Mazda RX-8 20B Turbo 626PS

Mazda RX-8 20B Turbo 626PS

Αυτά είναι τα λόγια του Πάνου, ιδιοκτήτη του ιδιαίτερου 8αριού, ο οποίος και συνεχίζει...«Σχεδόν κανένας δεν πίστεψε στη συγκεκριμένη μετατροπή, ούτε υπήρξαν συνεργεία που να μπορέσουν να την αναλάβουν, ταυτόχρονα και με πολλές αμφιβολίες από το ευρύ κοινό, μιας και είναι κάτι που δεν συνηθίζεται για τα ελληνικά δεδομένα. Ευτυχώς ο Ξένος (Rotary Secret Garage) κατάφερε να πραγματοποιήσει ένα από τα μεγαλύτερα μου όνειρα και αυτό ήταν η απόκτηση ενός ακόμα ρότορα μέσα στο μηχανοστάσιο, στο οποίο μέχρι τώρα συζούσαν μόνο 2». Ο Πάνος ξέχασε επίσης να τονίσει το “...2 και μάλιστα ατμοσφαιρικά” αφού εδώ δεν μπήκε μόνο ένας επιπλέον ρότορας, αλλά και ένα turbo μεγέθους «ρουφάω και παιδάκια αν τύχει και περάσουν κοντά απ' το αμάξι τη στιγμή που spoolάρω!»

20B-REW

Ο τριρότορος wankel δεν φορέθηκε πουθενά αλλού παρά στο πιο mafia coupe που έβγαλε ποτέ η Ιαπωνία, το τελευταίας γενιάς Mazda Cosmo. Ένα ακριβό κυριλέ Grand Tourer κουπέ που με τον τριρότορο δεν πούλησε ούτε 4.000 κομμάτια, ενώ βγήκαν και άλλα περίπου 5.000 με διρότορο. Άρα μιλάμε για ένα σπάνιο και, κατ' επέκταση, ακριβό μοτέρ, ακόμη και αν υπολογίσουμε τα crate engines και τα ανταλλακτικά. Όλοι οι ροτοράκηδες το λατρεύουν γιατί έχει τρελό tuning potential και βγάζει περισσότερη ροπή, αλλά η τιμή ενός καλού μπλοκ είναι αρκετά τσιμπημένη, ιδίως αν είναι D series, όπως είναι στην συγκεκριμένη περίπτωση. Ήταν σχεδόν η τελευταία φουρνιά τέτοιων μοτέρ που έβγαλε η Mazda, οπότε είχαν βελτιώσεις σχετικά με τα παλιότερα, κυρίως το έκανε πιο ανθεκτικό σε κάποια σημεία στα οποία εμφάνιζαν ρωγμές. Έτσι τα C και D series είναι και τα ιδανικά αν θέλεις να ανεβάσεις πίεση.

Ακριβώς ό,τι έχει γίνει δηλαδή στην περίπτωσή μας. Από την Aeroflow ήρθε ένα κτήνος turbo 7575 (φτερωτές δηλαδή συμπιεστή και στροβίλου 75mm) με A/R εξαγωγής 1.10, το οποίο είναι για μεγάλα μοτέρ και δύναται να βγάλει μέχρι και 1.050Ps αν σηκώσεις πίεση. Βέβαια εδώ μέχρι στιγμής δεν έχουν σηκώσει πίεση, θα γίνει αυτό μόλις πέσει η θερμοκρασία περιβάλλοντος και γράψει μερικά χιλιόμετρα ακόμη. Εφόσον απ' το turbo θα υπάρχει τόσο μεγάλη μάζα αέρα που θα πρέπει να μπει με τη βία στο μοτέρ, έπρεπε να βελτιωθεί η αναπνοή του κινητήρα. Άρα ο τριρότορος λύθηκε και έγινε μεγάλο streetport θυρίδωμα (ονομάζεται από παλιά έτσι γιατί ενώ βελτιώνεις την απόδοση σε δύναμη, δεν θυσιάζει τη ροπή χαμηλά και παραμένει daily το αμάξι) και για να αντέξει στα extra φορτία μπήκαν «μαχαίρια» (apex seals είναι ο όρος, αλλά το μαχαίρια ακούγεται πάντα καλύτερο) της Goopy Performance. Πασίγνωστη στο χώρο, την εμπιστεύονται στα δυνατά μοτέρ γιατί τα μαχαίρια της έχουν ένα σοβαρό χαρακτηριστικό. Είναι μεν ανθεκτικά, αν χτυπήσει πειράκια το μοτέρ ή φάει άλλα μεγάλα ζόρια δε, τα apex seals απλά στραβώνουν, αλλά σπάνια διαλύονται, μειώνοντας έτσι τη ζημιά που μπορεί να προκληθεί στους στάτορες.

Με μεγάλη παροχή αέρα, η πεταλούδα θα αποτελούσε πνίχτη, οπότε για να αναπνεύσει σωστά μπήκε μια μεγαλύτερη «ηλεκτρόγκαζη», διαμέτρου 82mm της Bosch, ενώ όλες οι σωληνώσεις, το μεγάλο intercooler και η εισαγωγή είναι της NFakar Customs. Γενικά, σε αυτό το project η NFakar Customs έριξε άπειρη δουλειά, γιατί χρειάστηκαν πολλά χειροποίητα billet κομμάτια για να κάτσει σωστά η μετατροπή, πάντα κατ΄ εντολή της Rotary Secret Garage. Αφού οι ρότορες γεμίζουν με αέρα, τα 6 μπεκ της Bosch Motosport, παροχής 2.200cc/min το καθένα, ψεκάζουν τους κουβάδες καύσιμο που χρειάζεται και μετά οι πολλαπλασιαστές από Nissan GT-R R35 δίνουν ρεύμα στα μπουζί της HKS. Το μπαμ είναι δυνατό και τα καυσαέρια πρέπει να φύγουν άμεσα. Χειροποίητο χταπόδι (με διαστάσεις πρωτευόντων που γνωρίζει ο Ξένος ότι δουλεύουν καλύτερα οι ρότορες) και φαρδιά μονόμπουκη 90άρα εξάτμιση, πάλι απ' την NFakar Customs. Τι ήχο φαντάζεσαι ότι βγάζει; Από αυτό που φαντάζεσαι είναι 10 φορές καλύτερος!!!

Υπάρχουν και άλλα!

Τι νόμιζες, ότι τελειώσαμε με τις βελτιώσεις; Είναι ρόταρι άρα ξέρεις ότι οι θερμοκρασίες είναι ένα τεράστιο κομμάτι που πρέπει να προσεχθεί. Έτσι μπήκε ένα μεγάλο ψυγείο νερού της Mishimoto, από πίσω του κάθισαν τέρατα ανεμιστήρες της Spal (παροχής 5.000 CFM), φτιάχτηκε αντάπτορας για να στηριχθεί το δυναμό και να μπει ηλεκτρική αντλία νερού, ενώ υπάρχει και water-methanol kit της Snow Performance.

Το μηχανοστάσιο του 8αριού δεν είναι μικρό, όμως δεν σχεδιάστηκε για να μπει μέσα τριρότορος και μάλιστα αγκαλιά με ένα τεράστιο turbo. Οπότε τα πάντα αφαιρέθηκαν από εκεί, φτιάχτηκε νέα καλωδίωση και μεταφέρθηκε ο εγκέφαλος στο σαλόνι για να κερδίσουν χώρο. Ο εγκέφαλος είναι της Adaptronic και πραγματικά λύνει τα χέρια. Κουμπώνει plug&play και ξεγελάει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του 8αριού -που είναι πάρα πολλά- ότι το αμάξι είναι 100% μαμά και όλα δουλεύουν σωστά. Ο Ξένος έφτιαξε ένα δικό του πρόγραμμα και σε μηχανική πίεση (0,8bar) ο τριρότορος έγραψε στο MAHA δυναμόμετρο της Petropoulos Werks 626Ps@7.865rpm και 56,6kgm@7.680rpm!

Με τέτοια νούμερα θα έπρεπε να τριγυρνάει συνεχώς γύρω από μαιευτήρια αφού η εργοστασιακή μετάδοση θα γεννούσε στο παραμικρό πάτημα. Εφόσον ο κινητήρας θα δυναμώσει κι άλλο, έπρεπε υποχρεωτικά να δοθεί μια οριστική λύση. Μια ματιά προς USA και βλέπεις τι προτιμούν τα αμερικανάκια όταν πάνε σε τερατώδεις ροπές. T56-Magnum της Tremec, ένα 6άρι κτηνώδες κιβώτιο που έφτασαν να το φοράνε εργοστασιακά Ford Mustang, Chevrolet Corvette, ακόμη και Dodge Viper! Με την Tremec να δηλώνει περήφανα ότι αντέχει μέχρι 100kgm ροπής, το βάζεις και ξενοιάζεις. Βέβαια έπρεπε να φτιαχτεί αντάπτορας για τη χελώνα, όπως επίσης και χειροποίητες βάσεις κιβωτίου και στήριξη διαφορικού, αφού υποχρεωτικά αφαιρέθηκε το Power Plant Frame του RX-8 (στην εργοστασιακή μορφή του Mazda, κιβώτιο και διαφορικό ενώνονται στο PPF) για να μπει το κιβώτιο. Για να μην καταστραφεί το ζύγισμα του 8αριού, έπεσε σκληρή μελέτη και πολλή δουλειά από Rotary Secret Garage και NFakar Customs για να φέρουν μοτέρ και σασμάν όσο πιο πίσω γίνεται. Σε όλα αυτά υπάρχει και μια αχίλλειος πτέρνα: το διαφορικό. Είναι το μαμά, αλλά ενισχυμένο (από την NFakar Customs) ώστε να αντέξει λίγο παραπάνω, αλλά ΔΕΝ! Μετράνε ήδη δυο σπασμένα μέχρι τώρα (και τρεις σπασμένες βάσεις διαφορικού), περιμένουν ένα 8,8in από Ford Explorer για να λυθεί το θέμα, αλλά έχει καθυστερήσει να έρθει μερικούς μήνες...

Corner and Stop

Όπως καταλαβαίνεις, μιλάμε για ένα ΑΚΡΙΒΟ project. Και αφού πέσανε λεφτά στο «πάει», πρέπει να πέσουν και στα «στρίβει» και «σταματάει». Το όνομα Ohlins το ξέρεις φαντάζομαι, φτιάχνουν μερικές απ' τις ποιοτικότερες αναρτήσεις. Τα ρυθμιζόμενα coilover Road & Track είναι της συγκεκριμένης σουηδικής εταιρείας και ελέγχουν τέλεια το αμάξωμα, ενώ έχει χαμηλώσει και αρκετά.  Άλλωστε το RX-8 είναι διάσημο για τον τρόπο που στρίβει, οπότε ένα καλό σετ coilover είναι υπεραρκετό. Αυτό που δεν είναι πλέον αρκετό είναι το σύστημα πέδησης. Εδώ τη λύση την έδωσε η ιαπωνική Akebono, με τεράστιες εξαπίστονες δάγκανες που δαγκώνουν δυνατά 360άρηδες δίσκους. Πίσω τα φρένα έμειναν σε νορμάλ επίπεδα, επίσης μπήκαν aftermarket τακάκια και σωληνάκια υψηλής μπροστά-πίσω. Οι πράσινες δαγκάνες γράφουν τέλεια μέσα απ' τις μαύρες 18αρες Emotion Kiwami της Work Wheels που φοράνε Nankang AR-1 (245/30 εμπρός, 265/35 πίσω). Και αυτό το εκπληκτικό semi-slick ήταν και το μεγάλο πρόβλημα την ημέρα της φωτογράφισης/μετρήσεων!

ΓΑΝΤΖΩΝΕΙ+ΓΑΖΩΝΕΙ!

Φτιαγμένο για πρόσφυση, είναι αυτονόητο πως το να σπινιάρει τα ζεστά (καλοκαιρινές θερμοκρασίες 34+οC) πλάτους 265 semi slick λάστιχα θα είναι δύσκολο, ακόμη και αν ξεκινήσεις με αρκετές στροφές. Αρχικά θα σπινιάρουν, αλλά μόλις γαντζώσουν, και θα το κάνουν απότομα, ΟΛΟ το σοκ απ' το φορτίο θα το φάει η μετάδοση. Το T56 δεν θα νιώσει, ούτε ο δίδισκος συμπλέκτης της HKS θα καταλάβει κάτι. Το κακόμοιρο διαφορικό όμως θα γίνει παζλ 1.000 κομματιών για δυνατούς λύτες! Οπότε πήραμε την απόφαση να μην κάνουμε μετρήσεις από στάση, τουλάχιστον μέχρι να έρθει το καινούριο διαφορικό. Μπαίνει ο Πάνος μέσα στο αμάξι, ξεκινάει απαλά, βγαίνει στην ευθεία και αφού μαζεύει λίγα χιλιόμετρα, πατάει το γκάζι τέρμα... Ο τριρότορος ουρλιάζει! Βλέπεις το Mazda να κάθεται πίσω και να μαζεύει χιλιόμετρα γρήγορα, απόλυτα λογικό αν δεις το γράφημα της δυναμομέτρησης. Στις 2.800rpm βγάζει 20kgm, στις 4.800 είναι στα 56kgm και μένει ΤΡΑΠΕΖΙ στα 56kgm μέχρι τις 8.000rpm!

Στη δύναμη φαίνεται πιο έντονα, αφού στις 4.000rpm έχει 200Ps, ενώ στις 5.000rpm έχει τα διπλά...και όλα αυτά με μηχανική πίεση! Οπότε δεν είναι καθόλου περίεργο που έγραψε 60-120km/h σε 2,95s και 100-200km/h σε 8,12s. Ένα αντίστοιχα μεγάλο coupe με παρόμοια δύναμη/βάρος είναι το κομπρεσοράτο BMW M3 E92 με τα 624Ps του τεύχους 65, που στις αντίστοιχες μετρήσεις έκανε 3,25s και 8,13s! Βλέποντας το αρχείο των μετρήσεων παραξενεύτηκα, είχε στο 100-200km/h δυο αλλαγές ταχυτήτων, η μία στα 123km/h και η άλλη στα 168km/h! Το Τ56 κιβώτιο, σαν κλασική αμερικάνικη λύση, είναι μακρύ, μολονότι 6άρι, αλλά το θέμα ήταν άλλη μια φορά το διαφορικό, είναι το πολύ κοντό 4,44:1. Έτσι το 8άρι όταν πάει στην εθνική με 120km/h και 6η, έχει 2.600rpm περίπου. Πιστεύω ότι θα είναι μακρύτερο το νέο διαφορικό, έτσι δεν είναι Ξένος;

 

Όνειρο!

Για να πω τη μαύρη μου αλήθεια, χαλάστηκα που ήρθε με τα semi slick. Ήθελα να δω σκληρή εκκίνηση, να καίει πίσω λάστιχα, να ακούω τον μπάσο τριρότορο να ουρλιάζει και ας μην έγραφε καλούς χρόνους. Ο 20B είναι το μοτέρ που πραγματικά πολλαπλασιάζει όλες τις αρετές του RX-8. Μετατρόχια και μεταξόνιο με σωστές διαστάσεις, εκπληκτικά καλοσχεδιασμένη ανάρτηση και πλαίσιο απ' τα λίγα, το 8αρι χρειάζεται ένα τέτοιο κτήνος κάτω απ' το καπό για να δείξει τι πραγματικά μπορεί να κάνει. Και όπως λέει και ο Πάνος «πού να δεις όταν σηκώσουμε πίεση τι θα κάνει»!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τριρότορος wankel, με housings από αλουμίνιο, πλάκες από χυτοσίδηρο Κυβισμός: 1.962cc (κωδικός 20Β-REW D Series)

Apex seals της Goopy Performance

Θυρίδωμα large streetport

Καινούργια αντλία λαδιού από RX-7 FD3S

Turbo 7575 της Aeroflow με A/R 1.10

Πολλαπλή εξαγωγής και χειροποίητη εξάτμιση διαμέτρου 90mm της Nfakar Customs

External wastegate της Turbosmart διαμέτρου 60mm

Σκάστρα της Turbosmart

Εργοστασιακή εισαγωγή από 20Β-REW

Μπεκιέρα της Radium Engineering

Μπεκ x6 της Bosch Motosport παροχής 2.200cc/min

Custom βάσεις για coil-on-plug πολλαπλασιαστές

Πολλαπλασιαστές από Nissan GT-R R35

Μπουζί της HKS

Intercooler και σωληνώσεις της NFakar Customs

Πεταλούδα 82mm της Bosch 82mm

Αντάπτορας για την πεταλούδα από NFakar Customs

Ψυγείο νερού της Mishimoto

Ανεμιστήρες παροχής 5.000 CFM της Spal Automotive

Ηλεκτρική αντλία νερού

Water-methanol kit της Snow Performance

Αντάπτορας για να στηριχθεί το δυναμό και να μπει ηλεκτρική αντλία νερού

Ηλεκτρική αντλία τιμονιού

Χειροποίητα τοιχώματα στο εσωτερικό του κάρτερ από NFakar Customs

Χειροποίητες βάσεις κινητήρα από NFakar Customs

Aγραφος εγκέφαλος της Αdaptronic

Πρόγραμμα στην ECU από Rotary Secret Garage

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Tremec T56-Magnum 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων

Shifter Relocation kit

Αντάπτορας χελώνας από Mazda RX-7 FD3S

Δίδισκος συμπλέκτης της HKS

Ενισχυμένο εργοστασιακό διαφορικό απ' την NFakar Customs

Χειροποίητη βάση κιβωτίου και στήριξη διαφορικού

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Κρεμαγιέρα από BMW Ε36

Haltech CAN Gauge πολυόργανο

Τιμόνι της OMP

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Αναρτήσεις coilover Road & Track της Ohlins

Φρένα εμπρός Akebono εξαπίστονα, διαιρούμενοι δίσκοι διαμέτρου 360mm, τακακια fast-road και custom σωληνάκια υψηλής πίεσης

Πίσω εργοστασιακά φρένα, τακάκια fast-road και custom σωληνάκια υψηλής πίεσης

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 18in Emotion Kiwami της Work Wheels

Ελαστικά AR1 της Nankang, 245/30 εμπρός- 265/35 πίσω

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 626/7865 (0,8bar)

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 56,6/7680

     

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

60-120             2,95

60-160             5,73

60-200             10,1

100-200          8,12

Tuned by:

Rotary Secret Garage

Λεχουρίτη 3Α

Περιστέρι Αττικής

121 32

Τηλ: 211 01 58 721

Web: www.rotarysecretgarage.com

 

Αρθρογράφος

 

Nissan GT-R VS Ferrari SF90

Nissan GT-R VS Ferrari SF90

Μία Ferrari SF90 είναι ζόρικος αντίπαλος, τι τύχη μπορεί να έχει όμως αν στηθεί δίπλα της στην ευθεία των 400 μέτρων ένα Nissan GT-R με 1.000Ps;