Οδηγός βελτίωσης Honda K-Series, F-Series, 1.5VTEC Turbo

Οδηγός βελτίωσης Honda K-Series, F-Series, 1.5VTEC Turbo

Honda F20C

Με αγωνιστικές καταβολές και εξαιρετικά υψηλή απόδοση από το εργοστάσιο, ο F20C δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα βελτιώσιμος. Τουλάχιστον σε ατμοσφαιρική μορφή. Το πρώτο στάδιο βελτίωσης, με επώνυμες λύσεις σε εισαγωγή, εξαγωγή και ECU αποδίδει επιπλέον 15-20Ps. Προσοχή πρέπει να δοθεί στο σύστημα εξαγωγής (ιδανικά με διάμετρο 70mm) και ιδιαίτερα στο χταπόδι (PLM, J’S Racing, Ballade Sport, Toda, Mugen, Spoon και Skunk2 είναι οι μόνες επιβεβαιωμένα αποδοτικές λύσεις…), αφού δεν είναι λίγα τα παραδείγματα σε S2000 που ένα ελεύθερο σύστημα εξάτμισης όχι μόνο δεν έδωσε ούτε ένα άλογο στις υψηλές rpm, αλλά έχασε και μερικά στις μεσαίες… Αν είστε διατεθειμένοι να ρίξετε ένα ιδιαίτερα σεβαστό ποσό χρημάτων, μπορείτε διατηρώντας τα 1.997cc να φτάσετε μέχρι και τα 280Ps στο στρόφαλο. Θα ξεκινήσετε με αύξηση της συμπίεσης κοντά στο 12:1, ενισχυμένο valvetrain, aftermarket εκκεντροφόρους και γρανάζια, πραγματικά ψαγμένη εξάτμιση διαμέτρου 76mm και πλήρη αντικατάσταση του συστήματος εισαγωγής με κάποιο τετραπετάλουδο σύστημα με σώματα 45-50mm από τις τσουχτερές, αλλά αποτελεσματικές λύσεις των Jenvey, Toda, TWM, ΑΤ Power και Urge. Η ECU θα πρέπει φυσικά να αντικατασταθεί από stand-alone μονάδα διαχείρισης.

Υπάρχει τρόπος να φτάσετε ακόμα και τα 300 άλογα στους τροχούς, αλλά εδώ θα πρέπει να ρίξετε στο S2000 σας εκείνο το διαμερισματάκι που είχατε στο κέντρο… Διατηρώντας το μπλοκ του F20C και με την προσθήκη του στροφάλου 90,7mm από F22C, παρέα με aftermarket πιστόνια και μπιέλες, συμπίεση να φλερτάρει με το 13:1, τετραπετάλουδο με σώματα 51-52mm και με καλά σχεδιασμένο airbox, προσεκτικά μελετημένη ροϊκή εξέλιξη στην κεφαλή, εκκεντροφόρους Stage 3 και ψαγμένο πρόγραμμα στην -φυσικά stand-alone- ECU θα φλερτάρετε με τα 300 άλογα στους τροχούς ή περίπου 340 άλογα στο μοτέρ που θα αξίζει πλέον να χαρακτηριστεί ξυράφι!

Εγκαταλείποντας την ατμοσφαιρική οδό και δαπανώντας λιγότερα χρήματα απ’ ό,τι οι extreme λύσεις που είδαμε πιο πάνω, μπορείτε να φτιάξετε ένα αξιόπιστο turbo setup στα 500-600Ps, διατηρώντας τα εργοστασιακά πιστόνια και μπιέλες! Λόγω της εξαιρετικά αποδοτικής κεφαλής και των ενισχυμένων κινούμενων μερών, οι F20C βγάζουν πολλά και αξιόπιστα άλογα με αναβαθμισμένο σύστημα τροφοδοσίας και ψύξης και με τη χρήση μεγάλων τουρμπινών (μεγέθους GTX3582R/G30 series από την Garrett ή PT6266/PT6466 από την Precision) και σχετικά χαμηλή πίεση γύρω στο 1bar.

Βέβαια το ποιος μπορεί να ελέγξει ένα S2000 με 600 άλογα είναι άλλη κουβέντα, γι’ αυτό ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε και την πιο ορθολογική λύση ενός Supercharger kit. Χρησιμοποιώντας έναν φυγοκεντρικό συμπιεστή (πχ Rotrex C30/94 ή C38/81) και χωρίς να ανοιχτεί το μοτέρ, θα έχετε ένα απολύτως αξιόπιστο -και χρηστικό- setup στα 350-450Ps, με κόστος γύρω στα 5.000-6.000 ευρώ (πλήρες bolt-on kit από TTS Performance, Kraftwerks, HKS, Science Of Speed κ.λπ.).

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

F20C 240PS (EU) / 250PS (JDM) (S2000)

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VTEC σε εισαγωγή και εξαγωγή

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.997

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 84 x 87

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: 11:1 (EU)/11,7:1 (JDM)

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΑΝΑΦΛΕΞΗ: Ηλεκτρονική, με ξεχωριστό πηνίο για κάθε κύλινδρο

ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm): 240/8.300 - 250/8.300

POΠH (kgm/rpm): 21,2/7.500 – 22,2/7.500

Honda K20

Οι κινητήρες K20 έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα δεκτικοί στη βελτίωση, παράγοντας πολλά επιπλέον άλογα τόσο ατμοσφαιρικά όσο και με εφαρμογές υπερτροφοδότησης. Το πρώτο στάδιο βελτίωσης φτάνει την απόδοση στα 220-225Ps και περιλαμβάνει εισαγωγή αέρα, cat-back σύστημα εξαγωγής με διάμετρο 63mm και αναπρογραμματισμό της ECU. Ο εργοστασιακός εγκέφαλος δεν προγραμματίζεται, ωστόσο η Hondata διαθέτει εξαιρετικές λύσεις με τα K-Pro (για κινητήρες με μηχανική πεταλούδα γκαζιού) και FlashPro (για Κ20 με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα όπως των FN2) που προσθέτουν ένα ειδικό plug-in module στην πλακέτα του εργοστασιακού εγκεφάλου, με την ECU να μετατρέπεται σε πλήρως προγραμματιζόμενη με είσοδο-έξοδο USB και πολλές extra λειτουργίες, όπως έλεγχο του VTEC και του VTC, Launch control, Closed loop control κ.λπ. Το κόστος των μονάδων της Hondata είναι γύρω στα 600-800 ευρώ, όμως εδώ θα πρέπει να υπολογίσετε και το κόστος του προγραμματισμού από έναν έμπειρο βελτιωτή στους κινητήρες αυτούς, καθώς ο K20 έχει αρκετά μυστικά στη ρύθμισή του, με τον σωστό προγραμματισμό να βγάζει άλογα με ελάχιστα περιφερειακά, χωρίς αύξηση της καταπόνησης του κινητήρα.

Περνάμε στο Stage 1+ (πρώτο στάδιο με επιπλέον περιφερειακά), όπου έχουμε επιπλέον χταπόδι επώνυμης εταιρείας (PLM, J’S Racing, Toda, Spoon, Skunk2 κ.λπ.), cat-back διαμέτρου 70mm, μεγαλύτερη πεταλούδα γκαζιού και πολλαπλή εισαγωγής από JDM K-Series -ιδανικά την κορυφαία RRC που προσθέτει από μόνη της 10-15Ps. Σε αυτό το στάδιο η απόδοση κυμαίνεται στα 240-250Ps, με περίπου 22,5kgm ροπής. Στο δεύτερο στάδιο, με την αντικατάσταση των εκκεντροφόρων με aftermarket set, των ελατηρίων βαλβίδων και των retainers, των μπεκ ψεκασμού και της φλάντζας καύσεως με λεπτότερη μεταλλική για αύξηση της συμπίεσης στο 11,5-11,7:1, o Κ20 μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 270Ps, με ροπή περίπου 24kgm. Σε αυτό το στάδιο θα χρειαστείτε επιπλέον αναβαθμισμένο συμπλέκτη και βάσεις.

Υπάρχει και τρίτο στάδιο -ατμοσφαιρικής- βελτίωσης που μπορεί να φτάσει τα 290Ps, ωστόσο απαιτεί σχεδόν πλήρη αντικατάσταση των μηχανικών μερών του κινητήρα. Αν είστε αποφασισμένοι να το «τερματίσετε» ατμοσφαιρικά, θα πρέπει να σκεφτείτε τη δημιουργία ενός “Frankenstein K”, χρησιμοποιώντας το μπλοκ και τον στρόφαλο από το K24 και την κεφαλή από το K20A/K20A2. Με σφυρήλατα έμβολα συμπίεσης 12,5-13:1, ενισχυμένες μπιέλες και μέταλλα μπιελών, εκκεντροφόρους, ενισχυμένο valvetrain, πραγματικά ψαγμένη ροϊκή εξέλιξη κεφαλής, μεγαλύτερα μπεκ και αντλία βενζίνης και πρόγραμμα στην ECU της Hondata, μπορείτε να δείτε ακόμα και πάνω από 300 άλογα στους τροχούς!

Αν πάλι δεν σας πειράζει να εγκαταλείψετε την ατμόσφαιρα και το στροφάρισμα στις 9.000+rpm, μπορείτε να φτιάξετε ένα προσιτό turbo setup, διατηρώντας τα εργοστασιακά κινούμενα μέρη (ευχαριστώντας τους μηχανικούς της Honda) με το πάντρεμα μίας τουρμπίνας μεγέθους GTX3076 ή G30 από τις Garrett (PT5862 ή PT6062 στο Precision στρατόπεδο..), μπεκ 800-1.000cc/min, αντλία 320-340lt/h, ενισχυμένο valvetrain, custom πολλαπλή και εξάτμιση διαμέτρου 76mm και το ανάλογο πρόγραμμα, μπορείτε να έχετε 450-500Ps, με πίεση 0,9-1,2bar και μεγάλη αξιοπιστία. Αν πάλι θέλετε τις πιο bolt-on λύσεις, μπορείτε να αγοράστε με 4-5.500 ευρώ μία μεγάλη κούτα που θα περιέχει ένα ολοκληρωμένο Supercharger kit (CPL Racing, TTS Performance, Kraftwerks κ.λπ.) για αποδόσεις από 300 έως 450Ps.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κ20Α 200-201PS (EU) / 215PS (JDM) (CIVIC TYPE R EP3, FN2, INTEGRA DC5)

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων στην εισαγωγή και την εξαγωγή (iVTEC) και μεταβλητό χρονισμό (VTC) στην εισαγωγή

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 86 x 86

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: 11:1 (EU)/11,5:1 (JDM)

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΑΝΑΦΛΕΞΗ: Ηλεκτρονική, με ξεχωριστό πηνίο για κάθε κύλινδρο

ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm): 200/7.600 - 201/7.800 - 215/8.000

POΠH (kgm/ rpm): 20/5.900 - 19,7/5.600 – 20,6/7.000

Honda L15BA/B7

Όντας προϊόν τελευταίας γενιάς και τεχνολογίας, ο L15BA/B7 δεν περιορίζεται μόνο στα εξαιρετικά νούμερα ονομαστικής απόδοσης, αφού είναι ιδιαίτερα δεκτικός στη βελτίωση. Τα 182Ps που ανακοινώνει μάλιστα η Honda στο FK7 Civic, στο δυναμόμετρο παίζουν γύρω στα 195Ps. Η τουρμπίνα mono-scroll TD03 της Mitsubishi λειτουργεί με μέγιστη πίεση 1,1bar. Μόνο με αναπρογραμματισμό της ECU, χρησιμοποιώντας το ειδικό module της KTuner ή το FlashPro της Hondata, η απόδοση φτάνει τα 230-235Ps, με 37-38kgm ροπή και πίεση 1,4-1,5bar. Με ένα πιο ελεύθερο σύστημα εισαγωγής αέρα, cat-back εξάτμιση με διάμετρο 70mm, μεγαλύτερο intercooler και πίεση 1,6-1,7bar, η απόδοση φτάνει τα 250-260Ps. Αν θέλετε επιπλέον άλογα θα πρέπει να αλλάξετε το turbo με ένα υβριδικό ή μεγαλύτερο και με τις ανάλογες ενισχύσεις στα κινούμενα μέρη του κινητήρα (σφυρήλατα έμβολα και ενισχυμένες μπιέλες) μπορείτε να δείτε ακόμα και πάνω από 300Ps.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

L15BA/LT15B7/L15BB 182-193PS (CIVIC FK7, CR-V RW)

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και διπλό μεταβλητό χρονισμό εισαγωγής-εξαγωγής VTC

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.498

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 73 x 89,5

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: 10,6:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Άμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων MHI-TD03 @ 1,1Bar με intercooler

ΑΝΑΦΛΕΞΗ: Ηλεκτρονική, με ξεχωριστό πηνίο για κάθε κύλινδρο

ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm): 182/5.500 - 193/5.600

POΠH (kgm rpm): 24,5/1.900-5.000 - 24,8/2.000-5.000

 

Αρθρογράφος

 

BMW M4 Pickup!

BMW M4 Pickup!

Το μοναδικό αυτό δείγμα που βλέπετε παρουσιάστηκε στην SEMA τον περασμένο Νοέμβριο και όχι, δεν είναι δημιούργημα στο Photoshop.