Skoda Kamiq 1.5 TSI DSG7 150Ps

Skoda Kamiq 1.5 TSI DSG7 150Ps

Το Skoda Kamiq έχει καταφέρει να συνδυάσει τους άνετους εσωτερικούς χώρους με τις «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις. Από τα B-SUV που κυκλοφορούν στην αγορά, το Kamiq κατατάσσεται άνετα στις πρώτες θέσεις όσον αφορά την ευρυχωρία του εσωτερικού του. Κάτι ακόμα που συνδυάζει με επιτυχία είναι η άνεση της ανάρτησης, αλλά και οι περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος, όταν το πιέσεις. Επόμενος πετυχημένος συνδυασμός; Οι επιδόσεις που προσφέρει ο κινητήρας, αλλά και η χαμηλή του κατανάλωση.

Φουλ στους χώρους!

Το Kamiq χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου, πράγμα που του χαρίζει βελτιωμένη ακαμψία, αλλά και χαμηλό βάρος, που φτάνει τα 1.277kg. Και παρά το γεγονός ότι οι εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4.241mm, πλάτος 1.793mm ύψος 1.531mm) είναι παρόμοιες με τα υπόλοιπα B-SUV του ομίλου της Volkswagen, όπως το T-ROC και το Arona, η διάσταση στην οποία το Kamiq δεν συγκρίνεται με κανένα από αυτά είναι το μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.651 mm. Είναι 85mm μεγαλύτερο από το Arona, 61mm μεγαλύτερο από το T-Roc και 19mm μεγαλύτερο από το μεγαλύτερο Skoda Karoq. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει τους καλύτερους χώρους στην κατηγορία B-SUV, ειδικά για τους πίσω επιβάτες που έχουν κορυφαίο χώρο για τα πόδια, αλλά και για το κεφάλι τους. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών με το επίπεδο πάτωμα ξεκινάει από τα 400lt και όταν διπλώσουμε τα πίσω καθίσματα, μπορεί να φτάσει τα 1.395lt, διατηρώντας το ίδιο επίπεδο σε όλο το μήκος του. Το μόνο που του λείπει είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα που διαθέτει το VW T-Cross.

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη, αφού δανείζεται το ταμπλό του Scala, διατηρώντας την ίδια καλή εργονομία και την πρακτικότητα, με διάφορες θήκες σε αρκετά σημεία. Δεν λείπουν φυσικά οι καθιερωμένες “Simply Clever” λύσεις της Skoda, όπως η ομπρέλα που κρύβεται στην πόρτα του οδηγού, το αποσπώμενο φως του χώρου αποσκευών που γίνεται φακός κ.λπ. Στην έκδοση Style της δοκιμής, διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25in με ευανάγνωστες ενδείξεις, που μπορείτε μάλιστα να τις εξατομικεύσετε όπως θέλετε και συνδυάζεται με μία κεντρική οθόνη αφής των 8in στο κέντρο του ταμπλό, μέσω της οποίας ελέγχονται οι δευτερεύουσες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό που ικανοποιεί τις αισθήσεις πολύ περισσότερο από τις σκληρές επιφάνειες του T-Cross και του T-Roc. Σκληρά πλαστικά υπάρχουν στο κάτω μέρος του ταμπλό και στα πίσω door panels, όμως το συνολικό φινίρισμα είναι προσεγμένο και συνθέτει μία ευχάριστη καμπίνα.

Το εξωτερικό design

Ανοίγω καινούργια παράγραφο, γιατί εδώ θέλω να αναλύσω λίγο παραπάνω. Το Kamiq έχει όμορφο και δυναμικό design, με τα φώτα τεχνολογίας LED μπροστά και πίσω να ξεχωρίζουν, μία μεγάλη -άλλα όχι υπερβολική- μάσκα και νεύρα στο πλαϊνό του αμαξώματος που προσδίδουν δυναμισμό. Το θέμα είναι ότι δεν έχει κάποιον τρόπο να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αδερφάκια του όταν το κοιτάζεις «φευγαλέα» από το πλάι, αφού θυμίζει -σε μεγάλο βαθμό- τα περισσότερα μικρά και μικρομεσαία SUV του ομίλου. Ναι, φυσικά αν τύχει και τα δεις όλα μαζί, θα τα ξεχωρίσεις, αλλά παράλληλα θα διαπιστώσεις ότι μοιάζουν και αρκετά μεταξύ τους, αφού λίγο-πολύ έχουν παρόμοιες διαστάσεις και σχεδιαστική γλώσσα. Παρόλα αυτά, όμως, το Kamiq δεν παύει να είναι ένα κομψό και όμορφο αυτοκίνητο.

Πολύ άνετο

Το Kamiq στο δρόμο δεν θα σας απογοητεύσει, το αντίθετο θα έλεγα. Χάρη στα 150Ps του 1.5TSI θα κινηθεί αρκετά γρήγορα, αφού χρειάζεται 8,4sec για να πιάσει τα 100km/h από στάση, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει αβίαστα στα 212km/h. Κάτι που θα το κάνει με άνεση όταν βρει ανοιχτό δρόμο μπροστά του. Το ταξίδι με το Kamiq είναι άνετο και ξεκούραστο, με τη φιλόξενη καμπίνα του να προσφέρει καλή ηχομόνωση και άνετους χώρους, ακόμα και για ψηλούς επιβάτες. Με την ίδια άνεση που θα ταξιδέψει μέχρι τη Θεσσαλονίκη, θα μπορέσει να κινηθεί και εντός πόλης, αφού οι μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις του χαρίζουν αρκετή ευελιξία στα στενά της πόλης. Περνώντας πάνω από καπάκια υπονόμων, λακκούβες και σαμαράκια, θα διαπιστώσει κανείς ότι η ανάρτησή του λειτουργεί πολύ καλά και απορροφά την πλειοψηφία των προαναφερθέντων κακοτεχνιών. Το τιμόνι του είναι άμεσο και ακριβές, αν και στερείται πληροφόρησης, αλλά αυτό είναι και κάτι που από ένα SUV δεν θεωρείται προτεραιότητα. Τα φρένα του θα αφήσουν πολύ καλές εντυπώσεις και σε ισχύ, αλλά και σε απόκριση. Ο 1.5TSI συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο DSG κιβώτιο των επτά σχέσεων και συνεργάζεται εξαιρετικά μαζί του. Έχει πάντα διαθέσιμη ροπή και ισχύ εκεί που την χρειάζεσαι, ακόμα και από τις χαμηλές στροφές και χάρη στη λειτουργία ACT, που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους όταν υπάρχουν χαμηλές απαιτήσεις σε ισχύ, είναι και αρκετά οικονομικός. Η Skoda ανακοινώνει 5,1lt/100km, αλλά η τιμή των 6,8lt/100km που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής είναι μία αρκετά ικανοποιητική τιμή, με το σύστημα κλιματισμού σε λειτουργία σχεδόν σε μόνιμη βάση.

Για τον εξοπλισμό σας είπα;

Η τιμή της βασικής έκδοσης (Active) του Kamiq, με τον 1.0lt των 95Ps, ξεκινάει από τα €16.400 και η πλούσια έκδοση Style της δοκιμής τιμολογείται στα €23.200 και περιλαμβάνει ένα πολύ καλό πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Στην έκδοση Style, εκτός από τις αλουμινένιες ζάντες των 17in, θα συναντήσουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, φιμέ πίσω τζάμια, ηχοσύστημα υψηλής απόδοσης Bolero, συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας και πολλά ακόμα. Σημαντικό όμως είναι και το πακέτο ασφαλείας που περιλαμβάνει σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, Lane Assist, σύστημα προειδοποίησης κινδύνου για το μπροστά μέρος, καθώς και αυτόματη ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος.

Τίμιο!

Τα €23.200 που κοστίζει η έκδοση Style, με τον 1.5TSI και το 7άρι DSG, είναι μία πολύ λογική τιμή γι’ αυτά που θα πάρεις οδηγώντας το. Το Kamiq είναι ένα ολοκληρωμένο και πρακτικό compact B-SUV που κάνει λίγο πολύ τα πάντα και μάλιστα καλά. Ανυπομονούμε να το δοκιμάσουμε και στην έκδοση με τον 1.0TSI, με τα 116Ps, που, με τιμή €18.900, αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή στη γκάμα του Kamiq.

Μας Άρεσε (+)

Κορυφαίοι χώροι

Πρακτικό εσωτερικό

Επιδόσεις

Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου

Δεν μας άρεσε (-)

Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Απουσία συρόμενου πίσω καθίσματος

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης 1.0lt TSI 95Ps Active: €16.400

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5lt TSI 150Ps DSG7 Style: €23.200

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.498cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5x 85,9mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων  

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6,5Jx17in

Ελαστικά: 205/50

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.241

Πλάτος (mm): 1.793

Ύψος (mm): 1.531

Μεταξόνιο (mm): 2.651

Βάρος (kg): 1.277

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 150/5.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 25,5/1.500-3.500

0-100km/h (sec): 8,4

Τελική ταχύτητα (km/h): 212

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 116 (WLTP)

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,1 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 6,8

 

Αρθρογράφος

 

Τα πρώτα Ford Puma ST βρίσκονται ήδη στη χώρα μας

Τα πρώτα Ford Puma ST βρίσκονται ήδη στη χώρα μας

Το νέο Puma ST έφτασε στην Ελλάδα με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και ευέλικτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα με επιτόκιο 0,99%!