Renault Megane 1.2 TCE 115PS

Renault Megane 1.2 TCE 115PS

Για όποιον ψάχνει ένα στυλάτο, ευρύχωρο, οικογενειακό αυτοκίνητο, το Renault Megane πάντοτε θα ανήκει στις πιθανές επιλογές του. Από το 1996 που είδαμε για πρώτη φορά το όνομα «Megane» στην γκάμα της Renault, το μοντέλο έχει δεχθεί τρεις μεγάλες ανανεώσεις, με την πιο πρόσφατη (Megane III - 2008) να κρατάει ακόμα την κολόνια της και να μην δείχνει γερασμένη. Μετά τις πρόσφατες αισθητικές βελτιώσεις (aka facelift) στα σημεία, το Megane συνεχίζει την πορεία του με μια νέα σειρά κινητήρων της σειράς Energy. Η βενζινοκίνητη επιλογή είναι μόνο μία, αυτή που βλέπουμε εδώ με τον 1.2 TCE των 115PS.

ENERGY κάτω από το καπό

Ο 1.2 TCE έρχεται να αντικαταστήσει τον 1.6 16V των 110PS (K4M) και καλά κάνει καθώς, παρά τον κατά 25% μικρότερο κυβισμό του, έχει μεγαλύτερη απόδοση κατά 5PS, μεγαλύτερη ροπή κατά 4kg και χαμηλότερη κατανάλωση κατά 25%. Σαν τυπικό παιδί της σειράς Energy χρησιμοποιεί όλη την τεχνολογία μείωσης απωλειών που ακολουθείται στο downsizing, έτσι είναι πλήρως αλουμινένιος και με «τετράγωνη» γεωμετρία κυλίνδρων, ώστε να είναι ελαφρύς και με μικρό όγκο. Τα έμβολα έχουν επίστρωση DLC (Diamond Like Carbon) για μείωση των τριβών, η αντλία λαδιού έχει μεταβλητή παροχή, ώστε να μειώνονται οι απώλειες στις χαμηλές στροφές και η καδένα κίνησης των εκκεντροφόρων είναι χαμηλής τριβής. Για αύξηση του βαθμού απόδοσης, δηλαδή για μεγαλύτερη ισχύ με ταυτόχρονη οικονομία, η τροφοδοσία γίνεται με άμεσο ψεκασμό, υπάρχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVT) και στάνταρντ σύστημα Stop&Start άμεσης εκκίνησης, το οποίο ανιχνεύει τις θέσεις των εμβόλων, ώστε να δώσει ανάφλεξη πρώτα σε αυτόν που βρίσκεται στην πιο κατάλληλη θέση για εκκίνηση. Φυσικά ο κινητήρας είναι υπετροφοδοτούμενος, με turbo χαμηλής αδράνειας το οποίο έχει τον συμπιεστή ενσωματωμένο στην πολλαπλή εισαγωγής. Την τεχνολογία Energy ειδικά για τον TCE 115 την έχουμε δει αναλυτικά στο Tech Corner του τ.155, οπότε δεν θα επεκταθούμε εδώ περισσότερο.

Σε νούμερα (και στον δρόμο) ο κινητήρας έχει απόδοση και ροπή αντίστοιχες με αυτές ενός κινητήρα 1.6 παλαιότερης τεχνολογίας, ενώ είναι σημαντικά οικονομικότερος και «καθαρότερος». Σε σύγκριση με τον προκάτοχο 1.6 16V, έχει μεγαλύτερη ισχύ στα 115PS η οποία αποδίδεται ήδη στις 4.500rpm (1.6: 110PS/6.000rpm), μεγαλύτερη ροπή στα 19,3kgm και πολύ νωρίτερα, στις 2.000rpm ( 1.6: 15,4kgm/4.250rpm) και την ίδια στιγμή καταναλώνει σε μικτό κύκλο 5,3lt/100km (1.6: 6,9lt/100km) και εκπέμπει μόλις 119g CO2 (1.6: 159g).

Οδηγώντας και μετρώντας

Στην πρώτη ματιά δύσκολα διακρίνεις ότι πρόκειται για το τελευταίο μοντέλο, καθώς οι αλλαγές είναι πολύ διακριτικές εξωτερικά και περιορίζονται στα LED φώτα ημέρας, τον ελαφρώς διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα και τις νέες ζάντες. Στο εσωτερικό οι εκπλήξεις είναι επίσης περιορισμένες, καθώς ο διάκοσμος είναι συντηρητικός, με σκούρα χρώματα και ποιοτικά υλικά. Ο χώρος είναι αρκετός για επιβάτες μέσου αναστήματος, μάλλον τυπικός για την κατηγορία και η ορατότητα εμπρός αρκετά καλή, όχι όμως και πίσω, όπου θα χρειαστείς την βοήθεια των αισθητήρων παρκαρίσματος που είναι στάνταρ μόνο στις ακριβότερες  εκδόσεις Dynamic και GT-line. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος στα 372 λίτρα είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε αυτή την κατηγορία και φορτώνεται επίσης πολύ εύκολα, χάρις στο μεγάλο άνοιγμα της 5ης πόρτας.

Το Megane είναι ένα οικογενειακό μοντέλο με μοτέρ μόλις 115PS, αλλά έχοντας αυτό στο μυαλό σου αυτό που θα τραβήξει την προσοχή σου στον δρόμο είναι η απόδοση του κινητήρα. Όσο και αν είμαστε υπέρ των νέων downsized κινητήρων, πρέπει να παραδεχτώ ότι αυτό συμβαίνει σπάνια, τουλάχιστον σε αίσθηση και όχι στα νούμερα. Εδώ δεν χρειάζεσαι το VBOX για να ανακαλύψεις ότι πας γρήγορα, χάρις στην μέγιστη ροπή που κάνει peak μόλις μετά το ρελαντί, το Megane τραβάει δυνατά ήδη από τις 1.500rpm και συνεχίζει γεμάτα μέχρι τις 5.500. Δύσκολα συναντάς σήμερα downsized κινητήρα με τόσο μεγάλο εύρος απόδοσης, οι περισσότεροι, όντας εστιασμένοι στην οικονομία, ξεθυμαίνουν αισθητά μετά τις 4–4.500rpm, όχι όμως και ο TCE 115. Παρά το βάρος των 1.205kg και τις μακριές σχέσεις, το Megane κάνει 0-100sec σε μόλις 10,1sec, σχεδόν ένα sec γρηγορότερα και από ότι ανακοινώνει η Renault (10,9sec). Αντίστοιχα καλά τα πάει και στις ρεπρίζ, γράφοντας για την σημαντική μέτρηση των 80-110km/h 6,26, 9,19 και 13,77sec με 3η, 4η και 5η σχέση αντίστοιχα. Να επαναλάβω ότι οι σχέσεις είναι σχετικά μακριές, καθώς στην μέση του στροφόμετρου (3.000rpm) η 5η δίνει 120 και η 6η 137km/h, με άλλα λόγια κάνεις ταξίδι με 140-150km/h με το μοτέρ να δουλεύει πολύ ξεκούραστα. Το κιβώτιο συμβαδίζει με την εξαιρετική εικόνα που δίνει ο κινητήρας, όντας μαλακό, αλλά θετικό στο κούμπωμα και με κοντές διαδρομές. Αυτός που χαλάει την εικόνα είναι ο συμπλέκτης, ο οποίος δεν είναι προοδευτικός και έχει μέτρια αίσθηση.

Παρά τις εντυπωσιακές –για τον κυβισμό- επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά του Megane υπενθυμίζει ότι πρόκειται για μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο και μάλιστα γαλλικό. Οι αναρτήσεις είναι μαλακές, απορροφούν σχεδόν τα πάντα και απομονώνουν σε μεγάλο βαθμό τους επιβάτες από το περιβάλλον, ακόμη και μεγάλες ταχύτητες (150+km/h). Το αντίτιμο είναι κάποιες ελαφριές πλεύσεις σε ανοιχτές καμπές, μάλλον αναμενόμενες.

Το νόμισμα των επιδόσεων έχει και την άλλη του πλευρά, αυτήν της οικονομίας. Το νούμερο που ανακοινώνει η Renault για μικτό κύκλο στα 5,3lt/100km είναι αρκετά αισιόδοξο, καθώς η μέση κατανάλωση που πετύχαμε ήταν 8,4lt/100km, με ρεαλιστική όμως οδήγηση και όχι φυλάγοντας τα αυγά. Και πάλι όμως δύσκολα θα δεις κάτω από 7,5lt/100km.

Τελικά

Η ανανέωση του Renault Megane περιστρέφεται γύρω από τον κινητήρα νέας γενιάς, ο οποίος χαρακτηρίζεται περισσότερο από τις επιδόσεις στην άσφαλτο και λιγότερο στο βενζινάδικο. Το Megane διατηρεί όλα τα φιλικά και οικογενειακά του χαρίσματα σε χώρους, άνεση και εμφάνιση και όλα αυτά σε ένα αρκετά ανταγωνιστικό πακέτο που ξεκινάει από τα 15.750€ (χωρίς απόσυρση) στην βασική έκδοση Expression, η οποία όμως έχει και αρκετά φτωχό εξοπλισμό. Σε κάθε περίπτωση όμως η τιμή βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ οι επιδόσεις είναι στο αντίθετο άκρο και τέτοιου είδους προτερήματα δεν μπορούμε να τα αφήνουμε να περνάνε απαρατήρητα στους δύσκολους καιρούς που ζούμε.

 

Αρθρογράφος

 

Το υβριδικό Fiat 500 με τιμή κάτω από τις €12.000!

Το υβριδικό Fiat 500 με τιμή κάτω από τις €12.000!

Το ξεχωριστό Fiat 500, το μοντέλο που αποτελεί σημείο αναφοράς για το στιλ, το χαρακτήρα και τη μοναδικότητα του, γίνεται πιο προσιτό από ποτέ με την ...