Seat Leon Cupra SC 280 343WhP

Seat Leon Cupra SC 280 343WhP

Το μόνο σημείο, που με χάλαγε στις προηγούμενες γενιές Seat Leon, ήταν το γεγονός ότι έβγαιναν αποκλειστικά ως πεντάθυρα. Όχι ότι ήταν άσχημα, απλά στα δικά μου μάτια ένα σπορ μοντέλο θα πρέπει να έχει δύο λιγότερες πόρτες. Το νέο Leon, λοιπόν, βγαίνει και ως hatchback, πράγμα που το έκανε ακόμα πιο δυναμικό σε σχήμα και πιο σπορ στην εμφάνιση. Το ενδιαφέρον, βέβαια, είναι ο κινητήρας του, που στην κορυφαία έκδοση Cupra αποδίδει 280Ps και έχει από τη μάνα του οκτώ μπεκ, τέσσερα άμεσου ψεκασμού και άλλα τέσσερα στους αυλούς εισαγωγής. Το ίδιο ενδιαφέρον για τον κινητήρα έδειξε και ο Τάκης Παρασκευόπουλος, της 0-400 Tune 2 Race και, όπως μπορείτε να καταλάβετε, το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από άριστο και έχει αφήσει τον Γιώργο, τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα ικανοποιημένο.

 

ΕΑ888 Gen3

Αυτός είναι ο κωδικός του νέου κινητήρα, ο οποίος -σε σχέση με τον προηγούμενο- έχει αρκετές βελτιώσεις. Για αρχή, έχει νέα σφυρήλατα αλουμινένια πιστόνια και πιο ανθεκτικές μπιέλες, οι οποίες πατάνε πάνω σε νέα έδρανα. Η κυλινδροκεφαλή είναι κατασκευασμένη από ένα ιδιαίτερα ελαφρύ κράμα αλουμινίου και πυριτίου, το οποίο της προσδίδει αυξημένη αντοχή, ενώ το μπλοκ από χυτοσίδηρο έχει ενισχυθεί σε ορισμένα σημεία. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα λίπανσης, αλλά η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στο ότι η Κ04 παρέδωσε τη θέση στης στην IHI IS20. Το νέο turbo είναι αρκετά μεγαλύτερο, δουλεύει σε overboost στο 1,1bar και 0,9bar σταθερή πίεση, μπορεί να συμπιέσει μέχρι και 765.000lt/hr και αντέχει μέχρι και 1.000ο C θερμοκρασία καυσαερίων. Όπως ανέφερα και πιο πάνω, είναι εφοδιασμένος με τέσσερα μπεκ άμεσου ψεκασμού και με επιπλέον άλλα τέσσερα, τα οποία συμπληρώνουν την παροχή, όταν ο κινητήρας λειτουργεί με πλήρες φορτίο. Όπως καταλάβατε, μιλάμε για έναν τρομερό κινητήρα, που παρακαλάει για βελτίωση, μιας και με ένα τυπικό πρώτο στάδιο παίρνει για πλάκα άλλα 90-110Ps!

 

Give me power!

Με τέτοιες προδιαγραφές, ο Τάκης είχε όλο το πεδίο μπροστά του για να πάρει από την IS20 όση περισσότερη δύναμη γινόταν. Για αρχή, κατασκεύασε μια νέα εισαγωγή, η οποία αντικατέστησε την εργοστασιακή δίνοντας αρκετά μεγαλύτερη ποσότητα εισερχόμενου αέρα στον κινητήρα, ο οποίος αέρας φιλτράρεται από μία φιλτροχοάνη της AeroflowPerformance των 120mm. Στη συνέχεια, αντικατέστησε το εργοστασιακό intercooler με ένα δικής του κατασκευής αλουμινένιο, το οποίο έχει διαστάσεις 750x300x60cm, με νέες σωληνώσεις γι’ αυτό. Σειρά είχε η εξαγωγή, όπου κατασκευάστηκε από την 0-400 Tune 2 Race με downpipe 80mm και cat-back σύστημα μέχρι το τελικό, με εσωτερική διάμετρο 70mm. Σειρά πλέον είχε ο Γιάννης Πιτόσογλου της Dynodrome, που ανέλαβε το αρκετό ψάξιμο, που χρειάστηκε, για να γίνει ένα σωστό remapping στη νέα ECU, που φοράει ο EA888 τρίτης γενιάς. Όπως και η προηγούμενη ECU, έτσι και αυτή δίνει πολλές επιλογές στον προγραμματιστή, αλλά χρειάζεται περισσότερο ψάξιμο με τις δικλείδες ασφαλείας, που έχει για να επέμβει σε χάρτες ανάφλεξης κτλ. Το αποτέλεσμα πάντως ήταν άκρως εντυπωσιακό, αφού ο κινητήρας απέδωσε 343,2wHP στις 6.100rpm και 48,2kgm ροπής στις 3.200rpm! Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 2.700rpm μέχρι και τις 5.400rpm η ροπή ξεπερνάει τα 42kgm. Επίσης, το γεγονός ότι η ισχύς διατηρεί τη μέγιστη τιμή της μέχρι τον κόφτη είναι ένα καλό δείγμα για το μεγάλο μέγεθος του νέου turbo της IHI.

 

Spinning around

Ακόμα και στην εργοστασιακή του μορφή και παρά την ύπαρξη του μηχανικού μπλοκέ διαφορικού, το Seat Leon Cupra 280 σπινάρει πολύ εύκολα τα μπροστινά του ελαστικά. Ακόμα και σε σχετικά καλή άσφαλτο, αν δοκιμάσεις να ξεκινήσεις με τσαμπουκά, τα μπροστινά λάστιχα παίρνουν διαζύγιο με την πρόσφυση για τα πρώτα μέτρα. Πόσο μάλλον όταν έχουμε άλλα 100 άλογα στη διάθεσή μας. Δυστυχώς, το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως και η ECU επεμβαίνει κλείνοντας την πεταλούδα γκαζιού, όταν αντιληφθεί έντονο σπινιάρισμα, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις από στάση να γίνουν πραγματικός πονοκέφαλος ακόμα και στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού, όπως ο Τάκης. Η κατάσταση των ελαστικών ήταν μέτρια κάτι που δεν μας βοήθησε καθόλου και γι’ αυτό χρειαστήκαμε 2,9sec για τα πρώτα 18 μέτρα. Η λύση, που θα ακολουθηθεί εδώ, θα είναι η τοποθέτηση ενός boost controller, το οποίο θα μας επιτρέπει να κατεβάζουμε την πίεση στις δύο πρώτες σχέσεις, σε χαμηλότερη τιμή από το 1,6barπου λειτουργεί τώρα και έτσι να περάσει σωστά η δύναμη στο δρόμο. Γιατί τα 6,58sec για τα πρώτα 100km/h θα μπορούσαν να βελτιωθούν κατακόρυφα με ένα 18άρι γύρω στα 2,1sec με 2,2sec. Πόσο μάλλον η επίδοση στα 400 μέτρα, που ήταν στα 14,24sec με 179,57km/h ταχύτητα εξόδου. Η δύναμη του κινητήρα πάντως φαίνεται από τις ρεπρίζ, όπως και να το κάνουμε τα 1,93sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h μας δείχνουν ότι ο κινητήρας έχει δύναμη και μάλιστα άφθονη και όσο ανεβάζει στροφές τα πάει καλύτερα, μιας και από τα  80km/h μέχρι τα 110km/h χρειαστήκαμε 1,75sec! Ένα καλό δείγμα είναι και τα 10,5sec, που χρειαστήκαμε από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h και μάλιστα με την πεταλούδα να κλείνει σε μερικά σημεία.

 

Pure, fast daily ride!

Τελικά αυτή η νέα γενιά κινητήρων είναι τρομερή και το SeatLeonCupraSC 280 του Γιώργου είναι ένα γρήγορο και κυρίως αξιόπιστο αυτοκίνητο. Με ένα τυπικό πρώτο στάδιο βελτίωσης δεν θα μασήσει να κολλήσει στον προφυλακτήρα πολλών supercars ενώ αν το πας χαλαρά, είναι αθόρυβο και σχετικά οικονομικό. Στα χέρια του Γιώργου έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα ως βελτιωμένο, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα και το βασικό είναι ότι το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ξέχασα να σας πω ότι στο πίσω κάθισμα υπάρχει και παιδικό καθισματάκι! 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.984cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 92,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1

Tuned by

0-400 Tune 2 Race

Λ. Φυλής 19,

Καματερό

Τηλ: 210 26 39 990

TUNING SPECS

  • Aeroflow Performace φιλτροχοάνη 120mm
  • 0-400 Tune 2 Race custom εισαγωγή
  • 0-400 Tune 2 Race intercooler 7,5x30x60cm
  • 0-400 Tune 2 Race σωλήνες intercooler
  • 0-400 Tune 2 Race εξάτμιση 80mm
  • Dynodrome ECU remapping

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • 0-400 Tune 2 Race 6φτερος συμπλέκτης

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 8Jx18in ζάντες

Pirelli P Zero Nero 225/40 R18 ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Dynodrome

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 343,1/6.100

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 48,6/3.200

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,87

0-80                 5,09    

0-100               6,58

0-120               7,91    

0-140               9,90

0-160               11,88

0-180               14,73

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               1,93

80-110             1,75

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,95     @        47,09

60        5,30     @        89,89

100      6,86     @        104,51

200      7,40     @        138,54

400      14,24   @        179,57

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             4,00

60-160             7,68

60-200             13,07

100-200           10,05

 

Αρθρογράφος

 

Honda Civic Type R VS VW Golf GTI TCR

Honda Civic Type R VS VW Golf GTI TCR

Ποιο πέρασε πρώτο την γραμμή στα 400 μέτρα? Το χειροκίνητο Type R, ή το Golf με το DSG?