Skoda Karoq 1.0TSI DSG7 116Ps

Skoda Karoq 1.0TSI DSG7 116Ps

Ένα χωριουδάκι
Σε ένα μικρό σημείο της Αλάσκας μένουν περίπου 15.000 Alutiiq, μία φυλή με δική της διάλεκτο. Αν και ιδιαίτερα περίεργο σαν όνομα, το Karoq έρχεται να αντικαταστήσει το Yeti, ένα αυτοκίνητο που είτε άρεσε πολύ είτε δεν άρεσε καθόλου. Δεν υπήρχε ενδιάμεση κατάσταση. Πάντως ήταν πρακτικό, άνετο και με φοβερούς χώρους. Έβγαινε και τετρακίνητο και αρκετοί ήταν αυτοί που το αγόρασαν στη χώρα μας και γενικότερα, δεν τα πήγε άσχημα σε πωλήσεις. Το Karoq είναι αισθητά μεγαλύτερο και πιο εύπεπτο εμφανισιακά και σίγουρα θα αρέσει σε περισσότερους σε σχέση με το Yeti. Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση Ambition, με τον 1.0 TSi των 116 ίππων και το πολύ καλό DSG των 7 σχέσεων.

Μην ξεγελιέσαι.
Μπορεί το Karoq να φαίνεται μεγάλο και τα 1.000 κυβικά να ακούγονται λίγα, ο 1.0TSI, όμως, καταφέρνει να κινεί εξαιρετικά το αμάξωμα των 1.320 κιλών. Μάλιστα καταφέρνει να γράψει το 0-100km/h σε λιγότερα από 11sec, άρα δεν το λες αργό. Παράλληλα, ο 1.0 TSΙ είναι πολύ ήσυχος και «ακούει» μέχρι και τις 5.000rpm άνετα, χωρίς λαχανιάσματα. Ο συνδυασμός του δε με το εφτάρι DSG είναι μαγικός και η διαφορά των 2.000 ευρώ που πρέπει να δώσεις για να αποκτήσεις το DSG είναι ένα σχεδόν απαραίτητο «έξοδο». Σχετικά με την κατανάλωση, το 5,2lt/100km που δηλώνει η εταιρεία δεν θα το δεις πουθενά, θα είσαι όμως σταθερά κάτω από τα 8 σε πραγματικές συνθήκες πόλης και με τον κλιματισμό ανοιχτό. Με προσπάθεια, θα πέσεις και στα χαμηλά 7, αλλά θα πρέπει να έχεις συνεχώς εκεί το νου σου. Το DSG γενικώς βοηθά με τις έξυπνες αλλαγές του, τις οποίες σχεδόν δεν καταλαβαίνεις. Στην ανάρτηση υπάρχει το κλασσικό δοκιμασμένο setup με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω, με την ποιότητα απόσβεσης να είναι σε εξαιρετικό επίπεδο και γενικότερα, η διαχείριση του αμαξώματος γίνεται άριστα. Ίσως ένα μικρό παράπονο να κάνουμε για τη συμπεριφορά της ανάρτησης σε εγκάρσιες ανωμαλίες και αυτό, όχι πάντα. Η ανάρτηση, πάντως, δεν αφήνει το αμάξωμα να γέρνει και στο τιμόνι έχεις καλή αίσθηση και αμεσότητα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα φρένα, τα οποία δεν παραπονιούνται για τα 1.400 κιλά με οδηγό.


Μεγάαααλο!
Κι αν ήταν αρκετοί αυτοί που προτιμούσαν τότε το Yeti για τους χώρους του, τώρα θα πάθουν πλάκα με τους χώρους του Karoq, αφού μόνο και μόνο ο χώρος αποσκευών με τα 521lt δηλώνει αμέσως τη γενικότερη κατάσταση. Πίσω χωράνε τρία άτομα άνετα, με τα καθίσματα να είναι ανεξάρτητα και συρόμενα (σύστημα VarioFlex), άρα αλλάζει έτσι και ο χώρος αποσκευών. Παράλληλα, τα πίσω καθίσματα, αν χρειαστεί, αφαιρούνται κιόλας! Η ποιότητα των υλικών, που έχουν χρησιμοποιηθεί σε κεντρική κονσόλα, επενδύσεις και καθίσματα, είναι πολύ καλή, αν αναλογιστούμε την τιμή που κυμαίνεται στα 20.000. Δύσκολα θα γκρινιάξεις για κάτι, αφού και η εργονομία είναι σε υψηλά επίπεδα και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν. Το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο πιο ευφάνταστη σχεδίαση, αφού ακολουθεί υπερβολικά πολύ την «κοινή πεπατημένη» του Group VW.

Τιμές

Το Skoda Karoq, χωρίς το αυτόματο DSG7, ξεκινά με τη βασική έκδοση Comfort στα 19.480 ευρώ, ενώ από τα €22.080 ξεκινά η μεσαία έκδοση Ambition που οδηγήσαμε. Στα ίδια ακριβώς χρήματα παίζει και το diesel με τον 1.6TDi, αλλά με χειροκίνητο κιβώτιο. Αν σε αυτό «φορέσεις» το DSG7, τότε φτάνει στα 26.980 ευρώ. Για την ιστορία, υπάρχει και τετρακίνητο, δίλιτρο TDi με 150 άλογα και DSG7, με τιμή που ξεκινά από τα €35.580 στην έκδοση Style. Εμείς προτιμάμε το 1.0TSi DSG7, κυρίως για τα όσα παίρνεις με αυτήν την τιμή. Αξιοπρόσεκτο θα είναι και το 1.5TSi των 150 ίππων, το οποίο, με DSG, ξεκινά από τα 26.980 ευρώ. 

Μας Άρεσε (+)

Τιμή

Εξαιρετικοί χώροι

Υψηλά επίπεδα εξοπλισμού

Άνεση

Δεν μας Άρεσε (-)

Θα θέλαμε χαμηλότερη κατανάλωση

Απόσβεση ανάρτησης σε εγκάρσιες ανωμαλίες

Αδιάφορο εσωτερικό

Τιμή βασικής έκδοσης SkodaKaroq 1.0TSI 116Ps (Comfort): €19.480

Τιμή έκδοσης δοκιμής SkodaKaroq 1.0TSI 116PsDSG7 (Ambition): €22.080

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 74,5 x 76,4

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ (kg)   1.320

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους μπροστινούς τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ  Αεριζόμενοι δίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό

ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ 7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)     116/5.000-5.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   20,4/2.000-3.500

0-100km/h       10,6 sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 187   

ΕΚΠΟΜΠΕΣ C02 (gr/km)     118

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική μεικτή (lt/100km)   5,2

Δοκιμής μεικτή (lt/100km)    7,8

 

Αρθρογράφος

 

Η Yokohama στους αγώνες

Η Yokohama στους αγώνες

Το πλάνο υποστήριξης  του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού από την Yokohama για το 2021.