Mazda RX-7 FC 2JZ Swap 695Ps

Mazda RX-7 FC 2JZ Swap 695Ps

Αναμφισβήτητα για πολλούς το Mazda RX-7 FD έχει ένα διαχρονικό όσο και όμορφο σχήμα, που όσα χρόνια κι αν περάσουν θα δείχνει λες και βγήκε χτες στην παραγωγή. Υπάρχει όμως και το RX-7 FC, το οποίο έχει πιο «τετράγωνο» σχήμα, αλλά είναι και αυτό εξίσου όμορφο και ίσως και λίγο πιο άγριο. Αν μάλιστα βάλεις ως παράδειγμα το συγκεκριμένο, που έχει φουσκωτά φτερά, κομμένο πίσω προφυλακτήρα και ξέροντας ότι στο καπό του κρύβει έναν 2JZ που μία GTX3582 φροντίζει να τον «φουσκώνει» με άλογα, τότε είναι σίγουρα αρκετά πιο άγριο!  Με αυτό το Mazda συμμετέχει στο πανελλήνιο πρωτάθλημα drift ο Τζαννής Αξιωτάκης εδώ και αρκετά χρόνια, έχοντάς του αλλάξει μάλιστα και διάφορα setup μέχρι να το φτάσει στο επίπεδο που βλέπετε εδώ.

 

Αγωνιζόμενος από κούνια!

Ο Τζαννής είχε φάει την πετριά του μηχανοκίνητου από πολύ μικρή ηλικία. Όταν ήταν έξι χρονών άρχισε να ασχολείται με τα καρτ, αλλά και με τα τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα. Όταν μάλιστα ήταν 13 χρονών, κέρδισε το πρωτάθλημα Ελλάδας στην κατηγορία 1:8 Rally Game. Λίγα χρόνια αργότερα, «ήρθε» το drift στην Ελλάδα, ποιος δεν θυμάται άλλωστε εκείνον τον επικό αγώνα στα Μέγαρα με τον Πατσουρέα να παίρνει όλη την Κ9 με την κόκκινη 993 Turbo του διπλωμένη; Ο Τζαννής ήταν ένας από τους θεατές και από τότε δεν έχασε κανένα αντίστοιχο event με drift. Στα 17 του, μάλιστα, αγόρασε ένα Toyota Starlet KP60, κρυφά από τους γονείς του! Βέβαια κάτι τέτοιο δεν έμεινε κρυφό για πολύ καιρό και οι γονείς του κατάλαβαν ότι το μέλλον του παιδιού τους θα είχε σχέση με τους αγώνες drift. Το 2010 ήταν η πρώτη του επαφή με την πίστα και ο πρώτος του αγώνας ήταν στις 24 Ιουνίου του 2012, στην πίστα των Αφιδνών, όπου και έτρεξε στην Street Legal κατηγορία και πήρε την πρώτη θέση. Ένα χρόνο μετά, αποφάσισε να ανέβει κατηγορία και να πάει στην Pro και γι’ αυτόν τον λόγο αγόρασε ένα Mazda RX-7 FC, στο οποίο έβαλε έναν 1JZ που είχε 300 άλογα και έτρεξε με αυτό το set-up για δύο χρόνια. Και μετά από αυτά τα δύο χρόνια αποφάσισε να αλλάξει αρκετά πράγματα στο αυτοκίνητο για να μπορέσει να είναι ανταγωνιστικός στη μεγάλη -Pro- κατηγορία, με κυριότερη αλλαγή τον 2JZ-GTE.

Και ξεκινάει το χτίσιμο!

Αφού λοιπόν ο Τζαννής είπε ότι θα αλλάξει αρκετά πράγματα, έπρεπε να γίνει ένα ολικό rebuilt σε όλο το αυτοκίνητο. Το μενού περιλαμβάνει πολλές custom κατασκευές, όπως crash bar, bodykit, ράψιμο και ελάφρωμα καρότσας και πολλά ακόμα. Για αρχή, αφού γδύθηκε όλο το αμάξωμα, ξεκίνησε το δέσιμό του στις ραφές για περισσότερη ενίσχυση και αύξηση της ακαμψίας και στη συνέχεια μπήκε το roll cage των οκτώ σημείων της Tow Bars, το οποίο φτάνει μέχρι τους μπροστινούς θόλους. Το επόμενο βήμα ήταν να κατασκευαστούν τα ψαλίδια των αναρτήσεων από τον Μάνο Κοντιζά της Service Park Tyres. Τα ψαλίδια είναι σωληνωτά και πλήρως ρυθμιζόμενα, ενώ έχουν και ball joints. Ball joints έχουν και οι αντιστρεπτικές ράβδοι στα -ρυθμιζόμενα- μπαράκια τους. Ο Μάνος κατασκεύασε και την πίσω γέφυρα από την αρχή, ενώ στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος μπήκε ένα custom crash bar από την NFAKAR Customs, κατασκευάστηκαν νέες βάσεις για τον κινητήρα και φυσικά για το κιβώτιο ταχυτήτων.

Η ανάρτηση είναι η ρυθμιζόμενη -σε 16 σκάλες- coilover Monopro της HSD που είναι πολύ δημοφιλής επιλογή στο χώρο του drift, με τα μπροστινά πιατέλα να είναι ρυθμιζόμενα και κάπου εδώ ήρθε η σειρά του Πέτρου Κωστούρου στο Άργος, όπου ανέλαβε τον κινητήρα. Η διαδικασία κράτησε περίπου έναν χρόνο, γιατί πολλά από τα aftermarket ήρθαν από το εξωτερικό και γιατί ο Τζαννής είχε μία αρκετά μεγάλη λίστα για το τι ήθελε να βάλει στο μοτέρ. Οι βάσεις που είχαν φτιαχτεί επέτρεψαν στον κινητήρα να μπει όσο πιο χαμηλά και προς το κέντρο του αμαξώματος γίνεται, για να κρατηθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα το  κέντρο βάρος του αυτοκινήτου. Στη συνέχεια μπήκε το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι από BMW M3 E46 και κατασκευάστηκε ένας custom κεντρικός άξονας, ο οποίος φροντίζει να μεταφέρει την κίνηση στο εργοστασιακό μπλοκέ διαφορικό του RX-7 FC.

2JZ for the win!

Μοτέρ από τα λίγα, με τρομερές αντοχές και υποδομή που μπορεί να βγάλει άκοπα ένα σκασμό άλογα. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα μεγάλο turbo σαν την Garrett GTX3582R Gen 2, με φτερωτή στο συμπιεστή 66mm και τα 695 άλογα τα έχεις στο τσεπάκι. Αρκεί φυσικά να προσέξεις ορισμένα σημεία, όπως τα μέταλλα στροφάλου, που εδώ είναι της ACL από τη σειρά Race, την τοποθέτηση ενός αλουμινένιου ψυγείου της Mishimoto για χαμηλότερες θερμοκρασίες νερού, καθώς και την τοποθέτηση ενός ψυγείου λαδιού G-Plus των 16 σειρών. Στο μπλοκ αλλάχθηκαν όλες οι τροχαλίες με αλουμινένιες της Driftmotion, όπως και το βολάν επίσης, για καλύτερο στροφάρισμα του κινητήρα. Στο μπλοκ έγινε μία εκτεταμένη επισκευή, με αλλαγή όλων των φλαντζών με γνήσιες της Toyota, μπήκε καινούργια αντλία λαδιού και διατηρήθηκαν τα εργοστασιακά πιστόνια και οι μπιέλες. Στην πολλαπλή εισαγωγής περάστηκε αντιθερμική επίστρωση. Κατόπιν έγιναν και κάποιες επεμβάσεις στην κυλινδροκεφαλή, αλλά αυτό είναι κάτι που ο μηχανικός Πέτρος Κωστούρος δεν ήθελε να αποκαλύψει για κανέναν λόγο.

Η ECU που επιλέχθηκε και τοποθετήθηκε είναι η S80 Pro της DTA, η οποία χρησιμοποιεί μια νέα custom πλεξούδα, κατασκευασμένη και αυτή από τον Κωστούρο, που ανέλαβε και τον προγραμματισμό. Η Theophilos Exhaust ανέλαβε το σύστημα εξαγωγής, το οποίο σχεδίασε ο Οδυσσέας Γραμμένος και αποτελείται από σωληνώσεις των 90mm με συνδέσεις v-band παντού. Εκτός από την εξάτμιση, ο Οδυσσέας σχεδίασε και τις σωληνώσεις του ψυγείου νερού, καθώς και του intercooler. Αφού κατασκευάστηκαν σωληνώσεις αεροπορικού τύπου για το καύσιμο, μπήκαν τα μπεκ των 1.000cc/min της Siemens επάνω στην μπεκιέρα της Radium και το δοχείο καυσίμου των 20lt της Energie Racing Parts και με ένα πρόγραμμα στρωσίματος, το αυτοκίνητο έφυγε από το Άργος και γύρισε στην Αθήνα.

Επιστροφή στη βάση!

Σειρά τώρα είχε η Tountas Garage, που κατασκεύασε το φαρδύτερο πολυεστερικό body-kit που φοράει πλέον το FC και περιλαμβάνει εμπρός και πίσω φτερά, καπό και side-skirts. Ο λόγος που κατασκευάστηκε εκ του μηδενός είναι γιατί το μετατρόχιο μπροστά αυξήθηκε κατά 16cm μπροστά και κατά 12cm πίσω. Ο Παναγιώτης Κριτής ανέλαβε το βάψιμο του έτοιμου πλέον αμαξώματος με την απόχρωση της Volvo, Rebel Blue και στη συνέχεια το αυτοκίνητο ντύθηκε με αυτοκόλλητα που κατασκεύασε η TSH Design. Τα παράθυρα αλλάχθηκαν με πολυκαρμπονικά πάχους 2mm για μείωση βάρους, τοποθετήθηκαν ταπετσαρίες από alcantara στις πόρτες και στο ταμπλό, ένα short-shifter που κατασκεύασε ο Παύλος Αλέπης, καθώς και ένα υδραυλικό χειρόφρενο της IRP, το οποίο χρησιμοποιεί μια αντλία της Wilwood.

Τέλος, στη θέση του πίνακα οργάνων μπήκε μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων της AIM, η MXL Strada. Αφού πέρασε ένας μήνας στρωσίματος του κινητήρα, το ανέλαβε και πάλι ο Κωστούρος και το αποτέλεσμα ήταν στο 1bar πίεσης να βγάλει 590Ps και στο 1,6bar 695Ps, με 78kgm ροπής, με χρήση βενζίνης πρατηρίου 100RON. Μετά από τις πρώτες δοκιμές που έκανε παρατήρησε ότι η αντλία του υδραυλικού τιμονιού πέταγε λάδια και αφού την άλλαξε δύο φορές, χωρίς να δει λύση στο πρόβλημα, την αντικατέστησε τελείως με μία ηλεκτροϋδραυλική από Opel Corsa D, πράγμα που ανέλαβε ο Δημήτρης Δημητρίου.

Drift machine

Ο Τζαννής ακολουθεί με αυτό το set-up πλέον το πανελλήνιο πρωτάθλημα drift από το 2020 και είναι ένας αρκετά θεαματικός και ανταγωνιστικός αντίπαλος στη μεγάλη κατηγορία Pro. Το RX-7 του είναι ξεχωριστό και με τον κινητήρα που έχει, αλλά και τις άπειρες ώρες που έχουν περάσει με το στήσιμό του, μπορεί να κάνει θαύματα!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.997cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm

Σχέση συμπίεσης: 8,5:1

Garrett GTX3582R Gen 2 Turbo

Hybrid Performance πολλαπλή εξαγωγής

TiAL external wastegate 44mm

Radium μπεκιέρα

Siemens Deka μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

DTA S80 standalone ECU

Driftmotion τροχαλίες αλουμινίου

Custom intercooler από τον Λαμπρόπουλο Διονύση

Mishimoto ψυγείο νερού

G Plus ψυγείο λαδιού

Mishimoto δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

Theophilos Exhaust σύστημα εξαγωγής 90mm

ACL Race Series τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου

ARP μπουζόνια στροφάλου

GReddy ιμάντας εκκεντροφόρων

Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης

SPAL βεντιλατέρ

Bosch 044 x2 αντλίες καυσίμου

HKS φίλτρο αέρα

Aeroflow turbo blanket

Custom βάση ψυγείου νερού

Custom βάση intercooler

Energie Racing Parts δοχείο καυσίμου 20lt

GReddy Profec B boost controller

AIM MXL Strada οθόνη

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

BMW M3 E46 κιβώτιο ταχυτήτων

Quarter Master δίδισκος συμπλέκτης

Μπλοκέ διαφορικό 4,1:1

Custom κεντρικός άξονας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

HSD Monopro coilover kit

Service Park Tyres ρυθμιζόμενα σωληνωτά ψαλίδα

Custom πίσω γέφυρα από την Service Park Tyres

Custom ρυθμιζόμενα μπαράκια ζαμφόρ με ball joints

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Tow Bar roll cage 8 σημείων

NFAKAR Customs crash bar

RRS τιμόνι

TRS ζώνες έξι σημείων

Sparco Circuit QRT bucket κάθισμα

Παύλος Αλέπης short-shifter

IRP υδραυλικό χειρόφρενο

Tountas Garage πολυεστερικό bodykit

Opel Corsa D ηλεκτροϋδραυλική κρεμαγιέρα

Πολυκαρμπονικά παράθυρα

Custom δέσιμο αμαξώματος

ΦΡΕΝΑ

Τετραπίστονες δαγκάνες από Mazda RX-7 FD Τακάκια Ferodo Racing

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου Wilwood αντλία χειρόφρενου

 

ΤΡΟΧΟΙ

59 north wheels 8.5Jx17in μπροστά 9.5Jx17in πίσω ζάντες

Zestino Gredge 225/40 εμπρός, 255/40 πίσω ελαστικά

 

Tuned by:

Πέτρος Κωστούρος

4ο χλμ Άργους

Τηλ.: 27510 86 311

 

Αρθρογράφος

 

Renault Captur Initiale Paris 1.3TCe EDC 155PS

Renault Captur Initiale Paris 1.3TCe EDC 155PS

Το Renault Captur είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του και σε αυτήν εδώ την πανέμορφη εκδοχή, μάλλον και το πιο ποθητό.