Skoda Citigo E iV

Skoda Citigo E iV

Καθημερινή μετακίνηση

Μόλις γυρίσεις το κλειδί, βλέπεις στον πίνακα οργάνων την αυτονομία, 255km. Ακούγονται λίγα; Και όμως, ο μέσος όρος οδήγησης μέσα στην πόλη, στην Ευρώπη, είναι κάτι λιγότερα από 60km. Ακόμη και για καφέ και ψώνια να πας μετά τη δουλειά, ουσιαστικά είναι δύσκολο να εξαντλήσεις τη μπαταρία του Citigo e IV. Με νορμάλ χρήση εύκολα βγάζει 3 ημέρες. Και μόλις φτάσει η ώρα της φόρτισης, τα πράγματα είναι πανεύκολα. Σε πάρκινγκ, με ταχυφορτιστή των 40kW, θέλεις μόλις μία ώρα για να φτάσει η μπαταρία στο 80%, για το ίδιο ποσοστό στο σπίτι με το ειδικό wallbox των 7,2kW χρειάζεσαι λίγο πάνω από 4 ώρες. Αν το συνδέσεις κατευθείαν στην απλή οικιακή πρίζα, επειδή η ισχύς φόρτισης είναι πολύ μικρότερη (2,3kW), θα μεγαλώσει αρκετά ο χρόνος, φτάνοντας τις 13 ώρες. Δεν αποτελεί το παραμικρό πρόβλημα, γιατί αν κάθε μέρα το συνδέεις στην πρίζα και πας για ύπνο, το επόμενο πρωί σε περιμένει φουλαρισμένο, με μέγιστο κόστος περίπου ενάμιση ευρώ!

Βενζίνη τέλος!

Το πακέτο μπαταριών με χωρητικότητα 36,8kWh (ωφέλιμη 32,3kWh) και ο ηλεκτροκινητήρας φόρτωσαν στο μικρό Skoda 290kg έξτρα βάρος, βέβαια όλο είναι τοποθετημένο τόσο χαμηλά που κυριολεκτικά πατάς επάνω του. Πάτωμα και κάθισμα πίσω επιβατών είναι γεμάτο μπαταρίες, έτσι το κέντρο βάρους του οχήματος βρίσκεται χαμηλά και μολονότι η ζυγαριά δείχνει 1.230kg, δεν το καταλαβαίνεις ποτέ. Σε αυτό βοηθάει και το ότι το Citigo είναι δυνατότερο από πριν. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 83Ps, ίσως κάνεις το λάθος και νομίζεις ότι θα είναι κάπως νωχελικό και αδύναμο. Η ροπή του φτάνει στα 22kgm, περισσότερα απ' όσο βγάζει ένας ατμοσφαιρικός δίλιτρος! Και επειδή είναι ηλεκτρικό, η αμεσότητα και απόκρισή του είναι εκπληκτικές. Μόλις ανοίξει ένα κενό στη διπλανή λωρίδα μέσα στην κίνηση, μία που τσεκάρεις καθρέφτη - βγάζεις φλας και μία που είσαι ήδη εκεί! Σε καθημερινές συνθήκες εντός αστικού κύκλου είναι απ' τα αμεσότερα αυτοκίνητα που μπορείς να οδηγήσεις. Στην πραγματικότητα, πολλές φορές χαμογέλασα γιατί «χτύπησε» το αντισπίν, κάτι που δεν φαντάζεσαι ποτέ ότι θα συμβεί σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Αν έχεις οδηγήσει έστω και μία φορά στη ζωή σου αυτόματο μέσα στην κίνηση, ξέρεις πόσο πιο άνετο και ευκολότερο είναι να ζήσεις και να κυκλοφορείς μαζί του. Σκέψου ότι το ηλεκτρικό είναι ακόμη πιο εύκολο!

Σοβαρό look

Η μπροστινή μάσκα δεν έχει πλέον αεραγωγούς, αφού η ανάγκη για ψύξη είναι πολύ μικρότερη απ' ό,τι πριν. Ο προφυλακτήρας έγινε πιο αεροδυναμικός, τα LED φώτα στα εμπρός φανάρια του δίνουν ένα πιο μοντέρνο υφάκι, όμως παραμένει το γνωστό μας μικρό Skoda, δεν πρόκειται να το μπερδέψεις. Το έξω μου αρέσει που είναι σοβαρό, μέσα όμως θα έπρεπε να υπάρχει περισσότερο χρώμα, 2-3 funky πινελιές, άλλωστε τα αυτοκίνητα πόλης πρέπει να σου φτιάχνουν κάπως τη διάθεση, ιδίως όταν αυτή χαλάει συχνά λόγω «πηξίματος» και κίνησης! Και δυστυχώς εδώ φαίνεται λίγο η ηλικία του: δεν έχει καμία οθόνη αφής στο εσωτερικό του. Υπάρχει μια βάση στο κέντρο του ταμπλό για να τοποθετείς εκεί το κινητό σου και μόλις το συνδέσεις μέσω bluetooth με το σύστημα του αυτοκινήτου, μπορείς να το δουλεύεις σαν GPS, να βλέπεις λειτουργίες του οχήματος, ακόμη και να επεμβαίνεις στη φόρτιση της μπαταρίας ή τη λειτουργία του AC. Καλά όλα αυτά, αλλά θα προτιμούσα μία οθόνη αφής! Τα θετικά είναι πιο ουσιαστικά, το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, η ποιότητα των υλικών είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική και η ορατότητα, σε όλες τις γωνίες, άριστη.

 

Άστο στο Normal

Μπροστά απ' τον επιλογέα «ταχυτήτων» (ονομασίες που μοιάζουν κατάλοιπα του  παρελθόντος σε τέτοια οχήματα), βρίσκεται ένα κουμπί που γράφει Eco και Eco+. Είναι 2 προγράμματα λειτουργίας που τα ονόματά τους λένε ξεκάθαρα τι κάνουν, απλά αυξάνουν την αυτονομία. Το Eco ρίχνει την απόδοση στα 68Ps και 17kgm ροπής. Στο σκληροπυρηνικό Eco+, ο κινητήρας πέφτει στα 55Ps με 14kgm, μπαίνει κόφτης τελικής στα 95km/h και απενεργοποιείται ο κλιματισμός. Το αφήνεις μόνιμα στο Normal, οδηγείς σαν λογικός άνθρωπος και δεν έχεις ποτέ κανένα απολύτως πρόβλημα.

Ταυτόχρονα υπάρχει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι από το γκάζι ή πατάς το φρένο, ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε ηλεκτρογεννήτρια και αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου, φορτίζει τις μπαταρίες. Εγώ επέλεξα το 4ο και πιο αυστηρό στάδιο, με το που σηκώσεις λίγο το δεξί πεντάλ, κατευθείαν νιώθεις να φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο. Σε 500 μέτρα το έχεις συνηθίσει και μετά απορείς πώς οδηγούσες χωρίς αυτό το σύστημα μέχρι τώρα! Ουσιαστικά οδηγείς χρησιμοποιώντας ένα πεντάλ, το δεξί και μόνο όταν θες να ακινητοποιήσεις εντελώς ή πολύ άμεσα το Citigo, θα χρησιμοποιήσεις τα φρένα.

Στην οδήγηση;  

Μέσα στην πόλη είναι φυσικά στο στοιχείο του. Αμεσότατο, πανεύκολο, παρκάρει με τη σκέψη, περνάει από σημεία που μέχρι τώρα χωρούσαν μόνο μοτοσικλέτες. Η ανάρτησή του είναι ελάχιστα πιο σκληρή από πριν, για να αντιμετωπίσει το επιπλέον βάρος, όμως πρακτικά δεν υπάρχει θέμα μείωσης της άνεσης ή κοπανημάτων σε ανωμαλίες. Για το 0-100km/h, η Τσέχικη εταιρεία ανακοινώνει 12,3sec, αλλά το Citigo και το VBOX την διέψευσαν γράφοντας εύκολα και επαναλαμβανόμενα 1sec λιγότερο, με το αντισπίν να ενεργοποιείται. Η τελική του είναι περιορισμένη στα 130km/h και την χτυπάει μόλις βγαίνει από το τετρακοσάρι, θέλει 17,91sec για να το διανύσει.

Ρίχνοντας μια ματιά σε κάποια παλιότερα θέματα, το σύγκρινα με τα νούμερα ενός βελτιωμένου Octavia 1.6TDI 200Ps, με 38kgm ροπής. Πράγματι γελούσα, γιατί δεν το πίστευα! Ο μικρός της παρέας είχε οριακά καλύτερα 18μετρο και 60μετρο από στάση, ενώ έβγαιναν κοπίο στο 100άμετρο!!! Χτυπήσανε επίσης με απειροελάχιστη διαφορά το ίδιο 50-80km/h (αν και στον πραγματικό κόσμο, το Octavia θα έβλεπε συνεχώς τα πίσω φανάρια του ηλεκτροκίνητου μπόμπιρα).

Ρεζουμέ

Μου άρεσε πολύ σαν αυτοκίνητο, για καθημερινή χρήση μέσα σε πόλη είναι σχεδόν ανίκητος συνδυασμός. Είναι το πιο προσιτό ηλεκτροκίνητο μοντέλο της αγοράς αυτή τη στιγμή, με τα €22.300 να μπορούν να διαμορφωθούν στα €17.965 με την κρατική επιδότηση. Πραγματικά απορώ γιατί δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα πόλης σαν το Skoda Citigo e IV.

Μας Άρεσε (+)

Απόδοση κινητήρα

Αυτονομία

Χώροι για επιβάτες και αποσκευές

Άνεση ανάρτησης

Τιμή

Δεν μας άρεσε (-)

Πολύ σοβαρό εσωτερικό

Έλλειψη touch screen οθόνης 

Τιμή βασικής έκδοσης Citigo e IV: €22.300 (€17.955 με κρατική επιδότηση)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Ιόντων Λιθίου (li-on), χωρητικότητας 36,8kWh (32,3kWh χωρητικότητα κίνησης)

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Μίας σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 5,5Jx16in

Ελαστικά: 185/60

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 3.597

Πλάτος (mm): 1.645

Ύψος (mm): 1.481

Μεταξόνιο (mm): 2.422

Βάρος (kg): 1.235

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps): 83

Ονομαστική ροπή (kgm): 22

0-100km/h (sec): 12,3

Τελική ταχύτητα (km/h): 130

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 0 (WLTP)

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η   SEC

0-60    4,68

0-80    7,5

0-100  11,42

0-120  16,61

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M SEC    @ KM/H

18  2,88    @    42,53

60  5,66    @    67,52

100  7,60  @   80,44

200  11,55 100,63

400  17,91 @ 124,22

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η   SEC

50-80    3,87

 

Αρθρογράφος

 

MINI Countryman JCW 306Ps

MINI Countryman JCW 306Ps

Πόσο ξεχωριστό και ευχάριστο μπορεί να είναι ένα μικρό SUV με 306Ps και σηματάκια John Cooper Works; Πάρα πολύ!