Mazda RX-7 FD3S 522Ps

Mazda RX-7 FD3S 522Ps

«Ήθελα να πάρω ένα αυτοκίνητο που να με τρομάζει και έτσι έκανα.» Αυτή ήταν η απάντηση του Κωνσταντίνου στο γιατί επέλεξε να αντικαταστήσει το Honda S2000 που είχε πριν με ένα Mazda RX-7 FD3S. Ο Κωνσταντίνος Ζάννος, για όσους δεν τον ξέρετε, έχει μια αρκετά ενεργή επαγγελματική δραστηριότητα που σχετίζεται τόσο με την πίστα του Nurburgring όσο και με του SPA Francorchamps. Πριν αρκετό καιρό είχαμε δοκιμάσει το S2000 του και από τη στιγμή που είδαμε το νέο του παιχνίδι, το οποίο είναι γνωστό και ως The Ring Dorito, ψάχναμε την ευκαιρία να κανονίσουμε τη δοκιμή. Το να πετύχεις όμως τον Κωνσταντίνο στην Ελλάδα και με ελεύθερο χρόνο, θυμίζει λίγο τις πιθανότητες του να πιάσεις το Τζόκερ. Βλέπετε, τα τελευταία τέσσερα χρόνια ζει και εργάζεται στο Βέλγιο, όπου διδάσκει σε καθημερινή βάση αγωνιστική οδήγηση στις δύο προαναφερόμενες πίστες που συγκαταλέγονται στις καλύτερες του πλανήτη. Αν είχατε λοιπόν ποτέ την επιθυμία να επισκεφθείτε και να οδηγήσετε σε κάποια μεγάλη Ευρωπαϊκή πίστα, τώρα πλέον μπορείτε να το κάνετε γνωρίζοντας ότι στο διπλανό σας κάθισμα θα έχετε έναν από εμάς. Έναν Έλληνα, φανατικό αναγνώστη του Power Automotive Magazine και αληθινό λάτρη του μηχανοκίνητου και της αγωνιστικής οδήγησης.

Μια ζωή στις πίστες!

Δυστυχώς η χώρα μας είναι έτη φωτός πίσω όσον αφορά το θέμα πίστας, οπότε, αν κάποιος θέλει να οδηγήσει σε μια πραγματική και σωστή πίστα, θα πρέπει να κάνει ένα μικρό ταξιδάκι στο εξωτερικό. Οκ, έχουμε την πίστα των Σερρών εδώ, μια αρκετά αξιέπαινη προσπάθεια που φιλοξενεί μάλιστα και αγώνες μοτοσικλετών και συμπεριλαμβάνεται και σε πρωταθλήματα αγώνων του εξωτερικού, όπως το European Time Attack Challenge, αλλά, όπως και να έχει, δεν μπορείς να την συγκρίνεις με πίστες σαν το Silverstone, το SPA, το Donington Park και την Imola. Για την πίστα των Μεγάρων δεν έχω και πολλά να πω, αφού αυτή η πίστα υπολείπεται τρομερά και σε υποδομές, αλλά και σε παροχές προς τους αγωνιζομένους και τα αυτοκίνητά τους. Έχοντας λοιπόν όλα αυτά στο μυαλό του, ο Κώστας αποφάσισε να εγκατασταθεί στο εξωτερικό και να φτιάξει τη δική του σχολή αγωνιστικής οδήγησης. Η πράσινη κόλαση έχει γίνει το δεύτερο σπίτι του, μιας και το SPA Francorchamps είναι το πρώτο του, αφού η σχολή του χρησιμοποιεί κυρίως αυτές τις δύο πίστες.  Όπως γίνεται αντιληπτό, τις δύο πίστες αυτές τις ξέρει με κλειστά μάτια. Μέχρι στιγμή πάντως δεν έχει καταφέρει να κάνει ακόμα ένα σωστό hot-lap στο Ring, αφού συνήθως μπαίνει με δυο-τρεις φίλους του μαζί και παίζουν, αλλά ακόμα κι έτσι, με το υπάρχον setup και στη χαμηλή πίεση μάλιστα, έχει γυρίσει σε 7:55! Όπως ο ίδιος υπολογίζει, με φουλ πίεση και χωρίς κίνηση, το RX-7 του μπορεί άνετα να γράψει χρόνο γύρω στο 7:35. Όσο περίπου γυρνάει μία Porsche 911 991 GT3 ή ένα Pagani Zonda F. Είπατε κάτι;

Track Spec

Όπως καταλάβατε, ο λόγος ύπαρξης του Mazda RX-7 FD του Κωνσταντίνου είναι η οδήγηση στην πίστα και μόνο. Αυτό βέβαια δεν μας εμπόδισε να το μετρήσουμε στη γνωστή ευθεία των μετρήσεων για να πάρουμε μια μικρή ιδέα του τι μπορεί να κάνει και πώς περνάει τη δύναμή του στο δρόμο. Κουμπώνοντας το V-BOX και περιμένοντας να βρει δορυφόρους, άρχισα να δένομαι με τις αγωνιστικές ζώνες των έξι σημείων. Οι δύο ρότορες είχαν ήδη ξεκινήσει τη φρενήρη περιστροφή τους, ρουφώντας αχόρταγα αέρα και καύσιμο. Ναι, η κατανάλωση καυσίμου ενός δυνατού 13B συναγωνίζεται με άνεση αυτή ενός μαχητικού αεροσκάφους. Έχουμε επιλέξει την ευθεία της Κρυφής, καθώς είναι αχανής σε μήκος, κάτι που μας επιτρέπει να πιάνουμε ταχύτητες που ξεπερνάνε τα 200km/h, διατηρώντας ασφαλές περιθώριο να φρενάρουμε. Παράλληλα, δεν έχει κίνηση και η κατάσταση του οδοστρώματος είναι τέτοια που επιτρέπει σε δυνατά δικίνητα σύνολα να ξεκινάνε χωρίς να καίνε λάστιχα άδικα. Γενικά έχω οδηγήσει άπειρες φορές σε αυτήν την ευθεία και την ξέρω όπως την παλάμη μου. Έτσι νόμιζα τουλάχιστον, μέχρι να μπω στο RX-7, το οποίο πατάει με τέτοιο τρόπο στο οδόστρωμα που διαβάζει ακόμα και την παραμικρή διακύμανση ανάμεσα από τα χαλίκια και την πίσσα της ασφάλτου! Και κάπου εκεί κατάλαβα ότι η ευθεία μας δεν είναι και τόσο επίπεδη τελικά! Η επιτάχυνση με ένα RX-7 που φοράει μεγάλο turbo είναι μια αρκετά τρομακτική εμπειρία. Ρολλάρεις με και καμιά 50άρα km/h στο κοντέρ, πατάς τέρμα γκάζι και στην αρχή δεν γίνεται κάτι, μέχρι που φουσκώνει το turbo και ΜΠΑΜ! Τρως διαστημική κλωτσιά! Και κάνεις 6,71sec για το 60-160km/h, την ώρα που ένα RX-7 FD με F20C και 550wHp, που είχαμε δοκιμάσει πριν αρκετό καιρό, τον Φλεβάρη του 2016, είχε χρειαστεί 7,57sec, ενώ ένα αντίστοιχο FD με 13Β, που έπαιζε στα 530Ps, χρειάστηκε 7,63sec! Πιο εντυπωσιακό όμως είναι το 80-110km/h με σχέση, που θέλεις μόλις 1,5sec τη στιγμή που το F20C RX-7 ήθελε 1,93sec και το FD με τον 13Β ήθελε 2,08sec! Από στάση τώρα τα πράγματα ήταν λίγο ζόρικα, κάτι που η ευθεία ήταν τέρμα σκοτεινή, κάτι που τα φανάρια του RX-7 ήταν λίγο πιο δυνατά από πυγολαμπίδα, οπότε το να πιάσουμε σοβαρά χιλιόμετρα και να ολοκληρώσουμε το 400άρι έμοιαζε και ήταν αρκετά επικίνδυνο. Λίγο μετά τα 200 μέτρα αφήσαμε το γκάζι, αλλά οι χρόνοι που καταγράψαμε παρουσιάζουν ένα αρκετά καλό σύνολο. Για το 0-100km/h χρειαστήκαμε 4,96sec, ενώ στα 200 μέτρα το 7άρι του Κωνσταντίνου έκανε 8,87sec με 152,54km/h. Οπότε ναι, το 7άρι του Κωνσταντίνου είναι γρήγορο. Τόσο, που σε κάνει να νιώθεις την ουρά να σε σπρώχνει ανελέητα και παράλληλα  να βλέπεις τη βελόνα του κοντέρ να καρφώνεται στο τέρμα της για χαβαλέ. Την ώρα που πήγαμε για μετρήσεις, ο φωτισμός στην ευθεία ήταν ανύπαρκτος και το να πιάσουμε μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 160km/h ήταν πολύ επικίνδυνο. Κρίμα πάντως, γιατί η πραγματική δύναμη του αυτοκινήτου φαίνεται σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200km/h

 

Best Motoring

Πιστεύω ότι όλοι σας θυμάστε τα θρυλικά αυτά video του Best Motoring που έδειχναν την αφρόκρεμα των JDM αυτοκινήτων να λυσσάνε σε πίστες και βουνά, έτσι; Τα video αυτά, σε συνδυασμό με το Initial D με τα Touge Battles, βοηθούσαν τον θεατή να εμβαθύνει στη γιαπωνέζικη κουλτούρα της βελτίωσης και να του αφήσει ανεξίτηλα σημάδια χαραγμένα στο μυαλό του. Ένας από αυτούς τους θεατές είναι και ο Κωνσταντίνος, με τα αποτελέσματα της -ευχάριστης αυτής- «πλύσης εγκεφάλου» που δέχθηκε να αποτυπώνονται στις λαμαρίνες του RX-7 του. Το S2000 το ευχαριστήθηκε και με το παραπάνω, αφού το είχε στην κατοχή του για οκτώ χρόνια. Όταν ήρθε η ώρα της αλλαγής, το 7άρι ήταν μονόδρομος. Κάτι το αξεπέραστο σχήμα, κάτι ο αντισυμβατικός κινητήρας wankel με τα τρομερά περιθώρια ισχύος και την αμφιλεγόμενη αξιοπιστία του, κάτι το ελαφρύ σασί με το ιδανικό ζύγισμα, συντέλεσαν στο να αποκτήσει ένα. Το αυτοκίνητο βελτιώθηκε εξαρχής για χρήση εντός πίστας και πρωταρχικός σκοπός ήταν η αξιοπιστία και το στήσιμο, με την εξωτερική εμφάνιση να περνάει σε δεύτερη μοίρα. Όντας μάχιμο αυτοκίνητο «πίστας» οφείλει να έχει και τα ανάλογα σημάδια χρήσης. Το να καβαλάς curb στο SPA και να ξύνεις spoilers στην Carousel είναι κάτι που θα αφήσει σημάδια, αλλά who f@cking cares;  Όταν αγόρασε το αυτοκίνητο ήταν ήδη γυμνό και με roll-cage, καθώς και με κάποιες light επεμβάσεις στον κινητήρα. Από εκεί και πέρα, χρειαζόταν ένα καλό φρεσκάρισμα και φυσικά επιπλέον βελτίωση προκειμένου να δυναμώσει κι άλλο και να αλλαχθούν ορισμένα aftermarket που είχε ήδη το αυτοκίνητο, αλλά δεν άρεσαν στον Κωνσταντίνο. Petrolhead. παιδί μου, τι περιμένεις;

Power Up

Σε πρώτη φάση αντικαταστάθηκαν όλα τα σινεμπλόκ με νέα της Powerflex, με επόμενο βήμα την ενίσχυση της ανάφλεξης, την αντικατάσταση των καθισμάτων και των ζωνών ασφαλείας, τις ζάντες και τα ελαστικά, αεροτομή και γενικά ό,τι θα μετέτρεπε το RX-7 σε track-day car. Λίγο καιρό αργότερα ακολούθησε η αλλαγή του turbo, η τοποθέτηση coilover και τέλος, τα μεγαλύτερα φρένα. Όλη τη συντήρηση και τη βελτίωση του αυτοκινήτου την έχει αναλάβει ο Ξενοφών Παπαδόπουλος της Rotary Secret Garage και όχι κάποιος βελτιωτής του εξωτερικού. Το να βελτιώσεις ένα Mazda RX-7 δεν είναι εύκολο εγχείρημα και θα πρέπει να είσαι καλά προετοιμασμένος γι’ αυτό. Η δυσκολία δεν είναι τόσο στον ιδιότροπο κινητήρα του, που παλιότερα υπήρχε η νοοτροπία ότι δεν αντέχει και αυτό οφειλόταν κατά κύριο λόγο στην έλλειψη γνώσεων των μηχανικών-βελτιωτών που ασχολήθηκαν μαζί του. Καλύτερα όμως να δούμε λίγο πιο αναλυτικά το τι ακριβώς έκανε η Rotary Secret Garage στον κινητήρα του Κωνσταντίνου, η οποία το κατέχει το άθλημα με τους wankel. Ξεκινάμε με τα ενισχυμένα apex seals, με πάχος 2mm, της Goopy Performance, ενώ από την ίδια εταιρεία προέρχεται και το water gasket set. Το μενού συνεχίζεται με ένα γενναίο Bridge Port, στη διατομή των θυρίδων και το χαρακτηριστικό -τρομερό- ήχο και φύγαμε για turbo! Φυσικά και μεγάλο, αφού οι wankel αρέσκονται στο να «γυρνάνε μπάλα» τουρμπίνες σεβαστών διαστάσεων. Η Borg Warner S362SX-E έχει πάτημα T4, με λόγο A/R στην εξαγωγή 1.0 και φτερωτή συμπιεστή 68mm. Χάρη σε αυτό, η ιπποδύναμη μπορεί να ξεπεράσει με άνεση τα 620Ps. Η πολλαπλή εξαγωγής που χρησιμοποιήθηκε είναι μία χυτή Turblown Short runner, που είναι κατασκευασμένη από κράμα Τ347, η οποία αντέχει σε υψηλότερες θερμοκρασίες και επιπρόσθετα δεν διαθέτει καθόλου κολλήσεις, που συναντάμε σε αντίστοιχες πολλαπλές. Ακολουθεί ένα custom downpipe των 73mm, το οποίο με τη σειρά του καταλήγει σε ένα custom de-cat σύστημα εξαγωγής των 90mm, με ένα τελικό καζανάκι. Ο κινητήρας χρειάζεται σωστή ψύξη και αυτό έγινε χάρη στο συνδυασμό v-mount intercooler και ψυγείου που κατασκευάζει η CX-Racing, ειδικά για RX-7 και μπαίνει κουτί στο άνετο -από πλευράς χώρου- μηχανοστάσιο. Το αλουμινένιο intercooler έχει διαστάσεις 609x305x101mm, ενώ το ψυγείο είναι στα 647x330x63,5mm και έρχονται μαζί σαν kit με σωληνώσεις, σφιγκτήρες και κολάρα. Οι πολλαπλασιαστές είναι της ΑΕΜ, ενώ τα μπουζί ιριδίου της HKS και αυτά τα δύο βοηθάνε στο να καεί πιο αποτελεσματικά το καύσιμο που στέλνει μια Walbro των 255lt/hr στο surge tank της SARD, ενώ μέσα σε αυτό αναλαμβάνει μια Aeromotive των 340lt/hr προκειμένου το καύσιμο να καταλήξει στα στοκ κύρια μπεκ των 550cc/min και στα secondary μπεκ τα οποία πλέον είναι της Bosch και η παροχή τους είναι στα 1.680cc/min. Είπαμε, 13B είναι αυτός και αγαπάει το καύσιμο! Όλες οι καλωδιώσεις του αυτοκινήτου έχουν φτιαχτεί από την αρχή από τον Άγγελο Σκορδά της 50cal και είναι mil-spec τόσο τα καλώδια όσο και οι κονέκτορες. Παράλληλα έχει κατασκευαστεί στο εσωτερικό ένα custom πάνελ με διακόπτες αεροπορικού τύπου για τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως π.χ. το άνοιγμα της αντλίας καυσίμου, η ενεργοποίηση του ψεκασμού μεθανόλης της Snow Performance κτλ. Την διαχείριση όλων των παραπάνω την έχει αναλάβει η μονάδα EMODO11 της Adaptronic ECU, η οποία συνδέεται στην εργοστασιακή μονάδα και δίνει επιπλέον εξόδους και εισόδους που μπορεί να συνδέσει κανείς δύο έξτρα μπεκ, knock sensor, λ sensor και αρκετά ακόμα.

Δεν τελειώσαμε ακόμα!

Η μετάδοση των RX-7 είναι «νταμάρι», αφού μπορεί να αντέξει και να διαχειριστεί αρκετά μεγάλες ιπποδυνάμεις, έτσι το μόνο που έγινε εδώ ήταν να αλλαχθεί ο συμπλέκτης με το δίδισκο kit της ACT και να μπουν βάσεις κιβωτίου της Powerflex. Τα φρένα που φόραγε αρχικά το RX-7, όταν δηλαδή το αγόρασε ο Κωνσταντίνος, κρίθηκαν ανεπαρκή για τη χρήση που το προόριζε και τη θέση τους πήρε ένα kit της D2 Racing με αεριζόμενους δίσκους, σε διάσταση 330x32mm και 8πίστονες δαγκάνες εμπρός, με τακάκια RC6 της Carbone Lorraine. Στο εσωτερικό, τώρα, που είχε ήδη έτοιμο το roll-cage της J-Spec, αλλάχθηκαν τα καθίσματα με τα fibreglass bucket A-Tech Target, μπήκαν ζώνες έξι σημείων της Schroth Racing και ένα τιμόνι, επίσης της A-Tech. Όλο το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από την αρχή, έχει αφαιρεθεί οτιδήποτε δεν έχει σχέση με οδήγηση, δηλαδή καλοριφέρ, ηχοσύστημα, ντουλαπάκια και θήκες. Στη θέση των οργάνων έχει μπει η εκπληκτική μονάδα SDM-500 της Plex Tuning. Η εξαιρετικά προηγμένη μονάδα χρησιμοποιεί μια έγχρωμη οθόνη των 4.3in, μέσω της οποίας προβάλλονται όλες οι απαραίτητες ενδείξεις που αφορούν τη λειτουργία του κινητήρα, διαθέτοντας έξυπνα alarm και, πέρα από αυτά, έχει τη δυνατότητα data-logging το οποίο χάρη στη μνήμη των 256ΜΒ επαρκεί για καταγραφή δεδομένων μέχρι 7,5ώρες. Η μονάδα αυτή είναι συμβατή με τις περισσότερες aftermarket ECU που χρησιμοποιούν OBD-II, ενώ παράλληλα έχει ενσωματωμένο GPS το οποίο λειτουργεί στα 20Hz και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καταγραφή επιδόσεων. Επόμενο βήμα ήταν το στήσιμο με την J-Auto, μια εταιρεία που έχει έναν σκασμό πράγματα για RX-7, να παρέχει τα πίσω ψαλίδια τα οποία είναι ρυθμιζόμενα. Το coilover kit της Ohlins, DFV, επιλέχθηκε και τοποθετήθηκε, είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και χρησιμοποιεί την τεχνολογία Dual Flow Valve (εξ’ ου και το DFV), χάρη στο οποίο το αμορτισέρ έχει την ίδια συμπεριφορά τόσο στη φάση της συμπίεσης όσο και σε αυτήν την επαναφοράς χάρη στο διπλό «κανάλι» διοχέτευσης του λαδιού και προς τις δύο κατευθύνσεις, με απώτερο αποτέλεσμα να έχει πάντα το ελαστικό τη μέγιστη δυνατή επαφή με το οδόστρωμα. Η ανάρτηση έχει σεταριστεί από την Custom Racetek που έχει έδρα στη Γερμανία, ενώ ο Βέλγος Ben Boerland έχει τοποθετήσει ελατήρια των 14kg εμπρός και πίσω. Η εξωτερική εμφάνιση του RX-7 ολοκληρώνεται με τον μπροστά προφυλακτήρα από το μοντέλο του ‘99, το μπροστά lip που είναι replica MazdaSpeed, με τα πλαϊνά μαρσπιέ replica της Feed και τέλος με την carbon αεροδυναμική πτέρυγα της ελληνικής Carbon Fiber Customs.

Oh boy

Το Ring Dorito είναι ένα από τα αυτοκίνητα που σου μένουν χαραγμένα στο μυαλό με ανεξίτηλο μελάνι. Όχι μόνο για τον βίαιο τρόπο με τον οποίο περνάει τη δύναμή του στο δρόμο, αλλά για το πόσο καλοστημένο είναι και για το πώς μπορεί και το στρίβει στα πατημένα κομμάτια του Ring και του SPA ο Κωνσταντίνος. Υπάρχουν πολλά video στο YouTube που μπορείτε να απολαύσετε τα κατορθώματά του. Είναι ένα από τα αυτοκίνητα που χαίρεσαι να βλέπεις και να ξέρεις ότι έχει ελληνικές πινακίδες και είναι φτιαγμένο από ελληνικά χέρια και κυκλοφορεί στις δύο από τις καλύτερες πίστες του πλανήτη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.308cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  -

Σχέση Συμπίεσης: 9,1:1

Goopy Performance Apex Seals 2mm

Goopy Performance Water gaskets

Bridgeported engine

Borg Warner S362SX-E turbo

Turblown Short runner turbo manifold

Turbosmart 50mm External Wastegate

Custom 73mm Downpipe

CX Racing V-mount Intercooler

Adaptronic Modular S6 ECU

AEM Ignition Coil Packs

HKS μπουζί

HKS SQV σκάστρα

Snowperformance κιτ ψεκασμού μεθανόλης

Bosch secondary μπεκ 1.680cc/min

SARD Surge tank

Walbro 255 αντλία καυσίμου

Aeromotive 340lt/hr αντλία καυσίμου

Full Mil-Spec custom wiring by 50Kcal

Oil Catch Tank

Custom 90mm σύστημα εξαγωγής

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ACT 6 δίδισκος συμπλέκτης

Powerflex βάσεις κιβωτίου

J-Auto πίσω pillowbars

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ohlins DFV coilover kit

ΑΜΑΞΩΜΑ

A-Tech Target καθίσματα bucket

Α-Τech τιμόνι

Schroth Racing ζώνες έξι σημείων

J-Spec roll-cage

Plex Tuning SDM-500

Custom επιλογέας ταχυτήτων

Custom CF HVAC πάνελ

99 Spec μπροστινός προφυλακτήρας

Mazdaspeed replica front lip

Feed replica πλαϊνά μαρσπιέ

CFC Carbon αεροδυναμική πτέρυγα 

ΦΡΕΝΑ

D2 Racing 8πίστονες δαγκάνες

D2 Racing 330x32mm αεριζόμενοι δίσκοι

Carbone Lorraine RC6 τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

Enkei RPF1 9Jx18in εμπρός 10Jx18in πίσω ζάντες

Nangkang Motorsport AR-1 265/35 πίσω ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,20

0-80                 4,21

0-100               4,96

0-120               6,85

0-140               8,13

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,52     @        59,76

60        4,78     @        97,42

100      6,15     @        110,98

200      8,87     @        152,54

ΡΕΠΡΙΖ

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,58

60-160             6,71

Roll με 3η

ΚΜ/Η             SEC

80-110             1,50

 

Tuned by Rotary

Secret Garage

 

Αρθρογράφος

 

Η επιστροφή του βασιλιά

Η επιστροφή του βασιλιά

Το Honda Civic Type R MY20 παίρνει το αίμα του πίσω και σπάει το ρεκόρ στην πίστα της Suzuka.