Παρουσίαση:Ford Fiesta ST-Line MY2017

Παρουσίαση:Ford Fiesta ST-Line MY2017

Αλλαγή πορείας

Το νέο Ford Fiesta, στην 8η πλέον γενιά του, πέρασε από την αυτοκινητιστική εφηβεία και άφησε πίσω του το αιχμηρό και επιθετικό προφίλ για ένα look πιο ώριμο και κομψό. Η πρεμιέρα του νέου Ford Fiesta έγινε επί Ελληνικού εδάφους πριν περίπου 2 μήνες και εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε από πολύ νωρίς το δημοφιλές supermini, στην πλούσια έκδοση Titanium, με κινητήρες βενζίνης, αλλά και diesel. Επειδή, όμως, η κορυφαία έκδοση ST, που περιμένουμε όλοι μας με ανυπομονησία, αργεί λιγάκι ακόμα, η Ford Motor Ελλάς μας έδωσε τη δυνατότητα να πάρουμε μια γεύση -στους δρόμους της Ισπανίας- από το σπορτίφ ST-Line.

 

Κάντο σαν το ST

Κάθε μία από τις εκδόσεις του νέου Ford Fiesta υιοθετεί τη δική της σχεδιαστική ταυτότητα, παρουσιάζοντας τροποποιήσεις στη μεγάλη εξάγωνη μάσκα στο μπροστινό μέρος και χρωματικές αντιθέσεις που ταιριάζουν σε κάθε έκδοση. Έτσι, το ST-Line αποτελεί την απάντηση της Ford σε όσους θέλουν σπορ χαρακτήρα, αλλά δεν χρειάζονται τα σκληροπυρηνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα και του στησίματος του FordPerformanceST. Το ST-Line προβάλλει «ευθαρσώς» τη δυναμική του αισθητική, που αντλείται φυσικά από το pedigree του Ford Performance ST. Κυψελωτή μαύρη μάσκα, μπροστινός προφυλακτήρας με μεγάλες εισαγωγές αέρα στο μοτίβο του Focus RS, προβολείς ομίχλης με σκούρα πλαίσια, πίσω αεροτομή και αεροδυναμικός διαχύτης, 17άρες ζάντες σε απόχρωση rock metallic, sideskirts και μαύρο φινίρισμα περιμετρικά των παραθύρων, ταυτοποιούν το ST-Line που διατίθεται σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα. Η νέα γενιά του δημοφιλούς supermini της Ford έφερε ένα καθολικά ανανεωμένο εσωτερικό, με σημαντικές βελτιώσεις σε ποιότητα, εργονομία και τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Η εκτέλεση, στην έκδοση ST-Line, έχει πολύ πιο σπορ αποτέλεσμα, με bucket καθίσματα με κόκκινες ή λευκές ραφές (ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος και το εξοπλιστικό πακέτο), μαύρο ουρανό και κολώνες, δερμάτινο flat-bottom τιμόνι με χοντρή στεφάνη, διαφορετικής σχεδίασης επιλογέα, χειρόφρενο και πεντάλ, όλα με επένδυση αλουμινίου και προστατευτικά φιλέτα στο εσωτερικό των θυρών με το λογότυπο ST-Line. Πολύ όμορφη λεπτομέρεια οι carbon look φάσες γύρω από τον πίνακα οργάνων και την αιωρούμενη οθόνη αφής 8in, δίπλα από τον αεραγωγό στη μεριά του συνοδηγού. Το σύστημα infotainment, που υιοθετεί την πλατφόρμα φωνητικών εντολών SYNC3, μας εντυπωσίασε γι’ ακόμα μία φορά με την απόκριση και την ταχύτητά του, όπως και το εκπληκτικό ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, με ψηφιακό ενισχυτή ισχύος 675watt και 10 -ειδικά για το Fiesta- ρυθμισμένα ηχεία και subwoofer. Για την τελειοποίηση του συστήματος ειδικά για την καμπίνα του Fiesta, οι τεχνικοί των δύο εταιρειών χρειάστηκαν ένα χρόνο δοκιμών και περίπου 5.000 τραγούδια. Το νέο FordFiestaST-Line είναι ο τέλειος χώρος να ζεις, αν σου αρέσει η σπορ οδήγηση, αλλά χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο που να σε πηγαίνει παντού. 

 

Πιστό στην παράδοση

Όπως έχουμε δει και στις προηγούμενες δοκιμές μας, το νέο Ford Fiesta παραμένει πιστό στην παράδοση της Ford και αποτελεί το πιο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο στο B-segment. «Η διασκεδαστική εμπειρία οδήγησης είναι το επίκεντρο της έκκλησης του Fiesta και το ολοκαίνουργιο Fiesta μας παραμένει πιστό στο χαρακτήρα, που ευχαρίστησε γενιές οδηγών με τις πιο άμεσες, σπορτίφ και πιο ισορροπημένες επιδόσεις μέχρι σήμερα», δήλωσε ο Joe Bakaj, αντιπρόεδρος του Product Development της Ford Ευρώπης. Στους Ισπανικούς δρόμους, το άκαμπτο και καλορυθμισμένο πλαίσιο του ST-Line στρίβει κυριολεκτικά, όπως έρχεται. Κάθεται 10mm χαμηλότερα από τα κοινά ST, ενώ το dampring rate των αμορτισέρ-ελατηρίων είναι πιο σφιχτό κατά ποσοστό 15%. Το ST-Line δείχνει όμως να είναι ακόμη πιο σφιχτό από το νούμερο αυτό. Η ανάρτηση επιτρέπει σημαντικά μειωμένες κλίσεις, το μπροστινό σύστημα -χάρη στη νέα χαρτογράφηση του EPAS- είναι αποκάλυψη για την κατηγορία, προσφέροντας πολύ καλή πληροφόρηση, φοβερή αμεσότητα και ακρίβεια. Οι 17άρες ζάντες ντύνονται με Michelin Pilot Sport 4, σε διάσταση 205/45, προσφέροντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης ειδικά στους εξαιρετικούς Ισπανικούς δρόμους. Το ST-Line σε προκαλεί να πιέσεις λίγο παραπάνω στην επόμενη στροφή, αφού είναι κυριολεκτικά ακλόνητο. Ο πίσω άξονας -χάρη στη βελτιωμένη σχεδίασή του και τα νέα σινεμπλόκ- προσφέρει ακόμα καλύτερο έλεγχο και είναι -σε γενικές γραμμές- βιδωμένος στην άσφαλτο. Αν όμως το επιδιώξεις -με μεταφορά βάρους-, το ST-Line πάει να γλιστρήσει γλυκά και διασκεδαστικά, μέχρι να σου κόψει τη χαρά το μη-απενεργοποιούμενο ESP. Αυτά, στην έκδοση ST, το 2018. Ο κορυφαίος Ecoboost ξεδιπλώνει τις αρετές του κυρίως στο φάσμα 2.000-5.000rpm, με μικρή πτώση ισχύος ψηλά, την ίδια στιγμή που ο 1.5TCi με τα 120Ps και τα 27,4kgm ροπής σε παρασύρουν σε γρήγορο ρυθμό, χωρίς να πιέσεις ιδιαίτερα. Τα 140Ps του «πουσαρισμένου» EcoBoost προσφέρουν πολύ σβέλτες επιδόσεις (0-100km/h σε 9,0s και 202km/h τελική), ενώ ακούγεται φανταστικά για τρικύλινδρος. Το 6άρι κιβώτιο είναι απόλαυση, έχει σαφές κούμπωμα, ενώ τα δυνατά φρένα, με δίσκους μπροστά-πίσω, προσφέρουν ακινητοποίηση από τα 100km/h, σε επίπεδα Porsche 911 997!

Σπορ Πακέτο

Το νέο Ford Fiesta, στην έκδοση ST-Line, διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης (125&140Ps) και δύο diesel (85&120Ps), με τιμή εκκίνησης τα €16.519 και προσφέρει ένα φοβερά δελεαστικό πακέτο για ανθρώπους που λατρεύουν τη γρήγορη οδήγηση, αλλά θέλουν ένα απόλυτα καθημερινό αυτοκίνητο με χαμηλά πάγια έξοδα. Είναι όμορφο, ποιοτικό, σπορτίφ, φοβερά εξοπλισμένο, έχει με διαφορά την πιο ενθουσιώδη οδική συμπεριφορά στην κατηγορία του και θα πρέπει να κάνετε μονάχα λίγη υπομονή, αφού από τον Οκτώβριο θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Ford. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή Βασικής Έκδοσης ST-Line: €16.609 (3d)

 

1.0ECOBOOST 140PS

ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός Ti-VCT

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   71,9 x 82

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός, τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας Continental

ΒΑΡΟΣ kg                  1.144

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      140/ 6.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   18,3/ 1.500-5.000

0-100km/h      9,0sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)           202

Εκπομπές Ρύπων C02 (gr/km)      102

Μέση κατανάλωση (lt/100km)  4,5

 

1.5TDCI 120PS

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.499

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   73,5 x 88,3 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           16:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων Honeywell με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας

ΒΑΡΟΣ kg                  1.188

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      120/ 4.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   27,4/ 1.750-2.000

0-100km/h      9,0sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)           195

Εκπομπές Ρύπων C02 (gr/km)      89

Μέση κατανάλωση  (lt/100km)  3,5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                205/45

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 262x23mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι 252x12mm με μονοπιστονες δαγκάνες

 

Αρθρογράφος

 

Έχεις £295.000 στην άκρη?

Έχεις £295.000 στην άκρη?

Αν η απάντηση είναι ναι, τότε ένα σπάνιο Subaru Impreza 22B STi του 1998 και με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ του, μπορεί να γίνει δικό σου!