Tech Corner Honda Civic e:HEV

Tech Corner Honda Civic e:HEV

Larger, stronger, better

Από μικρό παιδί θυμάμαι τα Honda ως τα ποιοτικότερα Ιαπωνικά αυτοκίνητα, καλοφτιαγμένα, με δυνατούς κινητήρες, τρομερά αξιόπιστα και με παροιμιώδη αντοχή στον χρόνο. Αυτές οι αρετές ήταν που έκαναν τα μοντέλα της να ξεχωρίζουν τις προηγούμενες δεκαετίες, όμως πλέον δεν επαρκούν. Στην σημερινή εποχή, καλό αυτοκίνητο είναι αυτό που συνδυάζει όλα τα παραπάνω με την χαμηλή κατανάλωση, τους λιγότερους δυνατούς ρύπους και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στους τομείς της άνεσης και της ενεργητικής ασφαλείας.

Η Honda δεν θα μπορούσε να μην είναι πρωτοπόρος λοιπόν και σε αυτούς τους τομείς, με λαμπρό παράδειγμα το νέο Civic, σχεδιασμένο με τη φιλοσοφία “Exhilarating Civic” να φέρνει μία πιο κομψή και ώριμη σιλουέτα, με πιο καθαρές γραμμές από την προηγούμενη γενιά. Το μήκος του αυξήθηκε κατά 31mm αγγίζοντας πλέον τα 4.551mm, κάτι που το κατατάσσει στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή του D-segment, εκεί που στο παρελθόν ανήκε το Accord. Παρομοίως και το πλάτος του που έφτασε τα 1.802mm (+2mm), ενώ το ύψος έχει μειωθεί στα 1.408mm (-27mm) δίνοντάς του μια πιο premium coupe αισθητική. Η πλατφόρμα στην οποία είναι «χτισμένο» είναι νέα, χρησιμοποιεί χάλυβα υψηλής αντοχής με επιπλέον συγκολλήσεις, που έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατά 22% στρεπτική ακαμψία (όση έχει το προηγούμενο Civic Type R FK8). Για να διατηρηθεί το βάρος σε χαμηλό επίπεδο και να αντισταθμιστεί όσο το δυνατόν η αύξηση που επιφέρει το υβριδικό σύστημα, οι μηχανικοί της Honda, επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν καπό κατασκευασμένο από αλουμίνιο (43% ελαφρύτερο από το ατσάλινο του Civic FK7), ενώ η θύρα του χώρου αποσκευών είναι κατασκευασμένη από ενισχυμένη πολυεστερική ρητίνη (20% ελαφρύτερη από το FK7), με το συνολικό αποτέλεσμα να περιορίζεται στα 1.517kg. Από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένο και το μπροστινό υποπλαίσιο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την βελτιωμένη αίσθηση του μπροστινού συστήματος.

Tech Corner Honda Civic e:HEV 

e:HEV technology

Η 11η γενιά του Civic είναι διαθέσιμη στην Ευρωπαϊκή αγορά αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα e:HEV το οποίο συνδυάζει έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με δύο ηλεκτροκινητήρες και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. O τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 143Ps, λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και διαθέτει κορυφαίο θερμοδυναμικό βαθμό απόδοσης που φτάνει το 41%. Διαθέτει βελτιστοποιημένο σύστημα άμεσου ψεκασμού με έως και τέσσερις εγχύσεις ανά κύκλο για πιο αποδοτική καύση του μείγματος, καταλύτη που λειτουργεί ακόμα και σε χαμηλή θερμοκρασία καυσαερίων, ειδικό σχεδιασμό των αυλών εισαγωγής και υψηλή σχέση συμπίεσης 13,9:1.

Η συνολική απόδοση των 184 ίππων και των 32,1kgm ροπής ορίζεται από την ισχύ του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα, καθώς ο θερμικός κινητήρας έχει ως κύριο ρόλο να δίνει κίνηση στην γεννήτρια η οποία παράγει το ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα που με την σειρά του κινεί το αυτοκίνητο. Η γεννήτρια εκτός του ρεύματος που παράγει για τον ηλεκτροκινητήρα, φορτίζει και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει χωρητικότητα 1,05kWh. Η ενεργειακή της πυκνότητα είναι βελτιωμένη σε ποσοστό 46%, διαθέτει 72 κελιά και το βάρος της ανέρχεται σε 36,4kg. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των τεχνολογιών είναι οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 να μην υπερβαίνουν τα 108g/km (κατά WLTP), ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή για αυτοκίνητο 1,5 τόνων, είναι η ονομαστική κατανάλωση των 4,7l/100km.

Tech Corner Honda Civic e:HEV

Το υβριδικό σύστημα e:HEV δεν διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων για μείωση των απωλειών. Ένας συμπλέκτης που βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα από τους δύο ηλεκτροκινητήρες εμπλέκει τον κάθε έναν, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τις απαιτήσεις σε ισχύ. Ο θερμικός κινητήρας εμπλέκεται μόνο όταν η κεντρική μονάδα διαχείρισης κρίνει πως αυτό είναι εκείνη την στιγμή ο αποδοτικότερος τρόπος λειτουργίας και τότε μέσω ενός συμπλέκτη κινεί απευθείας τους εμπρός τροχούς, (σαν να έχει μια ταχύτητα που είναι 1:1). Το σύστημα μετάδοσης κίνησης e:HEV εναλλάσσει απρόσκοπτα την λειτουργία του μεταξύ ηλεκτρικής, υβριδικής και θερμικής, χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό, ο οποίος όμως έχει την δυνατότητα να επέμβει στον βαθμό ανάκτησης ενέργειας στην μπαταρία κατά την επιβράδυνση σε τέσσερα επίπεδα, μέσω των paddles που υπάρχουν στο τιμόνι.

Για την βελτιστοποίηση της αίσθησης του οδηγού, διαθέτει την λειτουργία Linear Shift Control που προσομοιώνει αλλαγές σχέσεων με ελαφρές διακοπές στην παροχή της δύναμης και με τεχνητό ήχο από τα ηχεία σαν να υπήρχε κιβώτιο ταχυτήτων. Αν αναρωτιέστε για τον λόγο που ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιείται κατά αυτόν τον τρόπο, η απάντηση είναι πως για να πάρει από αυτόν τα μέγιστα, η Honda ήθελε να τον χρησιμοποιεί μόνο στο φάσμα των στροφών με την μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, το οποίο έχει περιορισμένο εύρος όπως σε όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό είναι και το σημείο στο οποίο τον εμπλέκει απευθείας με τους τροχούς και βρίσκεται στα 90 με 130km/h.    

 Tech Corner Honda Civic e:HEV

Premium Sensing

Ακολουθώντας την πιο απαλή και σοβαρή εμφάνιση του αμαξώματος, αντίστοιχη εικόνα έχουμε και στο εσωτερικό που διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα και την open space” σχεδίαση. Η κεντρική οθόνη αφής 9in του infotainment Honda Connect είναι νέα και παρέχει φιλικό μενού στο χρήστη για να ρυθμίσει όλες τις παραμέτρους του οχήματος. Παράλληλα προσφέρει εύκολη συνδεσιμότητα με τα Android Auto και Apple CarPlay, ενώ στις ανώτερες εκδόσεις εξοπλίζεται με επαγωγική φόρτιση smartphone και ένα κορυφαίο ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Bose με δώδεκα ηχεία. Για πρώτη φορά εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2in σε όλες τις εκδόσεις πέραν της βασικής, που διαθέτει αναλογικά όργανα και οθόνη 7in ανάμεσά τους. Μέσω του ψηφιακού πίνακα, ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται εύκολα για το σύστημα πλοήγησης, τα πολυμέσα, τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος και πολλά ακόμη.

Εκτός από την υψηλή απόδοση και την χαμηλή κατανάλωση, κύριο μέλημα της Honda είναι διαχρονικά η ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών, γι αυτό και το νέο Civic διαθέτει μια πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, κάτω από την «ομπρέλα» Honda Sensing, η οποία περιλαμβάνει: το Agile Handling Assist, ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς, που ανταποκρίνεται στις εντολές του τιμονιού με ανεπαίσθητη, διακριτική υποβοήθηση για πρόσθετη ασφάλεια και πιο ομαλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το Adaptive Cruise Control που κρατά σταθερή την ταχύτητα ή την αυξομειώνει αυτόματα όταν εντοπίζει οχήματα που κινούνται εμπρός ή μπαίνουν στην πορεία του Civic και το Lane Keeping Assist το οποίο κρατά το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του, αναγνωρίζοντας την καμπυλότητα των στροφών για να βελτιστοποιήσει την υποβοήθηση τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο από αυτές. Παρέχει επίσης και υποβοήθηση διόρθωσης πορείας, η οποία βελτιώνει την ικανότητα του αυτοκινήτου να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας ακόμα και σε ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Εκτός από αυτά τα ενεργά συστήματα ασφαλείας, υπάρχουν φυσικά και τα βοηθήματα που κάνουν την ζωή μας πιο εύκολα και ασφαλή, όπως οι 8 αισθητήρες σόναρ που ανιχνεύουν ακόμα και μη μεταλλικά αντικείμενα, όπως το γυαλί, οι τοίχοι και τα δέντρα, με πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία και ακρίβεια από τα απλά ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος, αλλά και η ευρυγώνια εμπρός κάμερα με γωνία θέασης 100 μοιρών, που του επιτρέπει να εντοπίζει καλύτερα τις διαγραμμίσεις και τα όρια του δρόμου, αλλά και μοτοσυκλέτες και ποδηλάτες.

Tech Corner Honda Civic e:HEV

Το Cross Traffic Monitor προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν κάθετα, κατά την κίνηση με την όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης ή κάποιο στενό δρόμο και δεν μπορεί να τα δει από την θέση του ή τους καθρέπτες, ενώ το Forward Collision Warning System ανιχνεύει την παρουσία οχημάτων μπροστά από το αυτοκίνητο και προειδοποιεί τον οδηγό εάν τα πλησιάζει με ταχύτητα που μπορεί να επιφέρει σύγκρουση, όπου αν αυτός δε αντιδράσει, το Collision Mitigation Braking System θα φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα για να περιορίσει την πιθανότητα ή τη σοβαρότητα μιας εμπρόσθιας σύγκρουσης. Ακόμα όμως και στην περίπτωση αναπόφευκτης σύγκρουσης, το νέο Honda Civic θα φροντίσει για την ασφάλεια την δική σας και των αγαπημένων σας με την στιβαρή και ενισχυμένη κατασκευή του, αλλά και τους στάνταρ 11 αερόσακους που εκτός από τους βασικούς, περιλαμβάνουν επίσης αερόσακους γονάτων για τον οδηγό και τον συνοδηγό, πλευρικούς αερόσακους και στα πίσω καθίσματα και εμπρός -κεντρικό- αερόσακο ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό.

Το νέο Honda Civic e:HEV είναι ένα αυτοκίνητο που μεγάλωσε, ωρίμασε και ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην σημερινή απαιτητική εποχή, αποτελώντας μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία του. Είναι ένα μεγάλο πλέον αυτοκίνητο, με premium ποιότητα, προηγμένα συστήματα οδήγησης και κατανάλωση μικρού αυτοκινήτου πόλης. Αυτό είναι τεχνολογία.

H βασική έκδοση Elegance ξεκινάει από τις €41.500 και περιλαμβάνει το πρόγραμμα Honda Assist με 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια Οδική βοήθεια.

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων i-VTEC

Θέση: Εμπρός, εγκάρσια

Κυβισμός: 1.993cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 96,7mm

Σχέση συμπίεσης: 13,9:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός

Μπαταρία: Ιόντων Λιθίου (li-on), 72 κελιών, χωρητικότητας 1,05kWh

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: e-CVT μίας σχέσης με Linear Shift Control

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx18in

Ελαστικά: 235/40

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.551

Πλάτος (mm): 1.802

Ύψος (mm): 1.408

Μεταξόνιο (mm): 2.734

Βάρος (kg): 1.517

Χώρος αποσκευών (lt): 404-410

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm): 184

Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm): 32,1

0-100km/h (sec): 7,8

Τελική ταχύτητα (km/h): 180

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 108

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 4,7

Αρθρογράφος

 

Jeep Wrangler 4xe Sahara 380Ps

Jeep Wrangler 4xe Sahara 380Ps

Η Jeep «εκπολιτίζει» το Wrangler, το οποίο παρά την Plug-in Hybrid ιδιότητα που απέκτησε, παραμένει ο αρχηγός των off-road.