Hyundai i10 1.0MPi AMT 67Ps

Hyundai i10 1.0MPi AMT 67Ps

Όταν παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2019 για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου, όλοι μας είχαμε εντυπωσιαστεί τόσο από το design του όσο και από τις διαστάσεις του. Παρότι -τεχνικά- παραμένει στο A-Segment, πλέον φλερτάρει και προς το B-Segment, αφού παρουσιάζει σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις, με όφελος φυσικά τους βελτιωμένους εσωτερικούς χώρους.

Το μικρό της Hyundai, στην 3η του γενιά, διαθέτει εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό, με πιο κάθετες πίσω κολώνες, στις οποίες βρίσκεται το λογότυπο i10. Η μεγάλη μπροστινή μάσκα και τα φωτιστικά σώματα δίνουν μία δυναμική όψη, κάτι στο οποίο συνεισφέρουν οι ζάντες των 16in που διαθέτει η έκδοση Distinctive που είχαμε για δοκιμή.

Α Segment+

Η καθημερινή μετακίνηση είναι πάρα πολύ άνετη και ξεκούραστη. Οι compact διαστάσεις του i10 το καθιστούν ως το ιδανικό όχημα για την πόλη. Έχει άνετη ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με «σωστή» ρύθμιση για να απορροφά τους κραδασμούς και τις κακοτεχνίες των δρόμων, που παράλληλα δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος σε στροφές. Βέβαια, οι 16άρες ζάντες με τα ελαστικά 195/45 κόβουν αρκετούς πόντους από την ποιότητα κύλισης, δίνοντας πίσω πόντους στην εμφάνιση. Διαλέγετε και παίρνετε…

Το εσωτερικό του είναι άνετο και έχει επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, με τους δύο πίσω να μην προβληματίζονται ούτε για την απόσταση από την οροφή, αλλά και ούτε από τα γόνατά τους. Θήκες υπάρχουν παντού για να ακουμπήσετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, ενώ θα εκτιμήσετε ιδιαίτερα την καλή εργονομία που έχουν όλα τα χειριστήρια του αυτοκινήτου. Η ποιότητα των πλαστικών είναι πολύ καλή για αυτοκίνητο της κατηγορίας A, που μπορεί να έχει σκληρά πλαστικά, τα οποία όμως είναι ευχάριστα στην όψη και διαθέτουν σωστή συναρμολόγηση, χωρίς τριγμούς.

Δύσκολη κατηγορία

Το i10 καλείται να πέσει στην μάχη με αντιπάλους σαν το Toyota Aygo, το Fiat Panda και το Suzuki Ignis. Εναντίον τους μπορεί να χρησιμοποιήσει τα 252lt του χώρου αποσκευών, που είναι μια αρκετά ικανοποιητική τιμή για την κατηγορία και τις πληθωρικές του διαστάσεις, με 3.670mm μήκος, 1.680mm πλάτος, 1.480mm ύψος και 2.425mm μεταξόνιο που συγκαταλέγονται στις κορυφαίες της κατηγορίας. Η καμπίνα του είναι η πιο ευρύχωρη της κατηγορίας μαζί με το Suzuki Ignis. Όσον αφορά τώρα τον εξοπλισμό του, θα συναντήσουμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα στο i10, όπως το Energy Regeneration System ή αλλιώς ERS, το οποίο συλλέγει την κινητική ενέργεια όταν αφήνουμε το πετάλι του γκαζιού και φορτίζει την μπαταρία, ενώ όταν πατάμε το γκάζι, η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται για την λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων του οχήματος. Είναι εξοπλισμένο με το Hyundai SmartSense, το οποίο περιλαμβάνει συστήματα όπως το Forward Collision Avoidance Assist, το High Beam Assist, το Lane Keep Assist, το Driver Attention Warning και το Intelligent Speed Limit Warning. Παράλληλα, στην έκδοση Distinctive διαθέτει οθόνη πολυμέσων των 8in, με κάμερα οπισθοπορείας, συμβατότητα με Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, δερμάτινο τιμόνι και αρκετά ακόμα, που θα κάνουν άνετη και ασφαλή την συμβίωσή σας με αυτό.

Μικρός, αλλά ικανός

Κάτω από το καπό του κρύβεται ένας ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος κινητήρας των 998cc, ο οποίος αποδίδει 67Ps και 9,8kgm ροπής στις 3.750rpm και συνδυάζεται με ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κινητήρας σίγουρα δεν θα σας εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, αλλά θα σας κερδίσει με τη χαμηλή του κατανάλωση. Η Hyundai ανακοινώνει 5,9lt/100km, μια αρκετά ρεαλιστική τιμή, αφού κατά τη διάρκεια που το είχαμε στα χέρια μας η δική μας τιμή ήταν στα 6,3lt/100km. Η χροιά του κινητήρα είναι η κλασσική ενός τρικύλινδρου συνόλου, μόνο που δεν θα την ακούσετε. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι τέτοια, που θα χρειαστεί να ανοίξετε το παράθυρο, αν θέλετε ντε και καλά να δείτε πώς ακούγεται ο κινητήρας. Το κιβώτιο, από την άλλη, έχει αρκετά αργή απόκριση και οι αλλαγές δεν γίνονται τόσο ομαλά, όσο θα γινόντουσαν αν ήταν συμβατικό αυτόματο. Υπάρχει ένα κολπάκι για να κάνεις τις αλλαγές πιο ήπιες, χωρίς να «βουτάει» το αυτοκίνητο και αυτό το κολπάκι είναι να σηκώνεις ελάχιστα το πόδι σου από το γκάζι την ώρα που πάει το κιβώτιο να αλλάξει σχέση. Αυτό βέβαια θέλει λίγο εξάσκηση για να το μάθει κανείς. Από την άλλη, όταν οι αλλαγές γίνονται χειροκίνητα, μέσω του επιλογέα, είναι αρκετά πιο ομαλές, χωρίς αυτό το χαρακτηριστικό «βούτηγμα» του αυτοκινήτου. Το σύνολο πάντως κινητήρας και κιβώτιο είναι ιδανικό για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, το ταξίδι εκτός αυτής είναι εφικτό, αρκεί να έχετε μικρή απόσταση να διανύσετε. Αν το i10 θα είναι το μοναδικό σας όχημα και έχετε σκοπό να ταξιδεύετε και εκτός πόλης, η καλύτερη λύση για εσάς είναι η έκδοση με τον 1.2lt κινητήρα που είναι και κατά 17Ps πιο ισχυρός.

Λίγο τσιμπημένο;

Το Hyundai i10 είναι ένα αυτοκίνητο που έχει αρκετούς τρόπους για να σε κερδίσει. Το όμορφο design, οι άνετοι χώροι για την κατηγορία του, το πρακτικό του μέγεθος και ο τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός του είναι πράγματα που θα σε κερδίσουν άμεσα, ακόμα και αν είσαι διατεθειμένος να δώσεις τα €14.460 που κοστίζει η έκδοση Distinctive που δοκιμάσαμε. Η βασική τιμή για το i10 με τον χιλιάρη κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο είναι στα €11.340, που μπορεί να μην είναι η χαμηλότερη της αγοράς, αλλά αγοράζεις περισσότερο «αυτοκίνητο» σε αυτά τα χρήματα.

Μας Άρεσε (+)

Ευελιξία

Εξοπλισμός

Χώροι

Κατανάλωση

Δεν μας άρεσε (-)

Αργή απόκριση κιβωτίου

Ποιότητα κύλισης

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ 1.0MPi MT (Fresh): €11.340

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ 1.0MPi AMT (Distinctive): €14.640

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 988cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71mm x 84mm

Σχέση συμπίεσης: 11,0:1

Τροφοδοσία: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο 5 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 3.670

Ύψος (mm): 1.480

Πλάτος (mm): 1.680

Μεταξόνιο (mm): 2.425

Βάρος (kg): 935

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 252mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 234mm, με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6J x 16in

Ελαστικά: 195/45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 67 /5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 9,8 /3.750

0-100km/h (sec): 17,3

Τελική ταχύτητα (km/h): 153

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 119

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,9

Δοκιμής (lt/100km): 6,3

 

Αρθρογράφος

 

Πρώτη Επαφή: Νέο Ford Focus

Πρώτη Επαφή: Νέο Ford Focus

Οδηγούμε στη Νίκαια το εντελώς νέο Ford Focus, που πλησιάζει σε απόσταση αναπνοής τους «premium» ανταγωνιστές του. Μεγαλύτερο, πιο άνετο, πιο ποιοτικό...