Seat Leon mk3 Cupra 406Ps

Seat Leon mk3 Cupra 406Ps

Κορυφή

Το έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν στη δοκιμή του δημοσιογραφικού Seat Leon Cupra και άλλων βελτιωμένων Leon mk3 Cupra ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι, αυτή τη στιγμή, η καλύτερη πρόταση στην αγορά των hot-hatch, με την κορυφαία οδική συμπεριφορά που του χαρίζει η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, η καλή καρότσα, το μπλοκέ διαφορικό, αλλά και ο δυνατός δίλιτρος κινητήρας και όλα αυτά με «μόλις» 30.000 ευρώ. Είναι το καλύτερο; Όχι, δεν είναι, το καλύτερο είναι το Honda Civic Type R, αλλά κοστίζει 20.000 ευρώ περισσότερα και δεν είναι 20.000 ευρώ καλύτερο. Πιθανότατα δεν είναι ούτε 10.000 ευρώ καλύτερο. Επίσης, αν πεις ότι αγοράζεις ένα καινούριο Leon και του βάλεις αυτά τα 10.000 σε aftermarket βελτιώσεις, τότε γίνεται ΤΟ καλύτερο. Όπως είναι αυτό εδώ το γκρι, του φίλου μας του Βασίλη, που με τρία κυριολεκτικά πραγματάκια έχει φτάσει τα 406Ps στο 1,5bar και αυτό επειδή δυναμομετρήθηκε χωρίς το σύστημα ψεκασμού της μεθανόλης, με το οποίο μπορεί να λειτουργήσει με πίεση μέχρι και 2,1bar, όπου μπορεί να πλησιάζει και προς τα 440Ps. Στις μετρήσεις που κάναμε στο δρόμο πάντως, χρησιμοποιήσαμε τις μεθανόλες και η διαφορά ήταν αρκετά μεγάλη και σε αίσθηση, αλλά και σε αριθμούς. Εξάλλου το έχουμε πει επανειλημμένα ότι η δυναμομέτρηση είναι ενδεικτική. Αυτό που μας ενδιαφέρει εδώ, σε αυτό το περιοδικό, είναι τι θα γράψει το αυτοκίνητο με το V-BOX κολλημένο στο παρμπρίζ. Το τι έβγαλε στο δυναμόμετρο δεν μας απασχολεί ιδιαίτερα και το αναφέρουμεενδεικτικά για να ξέρετε εσείς, πόσα άλογα πάει ένα αυτοκίνητο με το στάδιο βελτίωσης που δοκιμάζουμε.    

 

Ευκολάκι…

Όταν λέμε ευκολάκι, εννοούμε ότι με ένα πρώτο στάδιο +δύο-τρία πραγματάκια παίρνεις περισσότερα από 100Ps από μόλις δύο λίτρα. Αυτό δεν νομίζω να υπάρχει άλλο μοτέρ αυτού του κυλινδρισμού που να μπορεί να το καταφέρει. Αυτός ο κινητήρας, εκτός από το ότι δεν σπάει με τίποτα, είναι και οχτάμπεκος, με τέσσερα μπεκ για τον ψεκασμό του FSI και άλλα τέσσερα στους αυλούς. Αυτό η μαμά VW το έκανε για οικονομία και χαμηλότερους ρύπους, αλλά εμείς το βρήκαμε εκεί και το αξιοποιήσαμε ανάλογα... Έχει παραδόξως και αρκετά μεγάλη τουρμπίνα από το εργοστάσιο, γιατί, για τα εργοστασιακά 280Ps που είχε το Leon, δεν βλέπω κάποια λογική εξήγηση να επαρκεί η ίδια τουρμπίνα και για 440! Δεν είναι να απορεί λοιπόν κανείς όταν τα μισά και βάλε πλέον βελτιωμένα που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι από το VW Group. Είναι γιατί βολεύει, γιατί είναι πολλά τα μοντέλα που βγάζει και γιατί είναι εύκολο και αξιόπιστο. Δεν μιλάω για τυχόν χαζοβλάβες, που ναι μεν είναι εκνευριστικές και χαλάνε και την εικόνα της εταιρείας χωρίς λόγο, μιλάω για αξιοπιστία και αντοχή κατά της ανατίναξης στη βελτίωση. Δεν είναι λίγα τα 440Ps για τετρακύλινδρο κλειστό μοτέρ και δεν είναι και πολλοί οι κινητήρες που τα άντεχαν σε εργοστασιακή μορφή. Και αυτό το λέμε γιατί υπάρχουν Ευρωπαίοι κατασκευαστές, που τα μοτέρ τους σπάνε με αρκετά λιγότερα άλογα και σε πλήρως stock μορφή! Με ένα πρόγραμμα της Revlimit για τη διαχείριση του κινητήρα και άλλο ένα για το DSG μαζί με custom intercooler και σωληνώσεις αλουμινίου από την Mavroidakos Racing Exhaust, όπως και χειροποίητη εξάτμιση από την ίδια εταιρεία, είμαστε έτοιμοι. Έχει και ένα kit εισαγωγής της DNA και μια σκάστρα της Forge και για το κάτι παραπάνω ψεκάζει και μείγμα νερού-μεθανόλης με ένα σύστημα της ΑΕΜ, το οποίο έχει και κρυφό παγούρι που δεν θα σας αποκαλύψω, αλλά, αν είστε παρατηρητικοί και διαβάζετε τις λεζάντες, θα το βρείτε. Με ένα χαμηλό λοιπόν κόστος και με περιφερειακές λύσεις, χωρίς δηλαδή να μπει νυστέρι, το Leon του Βασίλη έχει γίνει ένα αυτοκίνητο που πολύ δύσκολα το πιάνεις στο δρόμο και για να το κυνηγήσεις με κάποιο άλλο εργοστασιακό, θα πρέπει να έχεις δώσει μεγάλο πακέτο ή θα πρέπει να οδηγείς supercar. Θα μπορούσε η βελτίωσή του να σταματάει κάπου εδώ, αλλά ο Bill είναι μαμούνι και δεν ήθελε να έχει ένα απλώς δυνατότερο Leon. Ήθελε να είναι και ελαφρύτερο και χαμηλότερο και φυσικά καλύτερο οδηγικά. Γι’ αυτό έχει τοποθετήσει ελατήρια χαμηλώματος της VW Racing, τα οποία είναι συμβατά με τα ηλεκτρικά αμορτισέρ, με τα οποία είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο και φρένα από Audi TT RS 2018, που έχουν αλουμινένιες τετραπίστονες δαγκάνες, που ζυγίζουν αρκετά κιλά λιγότερο, τα οποία βρήκε στην Performance Brakes του Δημήτρη Χονδρονικόλα. Αυτό το Leon είναι από τα λίγα, αν όχι το πρώτο αυτοκίνητο που έρχεται στο περιοδικό με μικρότερες -18in- από τις εργοστασιακές ζάντες, κάτι που φυσικά δεν το έκανε ο Βασίλης για την άνεση, αλλά για να μπορεί να κάνει καλύτερες εκκινήσεις χρησιμοποιώντας ελαστικά με μεγαλύτερο προφίλ. Για τη μείωση του βάρους μάλιστα έχει τοποθετήσει και μια μικροσκοπική μπαταρία, η οποία είναι πανάκριβη και πολύ ελαφρύτερη από τις κανονικές, ζυγίζοντας μόλις 1,2kg.

 

Όπλο!

Είναι ήδη αρκετά γρήγορο το Leon Cupra ακόμα και σε εργοστασιακή μορφή, οπότε πόσο μάλλον αυτό εδώ. Μπορεί για τα πρώτα 100km/h από στάση να μην έχει τεράστια διαφορά όντας μπροστοκίνητο, αλλά η διαφορά από εκεί και πάνω είναι τεράστια. Με ένα αρκετά αργό δεκαοχτάμετρο, που δείχνει ότι στην εκκίνηση τα λάστιχα δεν ήταν σε καλή θερμοκρασία και χάθηκαν πολύτιμα δέκατα, έκανε ένα 0-100km/h σε 6,04sec, που με καλύτερη εκκίνηση άνετα γίνεται και 5,8sec, χρόνος πολύ καλός για τέτοιου είδους αμάξι. Δεν είναι όμως αυτός ο χρόνος που δείχνει τις δυνατότητές του τόσο καλά όσο είναι το 100-200km/h που το έκανε σε 8,24sec, το οποίο είναι διαστημικό για αυτοκίνητο των 30.000 ευρώ και πρώτο στάδιο βελτίωσης. Είναι σχεδόν 2,0sec πιο αργό από το 0-100km/h και όλοι ξέρουμε τι σημαίνει αυτό. Επίσης εντυπωσιακά είναι τα νούμερα των ρεπρίζ, με την τετάρτη να έχει 100-140km/h σε 3,09sec, νούμερο αστείο για το προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο, όπου θα το δεις να βγαίνει πίσω από νταλίκα και σε 3sec θα έχει ξαναμπεί στη λωρίδα του! Όλα αυτά μπορεί να μην σας φαίνονται τόσο εντυπωσιακά, γιατί έχετε πλέον συνηθίσει να βλέπετε χρόνους από αυτοκίνητα με πάρα πολύ μεγάλη δύναμη, αλλά αν το σκεφτείτε τηρουμένων των αναλογιών, αυτό το Leon είναι παλαβά γρήγορο. Επίσης είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάθε μέρα, να μην καίει πολύ όσο δεν το ζορίζεις, να μην θέλει service πιο συχνά από ένα κοινό Leon και να χωράει πέντε άτομα και τρεις βαλίτσες. Και για να μην νομίζετε ότι μεροληπτώ, να σας δηλώσω ότι εμένα σαν αυτοκίνητο δεν μου αρέσει, αλλά δεν παύει –αντικειμενικά- να είναι το καλύτερο αμάξι που μπορούν να σου αγοράσουν οι 30 χιλιάδες σου.  Όλα αυτά χωρίς προβλήματα, θορύβους, τριγμούς, μυρωδιά από άκαυτη βενζίνη και λοιπά σκληροπυρηνικά. Στο κυριλέ, είσαι μέσα με το A/C στο full, με το κορίτσι σου και τη μουσικούλα σου, κύριος.  Όπως πρέπει, δηλαδή, για ένα αυτοκίνητο που είναι σωστό και ολοκληρωμένο, γιατί καλό και το EK με τον K20, αλλά εκεί μέσα δεν ζεις... ή μάλλον εσύ μπορεί να ζεις, γιατί είσαι Power αρρωστάκι, αλλά δεν ζει κανένας άλλος, κανονικός άνθρωπος. Και μπορεί όταν είσαι 20-25 χρονών αυτό να μην το καταλαβαίνεις, όπως εγώ που είχα Punto GT με σκέτη σωλήνα για εξάτμιση, χωρίς A/C και χωρίς ABS για να είναι ελαφρύτερο και να έκανα 5 ώρες τότε ταξίδι Αθήνα-Ηγουμενίτσα με ανοιχτά παράθυρα και 180km/h, αλλά σήμερα αν βρεθώ μέσα σε τέτοιο πράγμα για 10sec, θα κατέβω και θα κάνω οτοστόπ σε Corolla. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 1984cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 92,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1
Intercooler - σωληνώσεις αλουμινίου Mavroidakos Racing Exhaust

Χειροποίητη εξάτμιση Mavroidakos Racing Exhaust

Κατάργηση πνίχτη εισαγωγής turbo της CTS Turbo

Kit εισαγωγής DNA

Σκάστρα της Forge

Πρόγραμμα ECU Revlimit Athens

AEM water-methanol injecton kit

Tuned by:

Revlimit Athens

Motorsport Service Souvatzoglou

Τηλ: 215 55 10 907
Λ. Βουλιαγμένης 71, 116 36, Νέος Κόσμος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Eλατήρια μαγνητικής ανάρτησης VW Racing GB

Τετραπίστονες δαγκάνες αλουμινίου και δίσκοι από Audi TT RS 2018

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Θερμοασπίδες αλουμινίου Μaroulis Βodyworks

Boost Controller της PRD

Μπαταρία 1,2kg της Σταματόπουλος Βattery

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Πρόγραμμα DSG Revlimit Athens

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS 3000 PKW της Petropoulos Tuning

Μέγιστη ισχύς (PS/rpm) 406/6425     

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 50/5260

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 1+

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 69%

ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Work Kiwami CR 8J x 18in

Λάστιχα GT Radial SX2 Champiro 225/45

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,68

0-80                 4,91

0-100               6,04

0-120               7,10

0-140               8,39
0-160               9,92

0-180               11,85

0-200               14,27

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC
50-80               1,82

80-110             1,63

4h

KM/H             SEC

80-110             2,32
100-140           3,09

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,74     @        45,83

60        5,11     @        83,25

100      6,60     @        116,16

200      9,31     @        152,48
400      13,43   @        193,92

 

ROLL ME 2A SEC

60-120    3,42

60-160    6,24

100-200  8,24

 

Αρθρογράφος

 

Η Nissan παρουσιάζει το Nissan Magnite

Η Nissan παρουσιάζει το Nissan Magnite

To νέο μοντέλο θα διατεθεί προς πώληση στην αγορά της Ινδίας στις αρχές του επόμενου έτους, στο πλαίσιο της συνεχούς προϊοντικής δυναμικής της Nissan.