Skoda Kodiaq 1.4TSI 4x4 ACT 150Ps

Skoda Kodiaq 1.4TSI 4x4 ACT 150Ps

Η Skoda εισβάλλει με όρεξη στην κατηγορία των SUV με το Kodiaq, ένα πολλά υποσχόμενο, οικονομικό, ποιοτικό και ιδιαίτερα πρακτικό αυτοκίνητο. Η εξωτερική του σχεδίαση είναι επιβλητική, χωρίς να έχει κάποιο εκκεντρικό σχήμα, καταφέρνει όμως και σε κερδίζει στο μάτι με την  κλασσική γραμμή που ακολουθεί. Θυμίζει σε αρκετά σημεία το Q5 της Audi, πράγμα λογικό, αφού χρησιμοποιούν την ίδια καρότσα, έχει όμως το δικό του χαρακτήρα.

 

Big boy

Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς είναι το μέγεθος. Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά ογκώδες και ίσως προβληματίσει σε ελιγμούς μέσα στα στενά της πόλης. Στον αντίποδα, το εσωτερικό του είναι πραγματικά αχανές με άπειρους χώρους και θήκες για τα πάντα, που το καθιστά απόλυτα πρακτικό. Στο μεγάλο εσωτερικό συμβάλλει το μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.791mm, ενώ το συνολικό μήκος του αμαξώματος είναι 4.697mm και βασίζεται στην universal καρότσα MQB του VW Group. Αντίστοιχα τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών, που ξεκινάει από τα 650lt, φτάνει τα 720lt, αν μετακινηθούν τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός, ενώ, αν τα διπλώσουμε, φτάνει τα 2.065lt! Η ποιότητα κατασκευής είναι πάρα πολύ καλή, με μαλακά υλικά σε όλες τις επιφάνειες και επένδυση από αλουμίνιο στο ταμπλό. Στο κέντρο του ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8in, μέσω της οποίας μπορούμε να χειριστούμε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

 

Δυνατό χαρτί

Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει ο κινητήρας του. Είναι ο 1.4 TSI, που αποδίδει πλέον 150Ps και χρησιμοποιεί το σύστημα ACT, δηλαδή το Active Cylinder Technology. Το ACT απενεργοποιεί τους κυλίνδρους 2 και 3, όταν δεν υπάρχει φορτίο στον κινητήρα, με αρκετά καλά αποτελέσματα στην κατανάλωση. Η Skoda ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 6,9lt/100km και εμείς καταφέραμε και είδαμε στην οθόνη τιμές από 6,7lt/100km μέχρι και 6,1lt/100km, με αρκετή σύνεση στο γκάζι. Αν οδηγηθεί σε πιο έντονο ρυθμό, η τιμή θα ανέβει εύκολα στα 8,1lt/100km.  Ο κινητήρας έχει διαθέσιμα 25,49kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι και τις 3.500rpm, ενώ αποδίδει 150Ps μεταξύ 5.000rpm και 6.000rpm. Αυτό μεταφράζεται σε αρκετά καλές επιδόσεις στο δρόμο, λαμβάνοντας υπόψη βέβαια και το βάρος του που φτάνει τα 1.615kg. Μάλιστα, ενάντια στο Nissan  Juke του προηγούμενου τεύχους, το οποίο ναι μεν έχει πιο αδύναμο -κατά 15Ps- κινητήρα, αλλά παράλληλα έχει και μικρότερο -κατά 380kg- βάρος,  έχει καλύτερες τιμές στις ρεπρίζ με 3η και 4η σχέση, ενώ είναι οριακά λίγο πιο αργό στις επιδόσεις από στάση. Πιο συγκεκριμένα, με 3η σχέση χρειάζεται 3,87sec για να επιταχύνει από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h και 5,24sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, τη στιγμή που το Juke θέλει 4,21sec και 5,38sec αντίστοιχα. Η διαφορά μεγαλώνει στην 4η σχέση, όταν το Kodiaq χρειάζεται 4,59sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h και 5,18sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, όταν οι χρόνοι για το Juke είναι στα 6,84sec και 6,21sec.

 

Πίσω από το τιμόνι

Οδηγικά το Kodiaq έχει αρκετό ενδιαφέρον. Παρά το μεγάλο του μέγεθος και βάρος, μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα και με ιδιαίτερη άνεση. Σίγουρα θέλει συνήθεια ο όγκος του, ειδικά σε στενούς δρόμους, αλλά αυτό είναι κάτι που λύνεται εύκολα. Η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι πολύ καλή, εκτός αν κοιτάξουμε προς τα πίσω. Σε αυτήν την περίπτωση σου δίνεται η εντύπωση ότι κοιτάζεις μέσα από ένα τούνελ. Εδώ μία κάμερα οπισθοπορείας θα ήταν κάτι παραπάνω από απαραίτητη. Όταν βρεθούν στροφές στο δρόμο σου, το αμάξωμα θα πάρει κάποια κλίση, χωρίς όμως απαραίτητα να σε τρομάξει, ενώ, αν το πιέσεις, θα υποστρέψει, όπως είναι αναμενόμενο. Αντίστοιχη συμπεριφορά έχει και το δικίνητο Kodiaq με τα 125Ps, το οποίο έχει επιπλέον δύο θέσεις κρυμμένες στο χώρο των αποσκευών. Οι δύο αυτές θέσεις, όταν δεν χρησιμοποιούνται, διπλώνουν και ενοποιούνται με το πάτωμα του χώρου αποσκευών.

 

Τα κάνει όλα!

Το Skoda Kodiaq μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των SUV και με ιδιαίτερα ελκυστική τιμή, αφού η βασική έκδοση ξεκινάει από τα €22.900. Είτε επιλέξετε την έκδοση με τα 150Ps είτε το επταθέσιο με τα 125Ps, το σίγουρο είναι ότι θα έχετε ένα ποιοτικό, άνετο και μεγάλο -σε μέγεθος- οικογενειακό αυτοκίνητο, που μπορεί να χωρέσει εσάς, την οικογένεια, ένα ψυγείο και έναν τριθέσιο καναπέ!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

SKODA KODIAQ 1.4 4X4 ACT 150PS ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €27.900

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ       

  • Κυβισμός: 1.395cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  74,5mm x 80mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,0:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.615

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 150/ 5.000-6.000
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 25,49/ 1.500-3.500
  • 0-100km/h (sec): 9,80sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 197
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      155
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  6,9
    • Δοκιμής (lt/100km):    6,7

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7Jx17in
  • Ελαστικά: 215/65 R17

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Τετρακίνητο

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων   

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,96

0-80                 7,06    

0-100               10,26

0-120               14,26  

0-140               19,08

0-160               26,52

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC                                       

50-80               3,87
80-110             5,24

KM/H             SEC

50-80                4,59

80-110              5,18

100-140            8,82

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,17     @        42,83

60        5,89     @        69,36

100      7,75     @         84,01

200      11,51   @        107,80
400      17,46   @        133,56

 

 

Αρθρογράφος

 

Το νέο Civic Type R στο Ring

Το νέο Civic Type R στο Ring

Η Honda έστειλε το νέο Civic Type R στην πίστα του Nurburgring για δοκιμές.