Mercedes-Benz E 300 e 320Ps

Mercedes-Benz E 300 e 320Ps

Και όμως υπάρχουν. Οι άνθρωποι που δεν έχουν θεοποιήσει ακόμα τα SUV και που ακόμα επιμένουν ότι τα καλύτερα αυτοκίνητα είναι αυτά που έχουν «ουρά» και που δεν απέχουν 18 πόντους από το έδαφος. Σίγουρα δεν είναι πολλοί, αλλά μόλις οδηγήσουν ένα αυτοκίνητο σαν αυτό εδώ, ξέρουν να το εκτιμήσουν για αυτό που είναι. Ένα άνετο και όχι αδιάφορο οδηγικά όχημα. Ένα αυτοκίνητο που είναι σε όλα καλύτερο από ένα αντίστοιχο δικίνητο SUV, εκτός από την ανάβαση πεζοδρομίων. Εκεί είναι λογικό και επόμενο να χάνει σε αυτό το δύσκολο οδηγικό task.

H star της γκάμας

Η E-Class ήταν πάντα η επιτομή της άνεσης και της πολυτέλειας για ανθρώπους που κάθονται στη θέση του οδηγού, γιατί η μεγάλη της αδερφή S-class, παρότι πάντα αποτελεί guidebook για τις τεχνολογίες που θα μας φέρει η αυτοκίνηση, είναι όμως περισσότερο εστιασμένη να παρέχει απόλαυση στους πίσω επιβάτες. Στα πλαίσια του Electrification που έχει επιδοθεί η γερμανική εταιρεία και προσφέρει ένα ηλεκτρικό μοντέλο σε κάθε κατηγορία με τελευταία προσθήκη την EQB, έχει εμπλουτίσει με ρεύμα και άλλα μοντέλα έστω και αν πρόκειται για ρεύμα «περιορισμένων δυνατοτήτων». Μιλάμε φυσικά για Plug-in Hybrid σύνολα που είναι εξαιρετικά μόνο υπό προϋποθέσεις. Αυτές είναι φυσικά αν έχεις ιδιωτική θέση στάθμευσης και δυνατότητα για καθημερινή φόρτιση είτε στην οικία είτε στην εργασία σου. Αν πληροίς τις προϋποθέσεις αυτές, τα PHEV σύνολα μπορούν να σου παρέχουν εξαιρετική ισχύ και επιδόσεις, περιορισμένη αλλά χρηστική ηλεκτρική αυτονομία και χαμηλά πάγια έξοδα. Ναι, ακόμα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας σε ένα αυτοκίνητο, όπως η E 300 e που ξεκινάει από τα €71.900. Γιατί το ελληνικό φορολογικό σύστημα θεωρεί λογικό να μην πληρώνει τίποτα κάποιος που έχει να διαθέσει ένα τέτοιο ποσό για αυτοκίνητο, αλλά να «τιμωρεί» τον μεροκαματιάρη που του έμεινε το δίλιτρο Mondeo ή 407 «αμανάτι». Anyway, back to you Merc!

Plug-in Hybrid

H ανανεωμένη γκάμα της E-Class διαθέτει 7 διαφορετικές plug-in hybrid επιλογές, συνδυάζοντας κινητήρες βενζίνης ή ακόμα και diesel (E 300 de) με πισωκίνητη ή τετρακίνητη μετάδοση. Το σύστηµα κίνησης της E 300 e έχει σαν βάση έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης µε κωδικό M274 DE20. Το αλουμινένιο μπλοκ σχεδίασης open-deck έχει χιτώνια από χυτοσίδηρο, σχέση συμπίεσης 9,8:1 και τουρμπίνα της IHI που σηκώνει μέχρι 1,1bar πίεσης. Οι εκκεντροφόροι παρέχουν συνεχή μεταβλητό χρονισμό, με τις βαλβίδες εισαγωγής να έχουν διάμετρο 31,5mm και τις εξαγωγής 25mm. Η αντλία υψηλής πίεσης παίρνει κίνηση από τον εκκεντροφόρο εισαγωγής και σηκώνει πίεση 200bar, χρησιμοποιώντας σύγχρονα πιεζοηλεκτρικά μπεκ. Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 211Ps με 35,7kgm ροπής και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 122Ps και 44,8kgm. Ο τελευταίος είναι τοποθετηµένος στο 9άρι αυτόματο κιβώτιο και αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 13,5kWh, η οποία κλέβει σημαντικό μέρος του χώρου αποσκευών. Και ναι είναι πραγματικά περίεργο να ανοίγεις το πορτμπαγκάζ ενός αυτοκινήτου με μήκος 4,9m και να αντικρίζεις μόλις 370lt με ένα μεγάλο σκαλοπάτι στο δάπεδο να καθιστά αδύνατη τη φόρτωση ακόμα και 2 μεγάλων βαλιτσών. 

Ανώτερη κλάση

Το εσωτερικό της E-class δεν έχει δεχθεί τον πλήρη ανασχεδιασμό που είδαμε στην νέα C-class -που προέρχεται από την S-class- χωρίς αυτό να μειώνει το εκλεπτυσμένο στυλ, την προσεγμένη κατασκευή και την προηγμένη ψηφιακή εικόνα. Το ενοποιημένο πάνελ με τις διπλές οθόνες των 12,3in (10,25in στις βασικές εκδόσεις ) για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX, είναι φυσικά εντυπωσιακό όμως το σχέδιο των τελευταίων C και S-class με την μεγάλη κάθετη οθόνη είναι ανώτερο. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα από 4 δυνατές απεικονίσεις γραφικών στις οθόνες (Sport, Progressive, Modern Classic και Descreet). Οι επιλογές και οι ρυθμίσεις του infotainment είναι κυριολεκτικά άπειρες και απαιτούν ένα σεβαστό “learning time”. Πολύ όμορφο είναι το νέο τιμόνι που είναι μικρότερο σε διάμετρο και έχει δύο διπλά οριζόντια µπράτσα που ενσωματώνουν τα εύχρηστα, αλλά αρκετά ευαίσθητα (πολλές φορές πατήθηκε κάτι χωρίς να το θέλω στρίβοντας απλά το τιμόνι..) κουμπιά αφής. Μία σειρά από φυσικά χειριστήρια που βρίσκονται κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς δίνουν γρήγορη πρόσβαση σε κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, ραδιόφωνο και ορισμένες επιμέρους ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, κάτι που εξασφαλίζει πολύ καλή εργονομία στο εσωτερικό της E-Class. Η ποιότητα κατασκευής και η πολυτέλεια είναι αμφότερα σε υπέρμετρο βαθμό και δεν θα ακούσεις ποτέ κάτι να τρίζει.

Το εξοπλιστικό πακέτο σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι αναμενόμενα μεγάλο και υπερπλήρες και θα ήταν βαρετό να αναλωθούμε για ολόκληρες παραγράφους. Πέρα από το AMG Line (+€4.488) που προσφέρει το πανέμορφο look του αμαξώματος, τις 18άρες ζάντες, τα μεγαλύτερα φρένα στον μπροστά άξονα και πολλά διακοσμητικά στοιχεία στο εσωτερικό, αξίζει να αναφέρω το προαιρετικό πακέτο Energizing Plus (+€5.735) που διαθέτει πιο εργονομικά καθίσματα με λειτουργία μασάζ, κλιματισμό για το έδρανο και την πλάτη καθώς και θερμαινόμενα υποβραχιόνια. Αυτά είναι πακέτα που κοστίζουν, αλλά σίγουρα αξίζουν, καθώς κάνουν την εμπειρία καλύτερη. Και για να λέμε την αλήθεια, αν κάποιος μπορεί να δώσει 70k για καινούριο αυτοκίνητο, ε μπορεί να δώσει και επιπλέον 10k για να το πάρει ακόμα καλύτερο!

Executive drive

Είχα απορία για το τι χρόνους μπορούν να γράψουν τα 320 συνδυαστικά άλογα και τα 71,3kgm ροπής ενάντια στα 1.985kg της τροφαντής E-Class. Φυσικά έχω φορτίσει πλήρως την κυρία και κατευθύνομαι προς την ευθεία των μετρήσεων. Η 300 e περνάει από παντού αριστοκρατικά, με μία ανώτερη αύρα και εξαιρετικά ποιοτική κύλιση. Ακόμα και οι 18άρες ζάντες του AMG πακέτου με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα δεν φτάνουν να υποσκελίσουν την άνεση που παρέχει η μεγάλη Mercedes-Benz. Το πακέτο συνδυάζει τους μεγάλους τροχούς και με διαφορετική ανάρτηση που μειώνει σημαντικά τις κλίσεις του μεγάλου sedan και που ακόμα και με την πιο σκληρή ρύθμιση καταφέρνει να απομονώσει με αποτελεσματικό τρόπο τους επιβάτες από τις κακοτεχνίες του δρόμου. Μόνο οι πολύ έντονες ανωμαλίες είναι δυνατόν να γίνουν απλά αισθητές στους επιβάτες. Έχω φτάσει έχοντας διαθέσιμο το 70% της μπαταρίας. Επιλέγω το προφίλ Sport+ που θέτει εκτός και το traction control. Κρατάω φρένο, πατάω γκάζι και παρότι δεν διαθέτει Launch Control σε αφήνει να σηκώσεις λίγο στροφές. Ξεκινάει με ελάχιστο σπινιάρισμα (τα 275/40 στον πίσω άξονα έκαναν δουλειά..) κάτι που φαίνεται από το πολύ καλό 18άρι στα 2,46sec και καλπάζει για τα 100km/h σε 5,72sec. Η επιτάχυνση δεν μειώνεται, η υβριδική 300άρα είναι πραγματικά γρήγορη και βγαίνει από το 400άρι σε 13,87sec, με έξοδο 167,75km/h. Εντυπωσιακή η κυρία και μάλιστα με την πρώτη απόπειρα..

Στο δρόμο πάντως με νορμάλ ρυθμούς δεν σου δίνει ποτέ την εντύπωση ότι είναι ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Μην παρεξηγηθώ, κινείται πανεύκολα με παραπάνω από σβέλτους ρυθμούς, αλλά δεν ξεδιπλώνει ποτέ τον εκρηκτικό της χαρακτήρα πάρα μόνον όταν επιλέξεις το προφίλ Sport ή Sport+. Αρέσκεται περισσότερο στη χαλαρή και άνετη μετακίνηση -του προφίλ Comfort- και αυτό φαίνεται. Όταν κινηθείς γρήγορα σε στριφτερή διαδρομή δείχνει κάπως αποκομμένη από την διαδικασία και όπως φυσικά είναι επόμενο, δεν μπορεί να προσδώσει στον οδηγό αίσθηση αμφίδρομης επικοινωνίας. Ειδικά με το μπροστινό σύστημα. Δεν θα προβληματίσει ποτέ, δεν θα αγχώσει κανέναν οδηγό ακόμα και παρά το μεγάλο μέγεθος και βάρος της, καθώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι άπειρα και ταχύτατα, όμως απέχει οδηγικά από την εξαιρετική C200 που είχα οδηγήσει για λίγο σε ένα στριφτερό κομμάτι και είχα εντυπωσιαστεί με το πόσο πιο κοντά είχε έρθει σε οδηγικό χαρακτήρα η C-Class με την 3άρα της BMW. Εδώ η πολυτελής μπερλίνα προτιμάει τον ανοικτό δρόμο όπου θα μπει στην Αθηνών-Λαμίας, θα κάνει μία στάση για καφέ στη Θεσσαλονίκη και θα συνεχίσει προς την Βουδαπέστη. Τόσο άνετα, τόσο ατσαλάκωτα. Βέβαια θα έχει εξαντλήσει από πολύ νωρίς την μπαταρία (υπολογίστε οριακά 40km) κάτι που θα ανεβάσει την κατανάλωση στα 7,5-8lt/100km. Η συχνή φόρτιση είναι επιβεβλημένη αν θες να διατηρείς χαμηλά τα επίπεδα της μέσης κατανάλωσης (εξαιρετικά χρήσιμη η λειτουργία Save που διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας για μελλοντική χρήση) και αντιστοίχως το κόστος χρήσης στην καθημερινότητά σου. Όσο έχεις όμως διαθέσιμη μπαταρία, η E 300 e είναι πάντα καλύτερη. Καταρχήν η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (με μέγιστη ταχύτητα τα 130km/h) παρέχει μια πιο άνετη και αθόρυβη μετακίνηση που συνάδει με τον χαρακτήρα της υβριδικής E-Class. Μόλις πιέσεις παραπάνω το γκάζι και ζητήσεις επιπλέον ισχύ, ο θερμικός κινητήρας μπαίνει σε λειτουργία με κάπως απότομο τρόπο, ενώ ακόμα και παρά την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας σου, αν τον πιέσεις, θα φτάσει στα αυτιά σου τραχύς ήχος που δεν συνάδει με τον χαρακτήρα της E 300 e. Το αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC αλλάζει ομαλά και δίνει προτεραιότητα στην οικονομία (εκτός αν είσαι σε ένα από τα Sport προφίλ), όμως δεν παραμετροποιεί ιδιαίτερα τη λειτουργία του ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς, όπως μπορεί να κάνει αυτό το απίστευτο 8άρι της ZF που φοράνε τα BMW/Alfa Romeo κ.λπ.

Η E-Class απευθύνεται, όπως πάντα, σε αγοραστές που θέλουν να ξεχωρίσουν είτε μέσω της όμορφης, μακριάς και εκλεπτυσμένης φιγούρας είτε μέσω της υψηλής άνεσης είτε μέσω της σημαντικά ανώτερης οδηγικής συμπεριφοράς σε σχέση με μεγάλα SUV. To Plug-in υβριδικό σύνολο εκτοξεύει τις επιδόσεις και μειώνει σημαντικά την κατανάλωση με συχνή φόρτιση, ανεβάζοντας αναπόφευκτα το βάρος, αλλά και το κόστος του συνόλου που τιμολογείται στα €71.900. Η διαφορά τιμής των €4.650 από τη βασική βενζινοκίνητη E200 με τα 197Ps (€67.250) δεν είναι μεγάλη, καθιστώντας την E 300 e εξαιρετική επιλογή (με μοναδική εξαίρεση τον χώρο αποσκευών) γι’ αυτόν που θέλει να απολαμβάνει πολυτελείς καθημερινές μετακινήσεις, έχοντας παράλληλα τις φορολογικές ελαφρύνεις που προβλέπονται.

+

Απόδοση υβριδικού συνόλου

Επιδόσεις

Πολυτέλεια-τεχνολογία

Ποιότητα κύλισης

Χώροι για επιβάτες

-

Επικοινωνία μπροστινού συστήματος στη γρήγορη οδήγηση

Χωρητικότητα και σχήμα χώρου αποσκευών

Βάρος

Τιμή βασικής έκδοσης E220d 200Ps: €58.350

Τιμή έκδοσης δοκιμής E 300 e 320Ps: €71.900

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.991cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 92mm

Σχέση συμπίεσης: 9,8:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων IHI, ηλεκτροκινητήρας ισχύος 122Ps

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο εννέα σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.935

Ύψος (mm): 1.481

Πλάτος (mm):  1.852

Μεταξόνιο (mm): 2.939

Βάρος (kg): 1.985

Χώρος αποσκευών (lt): 370

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8,5Jx18in εμπρός 9,5Jx18in πίσω

Ελαστικά: 245/45 εμπρός, 275/40 πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps/rpm): 211/5.500

Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα(kgm/rpm): 35,7/1.200-4.000

Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm): 320

Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm): 71,3

0-100km/h (sec): 5,8

Τελική ταχύτητα (km/h): 250

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 35-41

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 1,5-1,8

Δοκιμής (lt/100km):    8,1

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                  2,79

0-80                  4,13

0-100                5,72

0-120                7,66

0-140                10,03

0-160                12,96

0-180                16,75

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,46     @        54,77

60        4,53     @        87,16

100      6,08     @        104,92

200      9,07     @        134,09

400      13,87   @        167,75

 

Αρθρογράφος

 

Fiat Panda Hybrid, είναι εδώ!

Fiat Panda Hybrid, είναι εδώ!

Το νέο Fiat Panda Hybrid στην Ελλάδα με 11.990 ευρώ, συνδυάζει φιλικότητα προς το περιβάλλον, πρακτικότητα και οικονομία καυσίμου.