Πρώτη επαφή: Hyundai i20 N, i30 N Facelift και Kona N

Πρώτη επαφή: Hyundai i20 N, i30 N Facelift και Kona N

Μόλις 3 χρόνια πέρασαν από την πρώτη δοκιμή επί Ελληνικού εδάφους του ολοκαίνουριου -τότε- Hyundai i30 N. Οι Kορεάτες είχαν ήδη κάνει άλματα τόσο στην ποιότητα όσο και στα οδηγικά χαρακτηριστικά των τελευταίων τους μοντέλων, χωρίς ποτέ όμως να έχουν πλησιάσεις τις πιο σπορ προτάσεις του ανταγωνισμού. Όλα αυτά άλλαξαν με το «θρασύτατο» i30 N. Ένα μοντέλο που αποτέλεσε το πρώτο προϊόν του Hyundai N Division, γεννημένο στο παγκόσμιο κέντρο έρευνας και τεχνολογίας της Hyundai, στο Namyang και εξελιγμένο μέσα σε μία από τις πιο απαιτητικές πίστες στον κόσμο, το Nurburgring, το παιδί του κυρίου Albert Bierman, ήρθε από τα αποδυτήρια για να παίξει στη βασική ομάδα των hot-hatch. Και το κατάφερε. 

Σε αντίστοιχο τερέν, στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, βρεθήκαμε προσκεκλημένοι της Ελληνικής αντιπροσωπείας για να οδηγήσουμε το ανανεωμένο i30 N, καθώς και τα νέα μοντέλα που ήρθαν να εμπλουτίσουν την «N οικογένεια» της Hyundai, δηλαδή το i20 N και το Kona N. Επίτιμος προσκεκλημένος ήταν και ο οδηγός της Hyundai Motorsport, Thierry Neuville, ελάχιστες ώρες μετά την ολοκλήρωση του ΕΚΟ Acropolis Rally 2021, ο οποίος έχει συμβάλει και στην εξέλιξη του i20 N. Παρόντες ήταν και το πλήρωμα της Ελληνικής συμμετοχής των Λάμπρου Αθανασούλα και Νίκου Ζακχαίου που αγωνίστηκαν με Hyundai i20 N Rally2.

Το πολυαναμενόμενο -i20N

Το i20 N ήταν αναμφίβολα η «ατραξιόν» της παρουσίασης όχι λόγω υψηλότερης δυναμικότητας, αλλά λόγω τιμής και segment. Βλέπετε το τελευταίο Fiesta ST παίζει εδώ και τρία χρόνια χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο στην κατηγορία των μικρών hot-hatch και το γρήγορο i20 ήρθε για να αλλάξει τα δεδομένα. Σχεδιαστικά διαφοροποιείται πολύ από τα απλά i20 χάρη στους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τα διαφορετικά LED φανάρια, τις κόκκινες πινελιές στο τελείωμα του αμαξώματος, την WRC-inspired μεγάλη αεροτομή, τη χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10mm και τον προκλητικό διαχύτη στο πίσω μέρος. Οι ζάντες των 18in γεμίζουν από τους μεγάλους μπροστινούς δίσκους 320mm και ντύνονται με ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Pirelli P-Zero, διάστασης 215/40. Το αγριεμένο μικρό της Hyundai είναι διαθέσιμο σε έξι χρωματικές αποχρώσεις: Polar White, Sleek Silver, Brass Black, Phantom Black, Intense Blue και φυσικά στο χαρακτηριστικό Performance Blue.

Τα μπροστινά καθίσματα έχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, χωρίς ωστόσο να φτάνουν το επίπεδο των αντίστοιχων Recaro του Fiesta ST. Ακόμα και ψηλοί επιβάτες θα βρουν εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, με τον επιλογέα να βρίσκεται στη σωστή θέση από τα χέρια του οδηγού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25in είναι στάνταρ στο i20N, κάτι που είναι ασυνήθιστο στο B-segment. Το layout της οθόνης θα κάνει τους λάτρεις των racing sims να αισθάνονται σαν στο σπίτι τους, αφού, εκτός από το μεγάλο κεντρικό στροφόμετρο, μπορεί να απεικονίσει θερμοκρασία ψυκτικού και λαδιού, δυνάμεις G στις στροφές, χρόνους γύρου, μέχρι και την πίεση των φρένων που χρησιμοποιείτε. Καρδιά του i20 N είναι ο τετρακύλινδρος 1.6Τ-GDi, που αποδίδει 204Ps, με ροπή 28kgm από τις 1.750 έως και τις 4.500rpm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100km/h σε χρόνο 6,7sec και τελική ταχύτητα 230km/h. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενισχυμένο για την περίσταση. Φυσικά υπάρχει και Performance Pack, το οποίο περιλαμβάνει ορισμένα πρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού και κυρίως μηχανικό μπλοκέ διαφορικό (N Corner Carving Differential).

Μέσα στην πίστα των Μεγάρων, το i20 N, παρότι δεν έχει την ισχύ των μεγαλύτερων αδερφών, καταφέρνει να σε κερδίσει. Το μοτέρ έχει παραπάνω από επαρκή ισχύ με το καλύτερο πρόσωπο του να βρίσκεται στο φάσμα 3.000-5.500 σημείο από το οποίο αρχίζει και λαχανιάζει μέχρι τον κόφτη των 6.500rpm. Φαίνεται να έχει όμως βαρύ βολάν, καθώς δεν περιστρέφεται πολύ ελεύθερα και οι στροφές αργούν αρκετά να πέσουν. Η υστέρηση του turbo πάντως είναι ελάχιστη, με τη γραμμικότητα να έχει τον πρώτο λόγο. Το πλαίσιο είναι ιδιαίτερα άκαμπτο, η ανάρτηση αρκετά σκληρή και το μπροστινό μέρος δεν έχει την παραμικρή υστέρηση στα inputs του οδηγού. Το μπροστινό είναι εξαιρετικό, θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το μεγαλύτερο i30 N και δεν απέχει πολύ από το κορυφαίο αντίστοιχο του Fiesta ST. Εκεί που διαφοροποιείται όμως το i20 N είναι στη σταθερότητα του πίσω μέρους. Εκεί που το Fiesta αρχίζει να χορεύει, το i20 N μένει προσηλωμένο στο να ακολουθεί πιστά το μπροστινό. Μόνο τα πολύ δυνατά του φρένα δίνουν ένα hint ελαφρώματος στην ουρά, που ποτέ δεν εκδηλώνεται στην παραμικρή υπερστροφή.

Back for more -i30 N FL

Το μοντέλο που έβαλε την Hyundai στο χάρτη των σπορ μοντέλων πρόσφατα ανανεώθηκε και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά με το αυτόματο κιβώτιο N DCT. Πρόκειται για μία ολοκαίνουρια μονάδα διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου, οκτώ σχέσεων που περιλαμβάνει 3 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, με το N Grin Shift να αυξάνει τη ροπή του κινητήρα (με λίγη επιπλέον πίεση υπερπλήρωσης) για 20sec. Η επιλογή του προγράμματος γίνεται από το τιμόνι και αμέσως εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων με αντίστροφη μέτρηση για τα διαθέσιμα δευτερόλεπτα.

Ο δίλιτρος κινητήρας συνεχίζει να αποδίδει 250Ps στη βασική έκδοση, στο Performance Pack όμως αποδίδει 280Ps (+5Ps), με τη ροπή να κορυφώνεται στα 40kgm (+4kgm) με τη λειτουργία overboost. Ο κινητήρας διαθέτει διαφορετικό πρόγραμμα στην ECU, ανασχεδιασμένο turbo με μεγαλύτερη φτερωτή στο συμπιεστή και μεγαλύτερο intercooler (κατά 0,3lt). Οι αλλαγές αυτές έγιναν όχι για την αύξηση της ισχύος, αλλά για την «επιπεδοποίηση» της καμπύλης ροπής σε μεγαλύτερο φάσμα rpm. Η τελική ταχύτητα και των δύο εκδόσεων παραμένει στα 250km/h, το i30 N όμως με το Performance Pack επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 5,9sec (βελτίωση κατά 0,2sec σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο). Τα νούμερα αυτά αφορούν το χειροκίνητο μοντέλο. Με το N DCT κιβώτιο, ο χρόνος του 0-100km/h μειώνεται κατά 0,5sec, φτάνοντας το εξαιρετικό για την κατηγορία 5,4sec, μία βελτίωση κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο manual i30 N. Το i30 N στην προηγούμενη γενιά του «στιγματίστηκε» από το υψηλό βάρος που στην έκδοση hatchback έφτανε τα 1.430kg. H ανανεωμένη έκδοση έχει χάσει 30kg, φτάνοντας στα ολοστρόγγυλα 1.400kg χάρη στις σημαντικά ελαφρύτερες σφυρήλατες ζάντες 19in (-3,6kg σε κάθε γωνία), στα πανέμορφα καθίσματα N Light Seats, τα οποία είναι ελαφρύτερα κατά 2,2kg και στις διαφορετικές αρθρώσεις στην ανάρτηση.

Όσο καλό κι αν είναι το i20 N, εδώ μιλάμε για τον «μπαμπά» της γρήγορης οικογένειας. Το ανανεωμένο i30 N όχι μόνο διατηρεί τον ταχύτατο και διασκεδαστικό χαρακτήρα για τα οποία ήταν γνωστό το hot-hatch της Hyundai, αλλά πλέον είναι ακόμα πιο προσηλωμένο και συμμετοχικό στην γρήγορη οδήγηση. Ο κινητήρας πλέον δεν λαχανιάζει προς το τέλος του στροφομέτρου. Η επιπεδοποίηση της ροπής που έκαναν οι μηχανικοί της Hyundai είναι αναμφίβολα αισθητή και το μοτέρ είναι παντού πιο ψυχωμένο. Το τιμόνι είναι πιο ζωντανό, με πιο άμεσο turn-in, καθώς οι μηχανικοί προχώρησαν σε μία σειρά αλλαγών που έφεραν αυτό το αποτέλεσμα. Πιο βασική είναι η αλλαγή των μπροστινών ψαλιδιών και της διαφορετικής ευθυγράμμισης που έδωσαν 1,5o επιπλέον αρνητικό camber. Τα ελατήρια έχουν αυξημένο spring rate (5,7% μπροστά και 4,2% πίσω), όπως και τα αμορτισέρ που διαθέτουν διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης. Αλλαγές έγιναν και στα φρένα, με τους μπροστά δίσκους να φτάνουν σε διάμετρο τα 360mm (από 345mm) και τους πίσω τα 314mm (από 300mm), παρέχοντας μεγαλύτερη αντοχή στη σκληρή χρήση. Τα Pirelli P Zero της έκδοσης Performance Pack παρέχουν πολύ υψηλό όριο πρόσφυσης ακόμα και μέσα στη στροφή με τέρμα γκάζι, με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό N Corner Carving να δουλεύει υποδειγματικά. Το i30 N σε γεμίζει γρήγορα εμπιστοσύνη, συγχωρεί τα μικρά λάθη και είναι πολύ δεκτικό στις διορθώσεις. Επίσης το αυτόματο κιβώτιο δεν αφαιρεί πόντους από τη διαδικασία. Φαίνεται ότι εξελίχθηκε με γνώμονα τη γρήγορη οδήγηση σε πίστα. Συμμετέχει εξαιρετικά, αλλάζει πραγματικά εκεί που πρέπει και είναι ταχύτατο στις αλλαγές. Επιπλέον διαθέτει τη λειτουργία N Track Sense Shift, που, λαμβάνοντας τις τιμές από τους πολλαπλούς αισθητήρες του αυτοκινήτου, επιλέγει πάντα την κατάλληλη στιγμή για την αλλαγή της κάθε σχέσης, τόσο σε ανεβάσματα όσο και σε κατεβάσματα.

New draft -Kona N

Το Kona N είναι το outsider της παρέας. Ένα αυτοκίνητο που έρχεται σε μία ολιγομελή κατηγορία, αυτή των hot-SUV, δίπλα στα Ford Puma ST και VW T Roc R. Οι μηχανικοί της Hyundai το αποκαλούν λύκο με προβιά προβάτου, κάτι που δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Το πρακτικό SUV αμάξωμα του Kona έχει πλέον πολύ πιο φουσκωμένα φτερά για να χωρέσουν οι τροχοί των 19in (ίδιοι με του i30 N) που συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 235/40 της Pirelli. Το αμάξωμα έχει πολλά στοιχεία που ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του Kona N, όπως πιο επιθετικούς προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, μάσκα με μεγάλες εισαγωγές αέρα, κόκκινες λεπτομέρειες, διπλή αεροτομή, διπλές απολήξεις εξάτμισης και γενναίο αεροδυναμικό διαχύτη στο πίσω μέρος.

Ο 2.0T-GDi κινητήρας έρχεται αυτούσιος από το i30 N και αποδίδει 280Ps, με 40kgm ροπής στη φάση του overboost. Από πλευράς μετάδοσης, το Kona N είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με το αυτόματο 8τάχυτο Ν DCT κιβώτιο και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Το βάρος του αγγίζει τα 1.510kg, με την επιτάχυνση 0-100km/h να απαιτεί 5,5sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240km/h. To Kona N διαθέτει όλο το οπλοστάσιο της Hyundai για σπορ οδήγηση (ακριβώς όπως το i30 N), δηλαδή το N Power Shift που ελαχιστοποιεί τη μείωση της ροπής στις αλλαγές σχέσεων με το γκάζι πατημένο άνω του 90%, το N Grin Shift που μεγιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα για 20sec, αλλά και το N Track Sense Shift που επιλέγει αυτόματα όχι μόνο την ιδανική σχέση, αλλά και την ιδανική στιγμή της αλλαγής σχέσης στο αυτόματο κιβώτιο. Φυσικά και διαθέτει  Launch Control, προγράμματα οδήγησης N Grin Control System και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, όμως αυτό που εντυπωσιάζει είναι η προσθήκη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού e-LSD.

Μπαίνοντας μέσα στο Kona N έπειτα από τα i20 N και i30 N, η θέση οδήγησης ξενίζει. Απαιτούνται μερικά δευτερόλεπτα να εγκλιματιστείς με την SUV προσωπικότητα και την αναγκαστικά αρκετά πιο ψηλή τοποθέτηση του καθίσματος. Ο κινητήρας έχει την ίδια εξαιρετική απόδοση με του i30 N, όμως η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι σίγουρα μειωμένη λόγω του μεγαλύτερου βάρους. Το τιμόνι είναι άμεσο, έχει όμως λίγο περισσότερο φιλτράρισμα στις πληροφορίες που σου μεταφέρει απ' ό,τι τα i20 N και i30 N. Η πρόσφυση είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, η υποστροφή υπαρκτή, αλλά απόλυτα διαχειρίσιμη ακόμα και μέσα στη στροφή και το e-LSD λειτουργεί άψογα. Ακόμα και τα φρένα κουράστηκαν ελάχιστα από το κυνηγητό μέσα στην πίστα των Μεγάρων, όπου το Kona N ξεχνάει προς στιγμή ότι είναι SUV και συμπεριφέρεται σαν γνήσιο hot-hatch.

Και τα τρία μοντέλα της Hyundai είναι ήδη διαθέσιμα στην Ελληνική αγορά, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι ισχύει και εδώ η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.

Μοντέλο         Τιμή

Hyundai i20 N 6MT   24.990 ευρώ

Hyundai i20 N 6MT Performance Pack 26.490 ευρώ

Hyundai i30 N 6MT   30.490 ευρώ

Hyundai i30 N 6MT Performance Pack 34.990 ευρώ

Hyundai i30 N DCT Performance Pack 38.990 ευρώ

Hyundai i30 Fastback N 6MT 31.490 ευρώ

Hyundai i30 Fastback N 6MT Performance Pack 35.990 ευρώ

Hyundai i30 Fastback N DCT Performance Pack 39.990 ευρώ

 

Αρθρογράφος

 

20 εκατομμύρια τετρακίνητα οχήματα από την Subaru

20 εκατομμύρια τετρακίνητα οχήματα από την Subaru

Η Subaru από τον Σεπτέμβρη του 1972 μέχρι και σήμερα έχει πουλήσει 20 εκατομμύρια τετρακίνητα οχήματα.