Subaru Forester 2.5XT 400Ps

Subaru Forester 2.5XT 400Ps

Το Subaru Forester 2.5ΧΤ είναι ένα εξαιρετικά ικανό οn-off road όχημα, με το οποίο μπορείς να χαράξεις ενδιαφέρουσες εκτός δρόμου διαδρομές και να σε πάει σε σημεία που δεν θα το περίμενες ποτέ. Ναι; Ε, όχι λοιπόν! Ο Στέργιος ή καλύτερα «Τσοπάνος», όπως τον ξέρουν όλοι του οι φίλοι, που μάλλον κατά βάθος ήθελε Impreza, αλλά δεν το ήξερε, είχε τελείως διαφορετική άποψη και αντί να του βάλει ένα καλό σετ ελαστικών για να έχει καλύτερη πρόσφυση στο χώμα ή κανέναν έξτρα προβολέα στην οροφή, πήγε στην Subaru Sport Center του Λουκά Καλφακάκου, άλλαξε turbo, έβαλε σφυρήλατα πιστόνια, τσίμπησε και τον Βελιτζέλο και κατάφερε να βγάλει σχεδόν 400 άλογα για το καθημερινό του όχημα!

Ιστορία μου, αμαρτία μου…

Ακόμα δεν έχω καταλάβει με τι ασχολείται ο Στέργιος, μιας και ποτέ δεν έμαθα το επάγγελμά του. Ξέρω μόνο ότι έχει ένα Forester που παλεύει να τελειώσει εδώ και καιρό. Έχω προσπαθήσει δύο φορές μέχρι τώρα να ολοκληρώσω αυτή τη δοκιμή, αλλά και τις δύο φορές αντιμετωπίσαμε ζημιά. Ο τύπος όμως δεν χαμπαριάζει, το ξαναέφτιαξε και πλέον δουλεύει μια χαρά! Πραγματικά απορώ με την υπομονή του. Αυτό το Forester επιστρέφει κάθε φορά όλο και πιο δυνατό και πάντα βρίσκει κάτι να του αλλάξει. Ο Στέργιος, μεταξύ άλλων, ασχολείται και με το snowboard και από αυτό έχει μάθει να ξανασηκώνεται μετά από τις...πτώσεις. Οπότε δεν μασάει από ζημιές! Και η αλήθεια είναι ότι τα Forester έχουν κάνει μεγάλο σουξέ στους κύκλους των snowboarders. Δεν είναι λίγα αυτά που θα συναντήσεις ανεβαίνοντας στον Παρνασσό και την Αράχωβα, με ράγες στην οροφή γεμάτες με σανίδες ή ακόμα και μέσα στην καμπίνα! Άσε που άμα γουστάρει ανεβαίνει και με το πλάι, ειδικά αυτό που έχει και 400 άλογα δεν νομίζω να δυσκολεύεται, αρκεί φυσικά να έχεις και τα αντίστοιχα χέρια, έτσι;

Το Forester του Στέργιου το γνωρίσαμε μέσα από τους Subamaniacs. Αυτή η ομάδα έχει τα πάντα από Subaru, αγωνιστικά, οικογενειακά, πιστάδικα και υπάρχει και η περίπτωση του Στέργιου. Είναι το παιδί που εμφανίζεται συχνότερα μέσα στην ομάδα να χαβαλεδιάζει και να πειράζει τους πάντες, αλλά είναι όμως και αυτός που θα τρέξει αν κάποιος χρειαστεί βοήθεια. Ο λόγος; Γιατί έχει αντιμετωπίσει τα πάντα με το Forester, αλλά και γιατί πιάνει το χέρι του και πολλές φορές ασχολείται ο ίδιος βράδια ολόκληρα κάτω ή μέσα στο μηχανοστάσιο του boxer!

Ρε είσαι τρελός, ρε;

Έχετε δει ποτέ άνθρωπο να κόβει ημιαξόνιο σαν αγγούρι και να γελάει παρέα με τους φίλους του σαν μικρό παιδί; Ε, ούτε και εγώ είχα δει ποτέ μου, μέχρι που το έζησα και αυτό όταν πήγαμε να κάνουμε μετρήσεις από στάση. Αφού κάναμε στην αρχή το κλασσικό 60-200km/h, κάνουμε αναστροφή και στηνόμαστε στην ευθεία για μετρήσεις από στάση. Ξέρω ότι φοράει το «καλό» 6άρι σασμάν με το DCCD από Impreza STi, ξέρω ότι έχει δίδισκο OS Giken και πίσω μπλοκέ διαφορικό, οπότε όλα καλά! Ή μήπως όχι; Ο Στέργιος ανεβάζει στροφές, αμολάει συμπλέκτη και ΚΡΡΑΑΟΟΥΥΥ! Πάει το άμοιρο το πίσω δεξί ημιαξόνιο, βέβαια μέχρι να κατέβουμε και να το δούμε να κρέμεται στεναχωρημένο, είχαν περάσει αρκετά σενάρια από το μυαλό μας με ζημιές, όπως σπασμένο διαφορικό, «γεννητούρια» στο σασμάν και διάφορα άλλα που σε βγάζουν εκτός προϋπολογισμού για το επόμενο τρίμηνο. Τουλάχιστον. Ευτυχώς όμως ήταν απλά το ημιαξόνιο, οπότε όλα καλά. Ή μάλλον σχεδόν όλα, γιατί εν τέλει δεν κάναμε μετρήσεις από στάση… Θέλαμε να πάμε τυπογραφείο βλέπετε και δυστυχώς δεν υπήρχε άλλος χρόνος. Οι μετρήσεις όμως από και 60km/h έχουν αρκετό ενδιαφέρον. Το Forester θέλει 7,25sec για το 60-160km/h, ενώ το λευκό Forester που είχαμε δοκιμάσει μερικά χρόνια πριν, που είχε 429wHp, ήθελε 8,54sec! Για την ίδια επίδοση, το ελαφρύτερο Impreza STI WR1 που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #29 και απέδιδε 331Ps ήθελε 7,98sec. Από εκεί και πέρα, ο Στέργιος για το 100-200km/h θέλει 11,44sec, ενώ το λευκό Forester που φόραγε πολύ μεγαλύτερο turbo, μια GTX3582R, έκανε 10,71sec και τέλος το Impreza 12,82sec. Να σημειωθεί ότι στις μετρήσεις η πίεση που σήκωσε το Forester του Στέργιου ήταν στα 1,4bar.

Αλεξίσφαιρο!

Τα μοτέρ στα Forester είναι τοποθετημένα λίγο πιο χαμηλά απ’ ότι στα Impreza, για να κατέβει ακόμα πιο κάτω το κέντρο βάρους και να μπορούν να κινούνται με τρομερές πλάγιες κλίσεις χωρίς κανένα πρόβλημα. Ωραία μέχρι εδώ; Κρατήστε το αυτό στην άκρη και πάμε λίγο στο γεγονός ότι ο Στέργιος είχε αλλάξει 3 αισθητήρες λ μέχρι στιγμής, επειδή καιγόντουσαν για κάποιον ανεξήγητο λόγο! Μέχρι να καταλάβει από πού καιγόντουσαν οι αισθητήρες, είχε αλλάξει 2 MAF, έναν ρυθμιστή πίεσης βενζίνης, μία αντλία και δύο σετ μπεκ! Αλλά τελικά το πρόβλημα ήταν αλλού. Ο Στέργιος φοράει πολλαπλή εξαγωγής που προορίζεται για Impreza με αποτέλεσμα ο αισθητήρας λ να ακουμπάει στη γέφυρα όταν πατάει τέρμα γκάζι, να στραβώνει λίγο να βραχυκυκλώνει και τελικά να καίγεται! Αφού κόντεψε να λύσει και να αλλάξει το μισό αυτοκίνητο, τελικά βρήκε γιατί γινόταν όλο αυτό, οπότε άλλαξε θέση στον λ και όλα καλά! Ο κινητήρας είναι ο EJ255 ο οποίος είναι semi-closed deck, πράγμα που σημαίνει ότι έχει τρεις «ενισχύσεις» ανά χιτώνιο. Αν θέλεις όμως να τον ενισχύσεις επιπλέον, μπορείς να κάνεις μία ενδεδειγμένη λύση που παίζει στην «Subarοκοινότητα», που ακολούθησε και ο Στέργιος, τη μετατροπή του σε pinned deck. Πώς γίνεται αυτό; Αγοράζεις αεροπορικών προδιαγραφών αλουμίνιο 7071 και με την κατάλληλη επεξεργασία στον τόρνο φτιάχνεις τέσσερις ράβδους τους οποίους τοποθετείς 45ο περιμετρικά ανά κύλινδρο, με αποτέλεσμα να δημιουργήσεις κάτι ενδιάμεσο σε semi-closed και closed deck κορμό. Η επόμενη ενίσχυση ήταν οι βίδες ARP 2000 που ανέλαβαν να δέσουν τις ενισχυμένες μπιέλες της Pauter, οι οποίες, μαζί με τον εκκεντροφόρο, χρησιμοποιούν μέταλλα της King Racing. Βίδες της ARP έχουν χρησιμοποιηθεί επίσης και στις κυλινδροκεφαλές προκειμένου να κάτσουν με ασφάλεια στη θέση τους. Οι μπιέλες συνδέονται σφιχτά με τα σφυρήλατα πιστόνια της Wiseco, τα οποία, έχοντας πλέον 100mm διάμετρο, αυξάνουν ελαφρά τον κυβισμό από τα 2.457cc στα 2.482cc. Ο κινητήρας έχει γίνει αλεξίσφαιρος πλέον και τα τελευταία τέσσερα χρόνια που φοράει αυτό το setup έχει κάνει 40.000km χωρίς κανένα ουσιαστικό πρόβλημα.

Τελειώνοντας τα μπεκ!

Ο Στέργιος λίγο πριν τις μετρήσεις είχε φέρει μαζί του τον Δημήτρη Βελιτζέλο γνωστό και ως Hacked by NOS, προκειμένου να σηκώσει πίεση και να κάνει ένα fine-tuning στην εργοστασιακή μονάδα της ECU. Μία μικρή παρένθεση, η ECU είναι λίγο απαρχαιωμένη ακόμα και για την εποχή της, αφού ο επεξεργαστής της είναι στα 32bit και, όπως χαρακτηριστικά λέει ο Βελιτζέλος, «την ανοίγεις και βλέπεις μέσα ποντικάκια να γυρνάνε σε ρόδες»! Όπως φάνηκε μετά το fine tuning, τα μπεκ πλέον δεν επαρκούν για την Garrett GTX3071R που φοράει επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής της Supersprint, με αποτέλεσμα να ρυθμιστεί μόλις με 1,4bar πίεσης και με αυτό να γίνουν οι μετρήσεις. Για την ιστορία, τα μπεκ είναι της Injector Dynamics και η παροχή τους είναι στα 800cc/min και τα φτάσανε στο 95%. Όση ώρα ρυθμίζανε, τους χάζευα να περνάνε πάνω-κάτω στην ευθεία των μετρήσεων. Το 44άρι external της TiAL λύσσαγε ψηλά και η εξάτμιση της Japspeed μου τρύπαγε τα αυτιά όταν πέρναγαν από μπροστά μου με τέρμα γκάζι.

Ρουφήχτρα!

«Δεν είχα κανένα μαμά μηχανοκίνητο ποτέ μου και το Forester το πείραξα γιατί ήταν εύκολο και φτηνό στην αρχή. Μετά γλυκάθηκα και έμεινα χωρίς λεφτά». Αυτή είναι η αρχή της ιστορίας που μας διηγήθηκε ο Στέργιος. Η συνέχεια πάει κάπως έτσι, «Να κάνω χαβαλέ με αγνώστους στα φανάρια, τίποτα άλλο», καημένο Foresterάκι, πού να ήξερες με ποιον μουρλό θα έμπλεκες, βγήκες χαρούμενο με 227Ps από το εργοστάσιο και έπεσες στα χέρια του κανίβαλου!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.482cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 100mm x 79mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,9:1

Wiseco σφυρήλατα πιστόνια

Pauter μπιέλες

Custom σφήνες ενίσχυσης μπλοκ

STi GRB εκκεντροφόροι

Supersprint πολλαπλή εξαγωγής

TiAL external wastegate 44mm

Garrett GTX3071 turbo

APS type intercooler

Perrin σκάστρα

ID 800cc/min μπεκ καυσίμου

Aeromotiv A1000 αντλία καυσίμου

APS εισαγωγή αέρα 90mm

Japspeed σύστημα εξαγωγής

AVCR boost controller

Knock detector

King Racing μέταλλα στροφάλου

ARP βίδες κεφαλής

ARP βίδες μπιελών

STI αντλία λαδιού 11mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

STi 2015 DCCD 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων

OS Giken δίδισκος συμπλέκτης

VSS pro controller

DCCD pro controller

R160 πίσω μπλοκέ διαφορικό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Tein Super Wagon coilover kit

Cusco μπάρα θόλων εμπρός

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Brembo 4πίστονες δαγκάνες εμπρός

ΤΡΟΧΟΙ

OZ Superturismo 8Jx18in ζάντες

Kormoran UHP 235/40 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΡΕΠΡΙΖ

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,36

60-160             7,25

60-200             13,50

100-200           11,44

 

Tuned by

Subaru Sport Center

Νικ. Καζαντζάκη 6

Άγιοι Ανάργυροι

Τηλ.: 210 85 44 962

 

Αρθρογράφος

 

KIA e-Niro και Global Mobi Awards

KIA e-Niro και Global Mobi Awards

Το Kia e-Niro βραβεύτηκε ως το ‘Καλύτερο Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο’ στη διοργάνωση Global Mobi Awards.