Seat Leon 20VT4 Hybrid K04 VS Seat Leon 20VT GTX3071R

Seat Leon 20VT4 Hybrid K04 VS Seat Leon 20VT GTX3071R

Δεν θέλω να σκέφτομαι τη φάτσα του Κλιβανόπουλου όταν διαβάζει αυτό το κείμενο με τα δύο κόκκινα Leon, αλλά αυτή η δοκιμή έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Πέρα από το γεγονός ότι θα δούμε πώς αποδίδουν δύο διαφορετικά turbo στον ίδιο κινητήρα, θα βρούμε εξαιρετικά ενδιαφέρουσες τις επιδόσεις τόσο από στάση όσο και τις ρεπρίζ. Τα δύο φαινομενικά ίδια Leon κυκλοφορούν στη Λάρισα και οι δύο ιδιοκτήτες τους, εκτός από φίλοι, είναι και οικογενειάρχες και τα χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση, ενώ επίσης και τα δύο Leοn, αν και έχουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στα κοντέρ τους, είναι σε άψογη κατάσταση και λειτουργούν στην εντέλεια. Και όταν λέμε σε καθημερινή βάση, εννοούμε για ψώνια στο supermarket, για να πάνε τα παιδιά στο σχολείο, για οικογενειακές βόλτες, για τα πάντα! Ο Κώστας, λοιπόν, έχει το τετρακίνητο Leon με την Κ04 και ο Αντώνης το προσθιοκίνητο με την GTX3071R και τα δύο είναι βελτιωμένα από την Dimitriou Dynamic, με το Κ04 να έχει πρόγραμμα στην εργοστασιακή ECU από E-Tuners δια χειρός Λεωνίδα Τσιούτσια και το GTX3071 από Overload. Πριν δούμε όμως τι κάνουν στο δρόμο και στις μετρήσεις και πώς στέκεται το ένα δίπλα στο άλλο, καλό θα ήταν να δούμε τι κρύβουν κάτω από τα καπό τους.

Το Κ04!

Το Seat Leon του Κώστα αξιοποιεί στα μέγιστα μία ελαφρώς μεγαλύτερη υβριδική Borg Warner Κ04-023 και έχει μία πάρα πολύ καλή βάση που μπορεί να υποστηρίξει ακόμα μεγαλύτερο turbo και φυσικά ακόμα περισσότερη ιπποδύναμη. Η ενίσχυση του κινητήρα ξεκίνησε με τα σφυρήλατα πιστόνια της Wossner, που συνδυάστηκαν με ενισχυμένες μπιέλες της ZRP, ενώ χρησιμοποιήθηκαν παντού βίδες της ARP, δηλαδή σε στρόφαλο, μπιέλες και φυσικά κεφαλή. Στην κυλινδροκεφαλή, τώρα, χρησιμοποιήθηκαν οι εκκεντροφόροι από τον ατμοσφαιρικό 20v κινητήρα και αλλάχθηκαν οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής με το set της Ferrea. Αυτά όσον αφορά το εσωτερικό του κινητήρα. Όλα τα υπόλοιπα είναι τα περιφερειακά, που ανέλαβαν να υποστηρίξουν το υβριδικό turbo που χρησιμοποιεί φτερωτές από K04-064 από 2.0TFSI. Το turbo πατάει σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής που έχει κατασκευάσει η Vampire Exhaust, όπως και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής των 70mm, που έχει ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Πίσω από τον προφυλακτήρα, που κάποτε βρισκόταν σε Seat Leon Cupra R, έχει τοποθετηθεί ένα custom intercooler. Στην παροχή καυσίμου, τώρα, την κατάσταση ενισχύει μία αντλία της Walbro με παροχή 255lt/hr, η οποία στέλνει το καύσιμο στα μπεκ της Bosch, που έχουν παροχή 550cc/min. Πάνω στην κυλινδροκεφαλή θα συναντήσουμε φυσικά την κλασσική λύση με τους πολλαπλασιαστές από Audi R8, κάτι που δεν είναι και πάντα απαραίτητο, μιας και το συναντάμε και σε αυτοκίνητα με απλό setup πρώτου σταδίου, εδώ όμως είναι μια καλή λύση για ενισχυμένο ρεύμα. Στο εσωτερικό συναντάμε ένα μπαρόμετρο και ένα πυρόμετρο της Defi, μαζί με ένα wideband της ΑΕΜ, καθώς και τη μονάδα διαχείρισης του boost controller ProfecB Spec II της GReddy. Χάρη στο remapping της εργοστασιακής μονάδας από τον Λεωνίδα Τσιούτσια, ο κινητήρας του Leon με την Κ04 έβγαλε 318,8Ps και 37,1kgm ροπής στο 1,4bar.

Και η GTX της παρέας!

Και ήρθε η ώρα του δυνατού της παρέας με τη μεγάλη Garrett! Εμφανισιακά και αυτό είναι ακριβώς το ίδιο, μιας και χρησιμοποιεί και αυτό προφυλακτήρα από Cupra R και πίσω από αυτόν κρύβεται -όσο μπορεί- ένα intercooler της Mishimoto σε διαστάσεις 600x300x75mm. Και εδώ ο κινητήρας είναι σφυρήλατος, αφού πλέον η κατάσταση το απαιτούσε, με χρήση πιστονιών της Mahle Sport, τα οποία χρησιμοποιούν μπιέλες της Integrated Engineering. Ο στρόφαλος έχει ελαφρωθεί και στη συνέχεια ζυγίστηκε και χρησιμοποιήθηκαν ενισχυμένα μέταλλα στροφάλου και μπιελών της Calico και φυσικά βίδες μπιελών, στροφάλου και κυλινδροκεφαλής από την ARP. Σε αυτόν τον κινητήρα έγιναν περισσότερες επεμβάσεις στο valvetrain, αφού αλλάχθηκαν σχεδόν τα πάντα με τα αντίστοιχα aftermarket της Supertech. Με άλλα λόγια, βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής, διπλά ελατήρια, retainers και οδηγοί βαλβίδων. Φυσικά, εδώ έχουμε και περισσότερα περιφερειακά, όπως την μεγαλύτερη πολλαπλή εισαγωγής από την μοτέρ με κωδικό ΑΕΒ, αλλά και την πεταλούδα γκαζιού από Golf VR6. Και εδώ θα συναντήσουμε πολλαπλασιαστές από Audi R8, οι οποίοι στέλνουν ρεύμα στα μπουζί PFR8B της NGK. Η Vampire Exhaust έχει αναλάβει και σε αυτό το Leon τόσο τις σωληνώσεις του intercooler όσο και την πολλαπλή εξαγωγής, η οποία μονώθηκε με την ταινία της Dei, καθώς και -φυσικά- το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής, που αποτελείται από ένα downpipe των 80mm, με την υπόλοιπη διάμετρο να είναι στα 76mm και να χρησιμοποιεί από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Το turbo, που χρησιμοποιήθηκε, είναι ένα Garrett GTX3071R και συνεργάζεται με ένα external wastegate 38mm της TiAL και με μία σκάστρα της Forge. Για την παροχή καυσίμου επιστρατεύτηκε μία εμβαπτιζόμενη αντλία από τετρακίνητο Leon 20VT4, η οποία συνεργάζεται με μία εξωτερική Walbro, ενώ και οι δύο μαζί στέλνουν καύσιμο στα μπεκ της Siemens που έχουν παροχή 830cc/min. Οι ομοιότητες συνεχίζονται στο εσωτερικό του Leon, όπου και εδώ υπάρχει ένα μπαρόμετρο και ένα πυρόμετρο της Defi, καθώς και ένα wideband, αυτή τη φορά όμως από την Innovate. Ο κινητήρας αυτός με το remapping της Overload απέδωσε 495,3Ps και 59,3kgm ροπής στα 2,1bar πίεσης.

Και τι γίνεται στο δρόμο λοιπόν?

Εδώ αρχίζουν τα ωραία! Η ώρα των μετρήσεων είχε έρθει και ήμασταν αρκετά περίεργοι για να δούμε πώς θα σταθεί το ένα Leon δίπλα στο άλλο. Πρώτα μετρήσαμε το «μικρό» με την Κ04. Στις ρεπρίζ με 3η σχέση χρειαστήκαμε 2,34sec για να επιταχύνουμε από τα 50km/h μέχρι και τα 80km/h, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h χρειάστηκε να περάσουν 2,12sec. Οι αντίστοιχοι χρόνοι για το Leon με την GTX είναι στα 3,84sec, γεγονός που δείχνει ότι στις χαμηλές στροφές το turbo ακόμα δεν έχει spoolάρει, ενώ μετά, από τα 80km/h στα 110km/h, παίρνει το προβάδισμα με 2,01sec. Με 2η σχέση τώρα, από τα 60km/h μέχρι τα 120, το Κ04 θέλει 4,58sec, την ώρα που το GTX θέλει 4,26sec, πλέον έχουμε ανεβάσει στροφές και η GTX έχει ξυπνήσει και στέλνει πίεση αβέρτα! Η διαφορά μεγαλώνει, με το 60-160km/h να είναι στα 10,04sec για το Κ04 και στα 8,29sec για το GTX και μέχρι τα 200km/h το μικρό χρειάστηκε 16,53sec, ενώ το μεγάλο 13,96sec. Για να επιταχύνει από τα 100km/hμέχρι και τα 200km/h, το Κ04 χρειάστηκε 19,6sec, την ώρα που το GTX χρειάστηκε μόλις 11,67sec. Αναμενόμενοι για την ώρα οι χρόνοι, με το Leon του Αντώνη να έχει το ξεκάθαρο προβάδισμα στις επιδόσεις από ρεπρίζ με 2η και 3η σχέση. Τι γίνεται όμως από στάση? Εδώ το μικρό Leon έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Την τετρακίνηση. Και το Leon με την GTX ένα μειονέκτημα. Το έντονο σπινιάρισμα. Το δυνατό FWD Leon πήρε τη θέση του στην ευθεία και μετρήθηκε με την πίεση να είναι στο 1,65bar, που σταδιακά, μέχρι τον κόφτη, ανέβηκε στο 1,7bar. Για τα πρώτα 18 μέτρα χρειαστήκαμε 2,98sec, αφού το σπινιάρισμα από τη δύναμη ήταν αρκετό, με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμα δέκατα. Τα πρώτα 100km/h ήρθαν σε 6,58sec, τη στιγμή που το Leon με την Κ04 χρειάστηκε 6,44sec. Στα 140km/h, όμως, το Leon με την GTX πήρε το προβάδισμα, αφού χρειάστηκε 10,64sec, ενώ το Κ04 χρειάστηκε 10,91sec. Τη γραμμή όμως των 400 μέτρων την πέρασε πρώτο το Leon με την Κ04, αφού χρειάστηκε 14,38sec με 157,99km/h ταχύτητα εξόδου, τη στιγμή που το Leon με την GTX χρειάστηκε 14,69sec με 169,56km/h ταχύτητα εξόδου! Οι χρόνοι πάντως από στάση του Leon με την GTX θα μπορούσαν να ήταν λίγο καλύτεροι, αφού, εκτός από το σπινιάρισμα, ήταν και οι αλλαγές αρκετά χαλαρές.

Πάνω από όλα η οικογένεια!

Όπως και να έχει πάντως, είχαμε στα χέρια μας δύο τρομερά αξιόλογα και κυρίως αξιόπιστα αυτοκίνητα, που μας έδειξαν τι μπορούν να κάνουν με σωστές λύσεις. Το βασικό είναι ότι και τα δύο χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση, έχοντας ρόλο οικογενειακών αυτοκινήτων, κουβαλώντας τα μέλη των οικογενειών στις μετακινήσεις και στα ταξίδια τους. Ο Κώστας και ο Αντώνης είναι δύο φίλοι που ξέρουν να χαίρονται και να χρησιμοποιούν σωστά τα αυτοκίνητά τους!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ LEON 20VT4 K04

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.781cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  81mm x 86,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1
Wossner πιστόνια

ZRP μπιέλες

ΑRP βίδες κεφαλής

ARP βίδες στροφάλου

ARP βίδες μπιελών

Εκκεντροφόροι

Ferrea βαλβίδες

Custom intercooler

Custom πολλαπλή εξαγωγής

Custom σύστημα εξαγωγής 70mm

Audi R8 πολλαπλασιαστές

K04-023 hybrid turbo με φτερωτές K04-064

Bosch μπεκ καυσίμου 550cc/min

Walbro αντλία βενζίνης 255lt/hr

E-Tuners ECU remapping

Defi μπαρόμετρο

Defi πυρόμετρο

AEM wideband

GReddy Profec-B Spec II boost controller

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance δίσκος συμπλέκτη

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Cupra-R εμπρός προφυλακτήρας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

KW Variant 2 coilover kit

ΤΡΟΧΟΙ
BBS CH 7Jx18” ζάντες

Toyo Proxes R1R 225/40 ελαστικά

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCK CAR*

0-60                 3,32

0-80                 4,41

0-100               6,44

0-120               8,01

0-140               10,91

0-160               14,69

0-180               17,97

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,63     @        55,85

60        4,82     @        86,94

100      6,36     @        99,01

200      9,44     @        126,07

400      14,38   @        157,99

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               2,34

80-110             2,12

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             4,58

60-160             10,04

60-200             16,53

100-200           19,60

TUNED BY:

Dimitriou Dynamic

Βόλου 17,

Λάρισα

Τηλ.: 2410 41 82 89

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ LEON20VT GTX3071R

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.781cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  81mm x 86,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1
Mahle πιστόνια

Integrated μπιέλες

Ελάφρωμα-ζύγισμα στροφάλου

Calico κουζινέτα στροφάλου

Calico κουζινέτα μπιελών

ARP βίδες μπιελών

ARP βίδες κεφαλής

ΑΕΒ κυλινδροκεφαλή

Supertech διπλά ελατήρια βαλβίδων

Supertech retainers

Supertech οδηγοί βαλβίδων

Supertech βαλβίδες

AEB πολλαπλή εισαγωγής

VR6 πεταλούδα γκαζιού

Audi R8 πολλαπλασιαστές

NKG μπουζί PFR8B

Mishimoto intercooler 600x300x75mm

Vampire Exhaust σωληνώσεις intercooler

Samco Sports κολάρα σιλικόνης

Forge σκάστρα

TiAL external wastegate 38mm

Vampire Exhaust πολλαπλή εξαγωγής

Dei titanium μόνωση πολλαπλής εξαγωγής

Vampire Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm

Garrett GT3071R turbo

Siemens Deka μπεκ καυσίμου 830cc/min

Leon 20VT4 αντλία καυσίμου

Walbro 255lt/hr εξωτερική αντλία καυσίμου

Evolution Motorsport φίλτρο αέρα

Overload ECU remapping

Defi μπαρόμετρο

Defi πυρόμετρο

Innovate wideband

GReddy Profec B Spec II boost controller

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance 4φτερος δίσκος συμπλέκτη

Sachs Performance πλατό

Sachs Performance βολάν διπλής μάζας

Audi S3 ημιαξόνια

Quick-shift

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Leon Cupra-R εμπρός προφυλακτήρας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

KW Variant 3 coilover kit

Brembo αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι 330x22mm εμπρός

Ferodo DS2000 τακάκια

Σωληνάκια αεροπορικού τύπου

Brembo αεριζόμενοι χαρακτοί τρυπητοί δίσκοι 312x22mm πίσω

Audi S3 δαγκάνες πίσω

ΤΡΟΧΟΙ
Work CR-kai 8,5Jx18” ζάντες

Pirelli P Zero Nero GR 225/40 ελαστικά

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCK CAR*

0-60                 3,78

0-80                 5,44

0-100               6,58

0-120               9,03

0-140               10,64

0-160               13,58

0-180               16,06

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,98     @        46,62

60        5,33     @        78,26

100      6,91     @        105,14

200      9,97     @        132,32

400      14,69   @        169,56

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,84

80-110             2,01

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             4,26

60-160             8,29

60-200             13,96

100-200           11,67

TUNED BY:

Dimitriou Dynamic

Βόλου 17,

Λάρισα

Τηλ.: 2410 41 82 89

 

Αρθρογράφος

 

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 100Ps

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 100Ps

Εντυπωσιακό και μοντέρνο σε σχεδίαση, τεχνολογικά προηγμένο και εξαιρετικά πολιτισμένο, το νέο Peugeot 208 δείχνει να στοχεύει σε ένα πιο premium κοιν...