Seat Leon II 1.4TSi 328Ps

Seat Leon II 1.4TSi 328Ps

Μπαλοθιά!

Αυτό νόμιζα ότι άκουσα, όταν ξεκίνησε το Leon του φίλου μας του Κωνσταντίνου από το σημείο συνάντησης για να πάμε για τη φωτογράφιση, αφού από το πρώτο πάτημα, που έκανε, φάνηκε ότι το αυτοκίνητο έχει άγριες διαθέσεις. Ήρθε στην Αθήνα από την Κρήτη για δύο μέρες, για να πάει σε δυναμόμετρο και, επί τη ευκαιρία, κάναμε και μία φωτογράφιση και μετρήσεις, γιατί θέλουμε πολύ να φιλοξενούμε στο περιοδικό αυτοκίνητα και από την επαρχία, που ξέρουμε ότι έχει πολλά και καλά, αλλά δεν είναι εύκολο πια για εμάς να πηγαίνουμε να τα βρούμε εκεί. Έτσι, λοιπόν, ο Κωνσταντίνος ταξίδεψε από το Ηράκλειο, παρέα με το πολύ όμορφο αυτό Seat Leon MK2, το οποίο αγόρασε σε άριστη κατάσταση με το μοτέρ του 1,4lt και τα ταπεινά 125Ps, τα οποία πλέον αποτελούν παρελθόν, μιας και στο δυναμόμετρο Mahaτης Boulekos Dynamic έδειξε 328Psστο 1,8bar, ενώ με τη χρήση μεθανόλης μπορεί να ανεβάσει πάνω από 2,4barκαι να πλησιάσει τα 400Ps. Αυτό φυσικά δεν μπορεί να γίνει με τον κινητήρα σε εργοστασιακή μορφή, αλλά με μία σειρά από βελτιώσεις, που ανεβάζουν την απόδοση, αλλά και την αντοχή του.

 

Στο ψητό...

Στο ψητό στην κυριολεξία, μιας και το άμοιρο το Leon έτυχε πάνω στις μέρες που έκανε εκείνο το δαιμονισμένο καύσωνα, στα τέλη Ιουνίου, αλλά ευτυχώς κάναμε τη δοκιμή νωρίς το πρωί πριν λιώσει και αυτό και εμείς. Εμείς μάλλον θα λιώναμε πρώτοι, γιατί αυτό είναι σφυρήλατο, με έμβολα, μπιέλες και βίδες, όλα της DP Engine Parts. Επίσης, από βενζίνες δεν μένει, αφού έχει βελτιωμένη τρόμπα υψηλής πίεσης της TMG Performance, την οποία τροφοδοτεί -μέσα από το ρεζερβουάρ- μία «χαμηλής πίεσης» Walbro και αυτή με τη σειρά της μοιράζει το καύσιμο σε τέσσερα μπεκ από Audi S3 TFSI. Όλα αυτά φυσικά έγιναν για να αντέχει ο κινητήρας το πρεσάρισμα από την Garrett GTX2860, η οποία είναι αρκετή μέχρι 400Ps και έχει τοποθετηθεί σε χειροποίητο χταπόδι και ολόσωμη εξάτμιση 70mm, που κατασκευάστηκε από την KV Exhaustστο Ηράκλειο, όπου και τοποθετήθηκε και ένα External 38mm της Tial. Για την ψύξη του εισερχόμενου αέρα φροντίζει ένα intercooler από την MavrakisPerformance και ένα Water-Methanolkitτης ΑΕΜ, που δυστυχώς δεν ήταν ακόμα έτοιμο τη μέρα των μετρήσεων και έτσι συμβιβαστήκαμε στο low-boost, που είναι setαρισμένο στο 1,8bar. Από άποψη μετάδοσης, το Leon φοράει σασμάν από Golf 1,4 Tsi με custom συμπλέκτη που περιλαμβάνει εξάφτερο καρφωτό δίσκο, καθώς και ενισχυμένο βολάν μονής μάζας. Τα φρένα του είναι εντυπωσιακά, με κίτρινες δαγκάνες από PorscheCayenneκαι δίσκους διαμέτρου 330mm εμπρός, αλλά και από VW Golf V GTI πίσω, που γεμίζουν όσο πάει τις Japan Racing JR18 με τα πολύ καλά Yokohama Advan Sport διαστάσεων 225/40. Τόσο καλά που, χωρίς να τουρμπίσει το Leon, δεν είχε καμία ελπίδα να τα σπινάρει και, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια, μπορεί να το βοηθούν πολύ στο να βρει πρόσφυση, αλλά δεν το βοηθούν να ξεκινήσει από στάση, αφού το πρόγραμμα της TMG Performance διατηρεί τον κόφτη στροφών στις 4.000rpm, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο ή δύσκολο να αφαιρεθεί, πάντως στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι απαραίτητο, αν θέλεις να εκμεταλλευθείς την extra δύναμη, που απέκτησε το αυτοκίνητο από στάση.

 

Στο δρόμο...

Στο δρόμο, το αυτοκίνητο του Κωνσταντίνου είναι γρήγορο μόνο εν κινήσει και στις ψηλές στροφές λειτουργίας, όπως εξάλλου και όλα τα αυτοκίνητα που βγάζουν πολλά άλογα από λίγα κυβικά. Βλέπεις, τα πολλά άλογα θέλουν μεγάλη τουρμπίνα και η μεγάλη τουρμπίνα θέλει πολλά καυσαέρια για να γυρίσει, κάτι που ένα μικρό αναλογικά μοτέρ μπορεί να της το παρέχει μόνο στις ψηλές στροφές. Το αποτέλεσμα είναι να πρέπει να ξεκινήσεις από στάση με την τουρμπίνα στο φάσμα λειτουργίας της, κάτι άκρως επικίνδυνο για αυτοκίνητα με εργοστασιακή μετάδοση και πιο συγκεκριμένα εργοστασιακό κιβώτιο, που είναι σχεδιασμένο να αντέχει Χ κιλά ροπής και του φορτώνεις ξαφνικά 3Χ. Μπορεί εν κινήσει να το αντέχει, αλλά εκεί υπάρχει ήδη ένα φορτίο, το οποίο αυξάνεται σχετικά γραμμικά, ενώ από στάση είναι χαστούκι, όπως στα εκτός δρόμου αυτοκίνητα, που, αν σηκωθεί από το έδαφος ένας τροχός, όταν πατάς γκάζι και ξαναβρεί ξαφνικά πρόσφυση, ή θα κόψει το ημιαξόνιο ή θα σπάσει το διαφορικό. Στο Leon του Κωστή πάντως αυτό είναι αδύνατο να συμβεί, γιατί το αυτοκίνητο με νεκρά ανεβάζει μέχρι 4.000rpm και εκεί η τουρμπίνα δεν έχει ξυπνήσει ακόμα για τα καλά. Αδύνατο επίσης, όμως, είναι να κάνει και καλό χρόνο από στάση, μιας και ξεκινάει κρεμασμένο, χωρίς να μπορεί να σπινάρει τους τροχούς και περιμένεις να ανέβουν οι στροφές σχεδόν από το ρελαντί, αφού μόλις αφήσεις το συμπλέκτη, οι στροφές ξαναπέφτουν στις 1.000. Έτσι, το καλύτερο, που καταφέραμε, ήταν ένα μέτριο -για την ιπποδύναμή του- 7,8secγια τα πρώτα 100km/hκαι 15,54secγια το τετρακοσάρι και αφού δεν είχε και ιδιαίτερο νόημα η μέτρηση από στάση, την κόψαμε στα 170km/h, γιατί είχε και 40ο C και έπρεπε το αυτοκίνητο να επιστρέψει στην Κρήτη την ίδια μέρα. Εν κινήσει φυσικά τα πάει πολύ καλύτερα, κάτι που φαίνεται από το 60-160km/hπου είναι σχεδόν ίδιο με το 0-100km/h. Γενικά, στο κυνήγι της απόλυτης δύναμης, από ένα αναλογικά μικρό μοτέρ, το αυτοκίνητο έχει γίνει αρκετά «ειδικό» και η χρήση του περιορίζεται στις επιταχύνσεις ανά ταχύτητα, δηλαδή γρήγορο μπορεί να είναι από δευτέρα ή μάλλον καλύτερα από τρίτη και 4.000+rpm και όχι από στάση ή σε διαδρομή με στροφές. Αν αφαιρέσεις τον περιοριστή των στροφών, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, αυτό μπορεί φυσικά να αλλάξει και να υπάρχει η δυνατότητα να ξεκινάει τουρμπισμένο, αλλά ο Κωνσταντίνος δεν ενδιαφέρεται προς το παρόν τόσο για κόντρες και κανιβαλισμούς, περισσότερο τον νοιάζει να χαίρεται το αυτοκίνητό του με τα φιλαράκια του, να πατάει που και που καμία γκαζιά ρολαριστή και να εξαφανίζεται. Τον Οκτώβριο πιθανώς και να το ετοιμάσει πιο πολεμικό και να συμμετέχει στους αγώνες dragster, που θα γίνουν στο Τυμπάκι, οπότε εκεί θα δούμε τους κανονικούς χρόνους που μπορεί να κάνει. 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός (cc): 1.390
  • Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 76,5x75,6
  • Συμπίεση: 9,7:1
  • Σφυρήλατες μπιέλες DP
  • Σφυρήλατα έμβολα DP
  • Βίδες DP
  • Μπεκ Audi S3
  • Turbo Garrett GTX 28/60
  • External Tial 38mm
  • Σκάρτα TMG Performance
  • Χειροποίητη εξάτμιση 70mm KV Exhaust
  • Τρόμπα βενζίνης TMG Performance
  • Custom intercooler Mavrakis Performance
  • Ελατήρια βαλβίδων TMG Performance
  • AEM Water-Methanol kit
  • Δοχείο αναθυμιάσεων TMG Performance
  • ECU Tuning TMG Performance

TUNED BY

  • Mavrakis Performance
  • Τεγέας 12 Ηράκλειο Κρήτης
  • τηλ: 2810-210448, 6944638160
  • e-mail: dymavrakisperformance@yahoo.gr

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Σασμάν VW Golf Tsi CAV
  • Δισκόπλατο χειροποίητο με εξάφτερο δίσκο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

  • Αμορτισέρ Koni Sport
  • Ελατήρια HR
  • Εμπρός: Εξαπίστονες δαγκάνες με δίσκους 330mm από Porsche Cayenne
  • Πίσω: Από VW Golf Gti

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες Japan Racing JR18 8jx18in
  • Λάστιχα Yokohama Advan sport 225/40

 

 

 

DYNOTEST

  • Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA Lps3000 της Boulekos Dynamic
  • Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 328/6.580       
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 36/6.130
  • Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3
  • Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 262% 

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

  • Μπαρόμετρο Deamon
  • Πυρόμετρο Deamon
  • AEM Wideband hallmeter
  • Greddy Profec boost controller

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCK CAR* 

0-60                 5,02             

0-80                 6,62        

0-100               7,80         9,8

0-120               10,02      

0-140               11,91       

0-160               13,92    

 

 

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        3,54     @        34,87

60        5,83     @        67,53

100      7,59     @        96,61

200      10,76   @        128,18

400      15,54   @        164,87

 

Roll on            SEC

60-120             4,89

60-160             8,56

 

 

Αρθρογράφος

 

Πρώτη Επαφή: Ford Fiesta ST 1.5EcoBoost 200Ps

Πρώτη Επαφή: Ford Fiesta ST 1.5EcoBoost 200Ps

Το νέο Ford Fiesta ST έχει μία πολύ βαριά κληρονομιά να συνεχίσει. Αυτή του πιο οδηγοκεντρικού και διασκεδαστικού hot hatch της κατηγορίας.