Smart Forfour Brabus 0.9T 109PS

Smart Forfour Brabus 0.9T 109PS

Ματ
Με εντυπωσιακό γκρι ματ χρώμα, ζάντες Monobloc 17in της Brabus και εξάτμιση, που παράγει ήχο ζόρικο, δεν περνάει απαρατήρητο. Πραγματικά μου έκανε εντύπωση πόσοι πολλοί ήταν αυτοί που το κοιτούσαν στο δρόμο. Το λιλιπούτειο τετραθέσιο, με μήκος κάτι λιγότερο από 3,5 μέτρα, είναι μέσα μεγαλύτερο απ’ ό,τι του φαίνεται. Με την έξυπνη διάταξη του μοτέρ να βρίσκεται πίσω, μένει μπόλικος χώρος για τις πίσω θέσεις και κυρίως, πολύς χώρος για το μπροστινό σύστημα. Οι εμπρός τροχοί φτάνουν έως και τις 45 μοίρες, όταν στρίψεις τέρμα το τιμόνι, με αποτέλεσμα το Smart ForFour να χρειάζεται μόλις 6,95 μέτρα κύκλο στροφής, νούμερο ρεκόρ, αφού δεν θα το συναντήσουμε πουθενά αλλού.

Παντού καλύτερο
Αν και έχω οδηγήσει ξανά Smart ForFour, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο πόσο καλύτερο είναι από την προηγούμενη γενιά του. Με πολύ καλύτερη ανάρτηση και αίσθηση, κινείσαι όντας πολύ πιο σίγουρος για το πού πατάς, για το πού θα φρενάρεις και πού θα στρίψεις. Στην προκειμένη περίπτωση, το ForFour μου δεν είναι τυχαίο. Μιλάμε για ένα Brabus, brand που θυμίζει σε όλους πολλά κυβικά, θηριώδη ζαντολάστιχα και εξατμίσεις που βγάζουν μπάσο θόρυβο. Ας προσγειωθούμε στην πραγματικότητα και ας αναλογιστούμε ότι εδώ, στο πίσω μέρος, βρίσκεται ένα μοτεράκι των 900 κυβικών εκατοστών, το οποίο αποδίδει κανονικά 90 άλογα. Η Brabus έχει επέμβει με αποτέλεσμα ένα κέρδος της τάξης των 19 ίππων και με τη ροπή να τσιμπάει 3,5 κιλά επιπλέον. Κορυφαίο είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Twinamic, αφού οι αλλαγές σχέσεων γίνονται σφαίρα και με ωραίο τρόπο. Μάλιστα, σε συνδυασμό με τον όμορφο ήχο της εξάτμισης, σε κάνει να το κυνηγάς σε ανεβάσματα/κατεβάσματα σχέσεων και να παρατηρείς απλά τη μέση κατανάλωση να ανεβαίνει. Γενικώς, χαμηλά νούμερα δεν μπορείς να δεις εύκολα, αφού σε προκαλεί να το πατήσεις, καθώς αυτό σου φτιάχνει τη διάθεση. Μέση κατανάλωση είδαμε γύρω στα 7lt/100km, με τάσεις για 8. Μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7, αν είσαι συγκρατημένος. Εγώ δεν ήμουν. Γενικώς, το συγκεκριμένο Smart καταφέρνει αυτό που λίγα αυτοκίνητα πλέον μπορούν: να ξέρεις ότι βρίσκεται στο γκαράζ και να νιώθεις ότι θες να πας κάπου με αυτό. Ναι, προσωπικά μου έφτιαχνε τη διάθεση, ακόμα και αν είχα να πάω σε δουλειά/αγγαρεία.

Χαρούμενο
Στο εσωτερικό αναφέρομαι, το οποίο είναι μια-χαρά-χαρούμενο και πρακτικό, αφού υπάρχουν μπόλικες θήκες για το μέγεθός του, αλλά και μία κεντρική οθόνη που άνετα συνδέεις τα πάντα και κάνεις τη ζωή σου εύκολη. Ηχοσύστημα μια χαρά και καθίσματα που κάνουν τη δουλειά τους, χωρίς να παραπονιέσαι. Το τιμόνι του μου φαίνεται ότι έχει περισσότερα κουμπιά απ’ όσα θα ήθελα και, κάποιες στιγμές, έστριβα/πάρκαρα και κάτι πατούσα απ’ όλα αυτά. Το logo της Brabus δεσπόζει στον επιλογέα αλλά και στο χειρόφρενο, καθώς και στο στροφόμετρο, το οποίο βρίσκεται παραδοσιακά εκτός καντράν, στο πάνω μέρος του ταμπλό. Ο συνδυασμός δέρματος και  υφάσματος είναι ποιοτικός και μπαίνοντας μέσα στην καμπίνα νιώθεις ότι αυτό το Smart έχει λόγους που είναι πιο ακριβό από τα υπόλοιπα. Πόσο πιο ακριβό? Ε, εδώ έχουμε ένα θεματάκι, αφού η βασική έκδοση ForFour με τον 0,9T των 90 ίππων ξεκινάει από τα 13.290 ευρώ, με το Brabus να παίζει στα 23.998 ευρώ. Ευθύς αμέσως καταλαβαίνουμε ότι το μοντέλο αυτό είναι για όσους έχουν στο γκαράζ τους  τουλάχιστον ακόμα ένα αυτοκίνητο, το οποίο σίγουρα θα είναι premium. Προφανώς λοιπόν και το Smart ForFour Brabus έχει πολύ συγκεκριμένο target group αγοραστών, τους οποίους είναι δεδομένο ότι θα καλύψει, μιας και καταφέρνει να κάνει τα πάντα με πολύ ευχάριστο τρόπο. 

Μας άρεσε (+)

Ήχος

Εμφάνιση

Τέλειο σασμάν

Χώροι για το μέγεθός του

Κύκλος στροφής

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Τιμόνι με μπόλικα κουμπιά

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ SMART FORFOUR: €12.940
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ SMART FORFOUR BRABUS: €23.998
             

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

•Κυβισμός: 898cc

•Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2mm x 73,1mm

•Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1

•Τροφοδοσία: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

•Βάρος (kg): 995

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

•Εμπρός: Γόνατα McPherson

•Πίσω: Άξονας De Dion

 ΦΡΕΝΑ

•Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

•Πίσω: Ταμπούρα

 ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

•Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

•Διαφορικό: Ελεύθερο

ΤΡΟΧΟΙ

•Ζάντες: 6,J x 16in εμπρός, 7j x 17in πίσω

•Ελαστικά: 185/50 R16 εμπρός, 205/40/17 πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

•Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):109/5.750

•Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 17/2.000

•0-100km/h (sec): 9,5

•Τελική Ταχύτητα (km/h): 165

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

•C02 (gr/km):       102

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

•Ονομαστική (lt/100km):  4,5

•Δοκιμής (lt/100km):    7,5

 

Αρθρογράφος

 

Nissan Formula E Team λίγο πριν την εκκίνηση του πρωταθλήματος

Nissan Formula E Team λίγο πριν την εκκίνηση του πρωταθλήματος

Η Nissan Formula E Team “φορτίζει” τις μπαταρίες της, για το ντεμπούτο της Gen3 στην Πόλη του Μεξικού