Advertisement

 

Power Classic: 1951 Plymouth Concord

Power Classic: 1951 Plymouth Concord

Η ταχύτατα αναπτυσσόμενη βιομηχανία των Ηνωμένων Πολιτειών είχε στην κυριολεξία ένα πραγματικά άπειρο budget και σχεδόν κάθε ιδέα, που έπεφτε στο τραπέζι, γινόταν πράξη. Περιορισμός στο μέγεθος πρακτικά δεν υπήρχε, ούτε και στην κατανάλωση φυσικά, με αποτέλεσμα να δούμε μοντέλα με τεράστιους -σε χωρητικότητα- κινητήρες και τα αντίστοιχα μεγάλα σε μέγεθος αμαξώματα. Οι σχεδιαστές, σαφέστατα επηρεασμένοι από την τάση του art-deco, έπαιζαν με τεράστια αμαξώματα, γεμάτα πλούσιες καμπύλες και άφθονο χρώμιο. Ένα αντιπροσωπευτικό αυτοκίνητο εκείνης της εποχής και συνάμα εξαιρετικά σπάνιο είναι η Plymouth Concord.

 

Γλυπτό με ρόδες!

Η Plymouth Concord ήταν ένα αυτοκίνητο, που βγήκε για πρώτη φορά στην παραγωγή το 1951 και αντικαταστάθηκε μόλις δύο χρόνια αργότερα από την Plaza. Το αυτοκίνητο παράχθηκε σε τρεις εκδόσεις, την τριθέσια κουπέ, τη δίθυρη station wagon και τη δίθυρη κουπέ. Χαρακτηριστικό των οχημάτων της εποχής ήταν το πλαίσιο τύπου «σκάλας», πάνω στο οποίο τοποθετούσαν το υπόλοιπο αμάξωμα. Το δε αμάξωμα ήταν έτσι σχεδιασμένο, ώστε με ένα κατσαβίδι στο χέρι μπορούσες να αφαιρέσεις όλα τα επιμέρους κομμάτια του. Με άλλα λόγια, ξεβιδώνεις το καπό, τα φτερά, τις πόρτες, τη μάσκα και στο τέλος μένει σκέτος ο κλωβός, που φιλοξενεί τους επιβάτες. Ενδιαφέρον έχει ο κινητήρας που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη Plymouth. Πρόκειται για τον εξακύλινδρο flathead six της Chrysler, ο οποίος είχε την εξής ιδιομορφία. Η κυλινδροκεφαλή δεν είχε βαλβίδες, παρά τους θαλάμους καύσης και φυσικά τα μπουζί. Οι βαλβίδες -μαζί με τον εκκεντροφόρο- βρίσκονταν στο μπλοκ του κινητήρα, δίπλα από τα πιστόνια. Ο κινητήρας αυτός στην ουσία είχε προκύψει από τις απαιτήσεις του αμερικανικού στρατού κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και είχε χρησιμοποιηθεί είτε με τέσσερις είτε με έξι κυλίνδρους σε πάρα πολλά στρατιωτικά οχήματα. Βασικά, ήταν έτσι κατασκευασμένος, ώστε άντεχε πραγματικά τα πάντα. Ο κυβισμός του έφτανε τα 3.569cc και απέδιδε 97Ps στις 3.600rpm, μεταδίδοντας την κίνηση στον πίσω άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου των τριών σχέσεων. Ως γνήσιο αμερικάνικο αυτοκίνητο της εποχής, χρησιμοποιούσε φύλλα σούστας και φρένα με ταμπούρα σε όλους τους τροχούς. Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4.778mm, ενώ το βάρος του αγγίζει τα 1.542kg. Με τέτοια χαρακτηριστικά πλησιάζει αρκετά ένα μικρό -σε μέγεθος- φορτηγό. Εντυπωσιακό όμως είναι και το εσωτερικό του. Ανοίγεις τις πόρτες και αντικρίζεις στην ουσία δύο τεράστιους και άνετους καναπέδες, οι οποίοι αναλαμβάνουν να σε μεταφέρουν χωρίς κανέναν συμβιβασμό όσον αφορά την άνεση.

 

Παντού χρώμιο!

Το χρώμιο ήταν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων τόσο εκείνης όσο και των αμέσως επόμενων γενεών των αυτοκινήτων. Βέβαια, τότε κυριαρχούσε σχεδόν σε όλα τα σημεία ενός αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα εδώ, που τόσο η μάσκα όσο και οι προφυλακτήρες του γυαλίζουν κάτω από το φως του ήλιου, σε σημείο που νομίζεις ότι βλέπεις καθρέπτη. Οι χρωμιομένες πινελιές συνεχίζονται στους καθρέφτες, στα πλαίσια των τζαμιών και σε αρκετά σημεία του δίχρωμου αμαξώματος.

 

Όταν η μετακίνηση πάει σε άλλο επίπεδο

Για λίγο, ξεχάστε τα καθίσματα τύπου bucket, το ύφασμα στο εσωτερικό, το στικάκι με τα ΜΡ3 σας, το ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι, το ABS/ESP και πολλά ακόμα. Φανταστείτε ότι βυθίζεστε σε έναν τρομερά μαλακό και άνετο καναπέ, ο οποίος είναι περικυκλωμένος από μέταλλο, χρώμιο και δέρμα. Ωραία. Προσθέστε τώρα στον παρονομαστή το γουργουρητό έξι κυλίνδρων, τη μυρωδιά της απλής μολυβδούχας βενζίνης και τα βλέμματα του κόσμου, που κοιτάζει απορημένος το σπάνιο αυτοκίνητο που περνάει αργά και μεγαλόπρεπα μπροστά του. Επιδόσεις δεν έχει, μην τις ψάχνετε. Δεν σχεδιάστηκε γι’ αυτόν το σκοπό. Αυτή η Plymouth ανήκει στην σειρά των αυτοκινήτων, που δεν σε νοιάζει να τα οδηγήσεις, σου αρκεί απλά και μόνο να είσαι μέσα και να απολαμβάνεις μία αργή βόλτα σε κάποια όμορφη διαδρομή. Μαγνητίζοντας φυσικά τα βλέμματα όλων.

 

Η αρχή…

Ο Μάρκος, ο τυχερός ιδιοκτήτης του, είναι μηχανολόγος-μηχανικός στο επάγγελμα και εξαιτίας του πατέρα του, που συντηρεί εδώ και πολλά χρόνια συνεργείο αυτοκινήτων, ασχολήθηκε -ως φυσικό επακόλουθο- και ο ίδιος με τα αυτοκίνητα. Μεγάλωσε στην ουσία μέσα σε ένα συνεργείο, βλέποντας τον πατέρα του να εργάζεται σκυμμένος πάνω από ένα καπό και διαβάζοντας τα αντίστοιχα περιοδικά αυτοκινήτου της εποχής. Όταν μεγάλωσε και ξεκίνησε τις σπουδές του στο εξωτερικό, ανακάλυψε διάφορα περιοδικά για τα κλασσικά αυτοκίνητα. Το αποτέλεσμα φυσικά ήταν να του μπει από τότε η ιδέα να αγοράσει και να συντηρήσει και αυτός ένα καλό και σπάνιο αυτοκίνητο.

 

Και ξεκινάει το ψάξιμο

Το να ψάξεις να βρεις κάτι σπάνιο και παράλληλα σε καλή κατάσταση, μόνο εύκολο δεν είναι. Χρειάζεται να δαπανήσεις άπειρες ώρες σε sites με αγγελίες είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό και φυσικά να μπορείς να ξεχωρίσεις ότι αυτό που βρήκες είναι και αυτό που πραγματικά αξίζει να αποκτήσεις. Κάθε κλασσικό αυτοκίνητο στην ουσία είναι και μία σοβαρή επένδυση. Δεν αγοράζεις μεταχειρισμένο Punto GT, αλλά κάτι εξαιρετικά ιδιαίτερο και σπάνιο, το οποίο θα σου αποκομίσει πολλές εμπειρίες. Μετά λοιπόν από αρκετό καιρό, ο Μάρκος έμαθε ότι ένας ιδιώτης, που είχε αγοράσει πριν μερικά χρόνια τη συλλογή ενός μουσείου του Illinois, την πουλούσε. Ένα από τα αυτοκίνητα της συλλογής αυτής ήταν και η Plymouth, που βλέπετε εδώ. Το πρώτο πράγμα, που έκανε ο Μάρκος, ήταν να κλείσει ένα ραντεβού μαζί του και να πάει να δει το αυτοκίνητο από κοντά. Η κατάστασή του ήταν πραγματικά εξαιρετική. Δεν θύμιζε με τίποτα το γεγονός ότι είχε βγει από τη γραμμή παραγωγής πριν από 66 χρόνια! Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Μάρκος αγόρασε την Plymouth και φυσικά την έφερε στην Ελλάδα.

 

Κινούμενο κόσμημα

Η κατάσταση του αυτοκινήτου είναι πραγματικά αρίστη. Έτσι, λοιπόν, αφού δεν χρειαζόταν να κάνει την παραμικρή επισκευή, ο Μάρκος αναλώθηκε στο να βρει ανταλλακτικά, προκειμένου να έχει το κεφάλι του ήσυχο πως, ό,τι και να γίνει, θα έχει κάτι στην άκρη, έτσι ούτως ώστε το αυτοκίνητο να είναι πάντα στην εντέλεια. Όπως καταλαβαίνετε, όμως, αυτό δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο μπορείς να κάνεις, μιας και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής, το οποίο έχει ήδη πάνω από 60 χρόνια ζωής. Η συντήρηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι κάτι που θα σου φάει πολύ χρόνο και αρκετό χρήμα. Θα πρέπει να είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος γι’ αυτό και φυσικά θα πρέπει να ξέρεις και τι αγοράζεις. Για να καταλάβετε το μεράκι που έχει ο Μάρκος, έχει βρει τις αυθεντικές βίδες που συγκρατούν την πινακίδα κυκλοφορίας!

 

Η 3D εκτύπωση στην υπηρεσία μας!

Το μοναδικό πράγμα, στο οποίο επενέβη ο Μάρκος, ήταν τα ανάγλυφα γράμματα που κοσμούν το μπροστινό μέρος της μάσκας και σχηματίζουν τη λέξη Plymouth. Τα αυθεντικά ήταν κατασκευασμένα από χρωμιομένο πλαστικό, αλλά δυστυχώς ήταν σε κακή κατάσταση. Ο Μάρκος τα σχεδίασε σε 3D πρόγραμμα στον υπολογιστή και στη συνέχεια τα εκτύπωσε σε 3D εκτυπωτή, αντικαθιστώντας τα φθαρμένα εργοστασιακά.

 

Μοναδικό κομμάτι…

Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ίσως το μοναδικό στην Ευρώπη και ένα από τα ελάχιστα παγκοσμίως, που διατηρούν την εργοστασιακή τους μορφή. Η κατάστασή του είναι τόσο άριστη, που -ξέροντας ότι θα γίνω κουραστικός- θα το γράψω για άλλη μία φορά ακόμα. Ναι, σου δίνει την εντύπωση ότι βγήκε από τη γραμμή παραγωγής μόλις χτες. Είναι ίσως ένα από τα πιο άριστα συντηρημένα αυτοκίνητα, που πέρασε από τις σελίδες μας. Μάλιστα, έχει και πιστοποίηση από το Concour d’elegance της ΦΙΛΠΑ, αποκομίζοντας διθυραμβικά σχόλια τόσο από τους θεατές όσο και από τους κριτές. Πέρα από αυτά, το αυτοκίνητο είναι πιστοποιημένο για την αυθεντικότητά του τόσο από την FIVA όσο και από την FIA.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 3.569cc

Κύλινδροι: 6

Διάμετρος x Διαδρομή:  80,32mm x 117,47mm

Σχέση Συμπίεσης: 7:1

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ελλειπτικά φύλλα σούστας εμπρός και πίσω

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση πίσω, μηχανικό κιβώτιο 3 σχέσεων

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Σασί τύπου σκάλας

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω ταμπούρα

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 6,4Jx15”

 

Restoredby

Ιωάννης Ρούσσος

 

Αρθρογράφος