Ford Fiesta Mk7 ST 353Ps

Ford Fiesta Mk7 ST 353Ps

Ξεκινάμε απ’ τα θετικά. Το Fiesta ST mk7 είναι απ' τα κορυφαία hot-hatch όλων των εποχών! Στρίβει, πάει, φρενάρει, είναι πραγματικά ένα σοβαρότατο όχημα. Δεν το λες ακριβό για τα petrolhead χαρακτηριστικά που προσφέρει. Στο car.gr αν ψάξεις θα δεις ότι παίζουν κάμποσα με 13-14 χιλιάρικα, εξαιρετικό νούμερο για πραγματικά σπορ αμάξι 7ετίας, αν και καλό είναι να ψάξεις για κάτι με 1-2 χιλιάρικα παραπάνω για να μην είναι φορτωμένο με χιλιόμετρα.

Τα αρνητικά; Αν περιμένεις ότι θα βρεις στις αγγελίες έτοιμο βελτιωμένο, θα φας γλαρόσουπα! Είναι λες και όλοι οι ιδιοκτήτες των Fiesta ST συνεννοήθηκαν να τα κρατήσουν είτε μαμά είτε κάνα πρώτο στάδιο στην καλύτερη. Δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται στο ότι πολλοί φοβήθηκαν να μην «χαλάσουν» τον στριφτερό του χαρακτήρα ή τους έπιανε ρίγη στο άκουσμα τρομακτικών ιστοριών με σοβαρά βελτιωμένους 1.6EcoBoost και αστοχίες φλάντζας που έστειλαν τον δείκτη θερμοκρασίας στα κόκκινα και το καπάκι στον κόκκινο πλανήτη...

Όμως ο Γιάννης έτυχε να γνωριστεί με τον Σταύρο -ιδιοκτήτης της Stefanou Service- που είναι γνωστός στην σοβαρή βελτίωση οχημάτων με το μπλε οβάλ σηματάκι. Το αποτέλεσμα είναι ένα καλό Fiesta σε μεγάλο στάδιο... που δεν χρειάζεται σε speed dial τηλέφωνο οδικής!

Από μέσα προς τα έξω

Τα εντόσθια είναι μαμά, δεν χρειάζονται κάποια αλλαγή και δείχνουν να αντέχουν την έξτρα δύναμη (οι Αγγλάρες ορκίζονται ότι δεν μασάνε σε ιπποδυνάμεις μέχρι 400Ps). Επίσης εργοστασιακά είναι και τα πάντα στην κεφαλή, όπως εκκεντροφόροι, βαλβίδες, ελατήρια κ.λπ. Ουσιαστικά όλη η δύναμη είναι καθαρά και μόνο θέμα μεγάλου turbo, μπόλικης πίεσης και σωστά επιλεγμένων περιφερειακών. Το εργοστασιακό turbo (Borg Warner KP39) ΑΝ τα κατάφερνε ποτέ να μας δώσει αυτή την μάζα αέρα (θα στρόφαρε σε σημείο αυτοκαταστροφής), θα είχε πάψει να είναι αποδοτικό και θα υπερθέρμαινε τον αέρα, οπότε η λύση είναι να πάρει πόδι.

Στη θέση του έρχεται μία bolt on επιλογή, το S280 της Turbo Technics, μια «μεταμφιεσμένη» K04. Οι μηχανικοί της Turbo Technics λένε ότι φτάνει άνετα μέχρι τα 380Ps και spoolάρει περίπου 300rpm νωρίτερα από GTX2860R Gen II, κάνοντάς το ιδανική επιλογή για το Fiesta ST που δεν θέλουμε να «χαζεύει» χαμηλά. Μπορεί το S280 turbo να κάθεται κουτί στο μαμά χταπόδι, όμως εδώ μπήκε ένα νέο φαρδύτερο χειροποίητο απ' τις Εξατμίσεις Ζαπάντης, μετά έκατσε το decat downpipe, διαμέτρου 89mm, της Peron Automotive, ενώ από εκεί και πίσω η εξάτμιση είναι 70άρα, κατασκευής και πάλι από Ζαπάντη Απόστολο. Για τον έλεγχο του turbo είναι υπεύθυνο το 40άρι external wastegate της Turbosmart.

Η εισαγωγή έχει και αυτή βελτιωθεί με ένα kit εισαγωγής της ITG. Μετά τον συμπιεστή ο αέρας είναι λίγο πριν το καυτός, οπότε περνάει μέσα απ’ τις σωληνώσεις της Airtec Motorsport για να μπει στο μεγάλο intercooler της ίδιας εταιρείας ώστε να τον κρυώσουμε. Και αφού είμαστε στον τομέα της ψύξης, πιστεύω το όνομα Snow Performance το ξέρεις. Ένα δικό της κιτ τοποθετήθηκε για να ρίξουμε ακόμη περισσότερο τις θερμοκρασίες εισερχομένου αέρα και να αυξήσουμε την αντικροτικότητα του... μελλοντικού μείγματος. Αφού ο πλέον πιο πυκνός και ψυχρότερος αέρας περάσει την μαμά πεταλούδα (!) και μόλις ανοίξουν οι βαλβίδες εισαγωγής, μπαίνει στον θάλαμο καύσης για να συναντήσει την καταραμένη τύχη του. Όπα, λίγο πριν έπρεπε να συναντήσει τα μεγάλα μπεκ! Όχι, κάνεις λάθος... ο 1.6EcoBoost είναι αμέσου ψεκασμού οπότε τα μεγαλύτερα μπεκ 1.050cc/min της Bosch βρίσκονται μέσα στους θαλάμους καύσης. Το ότι είναι αμέσου ψεκασμού βοηθάει στο να έχουμε καλύτερο έλεγχο του καυσίμου (εκνέφωση, διασπορά και ανάμειξη) οπότε μπορούμε να ανεβάσουμε αρκετή πίεση, μολονότι η συμπίεση έχει παραμείνει στο πολύ υψηλό 10:1.

Μετά ανέλαβε έργο ο Θοδωρής Μπολοτάκης, που αναπρογραμμάτισε την εργοστασιακή ECU και με το boost controller PRD 500 της έφτιαξε 3 πιέσεις (0,9bar - 1,3bar - 1,7bar) για να έχει να παίζει ο οδηγός. Και στο δυναμόμετρο ΜΑΗΑ LPS3000 4x4 της Petropoulos Dynocenter, στο πάτημα με το 1,7bar, το αγριεμένο Fiesta έγραψε 353,3Ps/7.350rpm και 40,18kgm/4.415rpm! Πολύ ωραίο νούμερο για Fiesta, μόνο που ο Σταύρος και ο Γιάννης είπανε στα αρχαία ελληνικά “1,9bar Υπερπίεση Λάβε” και έγινε ένα ακόμη πάτημα, έτσι για να δουν μέχρι τι νούμερο μπορεί να φτάσει το turbo. Τα 389Ps που είδαν στην οθόνη του δυναμομέτρου είναι περισσότερα άλογα απ’ όσα λέει η Turbo Technics για το turbo της! Όμως έπειτα επικράτησε η λογική και σαν μεγάλη πίεση άφησαν το 1,7bar.

Καήκαμε!

Α, μα τι ωραίος καύσωνας είναι αυτός, πόσο λέει το θερμόμετρο; 39ο Κελσίου! Καλά ε, θα βγει ένα πάτημα όνειρο... θερινής νυκτός! (ναι ρε, ξέρουμε και Σαίξπηρ, τι μας πέρασες, για τίποτα αμόρφωτους που μιλάμε μόνο για μπιελοπίστονα;;;). Γιατί δεν πήγαμε για πάτημα το βράδυ; Λόγω του καύσωνα “Κλέων” η θερμοκρασία δεν έπεφτε ούτε τότε κάτω των 30ο και ο ιδιοκτήτης δεν είναι από Αθήνα, οπότε έπρεπε να φύγει.

Ο Γιάννης κουμπώνει 1η στο μαμά 6άρι με το quick shifter της Mountune για βελτίωση της αίσθησης, κρατάει τις στροφές στις 3.000rpm (δεν έχει launch control) και παρατάει τον συμπλέκτη (φτιαχτό 6φτερο). Τα 25kgm που βγάζει χοντρικά σε αυτές τις στροφές καταλήγουν στα φοβερά 205/40 Eagle F1 Assymetric 5 της Goodyear που είναι φορεμένα στις όμορφες μαύρες 17άρες ζάντες XLR της MAK Wheels και αρχίζουν να τα σπινιάρουν. Ευτυχώς φοράει και το Βlackline μπλοκέ οπότε αρχίζουν να πιάνουν σιγά σιγά τα λάστιχα (είναι λίγο στενά για μοτέρ με 40+kgm!) και το Fiesta να φεύγει μπροστά. Δεδομένων των καυτών συνθηκών, τα 2,64sec με 47,17km/h για το 18μετρο είναι μια χαρά χρόνος, από εκεί και πέρα τ

θέλει 5,99sec για το 0-100km/h και με τέρμα το γκάζι βγαίνει απ’ το τετρακοσάρι με 13,89sec και ταχύτητα εξόδου τα 178,6km/h. Για να πάρουμε κάνα μέτρο σύγκρισης....

Α) Peugeot 207 RC 1.6THP 381Ps (τεύχος 73): 0-100km/h σε 5,02s και 0-402m σε 13 ξερό.

Β) Seat Leon Cupra 2.0TSi 359Ps (τεύχος 38): 0-100km/h σε 6s και 0-402m σε 13,85s.

Όμως, ενώ το Fordάκι δείχνει ότι έχει πρόβλημα με την πρόσφυση, ψηλά δείχνει ότι την έχει μεγάλη... την τουρμπίνα του. 100-200km/h σε 10,54sec (ξεκινώντας από 3η σχέση), ενώ το Peugeot ήθελε 11,11sec και το Seat 11,2sec!

Μετά το 400άρι, τι;

Πατάς δυνατά φρένο και νιώθεις άρχοντας, αφού οι τετραπίστoνες δάγκανες της Brembo πιέζουν δυνατά τα DS2500 τακάκια της Ferodo πάνω στους 330άρηδες δίσκους εμπρός (πίσω εργοστασιακοί δίσκοι με Ferodo DS2500) και ρίχνουν άμεσα την ταχύτητα. Ταυτόχρονα όμως το νιώθεις βράχο, δεν κουνάει πουθενά, ευθύνεται η ρυθμιζόμενη σε ύψος ST X που «έριξε» το όμορφο hot-hatch κατά 5cm εμπρός και 3cm πίσω. Άρα το Fiesta είναι πιο στριφτερό, φρενάρει καλύτερα από πριν, ενώ βγάζει πάνω απ' τα διπλά άλογα σε κλειστό μοτέρ! Έχουν ακουστεί πολλά για τους EcoΒoost, ότι είναι επίφοβοι σε υψηλές ιπποδυνάμεις, όμως το δυνατό ST του Γιάννη φωνάζει ξεκάθαρα πως αυτές οι φήμες είναι πλέον παρελθόν!

Α, και από Σεπτέμβριο το Fiesta μπαίνει ξανά στην Stefanou Service για να βελτιώσει ο Σταύρος το.... Να πάρεις το Power για να μάθεις!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 1.596cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 79mm x 81,4mm

Συμπίεση: 10:1

Turbo S280 της Turbo Technics

Χειροποίητο χταπόδι διαμέτρου 42mm και σωλήνα 70mm μέχρι το τελικό από Εξατμίσεις Ζαπάντης

Downpipe decat 89mm της Peron Automotive

External wastegate 40mm της Turbosmart

Eισαγωγή αέρα της ITG

Μπεκ 1.050cc/min της Bosch

Σκάστρα της Turbosmart

Airtec Motorsport stage 3 intercooler με σωληνώσεις

Water-methanol kit της Snow Performance

Boost controller PRD 500

Αναπρογραματισμός ECU από τον Μπολοτάκη Θοδωρή


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εξάφτερος custom συμπλέκτης

Μπλοκέ διαφορικό Βlackline

Βάση κιβωτίου της Vudu Performance


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Quick shifter της Mountune

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Coilover ST X της ST Suspension

Ολοκληρωμένο μπροστινό kit φρένων με τετραπίστoνες δάγκανες Brembo, διαιρούμενους δίσκους 330mm και τακάκια Ferodo DS2500

Τακάκια Ferodo DS2500 πίσω

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες MAK Wheels XLR 7Jx17in

Ελαστικά Goodyear Eagle F1 Assymetric 5 205/40

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 353,3/7350

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 40,18/4415

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC

0-60  3,59

0-80  4,64

0-100  5,99

0-120  7,42

0-140  9,08

0-160  11,57

0-180  14,06

0-200  17,93

ΡΕΠΡΙΖ

Roll on με 2α

100-200 11,93

Roll on με 3η

100-200 10,54

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ από ΣΤΑΣΗ

M SEC @ KM/H

18 2,64 @ 47,17

60 4,98 @ 87,29

100 6,47 @ 106,63

200 9,34 @ 143,08

400 13,89 @ 178,6

Tuned by:

Stefanou Service

Ασκληπιού 2 & Κατσώνη Λάμπρου

Καλλιθέα 176 74

Τηλ: 210 94 25 175

 

Αρθρογράφος

 

Η Audi θα παρουσιάσει περισσότερα μοντέλα RS

Η Audi θα παρουσιάσει περισσότερα μοντέλα RS

Η Γερμανική εταιρία θα παράγει περισσότερα μοντέλα RS, ηλεκτρικά και PHEV, ενώ όλα τα μοντέλα Audi Sport θα είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά μέχρι το 2030.