Mazda MX-5 NC 2.0 Turbo 383Ps

Mazda MX-5 NC 2.0 Turbo 383Ps

«Περίεργο, ξέρω σχεδόν όλα τα hardtop που υπάρχουν για MX-5, αυτό πώς μου γλίτωσε; Ποιας εταιρείας είναι;», ρωτάω τον Γιώργο Γκορίτσα, τον ιδιοκτήτη του λευκού roadster. Χαμογελάει και μου λέει «Είναι της Custom Refinish by George Gkoritsas». Αν δεν το κατάλαβες, αυτό είναι το μαγαζί του Γιώργου που έχει το Mazda της δοκιμής μας. Επειδή τα ΜΧ-5 έχουν φοβερά μεγάλο κοινό και η ζήτηση για πολλά κομμάτια τους είναι τεράστια, η Custom Refinish έχει μπει γερά στο παιχνίδι και μπορεί να σου προσφέρει ό,τι της ζητήσεις, χειροποίητο ή όχι.  

Πάρε ένα παράδειγμα

Ξεκίνησε ως μαύρο αδύναμο 18άρι και έφτασε στο στάδιο που βλέπεις τώρα. Όμως δεν θα είναι αυτή η τελική του μορφή, έχει κάμποσα πράγματα ακόμη στο μυαλό του. Αλλά ας πάμε με τη σειρά. Αρχικά αγοράστηκε ένα δίλιτρο μοτέρ μαζί με το 6άρι σασμάν, πριν κάτσουν όμως στο αυτοκίνητο, αποφασίστηκε να γίνουν εκείνη τη στιγμή κάποιες βελτιώσεις αύξησης ιπποδύναμης, άλλωστε είναι πολύ πιο εύκολο όταν τα πάντα είναι εκτός αυτοκινήτου. 

Ανοίγει το μοτέρ και βάζει μέσα σφυρήλατα έμβολα της CP-Carrillo και μπιέλες της Molnar. Τα ενισχυμένα σωθικά χρειάζονται γιατί πρόκειται να υπερδιπλασιαστεί η ιπποδύναμη και δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο απ' το να έχεις δύναμη και να μην φοβάσαι να την χρησιμοποιήσεις. Γίνεται μια απαλή ροϊκή στην κεφαλή για μείωση των παρασιτικών απωλειών και πριν ξανακλείσει τον κινητήρα και σφίξει γερά με τα μπουζόνια της ARP, χώνεις τη μεταλλική φλάντζα της Cometic. Έτσι η συμπίεση πέφτει στο 10:1 απ' το εργοστασιακό 10,8:1. Έπειτα βιδώνεις στην εξαγωγή το χειροποίητο χταπόδι απ' την Haris Exhaust και κοτσάρεις επάνω του το GTX2867R Gen II turbo της Garrett, με external wastegate 40άρι της Turbosmart. H GTX2867R έχει ιδανικό μέγεθος για τα 1.999cc του MZR, spoolάροντας πολύ γρήγορα, ενώ το ταβάνι απόδοσής της είναι τα 550Ps. Το ότι είναι μεγαλούτσικο turbo προσφέρει ένα πλεονέκτημα, έχει αυξημένη παροχή μάζας αέρα χωρίς να τον πιέσει πολύ, άρα να μην αυξηθεί τόσο η θερμότητα του, οπότε το αλουμινένιο intercooler της Energie Racing Parts έχει ευκολότερη δουλειά να κάνει. Όλο αυτό σημαίνει περισσότερο αέρα στη μονάδα του χρόνου.

Η εργοστασιακή πεταλούδα επαρκεί για τη δουλειά που την θέλουμε, όμως έχει μπει μια χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγής με χωνιά απ' την Haris Εxhaust. Το καύσιμο μείγμα δημιουργείται όταν σε αυτόν το αέρα τα 850άρια μπεκ της Bosch ψεκάζουν το καύσιμο που τους έστειλε η τρόμπα 265lt/h της Quantum Fuel Systems.

Για την

 δυνατή φλόγα στο θάλαμο καύσης υπεύθυνοι είναι οι πολλαπλασιαστές της DTM, ενώ το καυσαέρια φεύγουν από εξάτμιση της Haris Εxhaust με διάμετρο σωλήνα 76mm.

Τον τελικό συντονισμό όλων αυτών τον έχει ο σωστός προγραμματισμός του εργοστασιακού εγκεφάλου απ' την TuneTech-EasyTuning, έτσι το MX-5 έδειξε στο Dastek δυναμόμετρο της Maikon HorsePower 383,25Ps@6.265rpm και 48,4kgm@4.769rpm στο 1,5bar.

Από τις 3.000rpm που έχει μόνο 120Ps, στις 4.000rpm φτάνει στα 250Ps και 340Ps@5.000rpm. Κερδίζει 100Ps για κάθε 1.000rpm που σκαρφαλώνει η βελόνα το στροφόμετρο, καλά είναι! Η καμπύλη ροπής όμως είναι πολύ....ομορφότερη και επίπεδη! Στις 3.600rpm γράφει ήδη 40kgm και μένει μόνιμα πάνω από αυτά μέχρι τις 6.600rpm! Σε κάθε γρήγορο ανέβασμα/αλλαγή στον κόφτη, δεν πρόκειται ποτέ να πέσεις εκτός των 40kgm, έτσι το νιώθεις συνεχώς να σε σπρώχνει δυνατά μπροστά. Ο μηχανικός του αυτοκινήτου, Εγγονόπουλος Μάριος, δείχνει να έχει κάνει πολύ καλή δουλειά.

Όμορφο και ικανό!

O εμπρός χαμογελαστός προφυλακτήρας είναι απ' το facelift του NC (mk3,5) και έχει τροποποιηθεί για να κάτσει με τα zenki (προ-facelift) φανάρια, ενώ πολύ όμορφα δένει το τροποποιημένο, μονόμπουκο πλέον, diffuser στον πίσω προφυλακτήρα. Όμως στο look τα δύο σημεία που τραβάνε εντονότερα τα βλέμματα είναι οι αεραγωγοί στο καπό, αναγκαίοι για να φεύγει ο καυτός αέρας του turbo απ' το μηχανοστάσιο και το χειροποίητο hardtop. Χρειάζεται ελάχιστη δουλίτσα ακόμη για να τελειοποιηθεί, μπορώ να πω πάντως πως μου άρεσαν αρκετά τα δύο «νεύρα» που το διατρέχουν κατά μήκος. Έχει αρχίσει η διάθεση σε όποιον ενδιαφέρεται για ένα ίδιο hardtop. Κούκλες δείχνουν και οι 17άρες ζάντες από Mitsubishi EVO IX MR που ταιριάζουν τέλεια με τα φαρδιά φτερά των NC. Το ωραίο σύνολο συμπληρώνει και τονίζει το χρώμα 34Κ Crystal White Pearl της Mazda. Εννοείται ότι για το look, μέσα και έξω, υπεύθυνη είναι η Custom Refinish by George Gkoritsas.

Επειδή έχει ξεκινήσει ήδη τις εξορμήσεις σε πίστα (όπου υπάρχει και μεγάλο κοινό miataκηδων), ο Γιώργος το φρόντισε και στους υπόλοιπους τομείς. Η ανάρτηση είναι η coiolover Street Advance Z της Tein, αν και πρόκειται να αλλαχτεί σύντομα με ανώτερο μοντέλο της ίδιας εταιρείας. Για μείωση των κλίσεων υπάρχουν οι αντιστρεπτικές (32mm εμπρός - 19mm πίσω) της Racing Beat.

Η πίστα καταπονεί πάρα πολύ τα φρένα, έτσι ήδη έχει βάλει ένα μεγάλο kit της DTM με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και εργοστασιακές δαγκάνες πίσω, ενώ έχουν μεγαλώσει αρκετά οι δίσκοι (340x28mm μπροστά, 320x26mm πίσω). Για τακάκια, τα Yellow Stuff της EBC κάνουν σοβαρή δουλειά.

Ψ...κρυο!

Τα Federal 595RS-Pro είχανε δύσκολο έργο. Μολονότι entry-level competition λάστιχα, είναι γνωστό στους «τρακ-ντεάδες» ότι ζεσταίνονται γρήγορα, όμως με τη θερμοκρασία αέρα και οδοστρώματος να είναι σε χαμηλά μονοψήφια νούμερα, εκείνο το...ψωφόκρυο λίγες ήμερες πριν τα Χριστούγεννα, μόλις κόψεις ρυθμό παγώνουν και σκληραίνουν. Άρα στην εκκίνηση είχαμε σοβαρό θέμα λόγω χαμηλής πρόσφυσης. Όμως αυτός ο καιρός έχει και το παρατσούκλι «τουρμπόκαιρος», οπότε το μοτέρ θα ήταν στα καλύτερά του. Win some-lose some, που λένε και στο Αμέρικα.

Εκκίνηση και η 1η είναι σπινιαρίστρα (αν και έγραψε καλό 18άμετρο σε 2,26s χάρη στο μπλοκέ της Quaife), αφού έχει σχεδόν 50kgm σε 2 τροχούς, χωρίς launch control και με τα λάστιχα να χάνουν αμέσως τη θερμότητά τους μόλις σταματήσεις να πιέζεις. 2α, αρχίζει να αποκτά πρόσφυση και να φεύγει δυνατά μπροστά. Για το 0-100km/h χρειάζεται 6,07s και σε 13,48s περνάει το 400άρι με 176,11km/h. Δυστυχώς ακριβώς πριν τα 400m κάνει αλλαγή από 4η σε 5η οπότε χάθηκε λίγος χρόνος. Με κάμποσο κράτημα στον κόφτη ή αν ο κόφτης ήταν 200rpm πιο ψηλά (είναι στις 7.000rpm τώρα), θα κάθονταν στο 13,2s. Το βαρύτερο αλλά πιο δυνατό BMW Z4 sDrive35i 391wHp (τεύχος #2) για 0-100km/h ήθελε 5,8s και 13,17s στο 400άρι, όμως το NC σε ρεπρίζ είναι πιο γρήγορο (σχεδόν 1sec κάτω απ' το 8,33s του Ζ4 στο 60-160km/h). Το Mazda πάει κοπίο με το μπλε BMW Ε46 N54 Swap 405Ps (τεύχος #49) που έχει τετρακοσάρι 13,57s@176,44km/h, 0-100km/h@6,28s και 100-200km/h σε 11,6s. Τα νούμερα επιδόσεων είναι απίστευτα κοντινά σε NC και Ε46, μήπως να τους ψήσουμε να βάλουν μια κοντρίτσα; Τηλεφώνησε τώρα, η απόφαση είναι δική σου!

Δεν θες σύγκριση με βαρύτερα; Ας πάμε σε κάτι πιο ελαφρύ: MX-5 Nbfl 1.8 turbo 380Ps (τεύχος #31), με 0-100km/h σε 5,67s και τετρακοσάρι σε 13,86s@174,56km/h. Όλα αυτά δείχνουν ότι μπορεί για διάφορους λόγους η εκκίνηση να μην ήταν ιδανική, όμως ψηλά είναι γρήγορο και το 13άρι χαμηλό το χτυπάει πανεύκολα. Και αν βελτιωθούν λίγο οι εκκινήσεις, καλωσόρισε το 12 ψηλό!

Full Package

Όμορφο, ικανό, δυνατό, το λευκό NC είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς. Επίσης είναι και κάπως ξεχωριστό με τα ιδιαίτερα κομμάτια που φοράει. Αν θες κι εσύ κάποια από αυτά τα ιδιαίτερα κομμάτια, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μιλήσεις με τον Γιώργο και να πάρεις χαρτάκι....υπάρχει ζήτηση! 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 87,5mm x 83,1mm

Τουρμπίνα Garrett GTX2867R Gen II

Σφυρήλατα έμβολα της CP-Carrillo

Σφυρήλατες μπιέλες της Molnar

Φλάντζα μεταλλική της Cometic

Ροϊκή εξέλιξη στην κεφαλή

Μπουζόνια κεφαλής της ARP

Φίλτρο αέρα της DTM

Intercooler της Energie Racing Parts

Χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγής με χωνιά της Haris Εxhaust

Wastegate 40mm της Turbosmart

Μπεκ 850cc/min της Bosch

Τρόμπα καυσίμου παροχής 265lt/h της Quantum Fuel Systems

Πολλαπλασιαστές DTM

Εξάτμιση διαμέτρου 76mm της Haris Εxhaust

Επικάλυψη Carbon της εισαγωγής και κάποιων σωληνώσεων

Προγραμματισμός στον εργοστασιακό εγκέφαλο απ' την TuneTech-EasyTuning

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο από MX-5 NC 2.0

Custom set συμπλέκτη

Μπλοκέ διαφορικό της Quaife

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Χρώμα Mazda 34Κ Crystal White Pearl

Χειροποίητο hardtop

Τροποποιημένος εμπρός προφυλακτήρας από MX-5 NC facelift

Χειροποίητο diffuser

Αεραγωγοί στο καπό

Boost controller της LDperformance

Χειροποίητη βάση οργάνων

Carbon πλαίσιο στο ταμπλό

Short shift της IL Motorsport

Κατασκευή και επιμέλεια της εξωτερικής εμφάνισης του αυτοκίνητου απ' την Custom Refinish by George Gkoritsas

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Αντιστρεπτικές διαμέτρου 32mm εμπρός και 19mm πίσω της Racing Beat

Coilover Street Advance Z της Tein

Εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός της DTM με δίσκους 340x28mm

Εργοστασιακές δαγκάνες πίσω με δίσκους 320x26mm

Τακάκια Yellow Stuff της EBC

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 8Jx17in της Enkei από Mitsubishi EVO IX MR

Ελαστικά Federal 595RS-PRO 225/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 383,25/6.265 (@1,5bar)

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 48,4/4.769

Στάδιο βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 139%

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,47

0-80                 4,32

0-100               6,07

0-120               7,21

0-140               9,21

0-160               10,88

0-180               14,05

0-200               17,83

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC   @        ΚΜ/Η

18        2,26     @      

100      6,08     @      

200      8,98     @       137,93

402      13,48   @       176,11

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,74

60-160             7,41

60-200             14,36

 

Αρθρογράφος

 

Διάκριση για το Nissan Leaf

Διάκριση για το Nissan Leaf

Βραβείο “Χαμηλότερου Κόστους Κτήσης στην 5ετία” για το Nissan LEAF  στις Η.Π.Α., για τρίτη συνεχόμενη χρονιά!