μεγάλες ποσότητες αέρα στον SR20. Στο 1,2bar όμως σημαίνει ότι ο αέρας έχει πιεστεί πολύ, αυξάνοντας έτσι τη θερμότητά του. Για να διώξεις αυτή τη θερμότητα πίσω στο περιβάλλον χρειάζεσαι ένα μεγάλο intercooler, όπως είναι της Energie, με παροχή μέχρι 500Ps. Μαζί με τον αέρα όμως χρειάζεσαι καύσιμο κι εδώ υπάρχει πολύ υλικό: H τρόμπα 044 της Bosch και ο ρυθμιστής πίεσης βενζίνης A1000 GenII της Aeromotive φέρνουν τις μεγάλες ποσότητες καυσίμου από το μεγάλο εργοστασιακό ρεζερβουάρ του Mazda και τα 1000άρια μπεκ που έχουν κάτσει στη μπεκιέρα της Cooling Solution ψεκάζουν μέσα στο θάλαμο τόσο όσο χρειάζεται για να πάρουμε τα 400 πολεμικά άλογα που χρειαζόμαστε. Βεβαία η μπεκιέρα κάθεται λίγο πιο ψηλά απ' ό,τι πρέπει οπότε το καπό, συγκεκριμένα ένα νεύρο του, έβρισκε επάνω της και δεν έκλεινε. Με τη βοήθεια ενός μικρού σφυριού, το καπό πείστηκε να μην ακουμπήσει ξανά πάνω στη μπεκιέρα.

Επαρκές καύσιμο: ΟΚ. Μεγάλες ποσότητες οξυγόνου: ΟΚ. Τώρα χρειάζεται μόνο δυνατή φλόγα, οπότε οι πολλαπλασιαστές DTM 45.000v δυναμώνουν τον σπινθήρα για να αναφλέξει το μείγμα. Αφού γίνεται το μπαμ, ανοίγουν οι βαλβίδες εξαγωγής και τα καυσαέρια παίρνανε απ’ το χειροποίητο χταπόδι της Maxmout Exhausts που εδράζεται η G25. Απ’ την ίδια εταιρεία είναι και το downpipe, όμως από εκεί και πίσω η χειροποίητη εξάτμιση διαμέτρου 76mm είναι της Exhaust Center. Όπως και στο Starlet, έτσι κι εδώ θα δούμε κάποια κοινά εξαρτήματα, όπως είναι το external wastegate και η σκάστρα της TiΑl, η χειροποίητη πλεξούδα του κινητήρα που φτιάχτηκε απ’ την 50CAL Motorsport, ενώ βασικότατο κομμάτι στη μετατροπή είναι ο εγκέφαλος MS3 PRO της Megasquirt από την Diyautotun Αμερικής (χορηγία κατά το ήμισυ). Προγραμματιστής, αλλά και φιλαράκι με τον Ιάκωβο είναι πάλι ο Γιώργος Γεωργόπουλος της Motorsport Solutions που βοηθάει αρκετά στη βελτίωση, αλλά και συντήρηση των αυτοκινήτων.

 

Πάλι Nissan;;;

Ναι! Η μετάδοση ήρθε αυτούσια από 200SX και για να κάτσει σωστά στο αμάξωμα έγιναν βάσεις απ' την NFAKAR Customs. Πριν όμως ενωθούν σασμάν και μοτέρ, αλλάχτηκε ο συμπλέκτης με έναν custom από την  GT Racing με εξάφτερο δίσκο, αφού πλέον τα 37+kgm δεν συγχωρούν. Απ' την NFAKAR Customs φτιάχτηκαν επίσης και τα ψαλίδια για μεγαλύτερες γωνίες τιμονιού, ενώ, μια και είμαστε πλέον στην ανάρτηση, τα coilover είναι λίγο παλιότερα Tein Flex, αλλά τους έχει γίνει rebuild στον Raffaello Amendola. Από φρένα το 7άρι δεν χρειάζεται κάτι ιδιαίτερο, είχε βγει απ' το εργοστάσιο με ένα καλό κιτ τετραπίστονων.

Μπορεί να άλλαξαν τα μηχανικά (άτιμα swap!), αλλά το ωραίο look του 7αριού έμεινε αναλλοίωτο. Το όμορφο body-kit είναι χειροποίητο πολυεστερικό απ' την AG Composite, ενώ αυτή η εταιρεία έφτιαξε και τους carbon χειροποίητους αεραγωγούς. Το look συμπληρώνουν οι φαρδιές (9in) λευκές 17άρες της σουηδικής 59o North Wheels. Για λάστιχα συνήθως ο Ιάκωβος επιλέγει 225/45 για τους εμπρός τροχούς και 225/45 ή 245/40 για τους πίσω, ό,τι βολέψει εκείνη τη στιγμή.

Όπως είναι όμορφο old-school έξω, έτσι είναι και μέσα. Ο συνδυασμός του bucket καθίσματος Sparco Sprint, Grip Royal τιμονιού, υδραυλικού χειρόφρενου της Wilwood και flocked ταμπλό σε κάνει να αναπολείς τα 80ies...ωραίες αυτοκινητιστικές εποχές!

Είναι πραγματικά ένα όμορφο και καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο το συγκεκριμένο FC. Αν δεν είχε το άτιμο swap, θα ήταν ακόμα καλύτερο... αλλά θα ήταν και πιο συχνά στο συνεργείο, οπότε πάω πάσο...

 

Έχεις την εμπειρία, έχεις 15k ευρώ, αλλά δεν έχεις αμάξι για drifting. Είτε για competition είτε για βουνό κλπ. Τι προτείνεις;

Ιάκωβος: Θα εξαρτιόταν από έναν παράγοντα: τα κυβικά. Προκύπτουν δύο λύσεις. Αν δεν μπορώ να υποστηρίξω πολλά κυβικά θα επέλεγα είτε BMW E36 είτε Mazda RX-8, με €15.000 είναι ικανά να κάνουν τα πάντα, καρότσες που υποστηρίζουν πολλές μετατροπές και έχουν εύκολη αγορά. Αν μπορούσα να υποστηρίξω κυβικά, τότε έχουμε δαγκωτό Nissan 350Z. Εύκολο στο στήσιμο, μεγάλη aftermarket αγορά, σασί έτοιμο να δεχτεί τα πάντα. Παίζουν με 9-11.000 ευρώ. Πρώτα βελτιώνεις την ανάρτηση, μία καλή coilover full ρυθμιζόμενη είναι η σημαντικότερη βελτίωση σε τέτοιου είδους αμάξια. Μετά μπλοκέ διαφορικό για να ακούει στο drift. Θα δυνάμωνα λίγο τον κινητήρα και θα τον έκανα κάπως πιο αξιόπιστο στην πίεση και το «ξύλο». Αν περισσέψουν χρήματα, ξεκινάνε όλα τα υπόλοιπα (look/εσωτερικό κλπ). Βασική προϋπόθεση, γνωρίζω ότι έχουν ήδη αρκετά καλά φρένα ώστε και σε μια βελτίωση πρώτου σταδίου του μοτέρ μπορούν να φρενάρουν πολύ ικανοποιητικά.

 

BUDGET*: (*Ενδεικτικά) 

Ο Ιάκωβος δεν έχει αναλυτική λίστα και γνωρίζει το συνολικό κόστος του project

Μετατροπή SR20DET: €1.500-2.000 (μοτέρ, πλεξούδα, εγκέφαλος)

Κιβώτιο από Nissan 200SX S13: €300-400

Τουρμπίνα Garrett G25-550: €1.650-1.800

Πιστόνια Wiseco: €750-850

External wastegate MVR 44mm της TiAl: €470-490

Σκάστρα TiAl: €280-300

ECU MS3 PRO Megasquirt: €1.400-1.600

Διαφορικό Quaife: €1.200

Σύνολο: €22.000

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: SR20DET, τετρακύλινδρος, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm

Turbo G25-550 της Garrett

Χταπόδι χειροποίητο όπως και downpipe από Maxmout Exhausts

Χειροποίητη εξάτμιση 76mm της Exhaust Center

External wastegate 44mm της TiAl

Σκάστρα της TiAl

Κουβέρτα τουρμπίνας της Aeroflow

Πιστόνια σφυρήλατα της Wiseco

Μπιέλες από Nissan Sunny GTi-R με βίδες ARP

Μέταλλα στροφάλου και μπιελών 4μεταλλικά της ACL

Βίδες κεφαλής της ARP Φρένα για τα κοκοράκια βαλβίδων

Φλάντζα Cometic

ECUMS3 PRO της Megasquirt

Χειροποίητη πλεξούδα της 50CALMotorsport

Πολλαπλασιαστές DTM

Τρόμπα Bosch044

Μπεκ Bosch1.000cc/min

Μπεκιέρα της CoolingSolution

Φίλτρο βενζίνης της Aeromotive

Ρυθμιστής πίεσης βενζίνης A1000 GenII της Aeromotive

Σωληνώσεις βενζίνης της Aeromotive

Custom κάρτερ με custom προβοσκίδα

Intercooler Energie Racing Parts

Ψυγείο νερού Driftworks

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Δίσκος 6φτερος και πλατό ενισχυμένο από την GTRacing

Εργοστασιακή μετάδοση από Nissan 200SX

Βάση κιβωτίου από την NFAKAR Customs

Διαφορικό μπλοκέ δισκάτο της Quaife

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Body kit χειροποίητο πολυεστερικό της AG Composite

Carbon χειροποίητοι αεραγωγοί της AG Composite Κάθισμα Sparco Sprint Τιμόνι Grip Royal

Customquick-shifter Υδραυλικό χειρόφρενο της Wilwood

Χειροποίητες βάσεις κινητήρα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Coiloverρυθμιζόμενη ανάρτηση TeinFlex

Τροποποιημένα εργοστασιακά ψαλίδια για μεγαλύτερη γωνία τιμονιού από την NFAKAR

Εργοστασιακά τετραπίστονα δισκόφρενα

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες  D-004 17inτης 59o NorthWheels

Ελαστικά 225/45 εμπρός, 225/45 ή 245/40 πίσω  

 

Αρθρογράφος

 

Παρουσίαση: Honda Civic 1.0Vtec Turbo 129Ps

Παρουσίαση: Honda Civic 1.0Vtec Turbo 129Ps

Η Honda μπήκε στο χώρο του turbo με τον πιο εξελιγμένο και αποδοτικό κινητήρα της αγοράς. Όταν αυτός μάλιστα συνδυάζεται με το πιο δυναμικό και ολοκλη...