Feature Test Suzuki Jimny 1.3 VVT 85Ps

Feature Test Suzuki Jimny 1.3 VVT 85Ps

Here, there, everywhere

4 suzuki jimny 1Εδώ και 18 χρόνια, το Jimny κυκλοφορεί ανάμεσά μας, δηλώνοντας το παρόν κυριολεκτικά παντού. Στην πόλη, στο νησί, στην παραλία, στο βουνό, το Jimny είναι μέσο μεταφοράς, εργαλείο, μέσο διασκέδασης, απόδρασης, εξερεύνησης και περιπέτειας. Ο πολυχρηστικός του χαρακτήρας, το χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης, η παροιμιώδης αξιοπιστία του, οι μαζεμένες διαστάσεις και φυσικά οι εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητές του, έχουν κερδίσει οδηγούς κάθε ηλικίας, άνδρες και γυναίκες, διαφορετικής μάλιστα αυτοκινητιστικής αντίληψης. Κάποιοι απλά αρέσκονται στην ασφάλεια, που εμπνέει ένα «τζίπ», με τη ψηλή θέση οδήγησης και την καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ κάποιοι άλλοι, γνώστες, ανήσυχοι, περιπετειώδεις και αθλητικοί τύποι, το θέλουν για να εξερευνήσουν και να χαρτογραφήσουν απάτητα εδάφη, να φτάσουν σε δύσκολα προσβάσιμα σημεία, να ρυμουλκήσουν ένα τρέϊλερ με jet ski, φουσκωτό, enduro, να το φορτώσουν με κάθε λογής εξοπλισμό extreme sports, προσεγγίζοντας την ιδανική τοποθεσία για να τα απολαύσουν! Για όλους αυτούς τους λόγους, το Jimny αρέσει και σε εμάς…  

Με ESC & GSI

4 suzuki jimny 2Εξοπλισμένο με Bridgestone Dueler H/T ελαστικά, η νεότερη εκδοχή του Jimny διατηρεί τις κορυφαίες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (34ο, 31ο , 46ο αντίστοιχα), τα 190mm minimum απόσταση από το έδαφος, το πλαίσιο τύπου σκάλας, τους άκαμπτους άξονες μετάδοσης της κίνησης μπροστά και πίσω, καθώς και τις σχέσεις υποπολλαπλασιασμού. Το βάρος έχει διατηρηθεί χαμηλό, στα 1.060kg, διευκολύνοντας τον ατμοσφαιρικό, βενζινοκινητήρα των 1.328cc με απόδοση 85Ps και 11,2kgm ροπής. Μεγάλο στοίχημα της δοκιμής ήταν αυτό της κατανάλωσης του Jimny, έναντι ενός αυτοκινήτου πόλης, στοίχημα, το οποίο κέρδισε, καθώς, με σύνεση στο γκάζι και ομαλή ροή κίνησης, υπολογίσαμε (trip εξακολουθεί να μην υπάρχει) μέση κατανάλωση που κυμαίνεται στα  7lt/100km! Ο Μ13Α είναι ελαστικός και διαθέτει νεύρο στις χαμηλομεσαίες rpm, ενώ η κλιμάκωση του κιβωτίου σιγοντάρει την κατάσταση. Η αδυναμία του Jimny να ταξιδέψει στον ανοιχτό δρόμο εξακολουθεί να υφίσταται, με τα 120km/h να είναι το όριο του ευχάριστου cruising. «Ανεβαίνει» και στα 130+km/h, συμπαρασύρει, όμως, δυσανάλογα την κατανάλωση, την αντίσταση στον αέρα και τους αεροδυναμικούς θορύβους, καθώς και τον εισερχόμενο στην καμπίνα θόρυβο από τον κινητήρα. Γενικά, πας χαλαρά και με τη φόρα… Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει ασαφές και το τιμόνι βαρύ, δίχως ιδιαίτερη αίσθηση, ενώ ο ψηλός επιλογέας, αν και με θετικό κούμπωμα, θέλει δύναμη για την επιλογή των σχέσεων, κάτι που κουράζει σε πολύωρη χρήση. Το ίδιο ισχύει και για την ανάρτηση. Άνετη μεν, με ελευθερία άρθρωσης των τροχών, που ευνοεί την εκτός δρόμου κίνηση, αφήνει το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις, να ταλαντεύεται και να αναπηδά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, προκαλώντας αποσταθεροποίηση και…πονοκέφαλο! Ευτυχώς, η τελευταία ανανέωση του Jimny έφερε μαζί της και σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης ESC -Electronic Stability Control-, φύλακας άγγελος των ανυποψίαστων, που δεν μπορούν να φανταστούν την εξέλιξη μιας αναπήδησης του πίσω μέρους πισωκίνητου, με κοντό μεταξόνιο, σε βρεγμένο!  Η περιμετρική ορατότητα είναι κορυφαία, σε βαθμό που προκαλεί έκπληξη, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης είναι ευχάριστη, προσφέροντας ένα επιπλέον αίσθημα ασφάλειας. Κατά τα άλλα, το πλάτος της καμπίνας προσφέρεται για…σύσφιξη σχέσεων, τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά με καλή συναρμογή, οι θήκες στις πόρτες πρακτικά ανύπαρκτες, ο χώρος για τους πίσω περιορισμένος, το ίδιο και τα lt του χώρου αποσκευών, που πεισματικά αρνείται να «φορέσει» μια εταζέρα! Δεν βαριέσαι. Μετά από τόσα χρόνια, ξέρεις πια τι να περιμένεις από ένα Jimny. Έτσι το γνωρίσαμε, έτσι το αγαπήσαμε. Άσε, που τώρα έχει τις ομορφότερες ever ζάντες αλουμινίου σε ανθρακί απόχρωση, νέα μάσκα, μεγάλο -αν και διακοσμητικό- αεραγωγό στο καπό, ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων με ένδειξη ιδανικής αλλαγής σχέσης GSI -Gear Shift Indicator-, νέο τιμόνι και επενδύσεις στα καθίσματα. Όσοι το σκέφτεστε, να σας πω, επίσης, ότι «τρέχει» ειδική προσφορά και όφελος απόσυρσης, που συνδυαστικά ρίχνουν την τιμή του ανανεωμένου Jimny από τα 17.750€ στα…14.092€!!! Μένουν και ρέστα για…

tuning!!!

4 suzuki jimny 3Όσο μπόι του λείπει, τόσο tuning παίρνει το Jimny και εμείς φροντίσαμε να σας δώσουμε ένα παράδειγμα! To Jimny της Axotechniki, δια χειρός Δημήτρη Οικονόμου, «χτυπάει» φιλικά στον ώμο το εργοστασιακό, δείχνοντας του πως μπορεί να γίνει και τι μπορεί να κάνει, όταν…μεγαλώσει! Μπορεί να βάλει Goodyear Wrangler Duratrac 31x10.50R15LT θηρία ελαστικά, για να ξεμπαζώνει και να σκαρφαλώνει, φαρδύτερες Enkei ζάντες, ελατήρια και αμορτισέρ ψηλώματος, custom ψαλίδια, custom ρυθμιζόμενες ράβδους Panahrd, Pro Comp αμορτισέρ τιμονιού, ARB Air Lockers διαφορικών και ενισχυμένους άξονες μετάδοσης. Αν είναι τόσο τυχερό όσο το Jimny της Axotechniki, τότε μπορεί να αποκτήσει και έναν 16βάλβιδο κινητήρα, με ροϊκή εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή, ολόσωμη εξάτμιση από τον Παπαδόπουλο, υπερκυβισμό κοντά στα 1.750cc και ενισχυμένο συμπλέκτη. Στα περιφερειακά, ένα Safari Snorkel kit, ένας εργάτης της Warn, μια προστατευτική ποδιά και γάντζοι ρυμούλκησης εγγυώνται να σε πάνε κυριολεκτικά παντού. Τα custom, μακρύτερα σωληνάκια φρένων υψηλής πίεσης και τα αναβαθμισμένα υλικά τριβής στα φρένα εγγυώνται, επίσης, να σε γλιτώσουν από κακοτοπιές. Στην πράξη, εντός και εκτός δρόμου, το βελτιωμένο Jimny είναι κυριολεκτικά άπιαστο. Ισοπεδώνει τα πάντα στο πέρασμά του, δεν φοβάται τι θα συναντήσει, «επιλέγει» τα «κοντά», ενεργοποιεί τα Air Lockers και ορμάει! Βουτηγμένο στη λάσπη, νιώθει σαν στο σπίτι του, σε βαθιά νεροφαγώματα και λούκια την βρίσκει με τρέλα, ενώ στα ανέβα-κατέβα με έντονη κλίση, πέφτει κυριολεκτικά με τα μούτρα! Ο Δημήτρης το έχει ευχαριστηθεί όσο κανένα άλλο και δεν το αλλάζει με τίποτα. «Πάει παντού και δεν παθαίνει τίποτα, άσε που δεν λυπάσαι να το λερώσεις, να το κακομεταχειριστείς, να το ευχαριστηθείς»! Το «μαμά» Jimny παρακολουθεί εξ’ αποστάσεως, του έχει σηκωθεί η κεραία κάγκελο και παρακαλάει να μην πέσει στα χέρια του Δημήτρη… Όχι ότι φοβάται να λερωθεί και αναμφισβήτητα θα το παλέψει, εκ των πραγμάτων, όμως, δεν μπορεί να τρέφει ελπίδες ότι θα ακολουθήσει το βελτιωμένο. Η ουσία, όμως, είναι ότι η βάση υπάρχει και είναι απολύτως ικανή, έστω και με μια 4άδα offroad ελαστικών. Για αρχή και βλέπουμε…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, κατά το διαμήκη άξονα
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.328
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   78 x 69,5
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            9,5:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.060

 

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Πίσω, κατ’επιλογή τετρακίνηση
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        3-link, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, άκαμπτος άξονας
  • ΠΙΣΩ   3-link, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, άκαμπτος άξονας

 

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Δίσκοι 290mm
  • ΠΙΣΩ   Ταμπούρα

 

 

 ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  6Jx15in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    205/70 R15

 

 

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          85/6.000
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      11,2/4.100
  • 0-100km/h      14,1sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  140

 

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       162

 

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  7,1
  • Δοκιμής (lt/100km)    7,5

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

  • 0-60                 5,47    
  • 0-80                 8,71    
  • 0-100               13,05
  • 0-120               21,45
  • 0-140               35,98

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

 

  • 18        2,88     @        39,31
  • 60        6,30     @        63,10
  • 100      7,94     @        76,57
  • 200      12,10   @        95,88
  • 400      18,87   @        114,54

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               5,81

80-110             7,68

 

ΚΜ/Η             SEC

80-110             11,25

100-140           27,74

 

ΚΜ/Η             SEC

80-110             15,22

100-140           36,45

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Renault Clio έπεσε πάνω σε αεροπλάνο

Renault Clio έπεσε πάνω σε αεροπλάνο

Το περιστατικό έγινε στο αεροδρόμιο του Alicante στην Ισπανία, όταν ένα Renault Clio έπεσε επάνω σε πολιτικό αεροπλάνο.